Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kasztosodás


Antail

Recommended Posts

Közzétéve:

Diasssan kerlas!

Kasztokról? khm-khm-khm

Akárhogy is nézzük, feltétlenül szükséges lesz már az a Klánok,Rendek, Iskolák(+FAJOK!!) kieg., mert O'Connor kasztunk van már, autentikus ynevi meg nem mind: kellenek a veremharcosok és a fajok saját kasztjai is.

Kérdés: többkasztúságot hogy kell elképzelni nagy vonalakban? (kicsit részletesebben is lehetne írni a témáról)

Creep

Közzétéve:

Üdv!

Többkasztúság? Nem veszel fel kasztot egész egyszerűen. Kasztnélküli leszel, csak felveszel olyan háttereket, amik majd a kasztokhoz kellenek. Mivel a mágia is képzettség-alapú lett (Hála Ranagolnak, végre!), kitalálsz egy fickót, aki mondjuk boszorkánymester-tolvaj szeretne lenni, felveszed neki a mágikus fogékonyság (tapasztalati mágia) hátteret, és ennyi. Mondjuk tolvaj iskolát választasz, és tanulsz mellé BM képzettségeket, ilyen egyszerű. A képzettségek határozzák meg a karakteredet, nem az iskola. Az iskola csak könnyebben megtanulhatóvá tesz sok képzettséget. Ennyi.

Jön majd kiegészítő nyilván, egyébként meg megcsinálhatod a saját karakteredet, nem kell hozzá kaszt. Felveszed a hozzá legjobban illő iskolát (pl. egy Sirenari erdőjáró egyértelműen alap harcos lesz), aztán veszed a képzettségeket. Esetleg kicserélsz a tanulhatóakból valamit a KMmel való egyezkedés alapján. Csak egy kis fantázia kell, nem táblázatok mindig!

Üdv

Közzétéve:

Diassan kerlas!

Köszönöm az igazán gyors választ!

(A képzettség-alapú mágiának/ellenállásnak/mindennek köszönhetően tényleg sokrétűbb karaktereket alakíthatunk ki, de emiatt a rengeteg oktatással tanulható képzettség miatt érdemes iskolát választani.)

A fajok iskoláinál kapcsolatban viszont nincs külön megjegyzés, látszik, hogy ezen alapkasztok (ezek nehezen nevezhetők iskolának) is emberre lettek írva: így például a törpe harcos egyenlőre bónuszokkal sajátítja el az akrobatika, lovaglás és úszás képzettségeket :D

Megintcsak kasztos felvetés: érdekes, hogy Sogron papjai eltűntek Toronból - csak az ordaniak játszhatóak: tűzmágiájuk nincs,de bónusszal tanulhatnak és 3! :shock::shock::shock: szférát használhatnak. Szvsz logikusabb és elfogadhatóbb lenne, ha Arel-papjaihoz hasonlóan csak 2 szféra felett bírnának hatalommal (Természet és hozzá választhatnák a Lélek vagy az Élet szférát).

Creep

Közzétéve:

Kasztok vagy iskolák, nekem inkább az fekszik hogy kaszt és ime a magyarázat: Kaszt-Harcos: melyik iskola tanítja azt hogy besoroz a nemes és túléled az első harcot, küzdelmet egy véres csatában - élet?

Kaszt-Varázsló: Ha nemesként apám felfogad egy dorani varázslót vagy olyat aki doranban tanult akkor én is azt tanulom amit ő, hiába vagyok Északi városállamok egyik lakója, és nem hiszem hogy az nagyon hasonlítana a toronira akivel szövetséges az államunk-mégis csak iskola? Szerintem tök fölösleges volt különválasztani a kasztoktól az iskolákat inkább a kasztok alatt megadni ezek lehetőségeit, és mindjárt zártabb a rendszer mert nem a te kitalált iskolád tanulója vagy, de sokkal Ynevhűbb a dolog.

Sajnos ezt sokan nem tolerálnák és mégis ragaszkodnak a dologhoz. Pl nekem hiányzik a Varázslók iskolájából a Holdkos iskola.

