Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Üdv!

Egyrészt igen.

Másrészt, a Rúnában feltették ez a kérdést, és ott gyorsan rávágták, hogy a mágikus tűznek megfelelően sebez Ép-t. Ezen verzió szerint nagyon is hatásos...

Bár az én véleményem az, hogy nagy hozzáértetlenség volt ez a megjegyzés, ugyanis az 1TK-s leírás egyértelműsíti (nem csak szavakkal, látszik a leírásából), hogy ezt "csak Fp-t sebző"-nek alkották meg. Nagyon könnyen maximalizálható, növelhető, számos körülmény erősíti (pl. vért). (tehát nem nekem nem tetszik, hanem a leírtaknak és a játék logikájának mond ellent). Én mindig úgy mesélem, hogy csak Fp sebzésre jó.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok! Lenne pár játéktechnikai illetve elvi kérdésem ÚTK-val kapcsolatban. Bár olvasgattam 1,2,Ú-TVken kívül pl. summáriumot és Runamagazint, ppl, + Kalandorok, stb oldalakat és a Mágus világát próbálom a Mágus világ szemszögéből elképzelni és nem a sajátomból (“mienkéből”), de néha összezavarodok, mert azért vanak átfedések erkölcs, helyes, jó stb.(modjuk ez ellentétes a mágus regényekkel ahol pont a "mi" szemszögünkből vannak értelmezve a szavak jelentése).Na csak azért írom, hogy csipegettem dolgokat és ha valami evidens kérdést teszek fel számotokra, azért ne csesszetek le pls. :) És amikor kétkedek valamiben, vagy javasolok nyilván fel sem érek azokhoz akik megalkották a szabályrendszert, csak én így látom a jelen információk tükrében.

•Első körben ezeket tartottam úgymond “fontosnak”.

I.Súlyos sebek [ÚTK.179]

Azt írja, hogy ha ÉP veszteséget szenved el ember méretű szalmazsákunk, akkor súlyosság, hely stb. behatároljuk. Na most Ép veszteség és ez oké, pl. 6fp sp-t bekap akkor az +1 Ép is beletartozik.

1.Ha ilyen jellegű sebzésből érkezik ugyan oda mondjuk a kívánatos mennyiség akkor törhet a csont, vagy csak az 1x nagymenniségű sebzésnél használható-e ez a rendszer?

2.De mivan ha mondjuk barbárunk 150fp-jét 4-esével viszem le úgy hogy csak a jobb karját csapkodom egy mégnagyobb barbárral, akkor is eltörhet függetlenül, hogy Ép-t nem veszít?

II.Fegyverhasználat bénult karral.

1.Mi van ha Barbárunk egyik karját lebénítják. Harc Bénultan fogja folytatni csatáját egyik kezére, átváve kétkezes csatabárdját a másikba? Ugye 2kezes, de barbárunk ezzel a fegyverrel már megélt 1-2 csatát és fegyverforgatás 4 foka által nyújtott előnyökkel néz szembe ellenfelével , (18-19-es erő) emberfeletti erővel megspékelve azt. Akkor mivan ilyenkor?

2. Célzott támadások esetén [uTK.174] a jobb(fegyverforgató) kar 4,5,6; bal(gyengébbik)kar 3 a k10-el történő találati pozíció meghatározása. Na most ha kétkezes fegyvert forgat akkor oké, hogy oda van írva, hogy jobb meg bal, de statisztikailag nagyobb az esélye annak, hogy lebénítsa a jobb kezét, hisz 3x nagyobb az esélye annak eltalálására, mint a másiknak. Itt a problémám az, hogy kezeire ugyan olyan arányban szüksége van 1:1 mégis találtai esélye 1:3 (ha csak a két kart vesszük figyelembe). Itt akkor jobb karra 3-4; bal karra 5-6? Ez logikusabb…

Játéktechnikailag jó lenne tudni, hogyan épülnek fel, mik az értékek mögötti alaptézisben értelemzett valószínűségi esélyek, mit képviselnek ezek a számok, mert:

Az én közelítési módom:

