Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Mágia

Recommended Posts

HI!

Bocsi de visszatérnék a mágiákkal kapcsolatos kérdésekre :). Ha nem gond a nagyoknak... ;)

Tehát magasmágia-asztrálmágia-hullám formázás. Csak nekem hiányoznka ott adatok? Pl: Milyen gyorsan ér el a hatóterületének a végét? Mert az okés h egyszeri az időtartama, de hmm? Ez mit is takar? H azonnal és egyszerre van jelen az adott területen (ami az Ejétől függ)?

Most éppen ez van soron.

Jahh a képzettség követelményekkel eléggé (lassanként egy kissé túlságosan is) le lett butítva a varázsló. Tudom, h régebben eddig azt mondtam h tök jó h le lett butítva de azért ennyire? Elkezdtem magamat jobban beásni, meg számolgatni, hááát... Rendes kalandozó varázslóból nem lesz túl sok ;)

üdv,

@

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
HI!

Tehát magasmágia-asztrálmágia-hullám formázás. Csak nekem hiányoznka ott adatok? Pl: Milyen gyorsan ér el a hatóterületének a végét? Mert az okés h egyszeri az időtartama, de hmm? Ez mit is takar? H azonnal és egyszerre van jelen az adott területen (ami az Ejétől függ)?

@

Ez nem más, mint az öselemeknél a kitörés és ugy is kezeld.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hello!

Felmerült egy kérdés bennem.

A tűzvarázslatoknál, ha tűzlényt (itt bogarat) idézek, akkor a lény magába tudja olvasztani az őstűzeket, ha megérinti. (Ha jól emlékszem, nincs most előttem a könyv.)

Ha bogarat idézek (1E-vel, azaz egy bogarat), akkor a bogár E-je fog nőni, vagy létrejön annyi bogár, ahány E-s volt a tűz. Mert ha jól emlékszem, akkor azt írta a könyv, hogy minden E-je egy újabb bogarat ad.

Vagy keverhető/választható?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv Messor1983!

Nem valószínű, hogy a tűzvarázsló több bogarat is meg tud idézni egyszerre, mert hogy :lol:

"Egy tűzvarázsló egyszerre csak egy lényt írányíthat, s közben nem végezhet semmilyen koncentrációt igénylő tevékenységet."

"A lények Ép-je egyenlő az E-jükkel, és azt jelképezi mennyi Õstűz alkotja a lényt."

Tehát az E=Ép és nem egyenlő a számukkal!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nekem az lenne a kérdésem hogy ha a varázsló megidéz egy őselemet és formázza (pl.vízfal) akkor az időtartam lejárta után a víz visszakerül eredeti síkjára vagy csak szétfolyik a földön? Az őstűz gondolom eloszlik vagy ha valami táplálja akkor sima tűzként ég tovább. De mivan a többi elemmel?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én is így gondoltam eredetileg. De mi van akkor ha pl.sivatagban varázsló teremt ősvizet és a szomjanhalás elkerülése végett megisszák?

Akkor a víz a testükből tünik el a hatóidő lejárta után? Ez így működhet?

Mert akkor lazán meghalnak abban a pillanatban hiszen a testükben tárolt víz eltünik.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tha'thassa!

A Tűzdarazsak, ha természetes tüzet olvasztanak magukba, ezzel a varázslat E-jét növelik, s mivel a szöveg azt írja, hogy minden E egy újat darazsat jelent, így ez gyakorlatban azt jelenti, hogy a magába olvasztott tüzek újabb darazsakat fiallanak.

A teremtett ősanyagok természetesen a varázslat időtartamának lejártával azonnal elenyészik. Az Õsvizet azonban meginni nem lehetséges, mivel a formázás mozaik zárt formába rendezi az elemet, az alakzatot nem lehet megbontani. Az őselemi víz továbbá - bár ez viszont inkább csak "szerintem" vélemény - nem alkalmas a szomjúság csillapítására, arra a Természeti Anyag Mágiája: Teremtés mozaikkal létrehozott természetes víz való.

Gambit

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Hacsak be nem következett egy gyökeres változás a Természetes Anyagok Mágiájában, akkor a Teremtés mozaikkal létrehozott anyag véglegesen megmarad a maga formátlan rög, tócsa, vagy felhő formájában.

Azaz a vizet egy arra alkalmas edénybe teremtve remekül iható folyadékhoz jut a varázsló.

Ennek viszont semmi köze nincs a Személyes Aurához, illetve vissza-, vagy átalakuláshoz, hiszen teljesen úgy viselkedik, mint a természetes víz.

