Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Szerintem meg ide a kérdések jöjjenek, és lehetőleg mindenki azt kérdezze, amire neki szüksége van..

A karakteralkotást, meg annak véleményezését, hibáival és lehetőségeivel együtt majd le lehet verni az alkotón, a táborban, szvsz bátran elétek fog állni, és vállalja a művét :)

Minden évben megegyezünk abban, hogy nincs lehetőség tökéletes karialkotást kiadni, és következő évre mindig el is felejtjük, és kezdődik újra..

Örülnék, ha egyszer végre le bírnánk arról szokni, hogy azonnal nekiállunk a bug-keresésnek, ha kell ha nem, és orrba-szájba olyanokat kérdezünk, amire nincs is szükségünk, de meg akarjuk mutatni, hogy mennyire ott vagyunk a témában. :) Felesleges. Legalábbis szerintem.

Tudom, most megint sokaknak nem tetszik, hogy ezt leírtam, pm-ben szívesen kifejtem a véleményemet, de ez a topic a kérdésekre lett létrehozva, és nem magus- és matematika- és statisztikaelméleti vitákra.

Köszönöm, hogy elolovastatok. :)

És a részemről köszönöm a kérdéseimre kapott válaszokat is! :)

Link a hozzászóláshoz
Minden évben megegyezünk abban, hogy nincs lehetőség tökéletes karialkotást kiadni, és következő évre mindig el is felejtjük, és kezdődik újra..

Örülnék, ha egyszer végre le bírnánk arról szokni, hogy azonnal nekiállunk a bug-keresésnek, ha kell ha nem, és orrba-szájba olyanokat kérdezünk, amire nincs is szükségünk, de meg akarjuk mutatni, hogy mennyire ott vagyunk a témában. :) Felesleges. Legalábbis szerintem.

Az elvvel egyetértek, de én pl örülök a bug-keresésnek. Pontosan azért, mert nincsen tökéletes karakter-alkotás, simán hagyhattunk benne hibákat, és nem sértődünk meg, ha szólnak érte. (Hulla azóta már kétszer sírta ki magát a vállamon, részletkérdés. :mrgreen: ) Szóval ha valami tényleg gáz, pl elírás van, ellentmondás van, ilyesmi, igenis tessék szólni. :)

Ezzel senkit nem akarok biztatni persze a szándékos félreértésekre, a kicsavart kiskapuk keresésére meg ilyenekre, tehát Felon mondanivalójában is van szerintem igazság. :) A karakteralkotás rugalmas, de az elvet tessék nézni mögötte. Nem az volt a célunk, hogy valaki jöhessen négyszeres váltott kasztú karakterrel, de ha valakit ezt tesz boldoggá, talán még arra is rábólintanak a KM-ek. Ha mégsem, akkor meg lehet jönni sírni nálam (mire valók a kalandozó-pajtik?). :pajti:

Link a hozzászóláshoz
Az elvvel egyetértek, de én pl örülök a bug-keresésnek. Pontosan azért, mert nincsen tökéletes karakter-alkotás, simán hagyhattunk benne hibákat, és nem sértődünk meg, ha szólnak érte. (Hulla azóta már kétszer sírta ki magát a vállamon, részletkérdés. :mrgreen: ) Szóval ha valami tényleg gáz, pl elírás van, ellentmondás van, ilyesmi, igenis tessék szólni. :)

Ezzel senkit nem akarok biztatni persze a szándékos félreértésekre, a kicsavart kiskapuk keresésére meg ilyenekre, tehát Felon mondanivalójában is van szerintem igazság. :) A karakteralkotás rugalmas, de az elvet tessék nézni mögötte. Nem az volt a célunk, hogy valaki jöhessen négyszeres váltott kasztú karakterrel, de ha valakit ezt tesz boldoggá, talán még arra is rábólintanak a KM-ek. Ha mégsem, akkor meg lehet jönni sírni nálam (mire valók a kalandozó-pajtik?). :pajti:

TAO ezzel azt akarta mondani, hogy ha megint ide kell jonnie, valkinek le lesz karatejjozva a szaja :)

Link a hozzászóláshoz

Én viszont úgy gondolom, hogy bug-keresés nélkül, szimplán karakteralkotás közben is kijönnek a hibák, pusztán a saját karival kapcsolatos dolgok átgondolása közben.