Az íjász szemszögéből ha Célzott támadást intéz, akkor a mindegyik karra és lábra ugyanaz a modósító jár +10VÉ (itt függetlenítjük magunkat a védekezőtől, mivel ez az érték se nem átlag, se nem arányszám, ez egy adott érték (jólenne látni a háttérben megbúvó egyenleteket, maximum visszafejteni tudok az olvasottakból, ami torz képet mutat/mutathat)). Kifejtem: ebben az egyenletben az íjász képességeire vagyunk utalva és minden eddigi tapasztalatát bevetve próblja valamelyik kart eltalálni ugyanakkora eséllyel. Ha számítani az ellenfele bármije is( tulajdonság, képzettség) mivel kb. nincs 2 olyan ellenvél Yneven ami tök ugyan úgy nézne ki (túlzás), ezért csak az íjászból indulhatunk ki, mivel mindig +10 lesz a VÉ. [itt fontos azt megjegyezni hogy nem beszélhetünk az íjász képzettségei és tulajdonságai által kapott bonuszokról úgy, hogy ehhez a dobáshoz “alanyi jogon” még bonuszokat adogatunk, hisz ezeket már a CÉ-nél megkapta, arról beszélek, hogy ha egy adott szám amit a támadónál figyelembe veszünk nem ugynazon elv alapján következik a védő szempontjából]… Tehát, nem Célzott támadások esetén a támadás célpontjának kell kiválasztani a találat helyét, méghozzá kockadobással…” Lefejtem a képletet ami a [ÚTK 174 Páncélok, vértek] esetén tárgyalunk és megfogalmazom az előző elvi struktúra alapján, amit az íjásznál tettem, azaz párhuzamot vonok. Barbárunk minden eddigi tudását próbálja latba vethi hogy elkerülje a lövést, látja ez nem fog bekövetkezni, ezért úgy helyezkedik (távolságtól függ) hogy 1-2 szegmense van arra, hogy egyik kezével esetleg fegyverével kivédje a lövést. Most Itt értem hogy a KÉ-VÉ-TÉ-CÉ alapjáraton egyenletek összessége melyeket az adott tulajdonságoból és stb. illetve a Harctéri gyakorlat mondjuk 4-foka által nyújtott előnnyel vesz rész a csatában az íjásszal szemben, így az itteni bonuszokat megkapja VÉ-ben. Itt monduk tudja hogy kell elhajolni meg stb. a lövedékek elöl ha nem is látja, felméri milyen messze lehet, sok csatát átélt, tudhatja mennyi idő míg ideér, itt is csak a Barbár szemszögéből vesszük figyelembe a dolgokat. Akkor viszont egyáltalán nem rális, hogy ha olyan nagy harcos miért haggya azt a karok viszonylatában, hogy 1:3 az esélye, hogy előbb hasznavehetetlenné akarja tenni magát. Pont emiatt lenne reálisabb, ha két kézzel forgatnak fegyvereket akkor itt 3-4 és 5-6 legyen a kidobható érték. Pl. Én a barbár helyében olyan kétkezes csatabárddal mennék(hasonlatosan mint gotreké de az övé egykezes) és ha a nyélre vertikálisan tükrözzük a fejszét és megkapjuk mindkét irányba, na ilyennel mennék és rohamozás közben ezt tenném a pofám elé. [szerintem kicsik a fegyverhasználatból adódó HM-ek mértéke fokonként de mivel nem ismerem a képleteket tök mind1], attól még az esélyét is csökkentenie kéne, hogy fejbe lőjenek 30 méterről, tehát fejre nem k10-el kéne dobnom 10:1-hez hanem k100-al, 100:5-höz mondjuk. Mert minden esetben egyik oldalon +10VÉ másik oldalon meg 1:10 hogy megdöglesz kb. ha fejbe lőnek). Szerintem ha egy masszív tundrán nevelkedett őshonos emberméretű szalmazsák így harcona, ellenfelének akkorát kéne lőnie (CÉ) megsebzéséhez, hogy átrepülne a warhammer 40ezerbe.

Ráadásul alapjáraton az alapképletet nem akarom megkérdeőjelezni, de egykezes harcos szemszögéből meg pont fordítva lenne jó, a kezek aránya, hisz azzal akar harcolni, inkább a másikkal védené ki a sebzést. Tehát fegyverforgatóra 1:3 lenne az eltalálhatósági esély nem 3:1 a karok viszonylatában.

Na most már itt eléggé eltérünk az alapoktól, csak hogy ez elég fura, hogy ha feltételezzük, hogy 2 jó barát gyerekkorától együtt tanulnak egy mestertől, kiegészítik egymást, egyikük jó céllövő, másik meg feltartja addig a rohamozókat. Játéktechnikailag az egyik annyit tesz, hogy egyik CÉ-re a másik VÉ-re pakol. (Elvi körülmények) Hogyha mondjuk 100 szintig ezt csinálják az azt jelentené, hogy 100szintx20KAP-ot tudna elosztani célzóértékére, míg a másik ugyanennyit védőértékére. Hát ez a VÉ jelentése (milyen manővereket tanult meg, mennyit edzett arra hogy el tudja kerülni, páncélt és pajzsot tanult meg használni, képzettségek, tulajdonság, stb) mégis A-nak +1000 CÉ-vel rendelkezik B-tankunk meg semmi, csak az alap 50VÉ ami ismét a támadóból (célzó támadás) és nem saját magunk képességeiből indul ki. Ha magam elé rakok egy pajzsot max 50VÉ amit célzónál sem lehet érvényesíteni ugyebár(mindegy hogy ahátadon van vagy a kezedben, vagy a lábfejeden), de itt hozzáadhatnánk, csakhogy az esélye, hogy elltaláljon még mindig nem csökket 1000CÉ vs. 100VÉ az évek során eltöltött gyakorlások eredménytelenek voltak. Ennyi erővel egy 1-es szintű bárki pajzzsal ugyannannyit ér mint egy 2000 csatát megélt, az utókor már csak kalahoraként emlékező harcos hős, persze mindez az íjász szemszögéből. És akkor erre mondhatnám hogy a lónak a ….. Nem értem, hogy a viharba nem csökkenti találati esélyt, mert ha nagyon leegyszerűsítjük a képleteket 2 eseményhorizont található. A’(itt az íjász) minden tudását beleadja tanulmányait stb. el lő, és B’ a becsapódás esélye és ezeket már le lehet bontani későbbiekben sfé meg miegymás. De az hogy ezt a két értéket egybegyűrni úgy hogy több esetben mint az előző példában játéktechnikailag és a világot tekintve összeegyeztethetetlen, csacsiság atomegyszerűen CÉ-re VÉ-re bontani, mert ebből a példából is látszik, hogy ez csak az íjász szemszöge. Az milyen csata lenne hogy csak az egyik fél felfogása alapján dölne el az ütközet? Itt konkrétan az a lényeg, hogy ha pajzsot tartasz magad elé az ne csak +25-öt vagy +50 VÉ-t adjon nyilván mekkora, illetve mennyit takar a testedből, mert közvetetten növeli a VÉ és ezzel az esélyt csökkenti, hogy eltalálnak játéktechnikailag, de akkor mondjuk fejre lehetetlenség lőni, vagy ha odamegy nem sebez. Ez olyan hogy felhúzol egy maszkot és akkor átlagosan kisebb az esély hogy eltalálnak téged (ami nem igaz de játéktechnikailag +10VÉ) és ha eltalálnak akkor úgy találtak el hogy valahogy úgy. De lehetetlen úgy eltalálni hogy ezt bemeséljük, mert max szembe lőttek csak akkor meg az egyaddal fested be a mögötted romozó perwollal mosott köpenyét.