És Con hozzászólására csak anyit mondanék: Boszimester 1 szint inkább tolvaj mint varázsló 5.szinten inkább varázsló mint tolvaj, természetesen lehet fordítva is csak akkor gyorsan hal a kari. :D

Közzétéve:

Üdv :)

Egy apróság.. a toroni Sogron papok megjelennek a könyvben, a legelején, az Arel pap fohászában ^^ szóval ténylegesen mégsem tűnhettek el.

Amit én is hiányolok, az az, hogy a többi faj számára nincs kidolgozva iskola... perszepersze megcsinálod xy kombóban úgyis a sirenarit, de szerintem kellett volna néhány.

Ugyanakkor ezek a kidolgozott iskolatípusok ember esetében kifelyezetten pozitívak, legalábbis árnyalják a kasztokat.

Közzétéve:

Diassan kerlas!

Egy meglátás a papokkal (és paplovagokkal) kapcsolatban: nem volna e járható út, ha csak a karakter és istene által birtokolt Szférák számát vennénk a kaszt KAP követelményének meghatározásakor, és a 2 szférások 6, míg a 3 szférások 7 KAPba kerülnének? Furcsa volt, mikor megalkottam az első szintű Tharr-pap Vérkelyhesemet, majd mikor láttam, hogy nem éri meg, a Vérkelyhes Tharr-papot is elkészítettem (az első iskola a KAPból felvett, a második az irányultsága), az utóbbi szintenként 3 KAPpal olcsóbban jött ki, nagyjából pariban lévő képzettségek estén Kegyelt vs Vagyon1,Mágikus fogékonyság, Pszi fogékonyság voltak az előnyök, viszont a Tharr-pap 7 KAPba kerül :shock::shock::shock:

A boszorkányok pedig MINIMUM 6 KAPot kóstáljanak (de inkább 7et)!

Közzétéve:

Sziasztok!

Ha valaki ért az Anat-Akhanhoz segítsen legyen szíves!

Az Anat-Akhan tradícionális fegyvere ugyebár a sequor. Mara-sequort is használhat a karakter?

Hogy hívják azt az fejvadász-osztagot amit összetart a Cascadis?

Köszi a segítséget!

Morgena vigyázzon Rátok!

Közzétéve:
Sziasztok!

Ha valaki ért az Anat-Akhanhoz segítsen legyen szíves!

Az Anat-Akhan tradícionális fegyvere ugyebár a sequor. Mara-sequort is használhat a karakter?

Hogy hívják azt az fejvadász-osztagot amit összetart a Cascadis?

Köszi a segítséget!

Morgena vigyázzon Rátok!

Hali,

Mivel az Anath-Akhan kráni örökséggel dolgozik, ezért a mara-sequor is elfogadott és tanított fegyver. (Persze játékban azért meggondolnám KM-ként, hogy kinek a kezébe adnám, mert az erős értékek mellett vissza is tud ütni szerepjátékban.)

Fejvadász-osztag: sequadion.

Üdv

TAO

Közzétéve:

Üdv!

Az Anat-Akhanról - játék előtt - feltétlenül javaslom a róluk szóló eredeti cikk elolvasását (Rúna I/2).

Sehol nem ír olyat, hogy számukra CSAK a sequor lenne a használható, különösen, ha azt vesszük figyelembe, hogy a sequor és a Mara-sequor "rokon" fegyverek, ahol az egyik, ott általában megjelenik a másik is.

Ha az UTK mást álljt - nem ismerem betűre - az csak a torzult, saját szájízre alakított Ynev-képük miatt lehet.

Azt javaslom, ha a játékos megérdemli, hogy Anta-Akhan fejvadásszal játszhasson, kaphat akár mara-sequort is.

Mellesleg teszem hozzá, KM-i pályafutásom egyik legjobb kráni-fejvadász párosának hozzáállását, akik egyszerűen visszautasították a mara-sequort, holott engedtem volna nekik, mondván, még nem állnak ott, majd, ha elérték és kiharcolták maguknak...

Közzétéve:

Köszi a segítséget!

Igen, a Mara-sequor használatát én is árgus KM szemekkel figyelem majd, és ha nem akkor használja amikor ez illendő lenne akkor bünti lesz.

Ne aggódj MG, nem mondanak ilyet az ÚTK-ban, de nem emelték ki külön, hogy oktatják, ezért bizonytalanodtam el. Neked ennyire nem fekszik az ÚTK?