Nekem sem ennek jelzésével volt a problémám. Hanem azzal, hogy szabályos vadászat épül már erre, vannak olyanok, akik rávetik magukat a témára - érdekes, hogy minden évben mást legyint meg ennek a szele általában - és olyanokat hoznak fel, amikre normál esetben még ők sem gondolnának saját karakterük készítése közben.

Örülök, TAO, hogy te is egyetértesz azzal, hogy ezekre a dolgokra semmi szükség :)

Link a hozzászóláshoz

Na hali!

Nekem csak egy kérdésem volna egyelőre, méghozzá a váltott kaszttal kapcsolatban. Mi a helyzet akkor, ha a "régi" kaszt a magasabb szintű? Akkor is meg kell lennie a max. 2 szint különbségnek? Ezt konkrétan úgy gondolom, hogy mondjuk egy harcos fellépett 7. szintre, onnan váltott kasztot mondjuk boszmesterre... A harcos kasztja lehuppant 4-re, de kezdetekben csak 1 szintű boszmester még! És mi van akkor, ha mondjuk pont ebben a korszakban élne a karakter? Mert így véglegesen 4/1. szintű harcos/boszmester, de ugye itt a két kaszt közti különbség több, mint 2...

Az ilyen felállásnál is figyelembe kell venni minden féle képpen a szintkülönbséget?

Köszi!

Link a hozzászóláshoz
Ha nem lehet hátas akkor a Rackla felsorolása felesleges a tárgyak felsorolásnál.Vagy Rackla Lovas miatt ez a hátas kivétel?

Sajnos a Rackla Lovas sem kivétel. A hiba abban van, hogy a tárgylistában véletlenül bennmaradt a Rackla. Huppsz! :oops:

Na hali!

Nekem csak egy kérdésem volna egyelőre, méghozzá a váltott kaszttal kapcsolatban. Mi a helyzet akkor, ha a "régi" kaszt a magasabb szintű? Akkor is meg kell lennie a max. 2 szint különbségnek? Ezt konkrétan úgy gondolom, hogy mondjuk egy harcos fellépett 7. szintre, onnan váltott kasztot mondjuk boszmesterre... A harcos kasztja lehuppant 4-re, de kezdetekben csak 1 szintű boszmester még! És mi van akkor, ha mondjuk pont ebben a korszakban élne a karakter? Mert így véglegesen 4/1. szintű harcos/boszmester, de ugye itt a két kaszt közti különbség több, mint 2...

Az ilyen felállásnál is figyelembe kell venni minden féle képpen a szintkülönbséget?

Köszi!

Az ilyen felállásnál is figyelembe kell venni minden féle képpen a szintkülönbséget! :twisted:

Link a hozzászóláshoz
Hoi,

Varázstárgy akkor mibe kerül ha a karakter meg tudja csinálni?

Vártam már a kérdést, vagy inkább a válasz miatti ... felszisszenést!

A felszerelési tárgyak ára ugyanaz, attól függetlenül, hogy a karakter képes e elkészíteni azokat vagy sem.

Ez ugyebár igaz minden felszerelési tárgyra. Igen, a varázstárgyakra is!

Link a hozzászóláshoz

Húha "komoly" taktikai fondorlatok zajlanak már látom.

Tessék tápolni és így majd a csapatok elmondhatják magukról ,hogy nem győzni jöttünk hanem pusztítani! :)

Javaslom az I love 9. szint póló kötelező viseletét a tábor megnyitón.

A jubileumi alkalomra való tekintettel igazán lehetett volna 10. szint a felső határa a karakteralkotásnak. :(

Mindekinek jó készülődést.Várom már nagyon a meglepetést!

Link a hozzászóláshoz
A kaland íróitól kérdem én, meg lehet-e oldani a modult csupa 1es szintű karakterrel? :D Már csak azért mert egy marék szerencsétlen aki valahogy belekeveredett a bajba, remek szerepjátékra ad lehetőséget és van egy ilyen csapatkoncepciónk is :D Vagy azért egészséges legalább egy 3as szint?