Sylvanus

U.i.: A formázott ősvíz szerintem sem alkalmas a formázáson kívüli felhasználásra.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ez így igaz de mivan ha nem formázom csak megidézem?

Ugyanis ha jóltudom külön varázslat az idézés és a formázás. Akkor mi vanha nem formázom csak megidézem? Megsem jelenik?

Amúgy az Õsvízí: "kristálytiszta, a természetes vízre minden szempontból hasonlító folyadék" (UTK 358, Elemi Mágia). Tehát szerintem iható.

Legalábbis ha megjelenik.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hello!

Brom:

Szerintem elég konkrétan fogalmaz a könyv:

"... a megidézett Õstűz E-jével megegyező számú lángból formált darazsat teremt."

"...darabonként külön ellenfélként viselkednek..."

"...veszélyessé nagy tömegben válnak, a vonatkozó túlerőszabály miatt."

Szerinetm ez így elég egyértelmű. Bár lényként meg egyként kell kezelni? 6 darazsat irányítani (mondjuk hatot) elég elmepróbáló feladat lehet. Kettő még oké, mert annyi kezed van. De többet...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Megkísérlek válaszolni neked, bár UTK éppen nincs kéznél...

1. A jelmágiánál nemigen találtam arra vonatkozó kitételt, hogy mennyi időbe telik a rúnamágikus rajzolatok megalkotása (a régebbi kiadványokban volt rajzolási idő, az ÚTK-ban azonban csak pár nekromantikus jelnél szerepel.)

Azt javaslom, nézd meg a felsorolásokat, táblázatokat is, ha még nem tetted, mert előfordulhat, h csak a mozaik leírásásnál maradt ki. Ha semmit nem találsz, javaslom, vesd össze az ismert rajzolási időket az ETK-val, és arányosan be tudod lőni a többit.

2. A jelmágikus alakzatoknak formái között (a fejezet legelején, a felsorolásnál) szerepelnek a szimbólumok (régen volt is ilyen, lobogókon, miegymás). Sajnos a jelmágia fejezet további részében egyetlen szó utalás sincs arra, hogy mik ezek és hogy működnek.

A szimbólumok leírása az én tapasztalataim szerint is kimaradt, bár én nem néztem meg a listát, és azt hittem, szándékosan hagyták el. Eszerint nem ez a helyzet...

De ami a lényeg: az ETK-ban szereplő leírás szerint "a szimbólumok embermagasságnál nagyobb jelek, vagy feliratok. Az Asztrál- és Mentálmágiáról szóló fejezeteben leírt összes varázslat felrajzolható ebben a formában. Hatásukat arra fejtik ki, aki megpillantja őket - ám az illető csak akkor válik a varázslat áldozatává, ha Mágiaellenállását elvéti." Egyébiránt a szimbólum hordozta mágia erőssége, Mp-igénye, valamint a hatás időtartama a megfelelő varázslattal azonos. A rajzolási idő asztrálszimbólum esetén 30, mentálszimbólumnál pedig 35 perc.

3. A nekromanciánál (idézések) van némi anomália. Kétféle idéző litánia van, az első az élőhalott-idéző. A leírás szerint csak kísértetek idézhetők meg vele, élőholtak történetesen nem. Ugyanakkor kisértetidéző litánia nincs, pedig van kisértetÛZÕ (az űző litániánál felsorolva), aminek MP-igénye pont annyi, mint a nem létező kísértetidézőé. A mozaik leírása szerint az élőhalott anyagi testével egyetemben jelenik meg (ami pl. szellemeknél nemigen van), szóval összekeveredhetett itt valami.

Valóban, minden valószínűség szerint hiányzik a kísértetidéző litánia leírása. Szerintem nyugodtan alkalmazhatod, értelemszerűen a többi leírásból kiindulva. Ami az anyagi testet illeti, a kísértetek nem anyagi test nélküli élőholtak (ezek a lélek kategóriába tartoznak), hanem légies testtel rendelkeznek.

A 4. ponthoz sajnos nem tudok segítséget nyújtani.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Csak egy rövid kérdés: Hol van leírva a papi mágia E-je? Legalábbis sok helyen nem láttam.

Tha'thassa!

Mint minden mágiaforma minden varázslata, a legtöbbjük 1 E-s, és a befektetett Mana pontok többszörözésével növelhető. Egész konkrétan a litániák 1 E-sek és erősíthetők Kegy pontból míg a rituálék kvázi végtelen erősségűek (lásd UTK 259. oldal).

Gambit

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Csak egy rövid kérdés: Hol van leírva a papi mágia E-je? Legalábbis sok helyen nem láttam.

Tha'thassa!

