Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Üdv!

Sylavnus, ezért is szeretem az ötfokú képzettségrendszert, mert ott ez az oktató és annak ismerete függvényében konkrétan meghatározza a Kp és a tanulóidő csökkenést.

A kétfokú képzettségrendszernél ilyen nincsen. Persze házilag ki lehet hozzá találni, de nemigen lesz reális, arra gondolok, hogy elég "olcsó" megoldás az, hogy 75%...

Arnulf, szerintem ez már tényleg redesen megbonyolítja a képzettségeket... de van benne valami. Bár véleményem szerint minden kaszt minden képzettségénél ugyanúgy kel eljárni. Mert a képzettség Kp-be kerül. A Kp kifejez időt, erőfeszítést egyaránt. E nélkül NEM szabad megengedni a tanulást, mert azért találták ki, hogy valami egyensúlyféle megmaradjon, és ne lehessen mindent csak úgy tanulni. Következésképpen ha egyik képzettségért visszajár a Kp. akkor mindért.

Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

Minálunk házi szabály hogy a kaszthoz atrózó képzetségek , átválthatok kp ra mintha megtanultuk volna azt, igy semi féle plusz számolgatásal nem jár ha egy harcos nem akar pl hadvezetés af-et. Nálunk megengedett mind az indulo mind a késöbb kapot képzetségek "lebontása" a megtanuláshoz szükséges kp jár cserébe. Igy meg marad az eredeti kiegyensujozotsága a rencernek. Kp nem vész el csak átalakul :):)

Link a hozzászóláshoz
Üdvözlet!

Minálunk házi szabály hogy a kaszthoz atrózó képzetségek , átválthatok kp ra mintha megtanultuk volna azt, igy semi féle plusz számolgatásal nem jár ha egy harcos nem akar pl hadvezetés af-et. Nálunk megengedett mind az indulo mind a késöbb kapot képzetségek "lebontása" a megtanuláshoz szükséges kp jár cserébe. Igy meg marad az eredeti kiegyensujozotsága a rencernek. Kp nem vész el csak átalakul :):)

Ezt esetenként nem engedném.

Pl. a kaszthoz hozzátartozó (lovag - etikett, tolvaj - értékbecslés), de 'mindössze' szerepjátékot segítő képzettségeket nem engednék minden esetben lebontani.

Erre azt hiszem a legjobb példa a fejvadász. Jött már hozzám JK, hogy leadna 6-7 fegyverhasználatot (ami ugye tök felesleges) egy kétkezes harcért cserébe. Persze, még mit nem :roll:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én annak nem látom értelmét, hogy az előre fel vett képzettségek után vissza járjon a kp. Ha bele fektette, akkor több időt fordított az adott képességre (pl még úszni is nehézvértben ment :lol: ), viszont akkor nem jutott másra ideje, pl nem tanulhat mellette nyelvet.

Induló karakterek esetén én engedni szoktam a képzettségek átalakítását, átváltását. Ezzel minden kari egyedivé tehető. Pl egy fejvadász csak 4-5 fegyvert kezel, de egyet közüllük Mf-on, így máris kitűnik a többi közül. De ez csak egy egyszerű példa volt, és én bármit el tudok képzelni. Ezt még könnyen ki is lehet magyarázni, mert csak egy egyedi mester kellett hozzá.

Sőt én tovább megyek. A karaktereken szerintem bármilyen (ésszerű) átalakítás megengedett. Pl. én el tudnék képzelni egy varit, aki szintenként több manát, vagy kp-t kap, ennek pedig az ára, hogy szinte semmi HM-et sem kap. De ha meg nézitek ez az UT egyik nagy előnye. Sokkal egyedibb lehet benne minden. Kár, hogy túl bonyolult lett a képzettség rendszer :(

Link a hozzászóláshoz

Induló karakterek esetén én engedni szoktam a képzettségek átalakítását, átváltását. Ezzel minden kari egyedivé tehető.

Én is szoktam engedni a képzettségek alakítgatását.

- egy vándor mutatványosnak, aki sosem fordult meg nemesi körökben, de bárd kasztú, nincs szüksége etikettre, meg nemesi táncokra, de van pl. falusi táncokra

- világéletében kereskedő, részegen egy kalózhajóra került (harcos) karakter induláskor lehet nem kap csak egy fegyverhasználatot, meg nem kap futást, de kap helyette értékbecslést, nyelvismeretet, stb.

