Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandmesterek fóruma


Igxaq

Mennyit készülsz egy modulra?  

125 szavazat

  1. 1. Mennyit készülsz egy modulra?

    • Átolvasom a modult
    • Átolvasom a modult és a karaktereket is elemzem
    • Mindenre kitérek, legrészletesebben, legtöbb időt rászánva
    • A rögtönzés mestere vagyok, nem készülök a mesélésekre
    • Nem mesélek


Recommended Posts

Szívesen :)

Megvan az egész KKUK doc formátumba bescannelve.

Akinek kell, vágjon hozzám egy email címet tartalmazó pszi üzenetet. :)

Az ETK elkészítése szvsz nagyon kapkodva készülhetett.

A példakalandnál pl lemaradt a második térkép, helyette az első volt kétszer. :)

De még a CTRL+C - CTRL+V sem ment rendesen, kimaradtak itt-ott lényeges mondatok, szavak.

Link a hozzászóláshoz

Összedobbantottam excel-be egy kisebb JK-alapú Bestiagenerátort. Ezt későbbiekben szeretném még fejleszteni, illetve kibővíteni. Van hozzá leírás, ami kicsit kaotikus de kis gógyival könnyen el lehet igazodni rajta. Tulajdonképpen nagyon egyszerű, és hát próbál statisztikailag hű maradni a világhoz. Vannak korlátai, de szerintem ez bőven használható ha mondjuk tudni szeretnéd mennyi orkkal kell szembenéznie a csapatodnak, azok milyen szintűek az adott környezethez képest(amit te adhatsz meg) stb. Különlegessége, hogy próbáltam a k100-as rendszer alapján működni, szóval bármilyen klán, rend, törzs, stb. mint csoportban lévő tagok szintenkénti előfordulási valószínűségét, esélyét, hierarhiáját stb. képes produkálni.

Használd egészséggel, ha valami kérdésed, ötleted, akkor nyugodtan írjál rám.

Jó generálást :)

post-4436-145007943858_thumb.png :gruppen:

https://www.dropbox.com/sh/f7ms1mdaup91z9k/AACr2tMVMaC5LqQ2MLCmi6UNa?dl=0

Szerkesztve ekkor: , pali által
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Más téma, de főleg a magas szintű modulok/kalandok esetén előjöhet másoknál is.

Nálunk a régi partiban, a magas szintű 10+ karakterek (kb. 1 évig heti szinten játszotunk) előbb utóbb politikai vagy gazdasági "hatalmat" is igyekeztek szerezni. A számtalan kaland után már a játékosok kérésére lettek olyan dolgok berakva a játékba, mint "gazdaság", meg "csapatok, seregek", "falvak, föld birtoklása". Az ETK idejében ezek mind háziszabályok voltak, innen-onnan összeszedve. Még fél évig vitték is a karikat tovább, de utánna többet már nem tudtunk kihozni belőle. Ironikus módon a játékosok mindíg vissza-vissza sírták a régi szép időket, mikor "kis senkik" voltak és napi megélhetési gondokkal küzdöttek.

A magas szintű karakterek kérdését mások miként oldották meg? Vagy ha a játékos a karakterével "mindent" elért, inkább "nyugdíjazza" azt?

Link a hozzászóláshoz

Egyszer minden véget ér. Ha a mesélő úgy szervezi meg eleve a dolgokat, hogy kampányszerűen rakja össze a meséit, tehát van egy hosszabb, összefüggő sztorivonal, akkor minden kampány lezárása egyben befejezés is lehet. Érezni kell, hogy melyik az utolsó kampány, meg kell beszélni a játékosokkal, hogy mit szeretnének, mi a céljuk a karaktereknek, karakterekkel, és úgy alakítani az eseményeket, hogy legyen esélyük azokat elérni, lezárást adva a karaktereknek.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Doaron, a magas szintet elérve két választás van: vagy befejezik a játékot a karakterekkel - ha akarják - mert mondjuk elértek valamit (kaptak egy tartományt és igazgatják, megöregedtek, megházasodtak, iskolát alapítottak, és eztán már csak tanítanak, stb.). Semmiképpen nem javaslom, hogy úgy legyen vége, hogy akkor most feltétlenül csak azért megöleted őket, mert már nem jó valamiért a magas szintű játék. Az ilyen méltó játékvég közös (KM, játékos) megegyezés, és általában lezárás, jutalom-szerű is, persze, ha megérdemlik, de nyilván nem a semmiért jutottak el magas szintre. Akkor is érdemes erre rávenni őket, ha a KM nem akar/tud/szeret stb. magas szintű kalandokat mesélni. Ha nem beszéltek a karakterek terveiről, akkor is lehet a végéhez közelíteni a történetet. 

