Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Sziasztok!

A karakteralkotási segédletet elnézve az az érzésem van, hogy erre a kalandra nem nevezhet a XV. Kalandozók napján részt vevő csapat. Esetünkben például van egy dzsenn varázsló is a csapatban. Olyan, mintha ez a kaland most a város környékén élő ork törzsek felől közelítené meg a Hat Kard Szövetségét.

A karakteralkotás előír legalább 2 fő orkot, illetve később írja, hogy az egyszerűség kedvéért az ork udvari orkként van szimulálva. Tehát tisztavérű orkot kell elképzelni, amit jobb híján az udvari orknál leírt faji módosítókkal, előnyökkel, hátrányokkal kell elképzelni, illetve az I, I* kasztokkal jöhet? (Harcos, galdiátor, fejvadász, tolvaj, pap, boszorkánymester.)

A'frad!

Sneer kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Hoi,

55 perccel ezelőtt-kor macilaci78 írta:

A karakteralkotási segédletet elnézve az az érzésem van, hogy erre a kalandra nem nevezhet a XV. Kalandozók napján részt vevő csapat. Esetünkben például van egy dzsenn varázsló is a csapatban.

Ez pontosan így van. Az előző kaland, a Ködfalka majd' 400 évvel korábban, Psz.3325-ben játszódott, ezért nem életszerű, hogy közel azonos szinten bárki eléldegélhetne a jelen időben játszódó történetig. Ennek okán sajnos a régi csapat nem hozható ezúttal.

 

55 perccel ezelőtt-kor macilaci78 írta:

Olyan, mintha ez a kaland most a város környékén élő ork törzsek felől közelítené meg a Hat Kard Szövetségét.

Szuper észrevétel, ez is volt a terv a Lumina Cornu csapatával, hogy a Hat Kard Szövetség pillanataiból válogatunk a modulokkal. Volt már múltbeli elf kalóz, múltbéli ork gladiátorviadal, ezúttal pedig a jelenben egy ork törzsi esemény körül forog majd a történet.

 

55 perccel ezelőtt-kor macilaci78 írta:

A karakteralkotás előír legalább 2 fő orkot, illetve később írja, hogy az egyszerűség kedvéért az ork udvari orkként van szimulálva. Tehát tisztavérű orkot kell elképzelni, amit jobb híján az udvari orknál leírt faji módosítókkal, előnyökkel, hátrányokkal kell elképzelni, illetve az I, I* kasztokkal jöhet? (Harcos, galdiátor, fejvadász, tolvaj, pap, boszorkánymester.)

Ezzel is rátapintottál a lényegre, jól látod a lehetőségeket.

üdv,

Daelon

 

Link a hozzászóláshoz
17 órával ezelőtt-kor Siffad2 írta:

Sziasztok, egyenlőre elméleti a kérdés: az ork sámánt hogy kell kidolgozni? A sámán az én értelezésem szerint a nomád sámánt jeleni, pap pedig nem lehet.

Hoi,

általánosságban először: az ork karakterek törzsi hovatartozása nem azt jelenti, hogy a törzsben vezető vagy kiemelkedően fontos szerepet töltenek be. Azt jelenti, hogy abból a törzsből származnak, oda visszajárnak, de mivel "kalandozócsapatban dolgoznak" és ember társaik vannak, elsősorban odakinn élnek és tevékenykednek. Egyszóval inkább háttér és hátország, mint irányítható szervezet a törzs.

.

A sámán kérdésre a modulíróval és szervezőkkel egyeztetve 2 megoldást látunk:

1. boszorkánymester kaszt, aki szánt időt a saját hitvilágára (Vallásismeret, Történelemismeret), és sámánként/lelki vezetőként tevékenykedik.

2. nomád sámán kaszt, a Szellemhit ork hiedelmekre átalakított változatával, ehhez jobban kell a majdani KM-mel egyeztetni.

.

16 órával ezelőtt-kor Gabika írta:

Üdv. Orknak hátas állat lehet warg, vagy maradjunk a lónál? Illetve ha warg és rendelkezem idomítás, lovaglás és állatismeret(warg) mf szintű képzettségekkel

akkor nevelhetem harcosnak, vadásznak stb?