Ha van egy jó koncepciótok, amit mind az 5-en szívesen végigvinnétek, akkor én mindenképp biztatlak titeket. A jó hangulat és a közös szórakozás minden áldozatot (főleg emberáldozatot!) :gonosz: megér!

A modul 1. szinten sem lehetetlen küldetés, legalábbis ... :twisted: ... többet nem mondhatok!

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

No hát a Slayers-nél lázasan megy a versenyre készülés, remélem fogunk is menni, rajtam nem múlik. :)

Karakteralkotás érdekes lett, ez a táp-pont rendszer egész érdekes.

Annyi kérdésem lenne, hogy lehet kp-t táp-pontért vennivalahogy? Bár nincs leírva, de szerintem ilyen szabad rendszerben jó lenne.

Szegény tűzvari még mindig nincs elkényeztetve kp-val, így még az előtörténet képzettségeit csak-csak kihozza az ember, de az évek során rárakódott egyebeket már nem nagyon.

Mondjuk lehetne exponenciálisan költeni a tápot, 5 kp-nként 2 hatványával, 0 hatvánnyal kezdve. Vagy az már nagyon táp? :)

Abban az esetben, ha egy csapat három fővel jön, a másik meg 4-5-el, de ugyanolyan szintű karikkal, mi segíti a nagyobb csapatot abban, hogy esélye legyen nyerni?

Én mondtam a kollégáknak, hogy ha nem nyerni megyünk, akkor tápoljunk, mert az fun, de ha egy csapat szeretne legalább dobogós lenni, akkor hárman jönnek max, 4-5 szintű karikkal, fejvadász-varázsló-valami felállással. Valszeg pap a harmadik, 4. szintű pap már tud gyógyítani...

Kockadobásnál írtátok, hogy k6 4-nek számít. a k3 mennyinek? vagy az kidobandó? (pap manája pl)

Na hát kb ennyi lenne a kérdés, nagyban mennek a karakterötletek :)

Üdv

Kálmán

Link a hozzászóláshoz
Sziasztok!

No hát a Slayers-nél lázasan megy a versenyre készülés, remélem fogunk is menni, rajtam nem múlik. :)

Karakteralkotás érdekes lett, ez a táp-pont rendszer egész érdekes.

Annyi kérdésem lenne, hogy lehet kp-t táp-pontért vennivalahogy? Bár nincs leírva, de szerintem ilyen szabad rendszerben jó lenne.

Szegény tűzvari még mindig nincs elkényeztetve kp-val, így még az előtörténet képzettségeit csak-csak kihozza az ember, de az évek során rárakódott egyebeket már nem nagyon.

Mondjuk lehetne exponenciálisan költeni a tápot, 5 kp-nként 2 hatványával, 0 hatvánnyal kezdve. Vagy az már nagyon táp? :)

Abban az esetben, ha egy csapat három fővel jön, a másik meg 4-5-el, de ugyanolyan szintű karikkal, mi segíti a nagyobb csapatot abban, hogy esélye legyen nyerni?

Én mondtam a kollégáknak, hogy ha nem nyerni megyünk, akkor tápoljunk, mert az fun, de ha egy csapat szeretne legalább dobogós lenni, akkor hárman jönnek max, 4-5 szintű karikkal, fejvadász-varázsló-valami felállással. Valszeg pap a harmadik, 4. szintű pap már tud gyógyítani...

Kockadobásnál írtátok, hogy k6 4-nek számít. a k3 mennyinek? vagy az kidobandó? (pap manája pl)

Na hát kb ennyi lenne a kérdés, nagyban mennek a karakterötletek :)

Üdv

Kálmán

Ha k6 = 4 , akkor k3 = 2.

Link a hozzászóláshoz
Annyi kérdésem lenne, hogy lehet kp-t táp-pontért vennivalahogy? Bár nincs leírva, de szerintem ilyen szabad rendszerben jó lenne.

Szegény tűzvari még mindig nincs elkényeztetve kp-val, így még az előtörténet képzettségeit csak-csak kihozza az ember, de az évek során rárakódott egyebeket már nem nagyon.

Mondjuk lehetne exponenciálisan költeni a tápot, 5 kp-nként 2 hatványával, 0 hatvánnyal kezdve. Vagy az már nagyon táp? :)

Kétféleképpen "vehetsz" Kp-t:

1. Növeled a karakter kasztjának Tsz-jét

2. Megemeled az Intelligencia és az Ügyesség képességeket

Más, közvetlen, Tápértéket Kp-be forgató megoldás nincs!

