Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Karakteralkotás

Recommended Posts

HI!

Nem táp. Vagyis az de nem az. csináltam már pár váltott kasztút az új rendszerben és eléggé szívás. Mindenre képne rakni mindent kéne fejleszteni és semmire sincsen kap, kb 15 szint kéne ahhoz, h "értelmes" legyen mind a 2 kasztjában. Pl: ha megnézzük, h a régi rendszerben a varázsló kapott szintenként 10 manát, 4 hmet, 7 kp-t, 6 pszipontot és szintenként K6 fp-t, ami most legyen 3, akkor ha ezeket átváltjuk KAPra, akkor rögtön kijön, pl:30 (10 mp) + 12 (4 hm) + 7 (7 kp) +12 (6 pszipont + 3 (3 fp) = 64 KAP... ehhh kellemetlen, h szintenként 40et kap a varázsló, ha nincs semmiféle egyéb háttere... :) ugyanez a helyzet a tolvaj/bm-mel, h kell venni hm-et, manát, pszit, fp-t, kp-t. mindezt max 39/tsz kapból... vmiről, vagy vmikoről le kell mondania. Na de mégis miről? Ne legyenek harcértékei?Vagy pszije, esetleg legyen lénygesen kevesebb a manája?Hát egen kissé érdekes a dolog. Szal nem iagzán éri meg :).

Amugy meg kissé problémás a dolog, mert nem igazán találtam meg a párosítható kasztok leírását.

üdv

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia!

Én úgy látom, hogy pszire, hm-re felesleges egy bm-nek (főleg, ha nem akar villámmágiát használni, amihez ugye CÉ kell). A tolvajnak megint nem létszükséglet a hm, ha a varázslatokból meg tudja oldani a hm-igényes szitukat. Marad a kp, mp, és fp.

Negyedik fokú Tapmágia ad 2 mp-t, hozzárak még 6-ot (18 KAP), az már úgy-ahogy elég. Ehhez jön még szintenként 14 kp (14 KAP), a maradék meg amire akarja. Összesen a 39-ből 32-őt költött el. Pszipontokat meg képzettségből kap. Neki úgysem kell annyi, ahogy én látom, mert nem használja ki igazán.

Mondjuk párosításnak én sem látok túl sok lehetőséget...

Tűzvarázslót nehéz párosítani (szinte titkos tudást ad). Harcművész megint nehezen párosítható (világnézet miatt). Igazán csak a tolvaj/bm marad... a többit tényleg nem lehet kihozni ennyi KAP-ból.

Azért elméletben vicces. Gyakorlatban még nem próbáltam ki, nem is fogom asszem. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A stratégia ijáték-gondolat hangoztatója én voltam, vagy én is, ezért erre is írok valamit. NEM az egész játékot gondolom ilyenné változni, hanem a karakteralkotást. Ez suükségszerűen az. Hozzáteszem gyorsan, hogy nekem MINDENT összevetve tetszik az UTK-s karakteralkotás, mert a régi sok hibáját kiiktatja, ez tény.

Viszont míg ott kidobtad, mennyi legyen az erőd, és kész, addig itt hosszas gondolkozás, taktikázás fogja meghatározni, hogyan döntessz.

Elgondolkodtató, amit írsz, bár nem biztos, hogy minden karakternél érvényesül. Pl. én megpróbáltam egy harcművészt alkotni, és ha a két legfontosabb képzettséget (Harcművészet, Pszi) egyaránt fejleszteni akartam tudni, nem sok lehetőségem maradt differenciálni a képességeket, talán az egy Karizma rovására történő csökkentéstől eltekintve.

Egyébként szerintem megoldható, ha valaki olyanformán komolyabban akarja venni a szerepjátékot, hogy nem akar kicentizett elosztással tökéletesen kasztjához "idomított" karaktert csinálni. A szabály nem határozza meg, hogyan is ossza el a pontokat; akár az ETK táblázatait alapul véve kidobja egy v. több tulajdonságát, és csak a többire osztja el a maradékot. Nyilván nem alkalmazható ez oly mértékig, hogy csak az utólsót hagyja ki; néhány kasztnál (bárd, kardművész) a régi könyvben elég magas értékek jönnének ki a dobáskódokból...

