Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Köszönöm a lovakról adott válaszod, bár én arra gondoltam, hogy mivel a k10 6-nak felel meg és a dhuni k10+9-el dob lovat, így ez 15 lesz, ami pont annak felel meg, amit írtál. De mivel idomítani is tud, ezért az együtt töltött évek alatt sikerült még néhány trükköt megtanítani. De nem ragaszkodom hozzá.

Az érdekelne még, hogy az előélet karakterenként legyen egy oldal (inkább jellemrajz) és mellé írjunk egy hasonló terjedelmű csapat történetet is?

Köszönjük!

Link a hozzászóláshoz
Az érdekelne még, hogy az előélet karakterenként legyen egy oldal (inkább jellemrajz) és mellé írjunk egy hasonló terjedelmű csapat történetet is?

Igen, karakterenként maximum egy oldalas előtörténetet várunk, segítve a KM felkészülését. Ugyan nincs megemlítve a Karakteralkotásban a csapat előtörténet, de ha kedvetek van, írhatok olyat is. Megköszönnénk, ha egy oldalba ez is beleférne. :)

Link a hozzászóláshoz

Kérdés a varázsló botjával kapcsolatban:

Először ezt írja a karakteralkotás:

Nem a rúnás verziót használjuk, hanem egy kevésbé komplikáltabbat, ami versenyen játszhatóbb.

Játéktechnikailag: Fele annyi Mp tárolható a botban, mint amennyi a varázsló max. Mp-ja. A bot manája nem

adható össze a varázslóéval, minden szempontból külön kezelendő. Botból való varázslás esetén varázslási idő

1 körrel megnő. Bot feltöltése a varázsló saját manájából történik, ideje: 1 perc mana-pontonként. A bot

mágikus tárgynak számít, és a személyes aurájához tartozik. Varázslóbotból való mana-kinyerés üteme

(zavartalan koncentráció mellett): Tsz.-nyi Mp / kör.

Majd rögtön ezután leírja a rúnás verziót (pyarroni vs dorani varázsló-bot tulajdonságai), hogy azt használjuk. Most akkor hogy is van ez? :-)

Vagy vegyem úgy, hogy mivel mindkettő bele van írva, ezért mindkettő él? :)

Link a hozzászóláshoz

Nem. :)

Arról van szó, hogy Hulla varázsló botra kidolgozott szabályrendszerét Magyar Gergely javaslatára kibővítettük a Rúnában található dorani és pyarroni bot főbb jellemzőivel. Azért, hogy e két iskola növendékei előnyt élvezhessenek a névtelen iskolákkal szemben.

A Rúnában sokkal bonyolultabban van kidolgozva az egész. Azért egyszerűsítettünk, hogy jobban biztosítsuk a csapatok esélyegyenlőségét, de nem akartuk, hogy a dorani és a pyarroni jellemzők elvesszenek.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

"Amit a karakter alapból (Kp költése nélkül) megkap: az anyanyelvét, tehát 1 nyelvismeret alapfokon, 5-ös

szinten."

ETK 434: "Szépmező lakói - hisz a szükség erre szorítja őket - értik és beszélik a közöst, de hazai földön gesztusnak számít részükről, ha használják is."

Kérdés: Ilanori karakternek kell költenie KP-t a közösre avagy sem?

Köszönöm!

Link a hozzászóláshoz
Kérdés: Ilanori karakternek kell költenie KP-t a közösre avagy sem?

Csak akkor kapná meg KP nélkül, ha az induló képzettségek között lenne nyelvismeret. De sajnos még a Vágtatónál sem ír ilyet a rendszer. Szóval költeni kell rá.

(értem az indokot, privát meséléskor engedném is, de a verseny miatt most nem lehet)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én ott se. Miért? Ahol azt írják, a z XY kaszt mestere mondjuk az íjaknak, ott meg Mf-ú fegyverhasználat- íj képzettséget kérek? Sőt, a boszorkánymesterek a pusztítás mesterei... ez nem reális indok.

A népek, kasztok általános leírása, jellemzése egyfajta útmutató ahhoz is, hogy mit kell és lehet tanulni. Igen, Kp-ból.

Az induló képzettségcsomagot kapja a karakter, a többit tanulja.

Link a hozzászóláshoz
Nem. :)

Arról van szó, hogy Hulla varázsló botra kidolgozott szabályrendszerét Magyar Gergely javaslatára kibővítettük a Rúnában található dorani és pyarroni bot főbb jellemzőivel. Azért, hogy e két iskola növendékei előnyt élvezhessenek a névtelen iskolákkal szemben.