Ez így okés számomra.

egy fejvadász csak 4-5 fegyvert kezel, de egyet közüllük Mf-on, így máris kitűnik a többi közül.

.

.

.

Sőt én tovább megyek. A karaktereken szerintem bármilyen (ésszerű) átalakítás megengedett. Pl. én el tudnék képzelni egy varit, aki szintenként több manát, vagy kp-t kap, ennek pedig az ára, hogy szinte semmi HM-et sem kap. De ha meg nézitek ez az UT egyik nagy előnye. Sokkal egyedibb lehet benne minden. Kár, hogy túl bonyolult lett a képzettség rendszer :(

De ez már nem annyira tetszik.

Ebben a helyzetben a fejvadász karakter lemond ugyan valamiről cserébe a Mf-ért, és így tényleg más mint a többi, de ez nem ennyire egyszerű.

Tulajdonképpen az történt, hogy lemondott 4 (ill. 10 alapkönytől függ) egyértelműen felesleges fegyverhasználatról, egy nagyon hasznos harci tápért cserébe.

Ez így nem pálya, ha én vagyok a KM.

Szoktam engedni variálást, de csak akkor, ha a felvett képzettségek a karakter hobbijához, előtörténetéhez igazodnak, és NEM harci képzettségek, vagy pszi.

Pl.

a fegyverhasználatról lemondó fejvadinak, ha ő ápolja szabadidejében a klán virágoskertjét, engedélyeznék szakma:kertész és herbalizmus képzettséget. Ha egyébként könyvmoly, akkor irodalmat, történelmet vagy legendaismeretet. Ha szeret a szabadban lenni és állandóan pecázni jár, akkor vadászat-halászatot vagy erdőjárást.

Ilyenekben benne vagyok, de kétkezes harcot, mesterfokú fegyverhasználatot, más kasztoknak pszi-t, stb. nem szoktam megengedni.

A példában szereplő varázsló sem jó szvsz. Lemond a HM-ről ami számára felesleges, (csatában úgyse érne semmit, egy harcosnak mindegy, hogy 70es, vagy 76os VÉ-t kell megütni) egy hasznos dologért (MP) cserébe. Ez nem jó ötlet.

Ha felesleges dologról mond le a JK, akkor ne kapjon nagyon hasznos képzettséget, csak a karaktert szinesítő dolgot. :tanitas:

Azonban ha igenis hasznos képzettségről mond le a kari kedvéért, akkor azért cserébe már lehet kábé hasznos képzettséget adni.

Pl. ha a JK egy könnyű fegyverzetű lovagot akar játszani*, és lemond a nehézvértviseletről, akkor megérdemel +4 KÉ-t

*ez elsőre furának tűnik. Legutóbb a manifesztációs háború idején játszottunk, és az egyik srác bele van őrülve a Templomos-lovagrendbe. Végülis a manifesztáció elég nagy dolog ahhoz, hogy néhány Domvik-hitű lovag megalakítsa a Ynevi szegény lovagok rendjét. Ha meg már megalakult, úgy is nézett ki, mint a való életben. Könnyű felszerelés (a meleg miatt), nem tipikus lovagi harcmodor, fegyelem és helyismeret. (játéktechnikailag: nehézvértviselet minusz, hadrend, helyismeret, +4KÉ plusz, valamint magas szinten nem kapja meg a nehézvértviseletet)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én a két példát csak azért így mondtam el, hogy minél egyszerűbb legyen a példakari.

A fejvadásznál tényleg egy erős túlzás volt a mf fegyverhasználat. De én csak azt állítottam, hogy lehet olyan renegát fejvadász, aki rá jött arra, hogy jobb az, ha csak egy fegyvert tud mesterien, mint ha 10-e alig-alig forgatni. Ha magához vesz valakit, azt e szerint fogja tanítani. De ugyanezt el tudom képzelni nyomolvasással, álcázaással, emberismeettel, mellébeszéléssel, szájról olvasással stb stb.

A másik varis példa is csak egy erős kiemelés volt. Én abból indultam ki, hogy az UT KAP-pontos rendszerében ezt meg lehetne csinálni, akkor a sima rendszerben is meg lehet engedni egy ilyen átalakítást. Az adott vari pl. egyáltalán nem foglalkozik fegyverforgatással. Hm/szint: 0

Viszont egész nap olvas, és máris kaphat pluszba Kp-t

Vagy annyira ki ismerte magát a mana kinyerésében és tárolásában, hogy ténylegesen többet tud tárolni. És máris kész az új kari...

