Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Mágia


Antail

Recommended Posts

On 2021. 05. 31. at 10:09-kor Quintus írta:

Szerintem játéktechnikailag nem. Tegyük fel, hogy valakinek van 30 Mp-ja és 30 Kegypontja. Ez azt jelenti, hogy maximum 30 Manapont és maximum 30 Kegypont költségü papi varázslatokat tud létrehozni. Ha viszont egyben lenne mint az ETK-ban, akkor egy "vödörböl", azaz 60 Mp-ból gazdálkodhatna, amit ráadásul többféleképpen visszatölthet, világi módon (pl. pszivel) és imával. Ez jelentös különbség szerintem.

UTK ugyan annyira nem ismerem, de többkasztuság esetén emlékeim szerint nem használható korlátlanul a mannapont. A varázslói csak mozaikmágiára a boszorkányi csak boszorkánymágiára. Logikátlan lépésnek tartanám, ha UTK-ban ettől eltekintettek volna.

Link a hozzászóláshoz

Öszintén szólva szerintem ez a szabály egyáltalán nem (lenne) logikus (ha van ilyen). Szerintem ez olyan mintha egy harcos-fejvadász többkasztúnak az éppen „használt“ kasztjától függene, hogy mekkora a TÉ-je, VÉ-je Fp-inek száma, vagy éppen bizonyos képzettségeinek foka.

Szerintem aki egyszer megtanulta a Mana felhasznását, az azt akkor is tudja alkalmazni, amikor új varázslatokat hoz létre. Például ha egy varázsló 10. szinten tanulja meg az öselemi mágiát, akkor nem minösül 1. szintü öselemi mágiahasználónak, aki csak 8-10 Mp-ból tud öselemi mágikus varázslatokat létrehozni. Ugyanez az elv kellene hogy vonatkozzon a többi Mp-alapú varázslati formára.

Link a hozzászóláshoz

Az UTK-ban nincs igazán meghatározva, hogy működik a többkasztúság csak homályos utalás van arra, hogy az új képességet meg kell venni, hogy használni  is tudja. Szerintem itt arra gondol alapvetően, hogy a KAP-ból is fel kell venni az új iskolát (véglegesen csökkentve azt). Viszont már láttam arra példát, hogy csak 20 kp-ért megvették az adott tapasztalati mágia 3. fokát mert egy "magányos" mester megtanította nekik és kijelentették, hogy innentől fogva ők többkasztúak (amikor a 2. szintű tűzvarázsló-boszorkánymesternek van 25+ mp-je és literszám vedeli a hatalomitalát, nem lesz őszinte a mosoly az arcodon és hamar rájössz, hogy bizony az UTK-nak az előnye az egyben a hátránya is ha a KM éppen nem áll a helyzet magaslatán)

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok! Nálatok készíthetnek a varázslók olyan varázskönyvet, amiben tucatszám vannak a Mágikus Aura Varázsjel alapú, elöhívható varázslatok? Nálunk igen, de 10. szinthez közelítve elkezdtünk bevezetni egy sor korlátozó háziszabályt mert kezdett übertáp lenni, pl. varázsjelek max. száma könyvenként, meg a könyv maga baromi drága, mert speciális anyagok kellenek hozzá.

Link a hozzászóláshoz

Igazából semmi különös. A mágikus kifáradás ugye szintenként 25 Mp felhasználását teszi lehetővé. Ugyan ez a mennyiség nálunk a határ a készített (fontos, hogy készített, a talált, jutalomként kapottakra ez nem vonatkozik!) varázstárgyak használatára, ami természetesen nem vegyül, a rendes mágikus kifáradással, külön kezelendő. De nem csak külön kezelendő, független attól is, hogy a tárgy használója mágiahasználó-e, vagy sem, van-e Mp-je, vagy nincs, hiszen egy tolvaj is használhat varázstárgyat.

Ha használsz egy varázstárgyat, mondjuk tűzcsóvát idézel a botodból, aktiválod a láthatatlanság gyűrűjét, ...stb. akkor a "varázstárgy mágikus kifáradásodból" (még sose neveztük így, furcsán hangzik) költesz, amíg el nem éred a határodat, amit átlépni sebződés ellenében sem lehet. Az ár nálunk az egész varázstárgy elkészítésének Mp költsége, de ha inkább "high magic" a játékotok, lehet csak a megidézett varázslet költsége is. (Illetve, mivel háziszabály, természetesen minden részlet szabadon módosítható. :))

Ami még fontos lehet, hogyha egy varázstárgyat többször lehet használni (mondjuk körönként lőni vele egy tűznyilat), akkor természetesen nem kell minden alkalommal fizetni érte, csak egyszer, amikor használatba vetted. Mellesleg ilyen módon kell "használatba venni" nálunk mindent, egy rúnakardot, vagy rúnapáncélt is. Tehát egy harcos sem rohangálhat tetőtöl talpig rúnacuccokban (legalábbis nem alacsony szinten).

Nem fáradtunk mágiaelméleti szintű bla-blával, hogy ez miért van így, manaháló telítettség, a tárgyból felszabaduló mágikus erők testre és elmére gyakorolt hatása, ...stb. úgyhogy furcsa lehet elsőre a gondolat, hogy szint függő a varázstárgyak használatának mennyisége, de egyrészt minden más is szint függő a játékban, másrészt tényleg jól működik a gyakorlatban, nagyon jól kiegyensúlyozza a dolgokat, nem lehet elszállni vele, de megmarad a szabadság is. Nekünk legalábbis jobban bejött, mint a ködös fenyegetések, hogy ellopják, aurád része ezért szimpatikus mágiával büntetnek, és hasonlók.

