Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Természetesen ez mindig megbeszélés kérdése, hogy milyen feltételek mentén kezdett el a karakter nekik dolgozni. A Családból is ki lehet válni, ha sosem voltál igazán a tagja. Van a külső meg a belső kör, meg ennek minden árnyalata. Ha nem vagy elég fontos, akkor nem fognak sok erőforrást áldozni a büntetésedre sem.

Szóval röviden: a klánba való belépés nem olyan, mint Morrowindben, hogy megcsinálsz három küldit és akkor rákerül a karakterlapodra a pecsét, hanem ez egy szociális viszony. Ezek ugye mindig törvénytelen, féltörvényes keretek között működő szervezetek, tehát ritkán lesz papírod róla, és ha van is, az nem arról lesz, amiről.

Link a hozzászóláshoz

Itt egy 9. szintű tolvajról beszélünk, ha jól értem.

Azért ő már elég magas szintű ahhoz, hogy értékes legyen. Százalékai az egekben, talán már ért a mágiához is annyira, hogy a detektáló bizgentyűket el tudja kerülni. Szinte nincs az a holmi, amit ne tudna elhozni akár jól védett helyekről is.

Szóval a Család valszeg nem engedi el, vagy iszonyat drágán, ha meg megszökik, akkor valszeg megkeresik, és megkérdik, hogy hajlandó-e visszatérni (a nemleges válaszra mindenki el tudja képzelni a reakciót :)).

Szerintem. :)

Link a hozzászóláshoz

Mágiaismeret skillt tanulhat, ha elég nagy és kiterjedt a tolvajklán (ebben az esetben szinte bármit tanulhat). Szürkecsuklyások, Kobrák, Csodaművesek stb.

Mágiahasználat skill kicsit nehezebb eset, de megtanulható (mf = 1000 arany és 5 év, bárki megtanulhatja egyetemen).

Rúnamágia af elegendő a rúnák felismerésére, bármelyik varázsló meg tudja tanítani, ha akarja (nagyobb klánoknak valszeg van saját varijuk).

Ezen felül lehet még ikerkasztú, vagy váltott kasztú. Előbbi rendszere nagyon gagyi, és szinte csak szívni lehet vele, de gyakorlatilag ez történik, ha mágiahasználó akarsz lenni. Utóbbi rendszertechnikailag jó, de egy törést mutat a karakter életében, így lehet, nem ez a megfelelő. MTK idevágó részét javaslom megnézésre.

Mindezeket oktathatja a klánja neki, vagy elküldik egyetemre, magántanárhoz. Amit a km-el le tudsz fixálni.

A díja pedig változó, szintén km-el csekkolandó.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A mágiával hogy léphet kapcsolatba a tolvaj? Hogyan ismerkedhet vele stb.?

Ugyanúgy, mint az auraleplezéssel. Ha a klánja foglalkoztat olyan beavatottat/beavatottakat, akik maguk mágiaforgatók. Ezek, még ha tagjai is a klánnak, a legritkább esetben tolvaj "kasztúak" - lehetnek bárdok, boszorkánymesterek, alkalmasint papok, szerafisták... (lásd Sichetti Csodaműveseit). Õk megismertethetik a tolvaj kasztúakat is a különböző mágikus hagyományok "külső tüneteivel" (pl: "Ha így tartja a kezét, s aztán feléd bök ballal, hasra... vagy pucolj, mert mindjárt jön az áldás..." ) Magyarán "mágiaismeretet", nem "mágiahasználatot" oktatnak - az így kikupált tolvaj jó eséllyel felismeri és beazonosítja azoknak a mágiaformáknak a tüneteit, előjeleit, amire képzést kapott.

A befolyásosabb klánok persze mágiahasználatra is kiképezhetik a legtehetségesebb tagjaikat - ők lesznek a váltott/ikerkasztú elit, a krém krémje. És végül az igazán patinás szervezetek saját mágikus hagyománnyal is rendelkezhetnek: ez a vulgármágia egy speciális formáját, a tolvajmágiát jelenti. Az esély, hogy efféle kincs illetéktelen kezekbe jusson, elenyésző, hisz épp ez teszi olyan értékessé, s a birtokában lévő klánokat pedig az alvilág elitjévé.