De ha kell fordítva is el tudom képzelni. Kevesebb mana, több harci kéápesség, és máris készen van egy csatamágus szerű kari. De ez cak az én véleményem, és 100 kariból csak 1-et fog engedni így a KM, azt is csak agy módosításokkal.

Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet.

Előttem szólókhoz kapcsolódva. Az ÚT-nek valóban vannak hatalmas előnyei (és hátrányai is), de ha egy összeszokott csapatról és hozzájuk szokott Km-ről van szó (mellesleg szerintem ez az optimális eset), akkor már nincs is igazán szükség azokra a bizonyos előnyökre. Ahogy ti is mondjátok ilyen esetben egyszerűen, értelmes keretek között (és nem a táp miatt) meg lehet beszélni egy képzettségcserét vagy hasonló dolgokat.

Az én példám a mágikus kifáradás körül forog. Ugyebár ebben nagy szerepe van az állóképességnek, ami azért túlnyomórészt a varázslóknak igen kicsi (legalább is szerintem semmiképp nem lehet nagyobb 13-14-nél, mert már ez is jobb az átlagnál, és így egy kimondottan jó kiállású és

Link a hozzászóláshoz

Aki már mesterfokon forgat fegyvert az nálam vagy harcedzett veterán, vagy gladiátor aki ugyanazokat a kombinációkat részesíti előnyben minden viadalnál, esetleg valamiféle fegyvermester.

Én is így vagyok vele. A harcos karaktereim nagy része általában nem szokott Mf-on fegyvert forgatni. (elmegy másra a KP)

NJK-knál meg tényleg csak azok rendelkeznek Mf-al, akik magas szintűek, híres párbajhősök, mesterek.

(ez nálunk 6-7. szint, bár közös megegyezés alapján egész Ynev általános 'erőszintje' alacsonyabb, mint megszokott. A legkeményebb katonák, leghírhedtebb mestergyilkosok, varázslóiskolák mesterei vannak 10. szint körül)

De a lovagos példa a sivatagban kifejezetten tetszett (Mennyei királyság??:wink: )

Béke veletek.

Én a 'lovasság története' c. könyvben akadtam a templomosokra :D

Egészen meglepő, hogy mennyire hatékonyan alkalmazkodtak a környezethez...

A srácnak mondjuk lehet, hogy a film adta az ihletet.

KELE:

Én abból indultam ki, hogy az UT KAP-pontos rendszerében ezt meg lehetne csinálni, akkor a sima rendszerben is meg lehet engedni egy ilyen átalakítást. Az adott vari pl. egyáltalán nem foglalkozik fegyverforgatással. Hm/szint: 0

Többek közt ez az egyik dolog, amit nagyon útálok az UT-ban. :?

Link a hozzászóláshoz

Üdv.

bár közös megegyezés alapján egész Ynev általános 'erőszintje' alacsonyabb, mint megszokott. A legkeményebb katonák, leghírhedtebb mestergyilkosok, varázslóiskolák mesterei vannak 10. szint körül)

Igen ez nem hülyeség, Ez eddig még ilyen konkrétan nem fogalmazódott meg bennem, de én is húzom a szám mikor olyat hallok, vagy olvasok mint pl. a 20 szintű (viccelsz? :hiszti: ) lovagokból álló angyali testőrség.Leginkább akkor bántja a szemem ha jk-ként találkozom ilyenekkel

Link a hozzászóláshoz

A Hm/szint=0 az nem csak egy szintlépésre vonatkozna, hanem mindenkorra!!

Már csak egy gondom van: azt a mondatot nem értettétek meg, hogy ezek csak erős túlzások, kisarkítások. Azt, hogy módjával bármelyik szabályba bele lehet nyúlni, és saját ízlésre formálni a világot, ha úgy tetszik saját Ynevet alkotni. De ez le is van írva az ETK elején, csak nincs nagyon kihangsúlyozva.

Én folyamatosan csak azt mondom, hogy minden ember más és más, és ebből Ynev sem kivétel.

Pl. valakit az apja katonának ad, mert így otthon már csak 7 éhes szájat kell etetni. De a gyerek eredendően csak egy földtúró paraszt, és nem nagyon ért a fegyverekhez, meg nem is nagyon szereti őket. Mivel elszökni nem mer a kaszárnyából, ezért más módon próbál majd képességeket szerezni. Az már lényegtelen, hogy hogyan, az a lényeg, hogy egy kicsit megváltoznak az alap harcoshoz képest az adatai.

