Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Üzenet a fejlesztőknek


Antail

Elégedett vagy?  

50 szavazat

  1. 1. Elégedett vagy?



Recommended Posts

Közzétéve:

Üdvözletem!

Szent hevületetekben úgy tűnik tökéletesen félreértitek amit írtam... :?

A Darton-lovagok fanatikusok, és ez a dilijük. Nem hisze el róluk, hogy bármiféle praktikussági okkal rá lehetne venni őket, hogy ilyet tegyenek - ugyanis egyszerűen nem érdekli őket, hogy így kisebb eséllyel hagyják ott a fogukat...

Akkor mért hordanak páncélt? :roll:

Ceripapa: Szép hosszú észosztás volt, köszi érte, mostmár végre tudom a true-t... Az, hogy az iskolák képzettséglistája köszönő viszonyban sincs a KAP költségével, annyira nyilvánvaló, hogy szerintem már Lathan is csak pironkodva tagadja. :roll: Csináltam belőle egy javított verziót, ami mondjuk továbbra sem tökéletes, de nagyságrendekkel jobb az ÚTK-nál. http://tekozlofiu.uw.hu/magus/klanok_rendek_iskolak.pdf

Ami a Tp/szintlépés táblát illeti, ez szerintem az ETK legnagyobb ökörsége volt. Hatmillió helyen ütnek rést a kasztok közé, aztán nagy cselesen a tp-szintlépéssel akarnak valami látszat egyensúlyt teremteni, de még ez sem sikerül...

Mivel az ÚTK-ban ugyanannyi tulajdonságpontot osztanak szét a karakterek, az értékeiket is ebből származtatjuk, utána egységesen osztanak KAP-ot, ezért ha az iskolaköltségben sikerül megfelelően differencialni a képzettségcsomagokat, a Tp/szintlépésnek már nem kell ebbe beleszólnia, lehet az is egységes. Ebből pedig megint látszik, hogy a hiba nem itt, hanem az iskolaköltségeknél van, lásd fentebb...

A könyvben az a szomorú, hogy nem volt itt semmi hévben kiadás, több mint 1.5 évig készült, de valóban a tesztelés hiánya, és a hozzá nem értés tette be neki a kulcsot. Nem sok minden van benne egyébként, ami tényleg kolosszális hiba, sőt, a legtöbbet akár első olvasásra is ki lehetett volna szűrni...

Én is MagyarGergellyel értek egyet, ha már kitaláltak egy világot, és építettek rá egy RPG-t aminek a szabályai imitt amott hibásak, és ha már ezen javítani akarunk akkor már ne a világot változtassuk meg. -> Tudod Gambit egy világot a regényekből ismersz meg, és ha a szerepjáték nem fedi, akkor már nem sok kedve van hozzá ez embernek, hogy játszon vele, vagy saját házi szabályokat kell hoznia. -> Vagy azt szeretnéd, hogy az UTK se legyen jobb az ETK-nál. -> Mert ha így van akkor minek lett kiadva? Csak profitért? -> Viszont akkor itt minden felesleges, mind a vita róla, mind ez a topic.

A kiemelt jeleknél nem teljesen látok koherenciát a mondanivalódban.

Gambit

Közzétéve:

Üdv!

Na ne már, Gambit... ezen a szinten szerintem túl vagyunk, nem?

Mondj érvet, ha akarsz és van, de ez nem az, már ne is haragudj.

Hordanak páncélt, mert ilyennek alkották őket, és nem hordanak sisakot, mert ilyennek alkották őket. (hogy miért igen, miért nem , nyilván lehet rajta rágódni, vitázni sokat, de most NEM ez a lényeg szerintem) Az UTK megváltoztatta, ami helytelen, sem "joga" sem értelmes érve nem volt hozzá. És az érv alatt itt olyan érvet gondolok, ami "feljogosítana" a játékrendszer és világ logikáját követve a megváltoztatásra. Nem olyan érvet, amelyet egy értelmes ember akármikor, akármilyen dologkól, bármelyik oldal vagy vélemény érdekében alkot.. erről a vitatáborok szólnak.

Nem értek egyet azzal az érveddel, hogy azért, mert van páncéljuk, feltétlenül kellene sisakot is viselniük... pláne, ha éppen ezt találta ki a kiagyalójuk.

Egyébként, a "szent révületben" ne felejtsük el azt sem, hogy az UTK-ban vannak jó dolgok, meglátásom szerint értelmes ötletek is. De ettől még sajnos az összkép nem igazán tetszik. (nekem és szerintem) Bár a fenti dolog ugye nem vélemény kérdése, ez tárgyilagos tény a MAGUS eredeti világában.