Köszi

Közzétéve:

Üdv!

Neked ennyire nem fekszik az ÚTK?

Semmi ilyet nem mondtam, noha aki ismer, tudja, nagyjából mit gondolok róla. (de, már ki is próbáltam, nem egyszer, és csak megerősített a véleményemben). De most csupán a tényeket közöltem.

Közzétéve:

Líthas!

Csak ha a kasztosodást vesszük (hogy ne térjünk el a témától):

Szerintem sokkal árnyaltabb, sokkal inkább a képzeletednek megfelelő karaktert vagy képes létrehozni a KAP pontok használatával. Igaz hogy -szerintem- kissé egyensúlyát vesztette a karakterek közti erőviszony-kapcsolat, de ez könnyen kompenzálható tapasztalati pont-osztás buherálással :)

Nekem sokkal jobban tetszik, bár én kb. 5-6 éve MAGUSozom, ebből 4 ETK volt, utána most kis szünet után nyáron az ÚTK. Az első karakterem is egy Toroni kalóz, amit a Harcosból hoztam össze. Miért kapnék szintenként 15 Kp-t (ami szerintem irtózat sok, és akkor még a 4. fokú oktatás is bejön néhol), ha inkább harcolni tanulni támad kedvem? Vagy szegény varázsló, aki szerintem gyenguska lett, miért vegyen magának Manát, ha teszem azt, a tanulmányai kötik le a figyelmét?

Véleményem szerint az ÚTK KAP rendszerével 2 komoly dolgot nyertünk. Az egyiket agyon tápolásnak, a másikat igazi szerepjátéknak mondanám. Lehet hogy egy játékos elkezd matekozni, oszt meg szoroz, hogy hogy lesz a legtáposabb a karaktere. De az én egyik játékosom most csinált egy fejvadászt (Anat-Akhant), és igenis felvette neki a fegyverhasználat mellé a harcművészetet Mara-sequorra, bár nem volt rá szüksége, mert egy Mara-sequornak ugye tiszteletet kell adni...

Az igazat megvallva csak foszlányokat hallottam Tőled. Leírtad valahol egészben a véleményed az ÚTK-ról?

Üdv mindenkinek!

Sogron a Fény!

Közzétéve:
Igaz hogy -szerintem- kissé egyensúlyát vesztette a karakterek közti erőviszony-kapcsolat

Ezzel a kijelentéssel abszolút nem értek egyet. Ha azt mondanád, hogy a kasztok között nem sikerült egyenlő erőviszonyokat teremteni, még csak-csak elfogadnám, de az hogy "egyensúlyát vesztette", azt is jelenti, hogy korábban volt ilyen. Az ETK-ban a kasztegyensúly teljes hiánya tombolt.

Néhány példával szemléletesen:

- tulajdonságok dobáskódjai (a 127 pontos átlagdobású paplovag és a 117 pontos tolvaj)

- a jobb tulajdonságok persze kihatnak a belőlük származtatott többi értékre is

- teljesen add-hoc jellegű KÉ, TÉ, VÉ, CÉ, HM, Fp, Kp ...

- teljesen add-hoc jellegű induló képzettségek

- teljesen add-hoc ingyenes képességek későbbi szinteken

- mindezt kompenzálandó ott vannak a szintlépéstáblák, amik csak többet rontanak mint használnak

Ezzel szemben az ÚTK-ban:

- egységesen 135 szétosztható pont

- minden értéket innen származtatunk, tehát a KÉ, TÉ, VÉ, CÉ, HM, Fp, Kp, stb.-ben is egyensúly marad

- az induló képzettségek többé-kevésbé egységes számítás szerint lettek kiosztva, egyes kirívó esetek kivételével szintén közelít az egyensúly felé (amit én írtam hozzá iskolajavítást, abban pedig még közelebb kerülnek egymáshoz)

- nincsen arányokat torzító szintlépéstábla, mindenki egyformán lép szintet

Szerintem ezek a módosítások épp az egyensúly felé vitték a kasztok közötti erőviszonyokat, nemhogy rontottak volna rajta.