Na jó, a fejvadász egy erős példa volt (még kezdő koromban csinálták meg nekem így a karit :( ), de a vari módosítása mellett kitartok. Rendben, nem manát, hanem pl. kp-t kap pluszba. Csak gondoljuk végig. a vari egész nap egy sötét lyukbanm olvas. Hol marad neki ideje a fegyverforgatást tanulni? Ha véltlenül egy kaland során harcra kerül a sor, akkor is vagy varázsol, vagy pedig menekül. Mást nem tud csinálni.

Ennyi. Mást már nem tudok mondani, várom a véleményeteket, és remélem most csak egy kicsit leszek férre értve :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én egyszer egy versenyre készítettem egy érdekes "fejvadász" karaktert két hölggyel együtt.

Alapvetően egy Gorwicki (kis)nemesi család utolsó élő tagjai lettünk. 1 Ranagol papnő (nővér), fejvadász kasztú 2. fiú, illetve egy boszorkány húg.

Egy vesztett árnyháborús családi előtörténet tartozott a karakterekhez.

De nem is ez a lényeg, mivel az én karakterem "csupán" másodszülött volt, így nagyjából tanulhatott amit akart. A koncepció szerint a fiú lett volna a család "defensise", illetve az árnyháborúk szellemi irányítója, ezért egyrészt egy fejvadászklánnál tanulta a "mesterséget", így szó szerint, hiszen nem nyert beavatást a klán titkaiba (pl. mint fejvadászkard, kobra tánc, stb...). Ha jól emlékszem még néhány fegyverhasználattól és a hátbaszúrástól megváltam, cserébe etikettet, táncot, történelmet, kultúrát tanult. Különös tekintettel voltam a bajvívó szociális képzettségeire és mentalitására. Ez volt a fő álcánk, a nemeshölgyet kísérő gardedám és a neki szelet csapó nemesi ficsúr (meglehetősen tenyérbemászó módon). Ha jól rémlik, még ennek a karakternek terveztem mágiahasználat Mf-t anyagmágiára.

Igazából a karakter nem volt fejvadász, csak technikailag a kasztja szerint.

Sylvanus

Link a hozzászóláshoz
Nálam alap a fejvadásznál a fegyverhaszn. átváltogatás másra, ált. pont egy Mf fegyverhasználatra, vagy valami másra, ami hozzá illik. Bár ez függ a klántól, pontosabban csak attól.

Tehát akad, akinél marad az eredeti leírás.

Ez a fegyverhasználat Mf nekem még mindig nagyon nem tetszik.

A többi harcos kaszt azért tudja tartani a lépést a fejvadásszal, mert a fv-nak nehéz kigazdálkodni a fegyver Mf-ot a szintenkénti 5 kp-jából. Ha ezt megkapja 'ingyen' még ez az előnyük is elveszik...

Klán ide-oda ez nálam már a táp kategória.

Link a hozzászóláshoz

Szerintem viszont a fejvadász pont azért elit kaszt, mert remek a képzése, sokat gyakorol és az alapirányai olyan... :) fejvadászosak.

Point a fejvadásznak nehéz inkább lépést tartania atöbbivel, ha a nyílt harcot nézzük, holott a valóságban nem ez volt a helkyzet. Pl. egy tucat Hasszaszin állított meg hadjáratokat, és nem csak a vezéreket (+ testőrség) nyírták, hanem az összes lovagot. :konyves:

Link a hozzászóláshoz
Szerintem viszont a fejvadász pont azért elit kaszt, mert remek a képzése, sokat gyakorol és az alapirányai olyan... :) fejvadászosak.

Elit kaszt:

- többi harcoshoz képest jobb alapképesség-kidobás

- az egyik legjobb fájdalomtűrés

- az egyik legjobb harcérték (11,5 pont szintenként az a második legjobb!)

- szintenkénti sebzésbónusz

Nem szükséges a fegyver mf, ez így épp elég szvsz.

Meg ott van a kardművész. Na ő az, aki tényleg egy fegyverre teszi fel az életét, és - ET szerint - 5. szinten kap Mf-ot. Nehogy már egy csicska fejvadász (már a kardművészhez képest) hamarabb kapjon INGYEN...