Közzétéve:

Üdv!

Gambit, tökéletesen egyet értek MG-vel a Darton-lovagokkal kapcsolatban (főleg, hogy nekem a Darton-lovag a mániám, és nem hagyom, hogy elvegyenek a bogaraikbó csak azért, mert :twisted: ).

A játékegyensúlyról meg annyit, hogy nem hiszem, hogy akár sokkal jobb, akár sokkal rosszabb lenne a javított verziódban a kasztok KAP-költsége és képzettségei által létrehozott rendszer, mint az ETK kp/szint rendszere...

Közzétéve:

Üdvözletem!

Mondj érvet, ha akarsz és van, de ez nem az, már ne is haragudj.

Én sem tartom érvnek, hogy azért nem hordanak sisakot, mert fanatikusok :wink: Ugyanis az egyetlen érv mögötte, hogy "mert. csak. ezt írták oda". Ezt egyébként el is fogadom álláspontnak (mégha nem is értek egyet vele), de akkor nem kell mögé ilyen indoklást fűzni. Ezt igyekeztem érzékeltetni, lehet egy másik smile jobb lett volna a végére.

Darton paplovag és sisak témában leírtam már amit akartam, mivel nem vitának szántam, nem is akarok több szót vesztegetni rá. És csak hogy tiszta legyen, nem az az álláspontom, hogy "de igenis volt jogalapja a változtatásnak és igenis ez így van jól". Tessék visszaolvasni.

az UTK-ban vannak jó dolgok, meglátásom szerint értelmes ötletek is. De ettől még sajnos az összkép nem igazán tetszik. (nekem és szerintem)

Akkor ebben azthiszem továbbra is maradéktalanul egyetértünk 8) Sőt, megkockáztatom, hogy nekem talán még több dolog nem tetszik mint neked... Ezek közül a sisak problémáját érzem századrangúnak.

A játékegyensúlyról meg annyit, hogy nem hiszem, hogy akár sokkal jobb, akár sokkal rosszabb lenne a javított verziódban a kasztok KAP-költsége és képzettségei által létrehozott rendszer, mint az ETK kp/szint rendszere...

Ezzel talán érdemes lenne vitába szállni, de mivel tudom jól, hogy egy betűnyit nem engednék az igazamból, valószínűleg parttalan lenne. Annyival szeretném csak kommentálni, hogy az ETK soha nem is törekedett a kasztegyensúlyra, legfeljebb csak annak egy felszínes látszatára. Az általam írt anyag az ÚTK javítása, nem az ETK-é. Másrészt nem is lehet a két rendszert úgy összehasonlítani, hogy az egyik Kp/szintes a KAP költséges, mert csak egészében lehet vizsgálni mindkettőt karakteralkotáson át képzettségrendszerig.

Gambit

Közzétéve:

Igaz Gambit, egy sisak kérdés 100-ad rangú, viszont világformáló dolog, és úgy már nem elhanyagolható. A másik dolog, UTK-ban és ETK-ban sincs kidolgozva, hogy hol találják el az embert innentől fogva a sisak tényleg 100-ad rangú mert 1 szál mellvértben is túlélhetem a harcot, pedig deréktól lefelé és nyaktól felfelé vág mindenki, de azt is megfogja a vért, eszerint a harcrendszer elnagyolt nem kidolgozott.

KAP-rendszer szerintem a kp/szint sem jobb nála úgyhogy tök mindegy, max a varázsló nem kap Hp, meg Ép-t viszont tele lesz mannával, míg a harcos fordítva. Aztán lehet küzdeni. :)

Közzétéve:

Üdv!

Csak néhány mondat engedtessék meg nekem:

Ha szerepjátszani akarunk, akkor úgysem a kasztegyensúly dönti el, mivel játszunk. Ha tápolni akarunk, akkor meg kiválasztjuk a legerősebbet, és még arra is húzunk pár kiskaput... Utóbbi mélyen tisztelt Dr. Vér Istvánt viszont nem érdekli, mennyire van hangolva a rendszer.

Ha versenyre készülünk, persze problémát jelent, hogy könnyebb kitápolni egy kasztot, mert valljuk be, igenis szempont az erősség egy versenynél, akármekkora szerepjátékosról is beszélünk. Erre találtuk meg a megoldást a táborokban, saját karakteralkotási rendszer. A táposabb kasztok több pontot emésztenek fel, meg a táposabb fajok is, meg minden más is. Szóval itt lehet hangolni.

Otthon éppígy lehet hangolni, lehet azt mondani, hogy nofene, a bárdtól elveszünk valamit, mert túl izom.