III. Gyógyítás.

Volt a forumon egy beszélgetés: #683 http://kalandozok.hu/showthread.php/885-Kérdésem-van-a-M-A-G-U-S-szabályaival-kapcsolatban!?p=178333&highlight=súlyos#post178333

[ÚTK-265] ”…Ha a sebesült (beteg) jelleme ellentétes a pap vallásának jellemével…” Na ha ezt a szabálykönyv szerint akarjuk értelmezni akkor nem lehet. Ezt valaki említette, hogy kb olyan lenne a szabálykönyv hogy mindent 100.000 oldalon keresztül kéne definiálni. És akkor mivan? Képzeld el azt a töbmillió változóból álló excel-táblázatot majd függvények segítségével kijön 10 szám. Ezt átmásolod majd azt mondod, hogy ez az élet értelme. Oké, mi alapján? ‘Hát izé asztat kitöröltem. Másik, csinálsz egy rendszerkritikát a társadalomról felhasználod benne, 50-200 könyvnek a filozófiai, elvi, erkölcsi tartalmát. De mikor megírod a 800 oldalas dolgozatodat aminek az alapja, 500.000 oldal volt megkérdik, hogy oké de ez hogy jött ki neked? Az nem lényeg csak ami oda van írva. Senki nem vesz komolyan. Engem érdekelnének a háttérmechanizmusok.

A vallásoknak szférái vannak és nem jellemei, a könyv alapján nem behatárolható a (nem mindegyik) vallás jelleme, mert bármilyen példával is fogsz élni az a saját világképedből adódóan fog létrejönni és nem a máguséból (mivel nem ismerjük annak tartalmát e szempontból). Elf pantheonban, a Narmiraen megtartójának[summárium-61] mondjuk élet, a jelleme, de maga a vallásnak természet a szférája. Most nekem kéne interpretálni hogy mit jelent a természet? Élet-halál, de ezek nem az élet-halál jellemeit jelentik, a természet a körforgásl szól.

A másik kérdésem ebből adódóan következik, hogy kézrátétellel ellentétes jelleműt gyógyítani, úgy körönként 50% az esélye, hogy hát ez peh. A szellem és anyagi kapcsolat katalizátora a pap és a vallás/hit (kegypont, mana, stb)legalábbis így tudom elképzelni a mágus világát. Akkor ha egy Gyógyítalt [ÚTK-497] készít, nem kéne ennek befolyásoló tényezőnek lennei a készítő és az fogyasztó között? Hisz nem a pap jelleme a lényeg hanem a vallásának jelleme, most az hogy istenének kedves/nem kedves azt a Gyógyításnál büntetheti, de ha ezt víz formályában adja át akkor minden oke? És olyan szférákon át történik ennek a Gyógyításnak a létrejötte, ami nem közvetlenül (csak kézrátételnél,) de közvetetten az ital megivásánál ismét ezen tézis alapján jön létre a kapcsolat. Mivel azt írja, hogy “…akárha a pap gyógyította volna meg.” Most ez mit jelent. Mert ha olyan mint, a pap gyógyította volna meg akkor minden eddigi dolgok ugyanúgy kell figyelembe venni, csak most nem kézrátétel, volt a hit manifesztálásának katalizátora, mint a vallásnál a pap, hanem a folyadék addig tartalmazza azt, míg köcsönhatásba nem lép egy élővel, “élet princípuma” stb. Azért fura mert, jajj elentétes jellemű vagy barátom, nem tudlak meggyógyítani, várjál itt ez a kis víz, megáldom és már bár jobban is vagy. Mert az isteni szférákat nem hiába nem használhatja mindenki. De gyógyital készítésénél Istenedet nem nagyon érdekli hogy kinek segítesz az erejéből, de kézrátételnél fontosnak tartja?

Előre is köszi a válaszotokat. :)

Szerkesztve ekkor: , pali által
Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Az ÚTK alapos ismeretének híján, s mert hatalmas, eléggé felületesen tagolt, ömlesztett problémahalmazt "zúdítottál" elénk, én csupán falatonként foglalkoznék vele; elsősorban olyan kérdéseket kiemelve, amelyekről általánosságban (MAGUS-rendszertől függetlenül) lehet beszélni. :)

Súlyos sebek

Azt írja, hogy ha ÉP veszteséget szenved el ember méretű szalmazsákunk, akkor súlyosság, hely stb. behatároljuk. Na most Ép veszteség és ez oké, pl. 6fp sp-t bekap akkor az +1 Ép is beletartozik.