Abban az esetben, ha egy csapat három fővel jön, a másik meg 4-5-el, de ugyanolyan szintű karikkal, mi segíti a nagyobb csapatot abban, hogy esélye legyen nyerni?

Mindenekelőtt fontos hangsúlyozni, hogy nincs lehetőség 3 fős csapat indítására. Mindenki törekedjen az ideális 5 fős csapatlétszámra.

Egyébként ilyen (elméleti!) esetben a nagyobb létszámú csapat több képességgel és több Ép-vel bír, ergó több a variációs lehetősége, és nagyobb eséllyel éli meg - ha nem is minden tagja - a második ciklust! :twisted:

Kockadobásnál írtátok, hogy k6 4-nek számít. a k3 mennyinek? vagy az kidobandó? (pap manája pl)

A k3 az k6/2 azaz 2.

(Helyes megfejtők közt egy szellemi frissesség italát sorsolunk ki, hogy minél előbb kiheverjék a gondolkodás okozta megrázkódtatást! :mrgreen: )

H.

Link a hozzászóláshoz
Hulla és 9. szinten is meg lehet csinálni a modult? :P

9. szinten - megrettenve a karakterek nagyságától - a modul önkezével végez saját magával.

Sajnálatos, de ebben az esetben a Tp-t is a modul kapja. Ezt követően már élőholtként azonnal szintet lép és kíméletlenül kifingatja az egész csapatot!

Kalandotok itt véget ér!

:gonosz:

Link a hozzászóláshoz

Kedves Karakteralkotás-Készítők!

A 4.-5. szint van javasolva a karakteralkotásban, ezt elég tágan lehet értelmezni, szeretném kérni, hogy ez szűküljön egy kicsit:

Érdemes akkor kb 20-30 Táp-pontot elkölteni, viszont többet nem igazán?

Úgy értem, alacsony szinten túl komoly kihívást jelenthet néhány feladat megoldása, magasabb szinteken pedig már aránytalanul kevés az a többletérték, amihez egy karakter juthat?

Ha a válasz nem publikus, mert a modul szerkezete olyan, hogy "belecsöppen" a karakter, akkor természetesen ezt is elfogadom, de ha valami "vállaltátok hogy..." dolog van, akkor azért ez a szint-javaslat jobban szűkít, sőt, a karakterek bátorságáról (vagy botorságáról? :) ) is elárul ezt-azt.

A kaszt-váltás kérdésében pedig:

Anti-tápolni azért csak lehet, nem? Ha a 4./1. nem játszható, mert túl nagy a különbség, megoldható, hogy 4./2.-ért fizessek, de 4./1.-el játsszak, ha az előtörténetem mondjuk ezt indokolja?

És amit évek óta meg akarok kérdezni:

A helyismeret(saját) a saját (és most a földi közigazgatási egységeket rakom ide kategóriaként) városát, városának vonzáskörzetét, megyéjét, országát, ország-közösségét (pl. Északi szövetség), vagy mégis mijét ismeri?

Most ennyi

CS

Link a hozzászóláshoz
Kedves Karakteralkotás-Készítők!

...

CS

Az első kérdésedre inkább nem reagánék!

Az általad vázolt Anti-Táp metódus járható, de Nem javasoljuk az alkalmazását. Minek fizetnél azért, amit meg sem kapsz?!

Helyismeret: Általában a játékos karakter szűkebb szülőföldjére vonatkozik, értsd város, község.

Javasoljuk azt a területi egységet választani, ahol a karakter (meg(nem)írt előtörténete alapján) a legtöbb idejét töltötte. Szóval semmiképp ne írjatok be egy konkrét országot, vagy egy nagyobb kiterjedésű földrajzi egységet. Erion esetében is, inkább annak egy - a karakteretekre jellemző - kerületét vezessétek fel a karakterlapra!

Mivel ez nagyon karakterfüggő, a konkrét részleteket érdemes - legkésőbb a játék kezdetekor - a mindenkori Mesélővel tisztázni!

H.

Link a hozzászóláshoz
×
×
  • Új...