Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

HGB a képzettség leírásánál erről részletesen beszámol, hogy pontosan hogyan kell az elszenvedett SP-t FP-re és ÉP-re "váltani". Természetesen szenvedhet ÉP sérülést túlütés esetén. AF-on max 2ÉP-t lehet sebezni, a többi FP-be megy, míg MF-on max. 1-ÉP-t.

Ugyanakkor ne felejtsd, hogy a Kínokozást csak olyan fegyverhez veheted fel, amelynek a használata már megvan MF-on, és inkább vágó fegyverre érdemes. Mivel sok KP nincs, jól gondold át, mire költöd el. ;)

Link a hozzászóláshoz

Erő modosító is beleszámít a sebzésbe?

u.i.

Ceripapa szerint nincs kötelező ép vesztés kínokozásnál mert a leírásban az van, hogy: "célja, hogy az illető ne mély sebeket ejtsen, hanem hosszú felszíni vágásokat melyek szörnyen fájdalmasak, de viszonylag kevés vérveszteséget okoznak"

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

nekdolan;

a KESZK (HGB) szerint lássuk akkor a Kínokozást!

Af: Az alkalmazó, ha egykezes vágó fegyvert használ, túlütés esetén legfeljebb 2 Sp-t csúsztathat át Ép sebzésbe, a többi Fp-ként vonandó le. Egyébként minden találatnak a sebzése 1.5-tel szorzandó. Amennyiben a támadás túlütés volt, a sebzést kettővel kell szorozni - természetesen az Ép vesztést nem. Szúró-, zúzó- és kétkezes fegyver esetén (ne feledd: a te törpe alabárdosodra is ez vonatkozna...) az Ép vesztés legfeljebb 4 lehet, a túlütés sebzése 1.5-tel szorzandó, a közönséges támadások sebzéséhez pedig k6 Fp adható hozzá.

Mf - (hmm... azért ideírom:)): Az egykezes vágófegyvert használó legfeljebb 1 Ép-t sebezhet, támadásainak sebzése azonban kettővel szorzandó. Túlütés esetén hárommal - persze ez csak Fp vesztést eredményez. A szúró-, zúzó- vagy kétkezes fegyvert forgatók sebzése legfeljebb 2 Ép lehet, közönséges támadásaikhoz k10 Fp adható hozzá, túlütéseik pedig kettővel szorzandók.

Ezek az írás szavai; ezeket tudod figyelembe venni karakteralkotás közben. (Az Erő-módosító a szabályokat nem, legfeljebb a konkrét számokat írja át - kiszámolod a sebzést, és azt a szabályoknak megfelelően "osztod szét".) De azt se feledd, hogy mindenkor a KM szava a döntő - nem érdemes ezt a topikot lengetni, ha ő mást mond...:) (Mellesleg szerintem szívleld meg Daru sorait

Ugyanakkor ne felejtsd, hogy a Kínokozást csak olyan fegyverhez veheted fel, amelynek a használata már megvan MF-on, és inkább vágó fegyverre érdemes. Mivel sok KP nincs, jól gondold át, mire költöd el. :wink:
, s körültekintően válassz a Képzettségek közül...) Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

Ahoi!

A verseny kiírás szerint a csapat minden tagja készít egy JK karaktert meg egy NJK karaktert. Kérdés merült fel bennem, hogy mennyire lesz szerves része az adott NJK, akit megcsinálok az én játékomnak? Tehát; nekem kell majd azt az NJK-t is irányítanom, babusgatnom, használnom, amelyet én csináltam meg? - ez nagyon fontos kérdés, mert ugyebár a 10 fős csapat és 5000 tp elosztásánál nagyon nem mindegy, hogy milyen JK-hoz milyen NJK tartozik...

üdv

@huszár

u.i.: talán vissza kéne vezetni azt a szabályt (remélem lassan hagyományt), hogy a karakter alkotással kapcsolatban feltett, nem releváns kérdések a karakteralkotáskor használatos TP-be kerüljenek ;)

Link a hozzászóláshoz
Kérdés merült fel bennem, hogy mennyire lesz szerves része az adott NJK, akit megcsinálok az én játékomnak?