A Rúnában sokkal bonyolultabban van kidolgozva az egész. Azért egyszerűsítettünk, hogy jobban biztosítsuk a csapatok esélyegyenlőségét, de nem akartuk, hogy a dorani és a pyarroni jellemzők elvesszenek.

Köszi a választ. :)

Link a hozzászóláshoz

A Dervissel sikerült nagyot alkotnia a fényestekintetű fejlesztőbrigádnak: se mana, se mágia (van, de minek...) se pszi (wtf???) de még egy nyamvadt harci lázat(omfg) sem sikerült összegründolniuk. Végeredmény: egy hangulatos kaszt, kiherélve.

Melyik bölcs lenne oly kedves visszaadni a méltóságát a dzsad eunuchnak, mondjuk egy pszi Af / kis arkánium kiosztásával (halál szféra kivételével) - ha már paplovag ez az fejlesztőverte?

Széljegyzet: "Amit a karakter alapból (Kp költése nélkül) megkap: az anyanyelvét, tehát 1 nyelvismeret alapfokon, 5-ös szinten. Szülőföldjének Kultúra ismeretét alapfokon és Helyismeretét 60%-on." Nem tartok rá igényt, mert megkapom alapból. Adjatok egy Harci lázat. Felőlem seblázat. Valamit.

Szerkesztve ekkor: , Syrand Caldern által
Link a hozzászóláshoz
A Dervissel sikerült nagyot alkotnia a fényestekintetű fejlesztőbrigádnak: se mana, se mágia (van, de minek...) se pszi (wtf???) de még egy nyamvadt harci lázat(omfg) sem sikerült összegründolniuk. Végeredmény: egy hangulatos kaszt, kiherélve.

Na igen a csodadervis egy érdekes kaszt e téren. Bár szerintem vannak sokkal hátrányosabb helyzetben lévők ahhoz képest, amit ebből kilehet hozni. Viszont érdekelne, hogy egy kétkezes harcos komoly fegyelmet igénylő harcosnak miért akarsz védekezést eldobó harci láz képzettséget... :D

Széljegyzet: "Amit a karakter alapból (Kp költése nélkül) megkap: az anyanyelvét, tehát 1 nyelvismeret alapfokon, 5-ös szinten. Szülőföldjének Kultúra ismeretét alapfokon és Helyismeretét 60%-on." Nem tartok rá igényt, mert megkapom alapból. Adjatok egy Harci lázat. Felőlem seblázat. Valamit.

Persze, hogy megkapod alapból, mert ppl-ből van a kaszt. Mert ott már rájöttek erre a bővítésre, melyet minden más kaszt is megkap a leírások alapján. Szóval te most kétszer akarod beváltani az 1 db kajajegyedet. :lol:

De én szurkolok, mert hangulatos szerencsétlenek a Dervisek! :)

Link a hozzászóláshoz

Igen, egy szent mudzsahed az olyan megfontolt karakter. Ne fárassz. :) Semmivel se különb egy Arel-papnál, az még pszi-t is kap, és még mágiával is nyomja magára a harci áldást. Seems legit.

Továbbá ajánlom figyelmedbe az "őrült dervisek" kifejezést, akik "rikoltva vetik magukat a harc forgatagába"...ha ennek a karakternek nem jár harci láz, akkor felgugolok Gáspár András asztalára és... :D

Ha a leírásokat veszem alapul, akkor még inkább hátrányban van ez a kaszt, mivel ezen kívül egy nagy lóf...ület kap. k3+1 mana, kevesebb kp, kevesebb képzettség, olyan varázslatok, amiket a) soha nem tud használni B) haszontalan c) szánalmasan kevés...Nem kell a púder, igazságot akarok, MOST! :)

Link a hozzászóláshoz

Le van írva a derviseknél, hogy csak a legszükségesebb papi mágiákat tanulják meg. Õk inkább vallási harcosok. Játéktechnikailag a paplovagok alapértékeit kapják meg, de ettől még nem paplovagok (nem is szeretnek vértet hordani).

Ez egy ilyen kaszt, ezek alapján kell kijátszani. Ha nem tetszik, válasz másik kasztot. post-2912-145007942235_thumb.gif

Én a könyvekben leírtakon nem tudok változtatni. Az az alap. Ha a karakteralkotásban találsz problémát, abban tudok segíteni.

Link a hozzászóláshoz

Néhány felszerelés árával kapcsolatban érdeklődnék:

bőr mellény és nadrág, valamint íjkészítéshez a szerszámok, kellékek

Nincs vmi átmenet a paraszti és nemesi ing között? Bár megfelel egy paraszti ing is, amennyiben azt lehet a csikósok által viselt fazonban megvásárolni.