A Bestiárium leírása szerint a wargok nem idomíthatóak, az orkok meg nem idomítanak. Megtűrik egymást, együttműködnek, ha kell és olyan a környezet. A kalandozok.hu orkos fórumában is fejtegették régen a többiek, hogy az orkok ragadozók, nem finomkodnak az idomítással, nem édesgetnek magukhoz cuki lényeket, nem tanítanak nekik ügyes trükköket, brutalitással és erővel oldják meg a gondjaikat, azzal érik el céljaikat. Ebből következően a lovak és más gyakori emberi hátasok sem szeretik őket alapból - nyilván egy jó idomár eléri, hogy megtűrje a közelében az orkot a ló. Az igazzy ork tehát fut.

üdv,

Dae

Diocletianus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
11 perccel ezelőtt-kor ePocak írta:

Sziasztok!

Láttam elérhető az online karakteralkotó. A végén a %-os képzettségeknél a számolás ezt adja eredményül:

67 + 10 = 6710

Köszi! Már jelentem is a felügyelő mágusoknak, csak előbb mondd meg, hogy melyik kaszt-faj kombinációnál idézted ezt elő. Amit én néztem, ott jó volt.

image.png

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

 

Ork énekmondót a karakteralkotó nem enged generálni, mert szabálytalan párosítást jelez az ork fajjal. Alapvetően egy kifejezetten inteligens, mégis jó harcértékekkel rendelkező orkot tennék vele a csapatba, aki rengeteg ismerettel bír a törzse hagyományairól, legendáiról. Ez tiltott karakter lesz ezen az eseményen?

Link a hozzászóláshoz
23 perccel ezelőtt-kor Sezro írta:

Alapvetően egy kifejezetten inteligens, mégis jó harcértékekkel rendelkező orkot tennék vele a csapatba, aki rengeteg ismerettel bír a törzse hagyományairól, legendáiról.

Ez biztos, hogy nem tiltott. Hogy ezt énekmondóként teheted-e meg, az szuper kérdés. Mivel Summáriumos kaszt, nem tudom, egyáltalán része-e a választéknak. Mindenesetre azóta már javítottam ezt is (udvari orkot most már megeszik fajként), szóval következő ápdéttel megy ki, nyugodtan használd a kaszt-faj párosítást, ha engedélyezett marad.

Azt is hozzátenném, hogy amúgy ez egy olyan ellenőrzés, amitől még a karaktergenerálás nyugodtan zajlik, el is lehet menteni a karaktert, szóval valójában nem akadályoz meg semmiben, csak csúnya.

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Sezro írta:

Sziasztok!

Ork énekmondót a karakteralkotó nem enged generálni, mert szabálytalan párosítást jelez az ork fajjal. Alapvetően egy kifejezetten inteligens, mégis jó harcértékekkel rendelkező orkot tennék vele a csapatba, aki rengeteg ismerettel bír a törzse hagyományairól, legendáiról. Ez tiltott karakter lesz ezen az eseményen?

Hoi,

az ork énekmondó Summáriumban szerepel, ÚTK verzióban. A jelen eseményen ETK kiadás szerint készülünk, a szervezői válaszok szerint tehát a kaszt nem elérhető ezúttal. A karakteralkotóban véletlenül maradt benne a kaszt, ezt korrigáljuk.

A versenyen való megvalósításhoz javasoljuk az alap harcos kasztot, megfelelő tudományos ismeretekkel kiegészítve.

üdv,

Dae

Link a hozzászóláshoz
26 perccel ezelőtt-kor Favágó írta:

Sziasztok! A kérdésem az lenne,hogy kötelezően faj ork kell a két karakter a csapatban,vagy lehet udvari orkkal kiváltani? Vannak a csapatban játékosok,akik gyűlölik az orkokat. :)

Hoi,

a kiírásból egyértelműen következik, hogy ork az ork. Az, hogy az egyszerűség kedvéért udvari ork statokkal modellezzük, mellékes.

Az ork vs udvari ork ellentét pedig eléggé elrontja a játékot.

üdv,

Dae

Weilon kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

 

Újabb kérdés, ezúttal méregkeverés.

A Magyar Gergely által kidolgozott séma a mérvadó, de az 5 fokozatú képzettségrendszerre van kidolgozva, 5 db szakértelem 5. használati fokkal ad 380 KN-pontot.

A kétfokozatú képzettségrendszerre átdolgozott verzióban 3 db szakértelem mesterfoka ad összesen 230 pontot.

A méregkeverő alkalmazás még számol alkímia szakértelemmel is, amivel még mindig mindig csak 290 pont.

Eddig nem is lenne probléma, de a mérgek pontértéke azonos.

 

A csavar ott van, hogy a mérgek pontértéke viszont azonos maradt! Vagyis hiába van az adott ETK-karakter a vonatkozó szakértelmek definiált csúcsán, nem tudja megalkotni, vagy akár megálmodni azokat a mérgeket, amiket egy UTK-karakter a vele szemben támasztott mérce szerinti foghíjas tudással meg tud alkotni.