A másik lehetőség, hogy tovább mesélsz, ha van kedvük játszani a magas szintű karakterekkel, és nem vágynak vissza az 1Tsz-re (akár azért is, hogy mondjuk most már, több évnyi játék után valami másik kasztot is kipróbáljanak), ha a KM tud, akar magas szinten mesélni. Ha ez a kettő adott, hajrá. 

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a történet előrehaladtával nem csak a JK-k, de a mesélés is "szintet lép". Egy 10 Tsz-ű kaland nem ugyanarról szól, nem szabad ugyanarról szólnia, mint elsőn. Nem attól lesz magas szintű kaland, hogy minden ellenfél 9.Tszű, vagy démon. Ha a KM-nek nincs erről elképzelése, méginkább nincs ötlete - merthogy nem létezik ilyen előírás - akkor kár belekezdeni, jobb egy méltó befejezés, és kezdeni valami másik csapatot. 

 

 

 

Link a hozzászóláshoz

Köszi a tippeket, mi is hasonlóan gondolkodva zártuk annó a karaktereket és kezdünk el cyberpunk-kal játszani.

Amúgy több régi könyvet is olvastam, de szinte mindegyikben ugyanazok vagy hasonló tippek és tanácsok voltak a mesélő segítségére. Szerintetek melyik kiadványban van a legtöbb mesélői tanács? Olyan,amelyik nem egy konkrét rendszerről szól, hanem a legtöbb általános tippet adja?

Mintha valami adnd-s kiadvány rémlene... de nem vagyok biztos a dologban.

 

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Doaron;

nem tudom, hogy melyik rendszer melyik szabálykönyvében van a legtöbb mesélői tanács, de minden effélét érdemes elolvasni. Hiszen minél többet ismersz, annál nagyobb lehet az "arzenálod" kalandmesterként. Én a d20-as Alapkönyvben találtam pl. tök jó tippeket; gondolom, mások meg másutt még jobbakat...

Az meg, hogy felismerd, hogy az adott helyzetben épp melyik fogással érdemes élni, tényleg csak gyakorlat kérdése. És nagyban megkönnyíti, ha "bejáratott" csapatnak mesélsz.

 

 

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Doaron, szerintem sincs egy olyan kiadvány, ami minden tutit tartalmaz, amit csak egy KM-nek tudnia kell. Ha érdekel a téma, és hajlandó vagy foglalkozni vele, fejlődni, akármilyen szinten is állsz, akkor olvass el mindent, amihez csak hozzájutsz, akármilyen játéké és akármilyen nyelven van, mert mindegyikben lehet hasznos tanács. Ráadásul, érdemes időnként újra is olvasni a jobbakat, mert el is felejthetsz dolgokat, és más helyzetek utn, évek lva másképpen láthatsz ezt-azt, és egy-egy cikk is mást adhat. 

Az oldal kiegészítői között, a MESÉLÉS részben ezért találsz sok-sok cikket, ami meséléstechnikával foglalkozik... ha nincs kedved sokat nyomozni utánuk, kezdd itt. 

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Volna egy kérdésem. Ti hogyan alkalmazzátok (vagy alkalmaznátok) az életerővel táplálkozó szellemek érintése nyomán bekövetkező "másodlagos", de igen komoly, maradandó sérüléseket? Az alábbi szövegrészlet értelmezésére és a benne felsoroltak konkrét alkalmazására gondolok:

"Az életerővel táplálkozó szellemek puszta érintésükkel képesek elorozni áldozatuk életenergiáit. Ennek hatása azonos a boszorkánymester Nekromancia típusú varázslatainál leírt, életerőt szívó varázslataival. Az ott leírtak közül a szellem tetszés szerint alkalmazhatja bármelyiket. Ezen kívül a következő hatások érvényesülnek: az áldozat amnéziás lesz, 1k6 nap emlékei menthetetlenül törlődnek az agyából, ezután az áldozat örökre elveszít 1-3 Ép-t a hozzá tartozó Fp-vel együtt. További 1 pontot veszít Egészségéből és Szépségéből. Mindezek a veszteségek örökre szólnak, visszanyerésükre sem természetes, sem mágikus módon nincs lehetőség."