De a két módszert akár keverni is lehet, pl. mindenre ráoszt 12-t (a legegyenletesebb elosztás szerint ugye a 135 pontból 5db 13-as és 5db 14-es jön ki), majd amíg a maradék pontok el nem fogynek, mindegyikre még ~k3-at.

Tulajdonképpen mindezzel csak azt akarom mondani, hogy aki többé vagy kevésbé a kockákra akarja bízni az értékeit, az új szabály adta korlátozásokat figyelembe véve most is megteheti.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tha'thassa!

Buszon utazva jutott eszembe a többkasztúság...

Még sosem alkalmaztam, de itt most érdekes lehet. Röpke 11 Kap-ért (most nincs nálam a törvénykönyv) felveheted pl a tolvaj és a boszorkánymester iskoláját. [...] Erről mit gondoltok?

Azt, hogy nem vehetsz föl egyszerre két iskolát... :wink: A Hátterek leírásánál világosan szerepel, hogy egy karakter csak egyetleb iskolát választhat.

Pl: ha megnézzük, h a régi rendszerben a varázsló kapott szintenként 10 manát, 4 hmet, 7 kp-t, 6 pszipontot és szintenként K6 fp-t, ami most legyen 3, akkor ha ezeket átváltjuk KAPra, akkor rögtön kijön, pl:30 (10 mp) + 12 (4 hm) + 7 (7 kp) +12 (6 pszipont + 3 (3 fp) = 64 KAP... ehhh kellemetlen, h szintenként 40et kap a varázsló, ha nincs semmiféle egyéb háttere...

Ne felejtsd el amit Messor1983 írt, hogy a Magasmágia 3.(4?) foka miatt alapból +1(2?) Mp-t kap, a pszi 3.(4?) fok miatt pedig +1(2?) Pszi pontot. Ezen kívül alapból több Kp-val és több Pszi ponttal indul (teljes Intelligencia miatt), illetve hogy a 1 HM 2 KAPba kerül, tehát 4*2=8 és nem 12 :wink:

Gambit

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egy valamit vegyetek még figyelembe: A régi rendszerben az volt írva (nem tudom, hogy ebben is benne van-e), hogy a varázsló csak 3. szinten lesz "varázsló", addig csak tanonc. Vagyis aegy vari gyakorlatilag csak 3. szinten fog kijönni az iskolából, addig csak tanul. Vagyis az összes KAP-ot Kp-re fogja költeni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

HI!

Hát egen ez a különböző emberek különböző yneve eset... ugyanis nálam a varázsló igenis bánik minimum egy fegyverrel ;). És igenis kőkeményen használja a pszijét is. És nem igazán szoktam (ma már talán annyira :D) nagyzolni azzal, h ehh minek nekem fegyver, hiszen ott van a mágiám...?

Ugyanis egy kalandozó varázsló bizony kerül (nem is oly ritkán) olyan szituba amikor biz' a mágiát nem igazán tudja használni. Lásd kocsma, amikor odaáll eléd a nagydarab azértisverekedésleszma tag és csak bezúz egyet arcra. Se szó se beszéd se semmi (az odaáll eléd az annyi, h egyszer csak egy ököl van az arcodban... :)). Akkor ott már nem mágiázik az ember, hanem a vérző orrát próbálja összevakarni :)...

Nálam ezért van az, h a varázsló - a kalandozó varázsló - az bizony kalandozó és nem gubbasztós, toronybanülős. Vagyis őt olyan tapasztalatok is érik, amiknél mondjuk fp-t kell vennie, vagy ne adja az ég hm-et. Nekem pl a régi rendszerben a varázslóim legtöbbje tud bánni 2 fegyverrel és nem ritkán tud egyet dobni is. Tudom-tudom én vok a táper, de van egy aranyköpés, mely így szól; "a fránya íjászoknak meg van az a szemét szokásuk, h mindig az ember zónáján kívűl állnak meg" :)...