1.Ha ilyen jellegű sebzésből érkezik ugyan oda mondjuk a kívánatos mennyiség akkor törhet a csont, vagy csak az 1x nagymenniségű sebzésnél használható-e ez a rendszer?

2.De mivan ha mondjuk barbárunk 150fp-jét 4-esével viszem le úgy hogy csak a jobb karját csapkodom egy mégnagyobb barbárral, akkor is eltörhet függetlenül, hogy Ép-t nem veszít?

1. Alapesetben én az utóbbira tippelnék. Fp-sebzésnél ugyanis általában nem határozzuk meg a találat pontos helyét.

2. Más a helyzet, ha valaki célzottan támad egy adott testrészt (s így "bevállalja' a megnövekedett VÉ-t): ez esetben a kötelező Ép-vesztés is okozhat pl csontrepedést/törést, ha az elszenvedett veszteség elég nagy. Itt a KM-nek szerintem mérlegelnie kell. Ha azonban kötelező Ép-vesztés sincs, akkor nincs csonttörés. (Az általad vázolt speciális esetben figyelembe venném, milyen fegyverrel "csapkodja" a még nagyobb barbár az embered jobb karját. Ha valóban csak 4 Fp-t szed le tőle támadásonként, akkor valószínűleg tűvel szurkálja: aligha lesz belőle törött csont.. :))

Fegyverhasználat bénult karral

1.Mi van ha Barbárunk egyik karját lebénítják. Harc Bénultan fogja folytatni csatáját egyik kezére, átváve kétkezes csatabárdját a másikba? Ugye 2kezes, de barbárunk ezzel a fegyverrel már megélt 1-2 csatát és fegyverforgatás 4 foka által nyújtott előnyökkel néz szembe ellenfelével , (18-19-es erő) emberfeletti erővel megspékelve azt. Akkor mivan ilyenkor?

1. A bénult kar mindenképpen akadályozni fogja barbárodat a harcban. Ez negatív módosítókban fog jelentkezni. Persze minél képzettebb, ez annál kevésbé érinti súlyosan - s nem azért, mert a módosító csökken, hanem mert marad úgy is elegendő, hogy eséllyel folytathassa a küzdelmet. A kétkezes fegyver azért kétkezes, ugye, mert ilyen harcmodorra fejlesztették ki. Ha valaki győzi erővel, s egy kézbe veszi, a körönkénti támadások száma ill. a sebzése mindenképp csökken - erre vannak eklatáns példák a különböző fegyverek leírásánál.

Gyógyítás

csinálsz egy rendszerkritikát a társadalomról felhasználod benne, 50-200 könyvnek a filozófiai, elvi, erkölcsi tartalmát. De mikor megírod a 800 oldalas dolgozatodat aminek az alapja, 500.000 oldal volt megkérdik, hogy oké de ez hogy jött ki neked? Az nem lényeg csak ami oda van írva. Senki nem vesz komolyan. Engem érdekelnének a háttérmechanizmusok.

Egy alapvetően szórakoztatásra készült játéktól elvárni, hogy komplex, minden helyzetre alkalmazható vezérfonalat adjon az élet nagy kérdéseihez, finoman fogalmazva is túlzó igény. Minden tiszteletem az alkotóké, de náluk komolyabb felkészültségű koponyák sem tudtak univerzális, mindenki számára elfogadható igazságokkal előállni. :)

A mesélő és a játékosok együtt határozzák meg a saját Ynevük légkörét - ennek ismeretében a KM tiszte tudni, hogy az adott istenség az adott helyzetben kire terjeszti ki a kegyét, s kire nem. Nem szerencsés esetleg átgondolatlan, többféleképp értelmezhető, a környezetükből kiragadott félmondatokba vakon belekapaszkodni. Például az "... akárha a pap gyógyította volna meg."-mondatrészt több, egymásnak ellentmondó nézetekhez tudnám felhasználni érvként - hadd ne kelljen most ezeket felsorakoztatnom. Sokkal fontosabb, hogy a szempontok alkalmazásában következetesek legyetek.

Eszembe jutott, talán használható: Az általános pyarroni szemlélethez jó támpontot adhatnak a Pyarroni Parancsolatok. Domvik sok tekintetben szigorúbb, de azok a papjai, akik kalandozókkal egyáltalán találkozhatnak, általában vannak olyan széles látókörűek, hogy tudják, mi szolgálja az egyház ügyét, s mi nem... Ha a gyógyítás ténye komolyabb morális dilemmát okoz, s nem tudtok dűlőre jutni, jöhetnek a kockák - de ilyenkor is fontos szem előtt tartani, hogy a játék célja elsősorban a szórakozás. :)

Legalábbis szerintem.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

Jó reggelt!

Pali;

eszembe jutott még valami, konkrétan a Gyógyital kapcsán. Ennél a matériánál a leírás (nem csak az ÚTK, de az alapjául szolgáló ETK is) egyértelműen fogalmaz: "Bárki, aki ebből az italból iszik, meggyógyul (...) akárha pap gyógyította volna meg." Ez elég konkrét kijelentés. (Ha az szerepelne, hogy "akárha pap próbálkozna a gyógyításával", akkor már lehetne cincálgatni, de hát nem az áll ott.) Szóval aki iszik belőle, az meggyógyul, és pont (feltéve, hogy az ital elég erős).