Az NJK-t a KM fogja irányítani. Úgy kell rá tekinteni, mint igazi, valós NJK-ra. Tehát ha pl. valamit szeretnél az NJK-tól, akkor megkérheted rá, de nem te fogod eljátszani, hogy hogyan cselekedik. Ugyanakkor nem javaslom hogy túlságosan leértékeljétek őket, mert sose lehet tudni, mikor jönnek kapóra. Elvégre veletek vannak, benneteket kísérnek, és azért Ti dolgozzátok ki őket, mert olyan régóta ismeritek egymást, hogy szinte már mindent tudtok róluk. Ezért az sem állítható, hogy nem lenne szerves része a játékotoknak, hiszen ezek az NJK-k lényegesen többet jelentenek így, mint pl egy kocsmáros vagy városi őr. Õk a csapatotok részei. Veletek és értetek vannak. ;) (és ebben szerepjáték szempontjából - szerintem - nem kevés lehetőség rejlik)

talán vissza kéne vezetni azt a szabályt (remélem lassan hagyományt), hogy a karakter alkotással kapcsolatban feltett, nem releváns kérdések a karakteralkotáskor használatos TP-be kerüljenek ;)

:D ... jaja. Modjuk itt egy -10000TP-s bünti elég szigorú lenne. :P (de pl. az jelenthetné azt, hogy az így büntetett JK-nak ki kell dolgozni 9000TP-ből egy főellenséget, amivel majd a csapata összefut - és itt már persze minden könyv szabadon használható lenne. :D)

Bűvdudás, köszi a korrekt tájékoztatást. :)

Link a hozzászóláshoz
Ugyanakkor ne felejtsd, hogy a Kínokozást csak olyan fegyverhez veheted fel, amelynek a használata már megvan MF-on, és inkább vágó fegyverre érdemes. Mivel sok KP nincs, jól gondold át, mire költöd el. :wink:

Abasziszi gladi sok más harcos kaszthoz hasonlóan első szinten kap mf fegyverhasználatot és a kínokozás af-en csak 9kp. Sztem nem feltétlenül irreális.

Lehet vágó fegyverrel érdemes kínozni de zúzó fegyverrel többet sebez (nem is kicsivel) feltéve, hogy a KM úgy értelemzi a szabályt, ahogy te is írtad. A sebzés szorzó nem számít annyit egykezes fegyvereknél mint egy fix 1k6+2 (zúzó fegyó erő módosítója 14 től számolandó és nem 16-tól mint a vágóké). Ha ugyanazon árkategóriájú zúzó és vágó fegyverekről beszélünk a zúzó mindíg többet fog sebezni kínokozással.

Link a hozzászóláshoz

Az NJK-t a KM fogja irányítani. Úgy kell rá tekinteni, mint igazi, valós NJK-ra. Tehát ha pl. valamit szeretnél az NJK-tól, akkor megkérheted rá, de nem te fogod eljátszani, hogy hogyan cselekedik. Ugyanakkor nem javaslom hogy túlságosan leértékeljétek őket, mert sose lehet tudni, mikor jönnek kapóra. Elvégre veletek vannak, benneteket kísérnek, és azért Ti dolgozzátok ki őket, mert olyan régóta ismeritek egymást, hogy szinte már mindent tudtok róluk. Ezért az sem állítható, hogy nem lenne szerves része a játékotoknak, hiszen ezek az NJK-k lényegesen többet jelentenek így, mint pl egy kocsmáros vagy városi őr. Õk a csapatotok részei. Veletek és értetek vannak. ;) (és ebben szerepjáték szempontjából - szerintem - nem kevés lehetőség rejlik)

Ahham, és akkor fontos, hogy melyik JK, melyik NJK-val van párban kidolgozva, vagy lehet azt, hogy teszem azt A1 JK-hoz B2 NJK-val van nagyon régi, jó viszonyban, de a 1000 tp, amiből ki lett dolgozva az A1 JK és A2 NJK, és B2 NJK a B1 JK 1000 tp-jéből lett létrehozva? Tehát mennyire szoros az azonos 1000 tpből létrehozott JK és NJK között a kapcsolat, vagy itt van némi csapaton belüli szabadság, és az NJK-k "szabadon átadhatóak"?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nekdolan... gondolkozz a játékban karakterként, NE egy szabályokon egyensúlyozó játékosként... (én legalább is az előbbit sokkal kívánatosabbnak tartom).