Link a hozzászóláshoz

A befolyásosabb klánok persze mágiahasználatra is kiképezhetik a legtehetségesebb tagjaikat - ők lesznek a váltott/ikerkasztú elit, a krém krémje. ...

Itt annyit tennék hozzá, hogy van képzettség, a mágiahasználat, amihez nem kell kasztot váltani, vagy felvenni pluszba.

Ez a mozaikmágia ismeretét fedi le, af-on csak felismered, mf-en viszont kapsz 10 manát, amiből bármit elsüthetsz, ami belefér.

Irdatlan drága (valami 40-50kp, 1000 arany és 5 év az mf).

A következő lépés a váltottkasztúság, meg az ikerkasztúság. Szerintem is ők az igazi elit.

Itt tudsz fejlődni a mágiában igazán.

Link a hozzászóláshoz
Természetesen ez mindig megbeszélés kérdése, hogy milyen feltételek mentén kezdett el a karakter nekik dolgozni. A Családból is ki lehet válni, ha sosem voltál igazán a tagja. Van a külső meg a belső kör, meg ennek minden árnyalata. Ha nem vagy elég fontos, akkor nem fognak sok erőforrást áldozni a büntetésedre sem.

Tetra;

hogy egy klasszikust idézzek:

"- Nagyuram - dörmögte érdesen-, hallottad már azt a kifejezést: venerati omerthos?"

És ha már Renier, itt egy link a Családról...

Link a hozzászóláshoz

Ha esetleg csatlakoznék a Kobrákhoz? Mennyi szabadságra számítsak? PLD. van egy " munka kör " amit el kell látni, van egy pár szabály amit be kell tartani, és ezenkívül azt csinál az ember amit akar csak ne ártson a családnak? vagy a szigorú minden lépésről számot adás, engedély nélkül semmit sportját űzik? :D

Link a hozzászóláshoz

Én nem ismertem túlzottan a Kobrákat, de a Bűvdudás által belinkelt hangulatkeltő sokat segített. :)

Ha a család része vagy, akkor egy megadott feladatra beosztanak. Aztán hogy mit kezdesz ezen túl, már rád van bízva, csak legyél hasznos a Családnak (nem ugyanaz, mint a ne árts! :)).

Játéktechnikailag sok mindent nem lehet ebből leképezni. Van egy hierarchia, amit be kell tartanod, amikor jelentesz. A szinted nem számít, csak amit teszel.

A Családhoz csatlakozni meg egy 9. szintű karakternek... hát gondolom felajánlani nem fogják a helyet. Elkezdesz dolgozni néhány Kobrával, akikről nem tudod, hogy azok. Aztán egyre nagyobb melóval kínálnak meg. Majd segítenek sok mindenben. Észre sem veszed, és már a család tagja vagy. Megtanítottak erre-arra, lakást szereztek neked, felszerelést. És már tartozol is.

Link a hozzászóláshoz
Észre sem veszed, és már a család tagja vagy. Megtanítottak erre-arra, lakást szereztek neked, felszerelést. És már tartozol is.

És már köt is a "hallgatás törvénye" (az a bizonyos venerati omerthos; lásd RR: Acél és oroszlán). Azaz ha bármit - értsd így: bármit - kiszivárogtatsz, ami nem tartozik kívülállókra, gyakorlatilag halott ember (félelf, miegymás) vagy. 9. szint ide vagy oda.

Renier szerint egyébként a Családba nem lehet csak úgy "beállni". Vagy született Kobra vagy, vagy, ha szükség van rád - ahogy Messor is írta - apránkint, észrevétlenül behálóznak. És "beházasítanak".

Persze előfordulhatna alkalmi munkák is - de akkor alaphelyzetben fogalmad se lesz róla, kinek is dolgozol, kik állnak a háttérben - s hogy mennyire nem számítasz a tulajdonképpeni munkaadóidnak. De ez is lehet egy jó modulötlet. Egy jó rázós modulötlet. :)

Ahogy Messor is mondta, a fentieket játéktechnikailag lehetetlen - és szükségtelen is - szabályozni. Ez már valódi szerepjáték, s nem is a legkönnyebb falat.