Közzétéve:

Igazad van, Gambit, nem jól fogalmaztam, de az ETK-t sosem vizsgáltam ilyen szemmel, de nézd csak meg:

Van egy varázsló, teszem azt Doran nekromantája. Hogy ütőképes legyen, nem árt neki valamennyi varázserő (1 Mp = 3 KAP), illetve a visszatöltés miatt Pszi-pontok. Ezen felül, hogy haladjon a dolgaival, fejlesztenie illik a Nekromanciát (3. fok), ingyen manapontokért a Magasmágiát (3.fok), a Kyr-metódust (3. fok), "nem árt" (értem ez alatt: kell), hogy tanuljon más mágiaformákat is, legalább Rúnamágiát mindenképpen, de nem árt a Nekro mellé egy Démonológia vagy Elemi.

Eddig soroltam azokat a képességeket, amik IV. nehézségi kategóriába esnek.

Ezeken kívül kell a Számtan/Mértan az Idő- és Térmágia használatához, nem árt ha tud nyelveket, fejleszti a diplomáciáját, illetve szerepjátékozik... Értem ezalatt, hogy felvesz még-ezt azt ami a karakterét árnyalja.

Ez borzalmasan sok KAP-ot felemészt, és ha mindezzel megvan, akkor sem több szerintem egy jól képzett varázslónál. (És nem is gondolom, hogy mindet húzza ki 5-ösre, az durva lenne...)

Ehhez jön, hogy szintenként legjobb esetben is csak 40 KAP-ot kap a szerencsétlenje. Aztán egy Nekrónak nem árt a Holtak szeme, vagy a Manalátó. A mi esetünkben ez Faj (Kyr sz.) és Manalátó (2 pontos). Szintenként maradt 37!!!

Ebből 10 Mp az 30!!! és még nem vett KAP-ot meg Kp-t.

A harcosom ember, van 2 Adottsága. Szintenként 43 KAPot osztok el, ebből ha veszek mondjuk 10 Hm-et, az 20, és marad 23 Kp-ra, meg Fp-re!!! Azt sem tudom sokszor, hogy mire költsem el. Ezért gondolom, hogy a varázslóknak több járna. Már első szinten simán bedarálom képzetlenül egy dobótőrrel! Nekem ez gyenge. Lehet hogy megejtek egy tápolást, ha rám esik a mesélés sora.

Közzétéve:

- És a harcosod tud mást is, vagy csak harcolni? Mert a mágusnál felsoroltál mindent, amit esetleg véletlenül az életében használhat + szerepjátékos skilleket is hozzá vettél, a harcosodnak meg HM-en és Fp-n kívül semmit nem adtál. A harcost játszó ember talán nem akar szerepjátékozni, csak ölni?

- Van a harcosodnak iszonyat sok FP-je és HM-je, állítsd szembe a rúnamágus, elemi mágus, magasmágus nekromatával, megnézzük, melyik nyer. Mert ha bedarálod egy dobótőrrel, akkor az maximum egy jól képzett idióta (aki mégsem olyan jól képzett). Ha a harcosod összeállításának koncepcióját nézzük, akkor elég a nekromantának is egy ősi nyelv + 5. fokú tapasztalati mágia, meg sok manapont. Az már szétkapná a harcost, pár kör alatt.

Harcosnál nem lehet mire költeni?

Kapjon meg egy rakás III. nehézségi fokú harci képzettséget (mert attól, hogy nagy a VÉ-je / Fp-je, még simán meghal egy csatamezőn, ha nincs mondjuk harctéri gyakorlat). A harcosnak sokkal több dologra kell költenie, mint a mágusnak - ok, hogy manapont 3 KAP, pszi pont 2 KAP, de a harcosnak kell (legalább) 3 féle harcérték + Fp. Összehasonlítás képpen 1 mp + 1 pszip = 5 KAP; 1 TÉ + 1 CÉ + 1 VÉ + 1 KÉ + 1 Fp = 5 KAP. Hol itt a gond?. Az meg egyébként is hülyeség, hogy csak HM meg Fp kell (és egy normális KM az első 5 percben kinyírja neked szépen a karaktert). Ezen túl lehet fegyverkovács, stb amit ki tudsz találni. Nem kell konzervdobozt csinálni belőle, csak hogy bizonyítsd az igazadat, senki nem akar olyan karakterrel játszani, aminek az egyedüli képessége az, hogy ha kirakják a csatatérre, akkor nem hal meg (gyorsan).