Ha esetleg lehetséges, bőr karkötők, bőr medálok (semmi fém díszítés) ...

Előre is köszönöm!

Link a hozzászóláshoz

üdv

korábban itt a fórumon lett leírva, hogy minden varázshasználó kaszt képes a saját tudásának és hatalmának megfelelő varázstárgy elkészítésére!!

ezt kérem pontosítani, a rúnamágia MF használhatósága és a hatalom amulettje miatt... mielőtt még a bárd, a boszorkány és a boszorkánymester a saját 10 aranyából fejenként 50db (1db 2 ezüst, 1 arany 10 ezüst, 10/2=5 => 10*5=50), azaz 150 db hatalomamulettel indul a csapat modulban ez a 7. szintű boszorkánymester (7 mana/tsz), a 8. szintű boszorkány (8 mana/tsz), és a 7. szintű bárdnál (minimum 5 mana/tsz) konkrétan (50*7*7+50*8*8+50*7*5), 7400, azaz HÉTEZER-NÉGYSZÁZ manapontot jelent ... ami azért lássuk be még, ha csak darabokban is van (49es, 64es és 35ös pakkokban), akkor is mintegy jelképes mennyiségnek számít..., és lássuk be azért minden jobb érzésű varázshasználó személy számára mámorítóan hat, már-már a túlzott hatalom érzését keltvén bennük ...

nyilván a fenti példa nem a ynevhűségi versenyre készül, de kit érdekel, amikor az ember 7400 manát pazarol orrba-szájba-fülbe :D !?!?!

Tehát ennek okán kérném ezen felszerelési tárgyak mennyiségének és felhasználhatóságának pontosítását - pl csapatonként, varázshasználónként, fülönként, szemenként, foganként X db, lehet, engedett stb.

Kb ugyanez a helyzet a varázslói rúnamágia, illetve a csapatnál levő khmm holttestek számát meg hasonló dolgokat is jó lenne pontosítani, mielőtt egy jobban kombináló varázsló és boszorkánymester - dartonpap triumvirátus elszabadít egy tisztességesebb zombiapokalipszist.

Ez csak amolyan észrevétel - illetve a lehetőségek babrálása. Ez nem azt jelenti, hogy mondjuk csapatunk is ilyesmiben gondolkodik, vagy ilyesmit tervezne - akár a két fenti példát összehozván :) - csak így ma nézegettem a fórumot, és a szabályokat és hát ez azért szerintem pontosításra szorul.

Ja igen, amolyan utóiratként jó volna tudni még pár dolog árát, úgy mint mész, lúgok, savak, maróanyagok - amelyek minimális szakértelemmel a természetben fellelhetőek és beszerezhetőek, mégis mi mennyibe kerül és mennyi a limitált mennyiség ami a csapatnál van!! Alkímia, herbalizmus, élettan, démonológia, stb képzettségek révén.

És igenis fontos a limitált mennyiség, mert az a válasz, hogy amennyit a karakter elbír nem jó. Azért mert amikor a varázsló a varázsjeleivel 300 kiló akármit (nyilván darabokban) lebegtetve közlekedik, az lássuk be a szabályoknak teljesen megfelelő, ám nem etikus, illetve nem is ynevhű. De elvben belekötni sem lenne szabad. :D

Illetve a limitálást az árral (is) meg lehet szabni.

Szerkesztve ekkor: , @huszár által
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tessenek a realitások talaján mozogni. Saghir, az általad írt árak megfelelőek.

@huszár: A hatalom amulettjébe kisebb, de tiszta szerkezetű rubint kell tenni. Ez a kisebb legyen mondjuk 1 karát (=0.2 g). Ennek ára, ahogy a karakteralkotásban is le van írva: 250 arany. Tessék tehát így gondolkodni.

Lúgok, savak áránál és mennyiségénél írjátok bele, mi az elképzelésetek, árat tekintve is. Aztán ami nem jó, azt majd kihúzzuk.

Több ilyen jellegű kérdésre, hogy "de én ám tudok így meg úgy is tápolni" nem fogunk válaszolni. Készítsétek el úgy, ahogy ti gondoljátok, ésszerű kereteken belül, azért van a leadási határidő, hogy legyen időnk átnézni, és visszadobni dolgokat. Egyébként pedig lehet tápolni, de -mivel a KM-Csapat párosítás még nem fix, és akinek pl. én mesélek, attól biztosan elveszem az ilyesmit a modul legelső percében- nem érdemes.