Quintus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Köszi @Cundior, ez tetszik! De lenne egy pár kérdésem:

1. Hogyan számoljátok a varázstárgy varázslatának Mp-ját? Ahogy a Mágikus Aura Varázsjelnél le van írva? Vagy az alap Mp igényt veszitek, amennyibe a varázslat kerülne, ha hagyományos módon megidéznék? Pl. egy 1E-s tüznyíl normál esetben 3Mp, Mágikus Aura varázsjelben viszont legkevesebb 13+3+3= 19Mp (ha naponta egyszer használható és varázsszóra müködik).

2. A „varázstárgy mágikus kifáradásod“ varázstárgyanként külön-külön számítjátok vagy egybe az összes varázstárgyat?

Link a hozzászóláshoz

1. A Mágikus Aura Varázsjelnél leírtak szerint számolunk, tehát az 1 E-s tűznyíl 19 Mp.

2. Pont az a lényeg, hogy egybe számolunk mindent. Ha például vesszük a tűznyilat lövő varázstárgyat, de körönként használatosat készítünk (13+3+12=28 Mp), akkor ha azt valaki elkezdi használni, mindegy hogy hányat lő vele, 28-at számolunk fel rá. Ha mondjuk 4. szintű a karakter, akkor 100-28=72 Mp-nyi maradt neki, az elkövetkező néhány órára. Ebből aktiválhatja még az 58 Mp-s Láthatatlanság köpenyét is, de mindössze 14 Mp-nyi marad ezután, szóval hiába pakolta tele a varázsló mindenfele egyéb holmival, láthatatlanná válhat, lövöldözhet amennyit akar, de az Elemi Erő Aurát már nem tudja aktiválni.

Még egyszer fontosnak tartom megemlíteni, hogy ezek csak a saját készítésű varázstárgyakra vonatkoznak, tehát jutalmakra, lootra, a történetben szereplő elemekre, vagy esetleg (ha van ilyen) súlyos aranyakért vásároltakra nem. Tehát lehet használni a megbízó által nyitott térkaput, vagy az ősi crantai katakombákban szerzett átok botot, mindent, ami egy hagyományos játékülésen előkerül, a szabály célja nem bárminek az elvétele, hanem konkrétan a be nem tervezett, játékosi kreálmányok racionalizálása, hogy lenyessünk egy olyan "kiskaput", ami még jó szándék mellett is, néha tápolásba csúszhat.

Quintus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

@Cundior, közben kicsit matekoztam, és azon gondolkozom, hogy a ti megoldásotok nem-e túl szigorú / anti-táp a számomra.

Ugyanis nyilván a Mágikus Aura Varázsjelbe általában olyan erös varázslatot foglalok, amit megenged a Mp-jaim száma. Tegyük fel hogy 10. szinten (UTK rendszerben ugye) 80 Mp-om van, akkor a lehetö legerösebb varázslatokat fogom varázstárgyakba pakolni, tehát közel 80 Mp-osak lesznek azok a varázslatok. 10. szinten 250 Mp lenne a „varázstárgy mágikus kifáradásom“, ami azt jelentené, hogy mindössze 3-szor tudnám aktiválni a varázstárgyaimat. 

Ez továbbá azt is jelentené, hogy nem nagyon van értelme körönként vagy óránként visszatöltödö Mágikus Aura Varázsjelet használni, jobban megéri helyette több ugyanolyan naponta visszatöltödö Mágikus Aura Varázsjel egymás mellett mondjuk ugyanazon a tárgyon, vagy egy könyvben. Ugyanis utóbbival nagyobb E-t lehet ugyanannyi Mp-ért elérni.

Mit gondolsz erröl?

Link a hozzászóláshoz
9 órával ezelőtt-kor Quintus írta:

És hogyan veszitek, hány óránként van a varázstárgy mágikus kifáradás?

Ez az Állóképesség függvénye.

8 órával ezelőtt-kor Quintus írta:

közben kicsit matekoztam, és azon gondolkozom, hogy a ti megoldásotok nem-e túl szigorú / anti-táp a számomra.

Ez játékstílus kérdése, vehetitek egyszerűen a varázslat eredeti költségét is, ha úgy jobban tetszik, vagy emelhettek a szintenkénti 25 Mp-os határon. Nekünk így bejött, de természetesen mibdenkinek más a szája íze.

8 órával ezelőtt-kor Quintus írta:

Mit gondolsz erröl?

Lehet, hogy nem fogalmaztam érthetően. Ha egy tárgyat használatba veszel, akkor "fizeted ki" az árát. Ha ez a tárgy napont egyszer használható, akkor azért, ha körönként, akkor azért. A példában írt, körönként használható 1 E-s tűznyíl 28 Mp, de nem minden körben, hanem csak egyszer, amikor elkezded használni. Hiszen már egyszer kifizetted a körönkénti aktiválást a varázstárgy megalkotásakor, ez a tulajdonság hozzá tartozik, és amikor kifizeted (egyszer) a 28 Mp kifáradást, akkor ezzel elérhetővé válik a tárgy képessége, az, hogy körönként aktiválhatod. Kétszer akkor kéne fizetni, ha kettő ilyen tárgyat akarnál használni.

Ha létrehoztad az általad írt 80 Mp-os varázstárgyat, akkor mindegy hogyan működik, napi egyszer nagyon erős, vagy körönként gyengébb, ez nem számít, ha használatba veszed (naponta egyszer, vagy minden köröben) az összesen 80 Mp, és utána más, újabb varázstárgyakat már csak a maradék Mp-ból aktiválhatsz. Szóval szerintem nem éri meg jobban a ritkábban használatos, csak anbyira, amennyie amúgy maga a varázslat megérné.

 

Quintus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...