Jogosan merül fel a kérdés - mint ahogy benned is -, hogy hogyan is lehetséges ez a szakrális gyógyításra vonatkozó egyéb (pl jellembeli) megkötések tükrében. Egy lehetséges válasz: a pap istene segítségét nem a gyógyításhoz, hanem az ital elkészítéséhez kéri és kapja. Az istenség - egyébként teljesen logikusan - megelőlegezi a bizalmat szolgája felé, feltételezvén, hogy az helyesen fogja felhasználni. Ha azonban a pap agyhalott módjára kufárkodni kezd az így elkészült italokkal, s válogatás nélkül árulja bárkinek, aki meg tudja fizetni, igen hamar a szőnyeg szélén találhatja magát. S nem biztos, hogy kap második esélyt...

Hogy az elkótyavetyélt italokkal aztán mi történik, az már az adott hatalmasság mentalitásán (azaz "ideát" a KM-en) múlik.

De, mint mondtam, ezt csak egy lehetséges "ynevológiai" magyarázat, nem is feltétlenül a legjobb. (megjegyzés: Ami az itt meghúzódó IRL háttérmechanizmust illeti, kutyaközönségesen elég, ha a majd' minden cső-platform játékban felbukkanó "healing potion"-replikákra gondolsz. Ezek alanyi jogon szivárogtak be az asztali rendszerekbe, ahol aztán nem mindig fejlődtek együtt a kibontakozó világképpel... :))

Link a hozzászóláshoz

Jó napot!

Bűvdudás;

Igen látom [ETK-387]. Szinte ugyanaz a megfogalmazás mint ÚTK. Tulajdon képpen erre lettem volna kíváncsi hogy most a kis alattvalóm(isteni szemszögből), kinek hogyan mihogy stb. Maga, Isten jellemével összeegyeztethetetlent/ellentétes vallásút gyógyít papunk kézrátétellel ugye akkor 50% a bünti esélye, de ekkor sem papunkat bünteti, csak a beteget. Ha a vizet áldja meg akkor nem megy szembe közvetlen módón Isten akaratával (ahogy te is fogalmaztad), szóval számára kedveset cselekszik. Az akkor más kérdés hogy bünteti-e hogy olyat gyógyít aki nem kívánatos számára. Csak mert alapjáraton sem bünteti ha ilyet gyógyít, akkor itt sem kéne bünteti papját. (ebben egyetértünk) Tehát a KM felfogásán múlik, hogyan értelmezi a saját Ynevén ezt az eszmerendszert. Oke köszönöm a választ, meg többit is.

Lenne még egy kérdésem. Mi történik akkor, ha karakterünk sokkal okosabb (18-as Intelligencia) mint az ő cselekedeteit “átélő” játékosé? Mármint a többinél (erő, gyors, ügy) egyértelműen következik a tulajdonságpróba, de itt azt kell figyelembe venni hogy az őt alakító játékos "butább" és akkor a hozzáállása már nem 18-as Int. hanem mondjuk 13-as. KM hogyan ellensúlyoz? Mivel nyilván nem tudja szellemi maximumon kijátszani a karaktert, hisz a karakter okosabb nálla.

Valami hasonló esett meg velünk.

Azt kérdezte KM-től, mikor megtalált néhány warg tetemet, nem karakterként hanem játékosként:

J.: van-e értékes részük?

KM: hát Yneven sok féle nép él. Biztos vannak akik számára értéket képviselnek ezek a lények.

J.: Mámint eltudnám-e passzolni jó áron valamelyik részét?

KM: mivel nincs nagyobb képzettséged (állatismeret, hátasok 2.fok) ezért… dobjál intteligencia próbát, módosító nélkül.

J.: (13 Int) k10-zel dobott 7-et, nem sikerült.

KM: én sem mondhatok többet.

J.: akkor ha mondjuk kiszedem a fogait, akkor eladhatom darabját 1 aranyért?

KM: persze, ha azt hiszed, akkor el..

J.: most komolyan?

KM: mondtam neki, hogy komolyan…. :)

Hehe nem esett le neki egyből a dolog, a játék fluiditását meg nem akartam megtörni azzal, hogy elmagyarázam, hogy nem jól értelmezi az eseményeket.

Most amikor maga a Játékos mint Krisz, nem rendelkezik Ynevre kiterjedően ebben az esetben használható háttértudással, akkor ez a reagálás felőlem mint KM jó volt-e? Dobattam vele, esetünkben állatismeret 2(hátasok) foka által nyújtott bónusszal(mivel volt állatism. ezért engedtem hogy dobjon), kaladozásai során hallhatott pletykákat, történeteket hogy nem csak lovakat vetnek be az ellenfél oldalán mint hátas, hanem Wargokat is. Most nem sikerült az int. többet nem árultam el neki. Ha sikerült volna akkor meg nyilván informálom minimálisan az állatról, amit élete során megtudhatott. De viszont ha a karaktere mondjuk híján van képzettségnek, de ő mint Játékos tudja, attól még nem díjazhatom őt azzal, hogyon előnytelenül olyan tudás birtokosává teszem karakterét, amit nyilván nem tudhatna.