Szerkesztve ekkor: , Con Salamander által
Link a hozzászóláshoz
Azok a mágiahasználó karakterek, akik képesek szintjüknek megfelelően varázstárgyat készíteni (tehát megvan hozzá a megfelelő mennyiségű MP) azok csupán anyagáron készíthetnek egy darab varázstárgyat. Csak és kizárólag olyan varázstárgy készíthető ezáltal, amit a mágiahasználó karakter képes elkészíteni.

Ezt mondta Daru a varázstárgyakkal kapcsolatban. Szerintem ebben az "egy darab" nem véletlen volt benne, így fel sem merülhet senkiben, hogy képes legyen legyártani seregnyi dolgot, ha pedig rosszul értelmezem, akkor...

@huszár: Ha valós az észrevételem, akkor így az egész felvetésed értelmét veszti, de érdekes módon egy elég fontos dolgot kihagytál a számításból (,bár gondolom csak nem akartál még jobban belebonyolódni): Mi lesz szakrális mágia alkalmazóival? Számtalan varázsitalt képesek lennének gyártani "potom" összegért. Lásd gyógyital, istenek itala...

CS: Habár tudom, hogy csupán a józan észre kell hagyatkozni és akkor tisztán látjuk mi a tápolás, azért úgy vélem, hogy egy közel 8. szintű kalandozónak valahogy elkellet jutnia arra a szintre, így megkérdőjelezhető lenne a hihetetlen mértékű kisemmizés mellett, mi is számít annak, vagyis eme "tápolási" dolog elég kétoldalú.

Hiszen például egy Arel pap valóban rendkívül erős lehet és stb., de nehogy már nem volt képes gyógyitalt készíteni a csapata számára, vagy ha mégis akkor az már "tápolás" kategória. Mert akkor ezek alapján könyvolvasással növelte minden kalandozó a tudását, s nem mászkál ki a nagyvilágba, ahol egy egyszerű zombi csapat is elintézheti, ha nem vigyáz elégé...

(Személy szerint igazából azt nem értem, hogy most a 8. szint nagynak számít, akkor bizonyára ha (!) lesznek ellenfelek, - tegyük fel az előbb említett zombi horda - akkor szerencsétlen harcosnak és hasonló mágia nélküli társainak mondjuk azt, hogy fapapucs, míg a mágiahasználók pedig ne használják ki mágikus erejük teljes kapacitását, mert az már tápolás...)

Mielőtt bármiféle erőteljes kritikát vagy szúrós visszaszólást kapnék megjegyezném, hogy én nem kértem, s nem is próbáltam többet kihozni, mint amit enged a karakteralkotás, csupán úgy éreztem kifejtem a véleményemet. Vehetnénk akár kérdésnek is a karakteralkotással kapcsolatban: "Mi számít tápolásnak, a fent említetteken kívül és belül?"

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A tápolás valóban bizonyos szinte szubjektív. Kifejtem hát az én (és ezáltal a többi KM többé-kevésbé ezzel egyező) véleményemet.

Természetesen egy 8. szint körüli csapat már igen tapasztaltnak, magas szintűnek számít, Yneven sem rohangál ilyen csapatból túl sok. Nyilván elképzelhetőek abbitacél fegyverek, fejenként néhány mágikus tárgy, stb. Tápolásnak számításra néhány példa: boszorkánymesteren 30 BM-tetoválás és 3 hatalom amulettje. Varázslónak egy olyan mély tarisznya pl., ami egy komplett alkimista laboratóriumba nyúlik a Sheral bérceiben, és van ott 500 varázstekercs, meg minden varázstárgy és azok alapanyagai. Egy fegyverforgatónál meg pl. a kp nagyon nagy része célirányosan elköltve, kicentizve hogy mi mikor jön ki (pl. pszi már első szinten a pszi-pont miatt, 4. szinten mesterfokon, addig semmi másra nem költ kp-t, utána meg fegyverhasználat mf, pusztítás mf, meg minden egyéb kiegészítő harci képzettség, egyazon fegyverre, ami természetesen mithrill.)

Mindenféle olyan dolgot, ami ránézésre életszerűtlennek hathat természetesen magyarázni kell az előtörténetben, de minimum a kalandmesternek.

Remélem kielégítő a válasz, amennyiben kérdésed van még, tedd fel nyugodtan.

ui.: a játék során természetesen kalandmestere válogathatja majd, hogy mit enged, és mit nem, a karakterek elbírálásánál azonban teljesen egységes lesz a határok meghúzása.

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...