Nahh de h a számok tükrében is egy kicsit. Tehát valóban az első szinten nem kell még pszipontot venni. Hurrá! Kap szintenként 1 manát. Juhé! És innentől nem tudom eldönteni, h vajh mi éri meg jobban, a 4. szintre fejelesztve a magasmágiát +2 mp/tsz, és akkor azzal nyerünk 3 KAPot, ellenben egyszer rá kell költeni 13 Kp-t, azaz 13 KAPot.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A kalandozós varázslóval teljesen igazad van. Igazából szólva én ezen még nem is gondolkoztam :)

Bár az azértisverekedésleszma típust szerintem meg lehet oldani egy-két zsoldossal is, ami szerintem egy varinak nem lehet nagy probléma (főleg ha azok JK társak 8):D )

De úgy látom ugyan az a problémánk a varival: nincs annyi Kp (ill. KAP) a világon, amiből egy megfelelő karaktert össze lehet tenni. Sajna ez ellen nem lehet túl sokat tenni :(

Ha valkinek van valami jó ötlete, akkor azt szívesen fogadom :)

Minden jót!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

ó hogyne volna... :9

mint már említették fentebb a varinak minek hm, fp, pszi, és egy idő után mana sem kell... elég egy x mennyiség, nem? és akkor máris rengeteget tud költeni kp-ra... :D

nahh szal vmi ilyesmin kívűl van-e vkinek értelmes épkézláb ötlete arra, h hogyan lehet kihozni egy kalandozóképes (nem életképes :D) varázslót :)

Az h a JK társak majd neki állnak és megvédenek, az nem mindig igaz :), ad1 felnőtt ember vagy :D, ad2 nem mindig vannak ott :)... stb

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nos, a játék képes varázsló az olyan, hogy elöször jól elosztod a pontokat, aztán veszel pontokért izét, és kész is! :)

Akkor egy kicsit mésként:

1.

- A varászlot UTK ban erősen leszabályozták

2.

- Vagy kevés manna, de értelmesebb varázslat válszték, vagy manna is van és tusz 5-10 varázslat félét elsőszinten.

3.

- A varászló kocsmai verekedésben fut a testi épségét mentve!(Alacsonyszinten)

4.

- Kemény észjáték a kalandokban az életben maradás, és nem teleszel a HÕS aki leveri, megmenti a célpontot. Te a hathatos segítő szerepet kapod, aki jókor jóhelyen segit, hogy más gyözhessen.

5.

- Magasabb szinten (4-5) már UTK szabályok szerint a kalandozó varázsló lehet egy Gandalf jellegü harcolok és varázsolok hozzá.

A hasonló szintü harcos jó eséjel leveri, és a csak mágiával fogylalkozók nagyobb keléktárból válogatjatnak, de a játék élmény sokkal szinesebb.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

sziasztok!

Én speciell bevásároltam az UTK-t az Új Bestiáriumot, és mindent ami azóta kijött. Bevallom sokkal jobban tetszik, mint a régi verziók, vagy mint az eredeti. Szerintem sokkal több lehetőség van a karakter alkotásban, és a későbbi kalandozóvá válásban. Az UTK a lehetőségeidet vázolja, és azok törvényszerűségeit, nem fix keretet. Ezt varázslónál szerintem brilliánsan hozták ki...nekem maximálisan bejött.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem tudom leírták-e már előttem de gondolom másoknak is szemetszúrt az a sok hülyeség amit az úgynevezett "átlagos" első szintű karakterek leírásánál látunk.Pl: egy átlagos első szintű lovag tulajdonság összege 141 :? .Meg egy csomó kasztnál a képességvásárláskor nevetségesen alacsony Kp-t fizetnek(lásd pl: tűzvarázsló,fegyverhaszn. 3. fok 5 kp).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Nem tudom leírták-e már előttem de gondolom másoknak is szemetszúrt az a sok hülyeség amit az úgynevezett "átlagos" első szintű karakterek leírásánál látunk.Pl: egy átlagos első szintű lovag tulajdonság összege 141 :? .Meg egy csomó kasztnál a képességvásárláskor nevetségesen alacsony Kp-t fizetnek(lásd pl: tűzvarázsló,fegyverhaszn. 3. fok 5 kp).