Közzétéve:

Ez azért szerintem elég fals megközelítés. Ha csak a példánál maradunk, akkor Fp és KÉ a varázslónak is kell, CÉ-re meg semmi szüksége a harcosok java részének (így lesz a 7-tel szemben a harcos 4 pontja, ami alig több, mint a a fele a varázsló igényeinek). Lehet számmisztikázni, de pont te bizonyítod ezzel a példával, hogy aránytalan a dolog. :)

Nem mintha az egyenlőség olyan marha fontos lenne szerintem. Ez nem a matek óra, hanem szerepjáték. Nézzetek meg egy Rifts-et, vagy akár egy Cthulhu karaktert... Ott akkorák az aránytalanságok, hogy számokban szinte nem is kifejezhető. Mégis rengetegen játszanak velük, mert nem feltétlenül a stat a lényeg. Lehet erre törekedni, meg szép is, de nem tartom elsődleges szempontnak.

Közzétéve:

Ha szerepjáték, akkor a kis szobamágusnak nem kell az Fp, kell neki a CÉ, de az, hogy harcosnak általában nincs, az annyira igaz, minthogy a mágusnak "általában nincs a rúnamágia". +25 elkölthető pont, kész :)

Egyébként teljesen egyetértek veled, a magusban azt szeretem, hogy az élethelyzet sokszor fontosabb a túlélés szempontjából, mint a statok. Ha dungeonharccá redukáljuk, akkor kijönnek az egyenlőtlenségek, de nincs értelme. Én mindössze csak azt mondom, hogy nincsenek akkora külömbségek, mint ahogy egyesek beállítják.

És pont a szerepjáték, a M.A.G.U.S. összetett és árnyalt világa, a kalandok színessége következtében simulnak ki az egyenetlenségek, mert lehet, hogy a mágusnak több pontot kell költenie összesen, de ha egy Dorani mágus bekopogtat egy király ajtaján és felmutatja a pecsétgyűrűjét, akkor talán még soron kívüli meghallgatásban is részesül, mialatt a harcosból öt marcona városőr próbálja kiszedni a városkapunál, hogy mégis mi az istennyilát akar odabent ennyi fegyverrel, és amúgy is ki a fene ő...

(De ha már direkt tápolás van a harcosnál - a mágus felveszi a drágakőmágia 4. fokát, és rögtön ~végtelen manája van... persze ha van ideje köveket töltögetni :) ).

Közzétéve:

Salvete domini et dominae!

Azért én annyit hozzátennék a dorani varázslóhoz, hogy nem kell elkölteni 30KAP-ot Manára, mivel ott van a +3 Mana-pont szintenként, amit ráadásul a bot is megkap (+a Magasmágia képzettség). Térjünk rá a botra: Mialatt mi varázsolunk a botunk akár a megosztott pszi-pontjainkból Fp-t regenerál illetve az ellenfelet sebzi, vagy Elemi Erő aurát rak a varázsló köré, illetve feltölti magát Manával, hogy a varázsló feltöltse magát... És nem is beszéltem az Asztrál/Mentálmágiáról (Asztrál 12 szegmens alatt létrejön, Mentál 4 szegmens alatt.)

gyakorlatilag majdnem halhatatlanak vagyunk, ráadásul ha megszerezzük a Godoni örökség 4. fokát akkor az Örvénnyel akármelyik varázslatot destrukálhatom, vagy megnyújthatom az idejét, illetve már csak 1 pszi-pontból is TSZ+2 Mp-t nyerek ki minimum, és 1 kör alatt elvégzem a diszciplínát (teszem fel ezt a bot végezné el, hisz ő is megvan 1 kör alatt a feltöltéssel..) ezalatt mi ismételten csak daráljuk az ellenfelet pl. életerőszívással (csak hogy a nekromantánál maradjunk), ha 5. fokú nekromanta vagyok csak kicsapolom az Épimet és abból varázsolgatok. Tehát inkább erős a varázsló mint hogy ,,szegény" lenne. (És ha teleportáló gyűrűt is csinálok Mp= 3/kg+13Mp (Mágikus Aura varázsjel)+ 24Mp (teszem fel csak 1E-s telportot akarok)+0 Mp mert varázszó kell hozzá. Igy egy 72kg tömegű varázsló ha jól számoltam :D akkor 61 Mana-pontért akármikor 20 méteres körzetben teleportálhat Varázsszó kimondásakor, azaz teljesen halhatatlan leszel.... De azért feltételezem nem süllyed le ennyire egy Doranból származó varázsló aki a hatalom jelképe (írja az ÚTK) :mrgreen:

Tehát jó játékot a varázslóhoz (És persze amit itt felsoroltam csak szimpla mozaik azaz fantomgyilkosnak pl. nyoma sincs, vagy az Elemi erő ökölnek ami ha jól sebez akkor állon találva ellenfelünket egyszerűen leüti onnan pedig elővesszük a botunkat és nekromancia 5. fokánál 15 perc alatt elvarázsolom az Épit (először azért bebörtönözöm Elemi erő ketrecbe)

Közzétéve:

@Werdase

Az alap vari majnem semmire nem kepes azon kivul hogy bejut a kiralyhoz soron kivul az iskolaja jelvenyevel. Joforman barmely regi varazslatahoz komoly kp aldozassal juthat hozza. Hogy egy regi alapvarit kihozzunk fel kell venni:

Oselemi magia 3. (14kp),

Nekromancia 3(14kp),

Runamagia 3. (14kp),

Alkimia 5 (36kp),

Szamtan/mertan 5.(26kp),

Iras/olvasas 4.(13kp),

Nyelvtudas 4.(5),

Lelektan 3.(15kp)

ez 137 csak a regi alapvarazslatokhoz!!

Ha a szerencsetlen szeretne +3mp-t szintenkent az meg 62kp oszesen csekely 199 (milyen jo hogy megaltak 200 elott) ja es 9 mp az 27 KAP es ezek meg tavol alnak az 5. fokoktol.

A varazslasi ido folytonos novelesevel harci helyzetbe kotelezzuk a varit hogy kis e vel varazsoljon mert belehal egy 5 erositesbe barki ellen.

Tehat mit fog csinalni az a jatekos aki varival akar jonni? termeszetesen specializalodik. De mire is?

Termeszetes anyagok magiaja?(a regi kedvencem) minden varazslasi ido 1 szegmensrol 1 korre valtozott, tehat harci helyzetben/tarsad esik le a szakadekba nem fogsz tudni beavatkozni. Es kell hozza 5. Alkimia ugy hogy nem eri meg.

Asztral/Mental? Mindenkinek hatalmas a tudatalatti ME-je ha csak nem probalod megerinteni(ami altalaba sikeres tamadast igenyel) es nem mindenki probal belefektetni 30 MP-t egy egyszeru paraszt iranyitasara, pszihasznalo iranyithatatlan lett. Meg kell hagyni az asztralhullam jo otlet volt a keszitoktol.

Nekromancia? Vegre ki van dolgozva, erre mar mehet a Szarvtoronybol valo, marha neked bejon az ilyesmi

maradt az Elemi es a Runamagia,

Valoszinuleg elemi magus lesz ha nem nekro beallitotsagu es mannaba meg 5. fokba fogja a keveske KAP-jat belefektetni. Semmi ertelme kp/ce-re tenni mert nem marad a meregdraga manna/pszi/kepzetsegekre. Es egy ido utan runamagiaamibol mar 3.szinten egy folytonosan tuznyilakot lovo botot gyarthat(minek CE ha 20X lovok koronkent?) amit 5 szinten felerosit.

Ezzel szemben 1 szinten konyen osze lehet rakni egy lovagot akinek van 75 TE 155 VE es a tulutes kuszobe 50 rol 20 ra esett?

Közzétéve:

Na pont a tűznyilakat lövöldöző botról van szó, ha eljutsz hozzá majdhogynem halhatatlan vagy.