Szokás szerint szerintem. :)

Link a hozzászóláshoz
Ha esetleg csatlakoznék a Kobrákhoz? Mennyi szabadságra számítsak?

Konkrétumokat most mellőzöm, szeretnék inkább a szerepjáték oldalára rávilágítani játékos és kalandmester oldalról:

Az hogy egy karakter - a kalandozó - tagja, vagy nem tagja egy klánnak (vagy egyéb más szerveződésnek) alapjában véve nem változtat a játék szabadságán. A különbség itt csupán az, hogy a küldetéseit a klántól fogja kapni, és itt a motiváció számára nem a pénz, hanem a hűség, a lojalitás és becsület lesz. Egyébként ezekkel a motivációkkal egy karakter (és vele a játékos) sokkal nagyobb élvezettel kerül játékba, mint amikor egy dohos kikötői késeldében lepakolnak neki egy zacskó aranyat (arról nem is szólva, hogy 9. TSZ-en már a pénz nagyon gyenge motiváció - ott már érdekek, saját célok kerülnek előtérbe).

Teszem azt, sikerül bizonyítani a karakterednek a rátermettségét, lojalitását Kobrák felé, így aztán átesel a beavatáson, az eskün és tagja leszel a családnak. Innentől kezdve nyilván a klán az első, a karaktered a család érdekeiben cselekszik, de főleg 9.TSZ-en nem arról lesz szó, hogy "Na fiam, akkor ma hajnaltól napnyugtáig a piactéren hesszelsz." Inkább küldetéseket fogsz kapni. Például "A XY városban klánunk súlyosan veszített érdekeiből, jelentősen csökkent a területünk és a befolyásunk. Utazz oda, és tegyél rendet, állítsd vissza a presztízsünket."

Aztán hogy ezt miként oldod meg, és kikkel, már a karaktered dolga. :) De számára ez olyan jelentőségű küldetés, amit élte árán is meg fog tenni a Családért.

Egy jó játékostársasággal ez egy több kalandos küldetéssé is nőhet.

Szóval a lényeg: A játékélményt nem fogja befolyásolni. Ilyen jellegű szabadságvesztés nem lesz. A karakter is szabadon cselekedhet, de nyilván a Család érdekeit figyelembe véve. Ez pedig megint csak olyan dolog, ami nem jár a szabadság elvesztésével, hiszen a karakter mindig bizonyos érdekek ügyében jár el... ha máséban nem, akkor a magáéban. :) És még az sem mondható, hogy a saját érdekeiről le kell tenni a Család miatt, hiszen lehet pont az a célja, hogy átvegye az uralmat a klán felett. ;) ... minden lehetséges.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy a Pyaroni titkosszolgálatról tudtok valamit? Mert a JK-im és az én JK karakterem is lassan találkozhat velük de nem sokat tudunk róla..

Meg a Toroni titkosszolgálat " kiterjedésére " lennék kíváncsi, tudom hogy övéké a legnagyobb de kb. meddig ér el a kezük? Hol lehetnek jelen?

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Kendath;

egy, a Pyarroni Titkosszolgálatról szóló összefoglalót ITT találsz.

A toroniról nem sok konkrétumot tudok, de legalább olyan szövevényes lehet a rendszere, mint a pyarronié. Valószínűsíthetően több szervezetről lehet szó (lehet kémszervezete Tharr egyházának, a pápáknak, a regitoroknak, a császárnak, a boszorkányhercegeknek etc), melyeknek a felépítésében - a kasztrendszer miatt - még fontosabb szerepet játszik a hierarchia; s nem lennék meglepve, ha a legfőbb szálak itt is Daumyr felé vezetnének. :)

Toron szemeinek és füleinek aktív jelenlétével szerintem egész Északon, mondjuk Ordanig érdemes - és kell is - számolni; az "Új-Kyria"-eszme legalábbis ezt valószínűsíti. Ez persze nem azt jelenti, hogy szükség esetén tovább nem érhet el a "kezük".