 

Hm-hm, kissé aránytalannak érzem a dolgot.

 

Másik dolog: az online excel karakteralkotó 4000 TP-ből enged gazdálkodni, viszont az udvariorkért 320 TP-t számol fel. A kiírás 3692 TP-t enged és az udvariork költsége 0 TP.

Link a hozzászóláshoz
25 perccel ezelőtt-kor macilaci78 írta:

Újabb kérdés, ezúttal méregkeverés.

A Magyar Gergely által kidolgozott séma a mérvadó, de az 5 fokozatú képzettségrendszerre van kidolgozva, 5 db szakértelem 5. használati fokkal ad 380 KN-pontot.

A kétfokozatú képzettségrendszerre átdolgozott verzióban 3 db szakértelem mesterfoka ad összesen 230 pontot.

A méregkeverő alkalmazás még számol alkímia szakértelemmel is, amivel még mindig mindig csak 290 pont.

Eddig nem is lenne probléma, de a mérgek pontértéke azonos.

A csavar ott van, hogy a mérgek pontértéke viszont azonos maradt! Vagyis hiába van az adott ETK-karakter a vonatkozó szakértelmek definiált csúcsán, nem tudja megalkotni, vagy akár megálmodni azokat a mérgeket, amiket egy UTK-karakter a vele szemben támasztott mérce szerinti foghíjas tudással meg tud alkotni.

Hm-hm, kissé aránytalannak érzem a dolgot.

A kétfokozató a használandó, maradva az ETK témánál. Summon @MagyarGergely!

 

 

25 perccel ezelőtt-kor macilaci78 írta:

Másik dolog: az online excel karakteralkotó 4000 TP-ből enged gazdálkodni, viszont az udvariorkért 320 TP-t számol fel. A kiírás 3692 TP-t enged és az udvariork költsége 0 TP.

A titok az, hogy az online Excel nem lett frissítve, szerintem. A "sima" online karialkotóból jött új verzió, illetve az "asztali" Excelből kaptam újat (köszönöm, @Silver), ezt csatolom is. Az cél és kérés az, hogy amennyiben megoldható, az online karialkotóban készüljön mindenki, és csak a végső válasz legyen az Excel.

 

 

karaktergeneralo2024 egynapos.xlsx

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egy órával ezelőtt-kor macilaci78 írta:

Ezt el tudtam olvasni a karakteralkotó útmutatóban is, csak rávilágítottam, hogy kb 25%-kal visszafogja a dolgokat, ki van herélve.

Sajnos ez valamennyire igaz. 

A méregkeverő rendszer eredeti számításai, az egész az Új tekercsek 5 fokú rendszeréhez készült. Mivel felmerült az igény a két fogkú alkalmazásra is, ezért történt egy gyors és egyszerű átdolgozás két fokra, de az nem lett ugyanaz. Jelenleg ez van. 

Antail és Daelon kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor Daelon írta:

Abban azért remélem egyetértünk, hogy nem egy mérgen vagy kettőn fog múlni se a szórakozás, se a modul megoldása. :peace:

Azt nem tudhatom, hogy miben áll a megoldás. ;)

 

14 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Üdv!

Sajnos ez valamennyire igaz. 

A méregkeverő rendszer eredeti számításai, az egész az Új tekercsek 5 fokú rendszeréhez készült. Mivel felmerült az igény a két fogkú alkalmazásra is, ezért történt egy gyors és egyszerű átdolgozás két fokra, de az nem lett ugyanaz. Jelenleg ez van. 

Hátha lesz időd finomítani rajta.  

Daelon kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor ePocak írta:

Sziasztok! Kérdésem az lenne, hogy a Rúna cikkekben lévő boszorkánymesteri tetoválásokat a csapat BM tagja a szakma(tetoválás) af vagy mf -al tudja elkészíteni? Bármelyiket felvarrhatja a csapattagok testére is? Köszi

Üdv, Pocak

Hoi,

Mf kell a mágikus tetoválásokhoz. Azt ne felejtsétek el, hogy varázstárgynak számítanak, ergo ki is kell fizetni a feltöltés árát a varázstárgyakra vonatkozó módon. Ebből a szempontból lényegtelen, hogy ki tetovál kit, mint ahogyan a többi tárgynál is lényegtelen, hogy a karakter magának készíti-e vagy sem.

üdv,

Daelon

Shordanus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...