[ETK-360] Itt olvastam, hogy hogyan kell hozzállni ezekhez a dolgokhoz, de akkor ezt így jól értelmezem-e?

köszi a válaszokat

:)

Szerkesztve ekkor: , pali által
Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Pali;

egyetértek Tetrával. A játékosod ravaszkodni próbált, s alaposan kizökkent a szerepéből, akárkit is alakított (volna). Ez a fajta "játékon felüli játék" (vagy metajáték) egész bizarr dolgokat eredményezhet. A KM-nek figyelnie kell, hogy semmiképp se erősítse az efféle próbálkozásokat. Szóval alapjában véve helyesen jártál el - bár én valószínűleg már erre a kérdésre

J.: Mámint eltudnám-e passzolni jó áron valamelyik részét?

olyasmit válaszoltam volna, hogy "Erről bizony fogalmad sincs." Pláne egy elrontott próbadobás után. De az egy aranyat érő kérdés után mindenképp. :)

Persze én nem ismerem a játékosodat, lehet, hogy ennyivel nem érte volna be. Akkor meg hadd fogászkodjon - ha egyszer ez jut eszébe... :)

Link a hozzászóláshoz

Hát, szedte is a fogakat egy órán keresztül, ami elég bizarr látvány volt, persze annak a viszonylatában, hogy kalandozótársai nemrég még az életükért harcoltak, ráadásul a küldit sem tudták megcsinálni, mert vissza kellett menniük a városba. Nem lehet itt komolyságos dolgokkal szórakozni, Yneven haltak már meg kevesebbért is...

Van egy jó mondatom ami érik: " a sötét égbolton valami vényeset pillantotok meg, mely fényárba úsztatja az egész vidéket. Igen... jól látod... egy hatalmas meteor, mely pont felétek tart.... és menekvésre nincs esély."

:tuzes::eztneked::D

Link a hozzászóláshoz

A dzsennek és a Slan pszi:

Elsősorban kezelhetetlenül erős lenne a harci képességeivel, és a slan pszivel PLUSZ a fajból adódó képességeivel.

Amiből még a több pszi pont és a +2 INT lenne a legkevesebb...de a mentálmágia használata pszi pontokból a fentiek mellé már túl sok lenne.

Egyszóval túl tápos lenne.

De nézhetjük úgy is, hogy a slan pszi és úgy egyébként a harcművészet felé elköteleződés egész embert...pardon, dzsennt kívánna. Na jó, ez elég erőltetett magyarázat, most ebben a pillanatban jutott eszembe. ;)

Mondjuk szerintem egy annyira hidegen logikai lény mint a dzsenn pont nem lenne erre alkalmas. Olyasminek képzelem el, mint Dr. Spock. Egy ilyennek hogy magyarázzák el, hogy miért kell olyan dolgokat is elvégeznie, megtanulnia aminek lehet hogy semmi haszna, nem praktikus de tradíció...

De ha a játékos lemondana a mentálmágia használatáról, akkor talán engedném.

nem lehet pap-paplovag, mert nem tagadja meg a vallását

A vallását, ami gyakorlatilag nincs. Hiszen a dzsad istenek istenné magasztosult dzsennek, ha jól emlékszem. Lehet hogy kicsit keresztbe írtak egymásnak annak idején az urak ?

Pap és paplovag kasztot megfelelő előtörténettel enngednék.

nem fordul a gyilkolás és a fekete mágia felé, ezért nem lehet BM és fejvadász

Nekem ez azt jelenti, hogy nem lehet. Vagy ha mégis előfordul, a maga fajtája vadássza/vadásztatja le.

Remélem nem csak én vagyok jann fan!

Biztos van még akinek kedves ez a faj.

Nem is lenne rossz, ha nem lett volna eltúlozva. Akárcsak a többi faj a Második Törvénykönyvben.

Éppen ezért általában csak azok "kedvelik", akik a varázsló karakterüket akarják megtámogatni vele.

Link a hozzászóláshoz
Szerintem maga a logikus gondolkodás nemhogy hátrány, hanem inkább előnyt jelent.

Szerintem ezeknél a kasztoknál pont hogy hátrányt jelentene. Egy ilyen faj tagja nem biztos hogy alkalmas lenne olyan képzésben részt venni, ahol nincs kérdés, ha a mester azt mondja, hogy csináld ezt vagy azt, akkor meg kell csinálni és kész. Akkor is ha értelmetlennek, logikátlannak tűnik. Azt kell tennie, amit a mester mond, úgy ahogy a mester mondja, akkor amikor a mester mondja. Egy olyan faj tagja, amelyyik ennyire hidegen logikus, hogy tud ezen részt venni ? Hogy teszi magáévá azokat a dolgokat, amiket nem ért, amiket nem képes a maga logikus gondolatmenetével elfogadni, értelmezni ? Nem a psziről van szó, az csak egy része a kasztnak.

A Földünk nem Ynev és dzsennt sem ismerek, de olyanokat igen, akik túl "reál lények" voltak ahhoz, hogy megtanuljanak ilyesmit. Nem egyezett a beállítottságukkal az ami ahhoz kellett, hogy tanulni tudjanak. Túl sok kérdés vetődött fel, túl sok mindent nem értettek, túl sok olyasmit kellett megtanulniuk, aminek nem látták értelmét. Így egyy iddő után abbahagyták. Hiszen ki szeret haszontalan -vagy számára annak tűnő- dolgokat tanulni ?

A másik. ETK pszi fejezete:

"A Slan-pszi nem törekedett a mások felettgyakorolt ellenőrzés módszereinek tökéletesítésére."