Mint minden mágiaforma minden varázslata, a legtöbbjük 1 E-s, és a befektetett Mana pontok többszörözésével növelhető. Egész konkrétan a litániák 1 E-sek és erősíthetők Kegy pontból míg a rituálék kvázi végtelen erősségűek (lásd UTK 259. oldal).

Gambit

Üdv!

Bocsi, de én nem így emlékszem. Nem úgy van a papi varázslatok esetén, hogy annyi a varázslat E-je, aminnyi szférát használ az adott pap (adott isten), illetve hogy ebből mennyi van meg az adott varázslatban?

Hát ezt így nem biztos hogy lehetett érteni, ezért hozok egy példát.

Van egy litánia, amit létre tudsz hozni, ha tudod alkalmazni az élet, vagy a természet szférát. Ha a papod mindkét szférát tudja kezelni, akkor az alap E-je 2 lesz,egyébként csak 1. És ha duplázod a manapontokat (Kegy pontokat), akkor ez az így kiszámított érték többszöröződik.

Gambit: ha tévednék légyszives javíts ki, most nincs előttem a könyv, hogy megnézzem azt.

Minden jót!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Bocsi, de én nem így emlékszem. Nem úgy van a papi varázslatok esetén, hogy annyi a varázslat E-je, aminnyi szférát használ az adott pap (adott isten), illetve hogy ebből mennyi van meg az adott varázslatban?

Gambit: ha tévednék légyszives javíts ki, most nincs előttem a könyv, hogy megnézzem azt.

Tha'thassa!

Elnézést, valóban így van, csak figyelmetlen voltam. Tehát a litániák erőssége annyi E, ahány szférát - a fohásznál felsoroltak közül - a pap birtokol. A Kegy pontok többszörözésével az Erősség is többszöröződig. A rituálék erőssége végtelen. Vonatkozó szabályok UTK 258. és 259. oldal.

"A Szakrális mágia szférái

[...] Az istenség papjai az égi patrónusuk által uralt szférák számától függően képesek ?varázsolni?. A pap azon fohászokat képes megidézni alaperősítésként 1E-vel, melyek leírásában szerepel valamely, az istenség által uralt szféra. Minden, fohász a leírásában szereplő, az istenség által uralt további szféra után a szövegben szereplő Kegy pontokért +1 E-vel jön létre.

Hacsak a leírás másként nem rendelkezik, a Kegy pontok többszörözésével a varázslat erősítése vagy az időtartama is többszörözhető.

Tehát Domvik papja, ki ura jóvoltából az Élet, Természet, Lélek szférák felett bír hatalommal a ?Mágia szétoszlatása? nevezetű fohászt (melynek szférái: Lélek, Élet, Természet, Halál) 3 E-vel hozza létre a fohásznál feltüntetett 2 Kegy pontért, hiszen a fohász megkövetelte szférák közül három felett bír hatalommal. A Kegy pontok többszörözésével a fohász Erősítése is többszöröződik. Tehát egy 2 Kegy pont igényű fohászt, melynek az adott esetben az alap Erőssége 3-as, 4 Kegy pontért 6 E-re, 6 Kegy pontért 9 E-re, stb. lehet erősíteni. "

"Arkánumok, Rituálék és Litániák

A papok fohászait hatalmuk szerint Kis- illetve Nagy Arkánumra osztjuk. Míg az előbbi a legtöbb felkent számára elérhető, addig az utóbbi csak azok számára nyílik meg, akik igen magas kegyben állnak égi patrónusuknál (tehát megfelelő mennyiségű Kegy ponttal rendelkeznek).

Megkülönböztetünk még litániákat és rituálékat is. Litániának nevezzük azon fohászokat, amiket a pap képes ?erősíteni?, tehát kérésére istene több Kegy pontért nagyobb hatalommal idézi meg, tehát a Kegy pontok többszörözésével az Erősség vagy az Időtartam egyaránt növelhető.

A rituálék mindig ugyanakkora hatalommal jönnek létre, ?erősítésükre? nincs mód, ám erre nincs is szükség, mert az isteni akarat végtelen hatalommal nyilvánul meg. Tehát a Kegy pontok többszörözésével csupán az Időtartam növelhető."

Gambit

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Mostanság kezdtem olvasni az Új Bestiáriumot és felmerült bennem a kérdés, hogy a fentiek alapján egy papi Rituálét ezek szerint, semmi módon nem rombolhat le egy aquir hatalomszó?

Tudom, hogy a legtöbb aquir még a Rituálé hatásával együtt is képes megölni egy Kegyeltet, csak úgy felmerült bennem.

Viszont akkor egy papi

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Betöltés...

×
×
  • Új...