És igen, tényleg hasznosabb egy fejvadásznak egy fegyver mf, de ilyen alapon mindenkinek az :D (tudom nem mondtad ezt, de előbb-utóbb valaki úgyis felhozza)

Point a fejvadásznak nehéz inkább lépést tartania atöbbivel, ha a nyílt harcot nézzük, holott a valóságban nem ez volt a helkyzet. Pl. egy tucat Hasszaszin állított meg hadjáratokat, és nem csak a vezéreket (+ testőrség) nyírták, hanem az összes lovagot. :konyves:

Az ynevi fejvadász igenis maradjon alul szemtől szemben a többi harcos kaszttal folytatott párbajban. Neki nem ez a feladata.

Ez a hasszaszin dolog érdekelne. Forrás?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Most egy kicsit mellőzöm a fejvadászt (bár a köv. kérdésre pont egy fejvadász kidolgozása jutatott el :D )

Van egybár az ETK. Na ez után ki adtak egy "kis fehér" könyvet, a játékosok készletét. Az a problémám, hogy ez jelentősen eltér az ETK-tól.(pl. nem mindegy, hogy egy elf CÉ-re 20-at, vagy 30-at kap, meg nézzük meg a képzettségeket)

De most melyiket is használjam?

Szerintetek melyik a jobb, vagy hasznéálhatóbb? Várom a válaszokat.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az elf Cé-e az 1TK szerint a 20, és ehhez NEM adódik hozzá a kasztból fakadó Cé módosító. Kivétel a sirenari erdőjáró, aminél ugye az "1TK-ban leírtak ellenére" hozzáadódik... :)

Az elfeknél a 30-as Cé a Summariumból jön, ott annyi van írva, de ehhez sem jönnek hozzá a kaszt Cé-értékei.

Tehát elvileg mind a kettő él...

Én azt JAVASLOM, hogy azt vedd alapul, amelyik könyv szerint kidolgozod a karaktert. Tehát ha az 1TK-s képzettségeket kapja majd, akkor maradjon csak a 20. Míg, ha a Summarium szerint játszotok, akkor a 30 jár.

Ja, és az elf csak különleges KM-i engedéllyel lejet fejvadász, tehát ha már egyszer kedvezett neked, és engedte, (mivel kidolgozod) ne akarj mindenben előnyt, elfér ott a 20 is. :)

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Most egy kicsit mellőzöm a fejvadászt (bár a köv. kérdésre pont egy fejvadász kidolgozása jutatott el :D )

Van egybár az ETK. Na ez után ki adtak egy "kis fehér" könyvet, a játékosok készletét. Az a problémám, hogy ez jelentősen eltér az ETK-tól.(pl. nem mindegy, hogy egy elf CÉ-re 20-at, vagy 30-at kap, meg nézzük meg a képzettségeket)

De most melyiket is használjam?

Szerintetek melyik a jobb, vagy hasznéálhatóbb? Várom a válaszokat.

Na most ezt speciel vágom, nekem is megvan a 'kis fehér'.

Az abban található adatok a legelső kiadású mágusra vonatkoznak, amely már egyszer át lett gondolva egy törvénykönyv erejéig.

Pl. a 'kis fehér'ben a fejvadász 15 fegyverhasználatot kap, a törvénykönyv szerint (az enyém olyan 7 éves lehet) csak 9et.

Ne a fehéret használd, az az elavultabb.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

MG: én csak példának hoztam az elfet, nem elf fejvadásszal játszok. Valójában az eszembe sem jutott. Csak azért mondtam, mert az a 10 CÉ elég nagy eltérés.

Na nálam is ez a 15 fegyverhasználat volt a legfőbb gond. De így talán tisztább, főleg, hogy az én példányom az 96-os kiadású, az ETK pedig 97-es. Hogy ezt eddig mért nem néztem meg, azt nem tudom :D

Link a hozzászóláshoz

Shikaka!

A Hasszaszinok történelem.

A keresztes háborúk idején. Szól róluk pár történet. Õk csinálták pl. a "levetős sztorit", vagyis mikor nem bírtak megvédeni egy gyorsan elfoglalt várat a felmentők elől, inkább a maradék kb. két tucat levetette magát a várfalról.