A pszi pontból alkalmazott mentálmágia pont ellentétes ezzel. Felvetődik hát a kérdés, hogy miként tud megtanulni egy olyan metódust, ami ellentétes a faji képességével ?

miért ne lehetne a karakter célja a többi jann tiszteletét kivívnia

Azzal, hogy szégyent hoz rájuk mert gyilkosnak vagy feketemágiát használónak áll ?

vagy legyilkolni mindet, ha máshogy nem megy

Azt azért megnézném, hogy kezd neki. :)

Szerkesztve ekkor: , Aquer Dryn Endaron által
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Én azt mondanám, hogy harc- vagy kardművész lehet. Miért ne? Elég közel van az emberhez mentalitásban is, az elméje befogadó a slan diszciplínákkal kapcsolatban.

A plusz egy pszi pont szintenként nem nagy dolog. A mágia igen, de ha nem akarsz tápolni vele, akkor azt mondod, hogy szintenként választasz egy operációt, és kész. Vagy még ezt sem, hiszen dzsenn nevelés kéne, hogy kiteljesedjen ezirányú képességed.

Az, hogy gyakorolnia kell a tradíció szerinti katákat (akárhogy is hívják Yneven), nem gond, hiszen van mögötte valós felhasználási forma, csak ugye ezeket meg kell tanulni, fel kell ismerni.

Pap és paplovag elvileg azért nem lehet, mert maguk sem hívők az MTK szerint. DE más kultúrális közegben miért ne lehetne? Ha kiskorában bekerült egy pyar vallásos árvaházba pl, akkor végül lehet mondjuk Krad-pap. Akár. Vagy bármi más is. Szerintem.

Előbbi gondolatmenet szinte bármelyik kasztra ráhúzható. Minden csak neveltetés, és közeg kérdése. Barbár valszeg nem lesz, de BM lehetne, ha nem is hivatalosan.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Pap és paplovag elvileg azért nem lehet, mert maguk sem hívők az MTK szerint. DE más kultúrális közegben miért ne lehetne? Ha kiskorában bekerült egy pyar vallásos árvaházba pl, akkor végül lehet mondjuk Krad-pap. Akár. Vagy bármi más is. Szerintem.

Előbbi gondolatmenet szinte bármelyik kasztra ráhúzható. Minden csak neveltetés, és közeg kérdése. Barbár valszeg nem lesz, de BM lehetne, ha nem is hivatalosan.

Egyetértek. De arról se feledkezzünk meg, hogy a dzsenn pszit (gyakorlatilag pyarroni Mf) csak a hagyományos környezetben nevelkedett dzsenn sajátíthatja el. Ha tehát olyan kasztot választ, amit a rendszer nem engedélyez (tehát idegen, nem dzsenn közegben nő fel), akkor erről le kell mondania. Természetesen a mentálmozaikok pszi pontból történő alkalmazásáról is.

Ugyanez vonatkozik a dzsambiával folytatott kétkezes harcra is. Ha nincs, aki megtanítsa neki (pl mert kiskorában bekerült egy pyar vallásos árvaházba), akkor nem fogja tudni használni.

Valamit valamiért. Szerintem. :)

Szerk: Messor, a katákat Yneven "kanzan" néven ismerik.

Link a hozzászóláshoz

Bűvdudás,

Köszi, így már ismerős, tehát kanzan. :)

Igen, és a dzsenn pszi az csak eredményében hajaz a pyar pszivel, és a mozaikmágia mentál részével. Tehát nem dzsenn közegben közegben tanult pszi már pyar pszi lesz. Vagy slan. Szerintem.

Tetra,

Igen, és mint tudjuk, az első slan egy Xing démon volt, tehát a slanek démonra optimalizált pszit használnak. :)

Ami nekem fura, hogy félelf akkor miért tanulhatja? Hiszen csak félig olyan a mentalitása, mint egy embernek. Dzsenn-ember félvér is tanulhat? Kyr-származékok (tulajdonképpen emberek, de mégsem)?

Annyiszor lett megemlítve különböző dolgokra, hogy "hatásaiban egyezik", hogy szerintem az elme felépítése nem lehet gond. Másrészt mire jó a +2 IQ, ha nem arra, hogy rájöjjön, miként tudja ő maga is alkalmazni az adott diszciplínákat? Persze kérjünk a játékostól kb 15-ös IQ-t minimum, és akkor hadd menjen.

Vagy kiegként, ha nincs meg az IQ, akkor nehezebben sajátítja el. Szintenként egy slan diszciplína jár, a km dönti el, melyik.

Link a hozzászóláshoz

Az, hogy ki volt az első harcművész nem tudjuk. Legendák létezhetnek. Az meg, hogy hatásaiban megegyezik pontosan azt jelenti, hogy nem ugyanaz, de ugyanaz a hatása. Tehát semmivel nem indokolja, hogy dzsenn tudjon emberként gondolkodni. Nem tudk. Kész. Nem látom, miért tudna egy elf megtanulni harcművészkedni, és ugyanígy dzsennre sem találok semmi indokot.

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Létezik elf harcművészet, közösre fordítva a Könnyek Ösvényének nevezik, azt hiszem. Bizonyára felfogásban is különbözik a slanek tudományától, azaz ugyanazokra a problémákra más megoldásokat vélt találni. Ez az ismeret meg az embernépek elől van elzárva; kérdéses, hogy csupán a tradíciók miatt, vagy van-e más oka is. Én az utóbbira tippelnék: egy ember élete nem elég hosszú, hogy igazán elmélyedhessen benne, másfelől elf csak öreg lélekből születik, úgyhogy valószínűleg a létezéshez való hozzáállásban is másfajta szemléletet feltételez ez a módszer.