Én meg bevezettem, hogy ha varázslót kezdesz akkor pyarroni megkapja: Elemi mágia 3. Alkímia 3. Ha dorani vagy ezeket vagy ha nekromanta akkor: Nekromancia 3. fok (+ az Élettan)

+ 2. rúnamágia. Így kicsit életerősebbé és játszhatóbbá válik az 1. szintű varázsló is, bár vegyük már figyelembe, hogy a dorani varázsló majdhogynem dupla annyi pszi-ponttal kezd 1. Tsz-en (+11 pszi pont a bot Intelligenciája miatt.) Ebből derül ki, hogy a Lar-dori varázsló 3. tsz-ig semmire sem jó, de harmadik szinttől a botot megkapva igencsak megcsonkítja az ellenséges varázstudók hatalmát... És esetleg megjegyezném: a varázsló nem az a fajta kalandozó aki a csatatéren legelsőként kaszabol, hanem hátulról segíti csapattársait (ezen azt értem, hogy területsebzős varázslatot értelemszerűen nem fog használni mert nem jut előrébb, inkább pajzsokat varázsol a többiek köré, vagy fegyvereiket erősíti, illetve az elesettekből csinál élőholtat, vagy kisajtolás diszciplínával sebez a többieken (igen magán is, de akár kisebb sokkot is okozhat a hirtelen fájdalom a többieken (magán értelemszerűen nem mert ő tudja, hogy bekövetkezik)

Mellesleg a varázsló a legnehezebben kezelhető kaszt (ami UTK-ban nem kaszt hanem rend/iskola stb.) és nem feltétlenül kell közvetlen sebző varázslatokat alkalmazni, pl: Elemi föld 1E por állagú anyagot hoz létre mondjuk +1 körre kitolom a hatóidejét és egyenesen az ellenség szemébe fújom csóvával, utána kapkod, hogy kitörölje mivel nem lát ezalatt foglalkozhatok mással is. Illetve vízaurát varázsolok rája majd megfagyasztom ez 2 szegmens alatt létrejön, és ezalatt még egy elemi erő csóvával fel is dönthetem a teljes vértezetben feszítő lovagokat..

Tehát: igen tényleg nem a legértelmesebb kaszt a varázsló, de ha ki tudják használni akkor igen erős lesz, ráadásul: ha te magad készítesz varázslatot az mozaik lesz nem egymagában álló varázslat, és ez igen nagy előny)

Közzétéve:
Na pont a tűznyilakat lövöldöző botról van szó, ha eljutsz hozzá majdhogynem halhatatlan vagy.

Én meg bevezettem, hogy ha varázslót kezdesz akkor pyarroni megkapja: Elemi mágia 3. Alkímia 3. Ha dorani vagy ezeket vagy ha nekromanta akkor: Nekromancia 3. fok (+ az Élettan)

+ 2. rúnamágia. Így kicsit életerősebbé és játszhatóbbá válik az 1. szinten...

Két észrevételem lenne.

1. Ha ennyire erős lesz a varázsló néhány szint alatt, akkor miért erősíted tovább a kezdő csomagját? Gondolom, nem arra gondoltál, hogy ezeket kötelező megvenniük kp-ból, hanem alapképzésben tanulják.

2. Ha nincs igazam javítsatok ki, de úgy emlékszem az UTK egyik új gondolata volt, hogy az alacsonyabb szinteken ne legyen akkora erőkülönbség egy NJK közkatona, pap, bármi és egy kalandozó JK értékei között. Arányaiban azt mondanám, hogy egy 4-5. szintű kalandozó lesz annyival erősebb egy átlag NJK-nál, mint az ETK-s volt 1. szinten.

Közzétéve:

Ami engem zavart az utk rendszerebe hogy ketszeresen gyengitettek a varazslot. Eloszoris elvettek majdnem az oszes varazslatat ami ha onmagaba lenne megertenem mert specializalodast serkentene. Viszont ezzel egyidobe legyengitettek az oszes varazslatat(hoszabb varazslasi ido, tobb manna vagy minden ellenfelnek felvittek a vedelmet). Regebb en mindig megprobaltam csapaterosito varazslatokal dolgozni, nem dobigaltam tuzgolyokat. Viszont most mar nem lehet maskent mert lehetetlen hogy szeleskoru tudasod legyen, olyan mintha valaki a fejvadasztol elvette volna az oszes harci kepzetseget meghagyva mondjuk a kocsmaj verekedest es meg le is gyengitette volna a harci kepzetsegeit.