Kiegészítés:

Ezeket találtam még a Toron kiegészítőben az ottani titkosszolgálatról:

"Északfölde legkiterjedtebb kémhálózatának jelentései is végső soron a külügyi kancellária asztalára kerülnek, s itt döntik el, hogy azok tartalma milyen fontossággal bírhat az ország ügyeire nézvést. Az igazán komoly döntések meghozatalában a császár dönt, ám a külügyi főkancellár javaslati joggal rendelkezik ezen kérdésekben. A toroni diplomácia jelenlegi első emberét a talawuni Emarsok adják."

illetve (a fejvadászklánokról):

"... (a fejvadászszervezetek) A toroni kémszolgálat folyamatosan idegenben tevékenykedő egységeit futárként, testőrként is segítik. Õk oltalmazzák azon mentális vagy mágikus praktikákkal próbálkozókat, kiknek elsődleges feladata a szellemerőt használó ellenség összezavarása vagy kiiktatása. Merényleteket, gyilkosságokat hajtanak végre, feladatuk az ellenfél lelki megtörése, összezavarása és megtévesztése.

Természetesen rájuk hárul az ellenség hasonló feladatokkal megbízott egységeinek felkutatása és elpusztítása is."

De e tárgyban a "Toron" kiadványt érdemes lehet tüzetesebben is átlapozni, hátha vannak még benne ide tartozó bekezdések - én hirtelenjében ezeket találtam.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
kiegészítés
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Donát;

1. Sirenar a 14. zászlóháborúban már részt vett harcoló egységekkel, lásd az Észak lángjai és a Karnevál vonatkozó részleteit:

"Vinalinál... A Nyugati Hadtest parancsnokát elf nyílvessző ölte meg..."

illetve (még mindig Vinaliról):

"Egy karcsú, holdkék páncélos deinn rikoltva emelte magasra Sirenar lobogóját, a talpon maradt dwoonok buzogánnyal és tőrrel ritkították a hídfő felé hátráló rowoniak sorait."

2. Erenben a viszony - bár nem lesz felhőtlen - de Eligor visszatérte után legalábbis élhető mederbe terelődik, a túlkapások megszűnnek. De amíg az áldatlan állapotok tartottak, a hátrányos megkülönböztetés minden elfet érintett; noha ezt - érthető módon - a haonwelli és a sirenari elfek érezték leginkább a bőrükön.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

Úh, köszönöm ez sokat segített bűvdudás, nem ismertem ezt az oldalt! :o

Azt szeretném még kérdezni hogy mennyire ritka tényező hogy egy király mellett legalább egy mágiahasználó legyen, mint szövetséges vagy mint "alattvaló"? Lehetséges lehet hogy egy királyság ura a mágiára " érzékeny " embereit tömérdek vagyonából valamely mágia használó iskolaformával felvértezze őket? És ha igen, mennyi az esélye hogy ezek hűségesek is maradnak hozzá?

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok az előbbi mágiahasználós kérdésemhez még hozzá tenném hogy hogy Drágakövek esetében, írja hogy pld. gyémánt 500 arany de hogy a karát száma módosíthatja, ezt az 500 aranyat hogy értelmezzük? Hány karát Kb. ? a kalandozó csapat birtokába került 8 DB. és nem mindegy hogy 500 vagy 5000 arany darabja :D

Link a hozzászóláshoz
Tervezem hogy elkezdek MAGUS regényeket olvasni mert még nem tettem, mit javasoltok elsőnek?

E tárgyban más véleményen vagyok, mint tetra: ha érdekel a világ, olvass MAGUS regényeket, és semmiképp ne hagyd ki a "nagy neveket" (Tier Nan Gorduin-ciklus, dartoniták) se. :)

Kendath;

az ETK drágakő-árairól többféle értelmezés forog közkézen. Az egyik szerint a táblázat a karátonkénti értéket mutatja - ez esetben az árak jócskán meg meg vannak lódulva. A másik szerint ezek egy "átlagos méretű kő" értékei (jelentsen ez bármit; mondjuk 10-20 karát , ekkora fér egy gyűrűbe). Ezt támasztja alá az a végső kitétel, miszerint "Természetesen a fenti értékek csak irányadók, hiszen egy drágakő értékét nem lehet pontosan meghatározni. Ha a KM úgy érzi, módosíthatja ezeket az értékeket, avagy adhat kisebb vagy nagyobb köveket."

Az egymás értékéhez való viszonyukat azonban nyugodtan alapul veheted.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...