A kínokozás képzettség LÉNYEGE, hogy ne megölje, hanem kínozza az ellenfelet. kínt okozzon minél tovább!!!! Abban mi a kínokozás, ha egy sebzéssel öntudatlanságba taszítod?? Nem "tök mindegy", hogy meghalt, vagy azonnal elájult? A kínokozók erre mennek rá, nem arra, hogy még egy kis plusz sebzést szíthassanak fel...

Aztán: a kötelező ÉP vesztés nem a harcos szándékától függ. Azt jelenti, hogy olyan sok sebet kapott az áldozat, több kisebbet is akár, aminek hatására már Ép-t is veszít. Mert annyira roncsolódott, olyan sok vért vesztett, egyébként lehet, hogy egyesével majdnem jelentéktelen karcolásokból. Tök mindegy, hogy mit akarsz vele. Ha kínokozol, ennek akkor is élnie kell, nem képzettség függő, hanem a test sérülékenységét akarja modellezni. Lehet, hogy ezért nem kjnoznak Pallossal meg alabárddal, hanem inkább ramierával meg tőrrel?

Link a hozzászóláshoz
Ahham, és akkor fontos, hogy melyik JK, melyik NJK-val van párban kidolgozva, vagy lehet azt, hogy teszem azt A1 JK-hoz B2 NJK-val van nagyon régi, jó viszonyban...

Lehet. Nincs megkötve a karakteralkotásban, hogy a Hőst kísérő 10 karakter (melyből 5JK) milyen kapcsolatban áll egymással. Ez a csapatkoncepciótokon múlik. Ez a ti alkotói szabadságotok. :)

Játéktechnikailag arra kell csupán odafigyelni, hogy egy játékosnak 1000TP-ből két karaktert kell megalkotni.

Szerepjáték szempontjából pedig az a kitétel, hogy összeszokott, a Hőshöz hű csapatról van szó. Szóval az olyan NJK koncepció, hogy "majd ő lesz az elő pajzs" vagy "jó lesz előre küldeni csapda felderítésre" nem lesz teljesen korrekt. :)

Mondok egy példát: JK1 saját JK-ja mondjuk egy 4sz. bárd akinek a lánya (az NJK) 1sz. 20 éves harcos nő. A lány pedig titkon szerelmes JK2 JK karakterébe aki egy 3sz. 30 éves fejvadász. Ugyan a bárd és a fejvadász régi cimborák, de biztos kinyílna a bicska a bárd zsebében, ha a lányát rajtakapná, hogy a fejvadásszal hetyeg (na persze ezért még nem nyírnák ki egymást!).

Nézd: bármilyen szappanopera kombót ki lehet hozni belőle. :D

Link a hozzászóláshoz
Abasziszi gladi sok más harcos kaszthoz hasonlóan első szinten kap mf fegyverhasználatot és a kínokozás af-en csak 9kp. Sztem nem feltétlenül irreális.

Az alabárdos törpe mellett nem irreális. :) De MG hozzászólását érdemes megfontolnod. Tényleg, nem ellenkezni akarunk, és végül is te döntöd el milyen karaktert szeretnél hozni, de több éves mesélői tapasztalat, hogy a tápolásra kihegyezett karakterek kb. a játék első felében azonnal elhullanak. Vagy ha mégsem, végtelenül unalmas játékélményt nyújt, hiszen "ölésre" van tervezve, pedig legtöbbször a játékban felmerülő szituációkat fegyver nélkül is meglehet oldani. Lehet pl. egy szakmával, hangutánzással, magasabb lopakodás %-kal sokkal többre jut a karakter, mint egy óriási sebzéssel. Elvégre egész Ynev lehentelése még nem lesz megoldás egy problémára sem. :)

Ezt csak azért írom, hogy neked jobb játékélményed legyen. Ahogy MG mondja, ne a szabályok kombinálásával akarod kihozni a maxot a karakterből.