Találsz erről egy játákosok által összeszedett hibalistát az errata témában (sok egyéb észrevétel és hibajegyzék mellett).

http://www.akonyvesbolt.com/forum/index.php/topic,108.0.html

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kérdésem lenne a varázsló karakterekkel kapcsolattal. Mind az induló képzettség, mind a próbakarakter szerint induláskor megkapja a Pszi(kyr) 4.fok-ot (UT 124.o,125.o.).

De a Lar-Dori varázslónál van egy mondat hogy "Emellett pedig 1.Tsz-en, ha a Belsőszigati, vagy az Északi Iskola diákja, nem a Pszi(kyr) képzettség 3. fokát sajátítják el, hanem a Pszi (Godoni Örökség) 3. fokát."

Ebből pedig az következik hogy a többi varázsló a kyr-pszi 3. fokával indul. Én ezt vettem alapul, egyrészt mert nem emlékszem más kasztra mely alapból 4. fokú képzetséget kapna, másrészt a táblázatok szerintem több hibát rejtenek mint a könyv összes többi része.

Ennek ellenére szeretnék biztosra menni, úgyhogy bármilyen segítséget köszönök.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Kérdésem lenne a varázsló karakterekkel kapcsolattal. Mind az induló képzettség, mind a próbakarakter szerint induláskor megkapja a Pszi(kyr) 4.fok-ot (UT 124.o,125.o.).

De a Lar-Dori varázslónál van egy mondat hogy "Emellett pedig 1.Tsz-en, ha a Belsőszigati, vagy az Északi Iskola diákja, nem a Pszi(kyr) képzettség 3. fokát sajátítják el, hanem a Pszi (Godoni Örökség) 3. fokát."

Ebből pedig az következik hogy a többi varázsló a kyr-pszi 3. fokával indul. Én ezt vettem alapul, egyrészt mert nem emlékszem más kasztra mely alapból 4. fokú képzetséget kapna, másrészt a táblázatok szerintem több hibát rejtenek mint a könyv összes többi része.

Ennek ellenére szeretnék biztosra menni, úgyhogy bármilyen segítséget köszönök.

Üdv.

Az elírás a szövegben van. Ha nem Lar-Dori varázslóval mész akkor kyr-pszi 4. fokával indulsz. (a 4. foknál pedig képességnövekedés van, erről se feledkezz meg.) A könyvben csak a példakarakterek hibásak, azokat nem is érdemes nézni, de a többiből többnyire rá lehet jönni, hogyan is gondolták az alkotók. Ebben az esetben úgy emlékszem hogy másutt is említi a köynv hogy a varázsló 4. fokú kyr pszivel indít.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Kérdésem lenne a varázsló karakterekkel kapcsolattal. Mind az induló képzettség, mind a próbakarakter szerint induláskor megkapja a Pszi(kyr) 4.fok-ot (UT 124.o,125.o.).

De a Lar-Dori varázslónál van egy mondat hogy "Emellett pedig 1.Tsz-en, ha a Belsőszigati, vagy az Északi Iskola diákja, nem a Pszi(kyr) képzettség 3. fokát sajátítják el, hanem a Pszi (Godoni Örökség) 3. fokát."

Ebből pedig az következik hogy a többi varázsló a kyr-pszi 3. fokával indul. Én ezt vettem alapul, egyrészt mert nem emlékszem más kasztra mely alapból 4. fokú képzetséget kapna, másrészt a táblázatok szerintem több hibát rejtenek mint a könyv összes többi része.

Ennek ellenére szeretnék biztosra menni, úgyhogy bármilyen segítséget köszönök.

Üdv.

Az elírás a szövegben van. Ha nem Lar-Dori varázslóval mész akkor kyr-pszi 4. fokával indulsz. (a 4. foknál pedig képességnövekedés van, erről se feledkezz meg.) A könyvben csak a példakarakterek hibásak, azokat nem is érdemes nézni, de a többiből többnyire rá lehet jönni, hogyan is gondolták az alkotók. Ebben az esetben úgy emlékszem hogy másutt is említi a köynv hogy a varázsló 4. fokú kyr pszivel indít.