Szóval szerintetek ezek a hatások minden sikeres érintés után egyszerre fellépnek, vagy esetleg a szellem első támadása amnéziát, a második maradandó Ép és Fp és Fp veszteséget okoz, míg a harmadik tulajdonságcsökkenést? Ha igen, utána mi történik? A kör kezdődik elölről, vagy innét fogva már "csak" az életerő-elszívás alaphatása érvényesül? Esetleg egyéb módon működik a dolog? Mi a véleményetek?

 

Link a hozzászóláshoz

Mindenek előtt szerintem ez egy nagyon ... gyenge szabály a M*-ban. Én sosem alkalmaztam, egy-két gyermekkori kilengésemet leszámítva, még az előző évezredben.

A kérdéssel - nem tudom láttad-e - egy RUNA cikk is foglalkozik: http://users.atw.hu/atlantisz/magus/Runak/Runa2.pdf  2. oldal

Az én értelmezésemben, ha szó szerint veszem a dolgot (főképp a RUNA-ban leírtakat), minden egyes sikeres támadás után bekövetkezik a leírt hatás, amely legalább 1 Fp sebzést okoz.

Ami nekem nem tetszik, hogy a sebzés mértékétől (a támadás sikerességének mértékétől) független brutális "Életerőelszívó" hatás.

 

Az általad vizionált sávos súlyozás egyébként jó alapötlet egy házi szabály megalkotásához. Pl.:

Alapszabály, hogy minden életerővel táplálkozó lény által okozott Fp veszteség esetében érvényesülnek az ETK 258. oldalán lefektetett Életerőszívás szabályai, amelyek elsősorban a gyógyulást és kötelező Ép vesztést (6Fp=1Ép) taglalják.

Ezen kívül az egyszeri sebzés mértékétől függően, az alábbi hatásokkal is számolni kell minden elszenvedett találat után:

1-3 Fp - A célpont amnéziás lesz, 1k6 nap emlékei menthetetlenül törlődnek az agyából

4-6 Fp - Az áldozat minden 2 Fp után maradandóan elveszít 1 Ép-t

7-9 Fp - Az áldozat 1 pontot veszít Egészségéből és Szépségéből.

10- Fp - A Kalandozó annyi Tp-ot veszít, hogy az előző TSz-re kerüljön oly módon, hogy a Tp-i száma nem lehet több, mint a következő TSz-hez szükséges Tp fele. A TSz vesztés minden játéktechnikai következményét elszenvedi.

Túlütéssel járó találat esetén a fenti összes hatás egyidejűleg érvényesül!

 

Nos tömören és röviden ennyit tudtam "segíteni". ;)

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Hulla;

köszi az észrevételeket és a linket! Olvastam én ezt a cikket, de már nagyon rég. Az én Bestiáriumom -amiből idéztem - későbbi (3.) kiadás, ebbe a RÚNÁban szereplő kiegészítésnek ez a "szűrt" változata került már. (Nem tudom, a másodikban milyen változat szerepelt, de végülis ez most nem fontos.) Mindenesetre eszerint ez a RÚNA cikk a kútfő, és a "felelős" a kicsit homályos megfogalmazásért.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Javaslom, helyszín alapján keress rá (Taba el-Ibara) a cikkek között (képernyő jobb felül a nagyítónál), és akkor máris szűrtél rajtuk. A bemutató ajánló leírások azért adnak támpontot, hiszen a helyszín mellett évszám is akad bennük. 

Egyébként adatbázisból szűrve itt egy lista az ibarában játszódó modulokról. (nem tuti, hogy manifesztáció, de azért közelít...)

Sivatagi história - kalandmodul
Azim gyöngye
Dorani igazság
Veszprémi találkozó RPG modulja
Nesire mosolya
Dzsad kaland
Kísértetváros a sivatagban
A baldeki rózsaszál
A holtak kútja
Homok alá temetve 1
Homok alá temetve 2
Homok alá temetve 3
Vihar az Ibara felett 1
Vihar az Ibara felett 2
A sivatag árnyéka

Kristálycsarnok

Viszont az is igaz, hogy van több olyan modul is, ami a Manifesztációhoz kapcsolódik, ám mégsem az Ibarában játszódik... magam is meséltem versenyen több ilyet is.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...