Olvasd el a hangulatkeltőt. Nézd meg, hol és mikor játszódik a modul, és próbáld elképzelni, hogy ebben a környezeten milyen karaktert érdemes készíteni, ami neked is tetszik és jól tud érvényesülni a kalandban. Lehet egy egyszerű tolvajjal sokkal élménydúsabb játékot játszol, mint egy feltápolt szabályhőssel.

Ha olyan játék lenne, hogy egy labirintusba kell kóvályogni ahol random jelennek meg ellenfelek, akkor lehet, jól jönne egy táp karakter. Lehet valakinek bejön az ilyesmi, én unom a sok kockadobálást, meg matekozást. Na meg Ynev nem erről szól.

Szerkesztve ekkor: , Daru által
Link a hozzászóláshoz

Nekem eddig is handzsár volt a karilapomon. Daru állította, hogy vágófegyverrel érdemesebb kínozni mint zúzóval. Csak arra utaltam, hogy ez a gyakorlatban nem felel meg a valóságnak. Nem az én hibám, hogy aki kitalálta a képzettséget nem tud számolni.

Belátom, hogy a kötelező ÉP vesztés nem számít sokat.

u.i.: én már rég letettem az alabárdos törpéről. Ha nem illik hozzá az alabárd akko nem illik.

Szerkesztve ekkor: , nekdolan által
Link a hozzászóláshoz

Ne haragudjatok, de annyi értelmes kérdés érkezik, hogy muszáj valamit felvetnem nekem is :P

Ha én kidolgozok egy NJK-t, amivel a KM fog játszani, akkor én is pontozhatom majd a KM-et szerepjáték szempontjából, hogy mit hozott ki az adott karakterből? :)

Persze, lehet költői is.. csak érdekelne.. :)

Link a hozzászóláshoz

Sneer, ez a terv ;) Scyllának még külön is készülök.. :D Két nagy puszival, hátha így a szent és sérthetetlen személye megbirkózik a megpróbáltatásokkal :P

Amúgy miből zársz ki? Eldugod Narnia szekrényének kulcsát? :)

Link a hozzászóláshoz

Helyes, helyes az díjkészítes fontos dolog.A karakterkészítés az elsô persze!

Scylla vigyázz én boszorkánymágiát sejtek a dologban! :)

Kizárt dolog, hogy Narnia szekrényrôl lenne szó. Scyllanak nem "jön be” a Narnia típusú tolóajtós típusszekrény.

Link a hozzászóláshoz

Helló

Varázslóval kapcsolatosan van olyan kérdésem, hogy a varázslóbot formáját, kinézetét alakíthatom-e tetszőlegesen manapont felhasználása nélkül?

A másik kérdésem, hogy van-e lehetőség bizonyos mágia formákra specializálódni más iskolák hátrányára? Korábbi táborokban például volt olyan lehetőség, hogy mondjuk kiválasztom a természetes anyagok mágiáját, így az ott található varázslatokat kevesebb manapontért tudom létrehozni, és teszem ezt a nekromancia rovására, akkor az ott lévő varázslatokat több manapontért tudom létrehozni.

Köszi, Silver

Link a hozzászóláshoz

A varázsló bot képességei a karakteralkotásban szerepelnek. Ott nincs szó az akaratlagos szabad alakításról, ezért ez nem is használható.

A karakteralkotásban releváns szabálykönyvek nem teszik lehetővé a varázslói specializációt, ez hivatalos kiadványokban ETK szinten sehol nem is szerepelt eddig, ezért az idei táborban ez sem engedélyezett.

Link a hozzászóláshoz
×
×
  • Új...