Jön a probléma: "mi lesz az új játékosokkal, félrevezeti őket a könyv, és elveszi az igazi élményt." - Akit megfog a dolog, úgysem csak a könyvet bújja, utánanéz a neten, aztán eltalál ide, aztán olvassa a sok okosítást, és majd a nálamnál profibb játékosok elmondják neki, hogy bizony el van szúrva a rendszer, de gyere el a táborunkba, ott majd jól szórakozol, és jól is lett hangolva.

Fin

Közzétéve:
Üdv!

Ha szerepjátszani akarunk, akkor úgysem a kasztegyensúly dönti el, mivel játszunk. Ha tápolni akarunk, akkor meg kiválasztjuk a legerősebbet, és még arra is húzunk pár kiskaput... Utóbbi mélyen tisztelt Dr. Vér Istvánt viszont nem érdekli, mennyire van hangolva a rendszer.

Ha versenyre készülünk, persze problémát jelent, hogy könnyebb kitápolni egy kasztot, mert valljuk be, igenis szempont az erősség egy versenynél, akármekkora szerepjátékosról is beszélünk. Erre találtuk meg a megoldást a táborokban, saját karakteralkotási rendszer. A táposabb kasztok több pontot emésztenek fel, meg a táposabb fajok is, meg minden más is. Szóval itt lehet hangolni.

ezzel lényegében egyetértek... :) mondjuk egy versenynél tényleg hajthatnak az erősségre (is)... aztán a játékban nem biztos, hogy az lesz a lényeges... néha egy vagy több ötletes/szellemes megoldás is sokat segíthet... mind a szerepjátékban, mind a modulban... ez a modultól is függ...

Közzétéve:

Ezt azért túlzásnak érzem. Minden szerepjáték igyekszik egyensúlyt találni a szabályok és a szerepjátszás fontossága közt - a M.A.G.U.S. inkább az előbbit részesíti előnyben (már a többi szerepjátékhoz viszonyítva), úgyhogy ha valaki csak a a szerepjátékra akar menni, akkor Vamypre-t játszon, ne M.A.G.U.S.-t. Ettől függetlenül nálunk például sose volt szempont a faj/kaszt választásnál a táposság, csak a mentalitás, hogy milyen stílus szimpatikus a játékosnak. (Persze ettől függetlenül mi is csináltunk házi kiegészítőt pl. a kasztok képzettséglistáinak javítására, hogy jobb legyen a játékegyensúly...)

Közzétéve:

Lehet, hogy túlzás, de szerintem nem alaptalan.

Ezzel az erővel ugyanis szabálykönyvre nem lenne szükség, hanem egy világleírásra, ahol készítői leírják a játszható kasztok koncepcióit, a fegyvereket, és egy csomó opcionális cuccot, amitől egyedi lehet a karakter. Az ellenfelek nehézsége úgyis a mesélő feladata. Tök mindegy, hogy 10-es a támadód, vagy 100-as, netalán 500-as, a mesélő a te értékeiddel együtt skálázza a kihívásokat. Ha pedig szabadon skáláz, akkor teljesen felesleges konkrét értékeket számolgatni. A véletlenszerűségre pedig ugyanúgy lehet használni a d100-at. Ha 00-át dobsz, akkor nagyot ütöttél és kész. :roll:

Közzétéve:

Si Tom mikor csinaljuk meg ezt a szerepjátékot? :twisted:

NA en is nekiallok az ÚT-nek Egy hónap múlva mesélni kellen belöle.legalabb erdemben hozza tudok ,majd szólni ehhez a topichoz.

Közzétéve:

Üdv!

Sir Thomas: bizony ez így van, ahogy beindulsz a MAGUSban is, egyre kevésbé lesz szükséged a szabálykönyvre. Egyre kevésbé érdekelnek az adatok, ami meg érdekel, azt egyre jobban tudod is idővel. Innentől már magad és a társaid formáljátok az egészet. A könyv az induláshoz kell.

De kezdünk elkanyarodni a fejlesztőknek üzent témától.

Gyorsan összefoglalva magam, hogy ne legyen félreértés:

Az alapvető, kritikus hibákat javítani kell, de az egyensúly és ilyesmi úgysem lesz soha megfelelő, mert túl sok a szempont, amit figyelembe kéne venni. Nincs egyensúly, ahogy az életben is sokan csítelnek.

Üdv!

Közzétéve:

Jah... Kezdeményezés, sebzések, képzettségrendszer, ép/fp értékek.