Elvégre úgy hitték a menyországba (vagy tudja a franc az arabok miként nevezik kerülnek). Hasszán tanítványai voltak, innen ered a nevük. Az ő nevükből pedig tudtommal a hasis elnevezése, ugyanis azt kaptak a beiktatásuk környékén, "hogy lássák milyen a menyország". :P

Link a hozzászóláshoz

Egy kis jóindulatú kiegészítés MG hsz-éhez: Tudtommal az MT-ben tárgyalt sirenari erdőjárók mellett a kráni elfek CÉ-je is 35-ös alapesetben. Fejvadászt elfként elképzelni nem lehetetlen, csak átgondolt szerepjátékot kíván, ugyanis az elfek nem a szó szoros értelemben vett rendekbe, klánokba tömörülnek, hanem többnyire magányos vadászok, esetlegesen országuk (úgymint Sirenar avagy Elfendel, esetlegesen Krán) "megbízottjai", képviselői. Kránnal kapcsolatban szándékosan nem nyilatkozom, hiszen az itteni viszonyok egészen mások Ynev más elf kolóniáihoz, "államaihoz" képest a Hét Domb Hét Völgy vidékén. A legtöbb információ e tekintetben Sirenar szabad vadászairól áll rendelkezésünkre, kik többnyire - az eredeti fejvadász kaszttal kicsit átfedésben - a külvilágot kémlelik, s külhoni (mint pl. haonwelli kolóniákkal) is szoros kapcsolatot ápolnak. Nevezetesen a serenaya-król beszélek :) Persze az ETK egy ilyen karakter kidolgozásában erős gátakat szab (pl. hátbaszúrás képzettség) így határozottan javasolt az UT-ben avagy az AK-ban leírtak szerint karaktert alkotni, s összeválogatni képzettségeit, képességeit.

Bár infoimat a Summarium idevonatkozó részéből (Az elfek könyvéből) vettem, a fenti lehetőségek csak magánvéleményemet képezik, s az esetleges ötleteket szívesen várom e témában.

Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz
Shikaka!

A Hasszaszinok történelem.

A keresztes háborúk idején. Szól róluk pár történet. Õk csinálták pl. a "levetős sztorit", vagyis mikor nem bírtak megvédeni egy gyorsan elfoglalt várat a felmentők elől, inkább a maradék kb. két tucat levetette magát a várfalról.

Elvégre úgy hitték a menyországba (vagy tudja a franc az arabok miként nevezik kerülnek). Hasszán tanítványai voltak, innen ered a nevük. Az ő nevükből pedig tudtommal a hasis elnevezése, ugyanis azt kaptak a beiktatásuk környékén, "hogy lássák milyen a menyország". :P

Ez így okés, én is így ismerem őket.

Elsősorban azért voltak rettegett gyilkosok, mert nem számoltak a meneküléssel...

Nekem ez volt fura:

egy tucat Hasszaszin állított meg hadjáratokat, és nem csak a vezéreket (+ testőrség) nyírták, hanem az összes lovagot.

Azt készséggel elhiszem, hogy egy tucat hasisevő beoson a táborba, beront a főnök sátrába, ahol kinyírja a vezérkart meg a testőröket.

De azért az összes lovagot nekem sok :?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én két dolgot szeretnék megtudni:

első; a homoki elfek miért NJK-k? Csak azért mert nincs kidolgozva a faj kulturális és egyéb háttere, vagy más ténylegesen komoly indok is van?

második; ha van egy elf karakterem, aki valamilyen módon, még nagyon ifju korában Kránba kerül, mondjuk nem csak saját akaratából, akkor abból "nevelhetek" kráni elfet? Mert egybként, ugye ők sem játszhatóak, de ezt még meg tudom érteni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A homoki elf azért NJK, mert nincs kidolgozva, de ez így még nem az abszolút ok. Azért nincs kidolgozva, mert a homoki elf annyira sajátos, hogy nemigen lesz belőle kalandozó.* Ezenfelül "ellenségnek" lett kitalálva, a képességei is mutatják, amik egy kicsit táposak, erősek lennének egy JK kezében.

* Tudom, ki lehet találni elmés előtörténetet, de attól még, hogy njk, az otthoni játékban, a KM engedélyével és segítségével akár még ki is próbálhatja valaki a homoki elf JK-t. Csak jó KM és mértéktartó játékos kell hozzá. Mindenesetre ez ritka lehet, semmiképpen nem olyan tipikus, hogy a szabálykönyvben külön kidolgozzák - gondolom.

A kráni elf játszható. Lásd a Summarium című szabálykönyvet. Ha csak emiatt vinnél Kránba sima elfet, akkor szerintem ne tedd. Egyébként elég nehéz elképzelni. Ám, ha tényleg kicsiként kerül oda, és ott elfogadják, megfelnevelik - eztis nehéz elképzelnem, de esetleg - akkor ugye kráni elf lesz belőle... bár szerintem nem normális, mert azok ugye mások, ez tény.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...