Az elírás logikusan a godoninál van és nem a kyr 4-s hanem a godoni 3-t kapják meg, így kellene szerepelnie.

Ennek az az oka hogy a Godoni pszi sokkalta erősebb és magába foglalja a kyr pszi , godoni szintjének megfelelő részeit.

Lásd Pszi fejezet ( UTK 217.o ) Kyr Pszi második fele.

Minden más varázsló aki nem Godonit tanul, kyr-pszit kap 4-n.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én nekem csak az UTK van meg, de amiket kiszedegettem a cikkekből, láttam, hogy az ETK karakterek túlságosan megkötöttek. Megy egyszer olvasgattam régi barátnál vagy 2 éve.

Hulla, igazad van tényleg siralmas a példakarakterek leírása, de valljuk be ki az aki lemásolja azt (jó oké tudom akik nagyon kezdők.)

Meg úgy azt nem értem: Anyagmágia minden varázslat ami teremt/dezintegrál/változtat stb. 1 kör alatt hozható létre.

Eddig rendben is van, de: pl: 1 kg papírt létrehozok 1 kör alatt 5 Mp költségért.

Na ha 20 kg papírt hozok létre akkor csak a Mana-pont költség emelkedik, a varázslás idő nem.

Szerintem ez alaptalan, hogy 1 kg anyag ugyanolyan gyorsan létrehozható mind 10000000000kg anyag. És akkor az Elemi mágiánál

miért nem lehet 20E elemet megteremteni annyi idő alatt (1 sz) mint 1E-t??

Még egy probléma: Rúnamágia: semmilyen varázskör, pentagramma, varázsjelhez nincs odaírva a készítési idő (én ilyenkor ezt alkalmazom: ha egyszerűen formálható a talaj,

akkor elemi erő szabad formával rányomom a talajra majd feltöltöm manával XD, ha nem akkor teremtek tintát és azt formázom, majd elemi hővel rászárítom, így akár egy 2 órás rúna is készíthető nagyjából 3-4kör alatt :) )

A harcrendszer szerintem jó, ki van javítva, ami szerintem alaptalan, hogy pallossal 10Fp után kapsz Ép-t (gondoljunk bele ha eltalál egy hatalmas pallos a válladon- á biztos nem törik el a csontod), meg most jut eszembe: szerintem a hergoli villámmester kicsit tápolt (csak kis vihar kell és megöl mindenkit), és nagyon hiányzik Orgonomus trükktára :siros:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Szerintem ez alaptalan, hogy 1 kg anyag ugyanolyan gyorsan létrehozható mind 10000000000kg anyag.

Se te, sem én nem értünk a mágiához, hiszen nem vagyunk herripotterek. Miért lenne alaptalan?

És akkor az Elemi mágiánál miért nem lehet 20E elemet megteremteni annyi idő alatt (1 sz) mint 1E-t??

Lásd fent. A TAM az TAM, az elemi mágia meg elemi mágia.

Még egy probléma: Rúnamágia: semmilyen varázskör, pentagramma, varázsjelhez nincs odaírva a készítési idő (én ilyenkor ezt alkalmazom: ha egyszerűen formálható a talaj,

akkor elemi erő szabad formával rányomom a talajra majd feltöltöm manával XD, ha nem akkor teremtek tintát és azt formázom, majd elemi hővel rászárítom, így akár egy 2 órás rúna is készíthető nagyjából 3-4kör alatt :) )

Ezzel annyi gond van, hogy nem is tudom hol kezdjem. Inkább hagyom ülni, hátha meggondolod.

A harcrendszer szerintem jó, ki van javítva, ami szerintem alaptalan, hogy pallossal 10Fp után kapsz Ép-t (gondoljunk bele ha eltalál egy hatalmas pallos a válladon- á biztos nem törik el a csontod)

MAGUS harcrendszer és a jó csak úgy kerülhet kapcsolatba, hogy jó gagyi. Végig nem tudták, hogy most reálist akarnak vagy epikust, és még azt is elrontották.

és nagyon hiányzik Orgonomus trükktára :siros:

Mi az akadálya, hogy megcsináld?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Betöltés...

×
×
  • Új...