Épp csak finomhangolni azt, ami javításra került az új kiadásban, vagy épp nem nyúltak hozzá, pedig a változtatásokkal együtt kellett volna kicsit átnézni. :konyves:

Semmiség az egész. :roll:

Közzétéve:

Sneer: egyébként tényleg lehetne amolyan ajánlásokat tenni erre. 10-15 oldalba beleférne, aztán feltennénk a játékosoknak.

A szabálykönyvekből nem kerülne bele eredeti szöveg, csak az elveket írnánk le pár sorban...

Közzétéve:

Üdvözletem!

A másik dolog, UTK-ban és ETK-ban sincs kidolgozva, hogy hol találják el az embert innentől fogva a sisak tényleg 100-ad rangú ...

Az ÚTK-ban már van rá szabály.

Gambit

PS.: nem mondom, hogy jó a szabály, csak annyit, hogy van.

Közzétéve:

Üdv!

Az ÚTK-ban már van rá szabály.

Inkább csak abban IS van rá szabály. Azért ne találjátok már fel az abradói viaszt... Még akkor sem,ha egy átgondoltabb, és hibamentesebb példányáról is van szó egy alapvetően ugyanolyan, és a Második törvénykönyvből vett táblázatnak.

Közzétéve:
Inkább csak abban IS van rá szabály. Azért ne találjátok már fel az abradói viaszt... Még akkor sem,ha egy átgondoltabb, és hibamentesebb példányáról is van szó egy alapvetően ugyanolyan, és a Második törvénykönyvből vett táblázatnak.

Nem is mondtam ilyesmit. Tudom, hogy az MTK-ban van rá szabály, az ETK-ban viszont nincs, és én erre reagáltam (ti. "A másik dolog, UTK-ban és ETK-ban sincs kidolgozva" :arrow: "Az ÚTK-ban van").

Gambit

Közzétéve:

Üdv!

Nos, jogilag igazad van, ám én azt tartanám a helyes szemléletnek, hogy az ETK az rendszerileg jelenti a PPL-ig bezáróan a szybálykönyveket, hiszen egymásra épülnek, kiegészítik egymást. (no és persze ellentéek is jócskán akadnak. :) )

Az UTK gyakorlatilag ugyanezekre a témákra harap rá, csak ugye akkor már tisztázott volt pl. ez a dolog a 2TK-ból, így nem csoda, hogy bekerült. De logikailag ott van az 1TK rendszerében.

Természetesen elismerem, hogy ha betű szerint hasonlítjuk össze CSAK az 1TK-t és az UTK-t, akkor úgy van, ahogy írtad.

Közzétéve:

Szóval van 1 búg amit találtam és megbontaná Ynev egész szférikus egyensúlyát :D

Nekromacia lvl 5

van 10000 malact tartalmazó kondásod,de te egy gonosz varázsló vagy.

és szépen megvágdosod öket hogy legyen tőlük véred.

elrakod egy-két bödönbe, majd az ellenséges ország fővárosába mész.

időzítesz egy teleportot :D pár ezer kilométerrel odébb :D, és beleménsz a nekro lvl 5 jeleit felvésed.

10000 coca x 10 ép kb x 3=300e manapont ebből kitörés és bumm így jött el a globális felmelegedés.

Ha jól emlékszem más vérébő,l vagyis mások véréből, mert nincs odaírva ,hogy csak 1 személy lehet,nyert ép 3 manát jelent.

Közzétéve:
Szóval van 1 búg amit találtam és megbontaná Ynev egész szférikus egyensúlyát :D

Nekromacia lvl 5

van 10000 malact tartalmazó kondásod,de te egy gonosz varázsló vagy.

és szépen megvágdosod öket hogy legyen tőlük véred.

elrakod egy-két bödönbe, majd az ellenséges ország fővárosába mész.

időzítesz egy teleportot :D pár ezer kilométerrel odébb :D, és beleménsz a nekro lvl 5 jeleit felvésed.

10000 coca x 10 ép kb x 3=300e manapont ebből kitörés és bumm így jött el a globális felmelegedés.

Ha jól emlékszem más vérébő,l vagyis mások véréből, mert nincs odaírva ,hogy csak 1 személy lehet,nyert ép 3 manát jelent.

A KOND

Közzétéve:

Emberek a karakterlapokat nagyon elrontották egy csomó minden hiányzik belőlük a képzettségekhez, pedig az a része az UTK-nak jól sikerült, bárkinek az ötlete volt a +-ok bevezetése, és a főjellemzőkhöz rendelése. A többi része nem tetszik. (mármint az 5 szint amiből 3-at megkapsz)

Közzétéve:

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...