Regebb otletesen oldhattad meg a problemakat, az ellensegnek eltunnek a fegyvereik/egy noveny ratekeredik a labara/oszezavarom az erzekeit amig a csapattarsaimmal harcol/kodot teremtek a bokrokba rejtozo ilyaszok ellen stb. viszont most nem eri meg mast csinalni mint tapolni mert maskepp 10 szintnyi tapasztalatot valahogy osze kell gyujtsel hogy valamit erjel.

Szerintem egy kezdo varazslo kepzetsegei kozul hianyzik az alkimia3.,lelektan 3, szamtan/mertan 3. oselemi magia 3. es a elettan 3 hogyha a varazslatok gyengitese megmarad.

Közzétéve:
Ami engem zavart az utk rendszerebe hogy ketszeresen gyengitettek a varazslot. Eloszoris elvettek majdnem az oszes varazslatat ami ha onmagaba lenne megertenem mert specializalodast serkentene. Viszont ezzel egyidobe legyengitettek az oszes varazslatat(hoszabb varazslasi ido, tobb manna vagy minden ellenfelnek felvittek a vedelmet). Regebb en mindig megprobaltam csapaterosito varazslatokal dolgozni, nem dobigaltam tuzgolyokat. Viszont most mar nem lehet maskent mert lehetetlen hogy szeleskoru tudasod legyen, olyan mintha valaki a fejvadasztol elvette volna az oszes harci kepzetseget meghagyva mondjuk a kocsmaj verekedest es meg le is gyengitette volna a harci kepzetsegeit.

Szerintem egy kezdo varazslo kepzetsegei kozul hianyzik az alkimia3.,lelektan 3, szamtan/mertan 3. oselemi magia 3. es a elettan 3 hogyha a varazslatok gyengitese megmarad.

A számtan/Mértant megkapják! Szerepel is az alap képzettségek között, másrészt a varázsló leírásában is említik, hogy: ,,Az Arowin-hegy szikláiból emelt Emlékezés Tornyában Doran minden tanítványa az alapítók akarata szerint beavatást nyer a Tér- és Időmágia, illetve az Idéző (Szimpatikus) Mágiák és az egyéb mágikus módszerek rejtelmeibe" Idézve: ÚTK. 128.o. 1 hasáb 4. bekezdés.

Meg amúgy amit mondottál a Képzettségek közül szerintem az Alkímia, Õselemi mágia, Elettan mindegyik 3. foka túl sok (szerintem). Ha meg is adod a varázslód csak ezeket tudja a politikáról semmi fogalma sincs, heraldikáról semmi lila gőze sincs, és még sorolhatnám (pl. gyógyítás illetve herbalizmus) szerintem a varázsló nem az a kaszt aki csak egy dologhoz ért, ezalatt azt értem, hogy a varázslóknak szerintem több dolgot elhisznek, bíznak bennük illetve félnek is tőlük ha úgy hozza a sors. A varázslók közül csak a Démonológusok a elferdült elméjűek akitől csak félni lehet, másrészt ha Shadonban vagy 100% ha esztelen varázsolgatsz lecsuknak...

Ráadásul gondoljunk bele, hogy mozaik mágus tehát mindent úgy hoz létre, ahogyan ő akarja és annyi ideig, annyi erővel. Tehát a varázslóval ügyeskedni kell meg kel várni, hogy alakul a csata, ki mit csinál stb. 1-3 szinten még (akár :!: ) a botoddal verekedhetsz is, bár ez nem az a varázslófajta viselkedés :D Szerintem sokan azért nem szeretik a varázslót mert nem az az elől harcolunk és mindenkit azonnal kinyírunk kaszt, hanem (amúgy le is van írva a könyvben, most nem idézném) a varázsló a hatalom jelképe, a mágiáját építő célzattal az emberiség védelmére kell használnia! Másrészt meg azt hiszem, hogy egy Õsfajzat ellen legyen az Aquir vagy csak Óriás ő a leghatásosabb, azaz meg kell becsülni, jó ő így ahogy van. Meg nem szentírás a könyvekben szereplő szabály, hanem tetszőlegesen átírhatod :!::)

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...