A felszínt nyilván egy kellően elszánt és lelkialkatában kiemelkedően "fogékony" ember is képes lehet megkapargatni, de attól tartok, rém lassúnak találná az előremenetelt, s tényleg nem is érne el valós eredményeket. Könnyen lehet, hogy az egyes gyakorlatok hasznát még egy slan sem igazán értené.

Szóval szerintem is kell léteznie különbségnek az egyes fajok gondolati sémái között, de hogy ez milyen mérvű, az - IRL példa híján és a helyenként sutácska leírások ismeretével együtt is - mindenkinek a saját megítélésétől függ. Nem tudjuk, nem tudhatjuk. Csak elképzeljük.

Dzsenn-körökben valószínűleg a tradicionális két dzsambiával történő vívás is egyfajta harcművészetnek minősül (emberi fogalmakkal operálva). Ők azonban (és valószínűleg) nem szellemi kiteljesedést keresnek benne, hiszen az esetükben adottnak tekinthető. Legfeljebb egyfajta karbantartó tréningként gyakorolják, ahogy a Menzini-sakkot is. Keveset tudunk róluk.

Megjegyzés: a harcművészetek eredete - a korai elképzelések tükrében - a déli kolostorok démonölő szerzetesei között keresendő. Az ő fogásaik esélyesen óbirodalmi eredetűek, a xing-legenda magva talán ide vezethető vissza (éa: "annak a technikája hagyja a tiéden a legtöbb nyomot, akivel sokat verekszel"). De ez is csak vélemény. :)

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Engedjetek meg néhány kiegészítést, mert bár én is egy nagy egészként szeretem nézni és értelmezni a MAGUS világát, nagyon fontosnak tartom a források megfelelő kezelését és pontos megjelölését, ami elvet nem mindenki tekint sajátjának - így viszont alaposan félreinformálhatja azokat, akik kérdeznek.

Létezik elf harcművészet, közösre fordítva a Könnyek Ösvényének nevezik, azt hiszem.
A "létezik" itt furcsa kifejezés. Mondjuk úgy, hogy Házi kiegészítő készült róla és a hozzá fűződő magyarázatból, nem képezi részét a hivatalos MAGUS irodalomnak.
Dzsenn-körökben valószínűleg a tradicionális két dzsambiával történő vívás is egyfajta harcművészetnek minősül (emberi fogalmakkal operálva).

Bűvdudás ezen megjegyzését is vitatnám. Sajnos gyakran keverjük a földi (IRL :) ) küzdősportok, harcművészetek fogalmát az ynevivel. Elég egyértelműen benne van a MAGUS irodalomban, hogy a harcművészet része és feltétele a slan-pszi alkalmazása. Az a harcművész, aki ezzel és így gyakorolja harci technikáit, a mentalitása mellett EZ teszi őt harcművésszé. Nem egy - akár hatékony, akár magas szintű pusztakezes vagy fegyveres technika. A dzsennek páros dzsambiás harcmodora, technikája, lehet jó, lehet hatékony, lehet irigyelt, de az ynevi és a MAGUS fogalmak szerint semmiképpen nem harcművészet.

Megjegyzés: a harcművészetek eredete - a korai elképzelések tükrében - a déli kolostorok démonölő szerzetesei között keresendő.
Ez a kijelentés különösen nem igaz, és félrevezető, jó lenne, ha betartanánk a forráshierarchiát, még Bűvdudás is!

A "korai elképzelések" - bár nincs itt definiálva - semmit nem mondanak erről, javaslom, tessék elolvasni a Déli kolostorokról szóló legelső, KKUK-s bejegyzést.

A Déli kolostorok és a niarei harcművészet összekapcsolása az új, Gáspár András nevéhez köthető Ynev.hu-s irányvonalhoz kötődik, ami semmiképpen nem "korai elképzelés", hiszen bizonyított, hogy az említett, mostanban magát a MAGUS egyeduralkodójának tekintő szerző - sikeres regényei ellenére sem - jelen sem volt még, amikor a MAGUS már létezett, később kapcsolódott bele. Emellett, az új Ynev.hu-s ötletek, (akár add-hoc agymenéseknek is nevezhetnénk) deklaráltan nem arra a szerepjátékos MAGUS Ynevre vonatkoznak, amivel itt foglalkozunk és játékaink során játszunk, hanem egy érdekes Irodalmi Ynevre, ami nem tekinti kötelezőnek az alkalmazkodást ahhoz, amit egészen a 2010-es évek elejéig MAGUS-nak tekintettünk, és még önmagához sem - tessék csak összehasonlítani a nyilatkozatokat. Külön érdekessége, hogy bár Irodalminak hívja magát, mindössze 3-4 nyomtatott könyvet tud felmutatni, főleg fórum-bejegyzésekre épül, és ferdítésekkel és hazugságokkal igyekszik támaszt keresni az eredeti MAGUS irodalmában, amit simán elhitet a felületes vagy tudatlan szemlélővel.

Link a hozzászóláshoz

Halihó!

A dzsennek páros dzsambiás harcmodora, technikája, lehet jó, lehet hatékony, lehet irigyelt, de az ynevi és a MAGUS fogalmak szerint semmiképpen nem harcművészet.

Ez igaz. Ezért kezdtem azzal a vitatott mondatomat, hogy "dzsenn-körökben valószínűleg...". Ez semmiképp sem jelenti azt, hogy a "MAGUS fogalmak szerint" mindenképp... (értsünk bármit is ezalatt.)

Létezik elf harcművészet, közösre fordítva a Könnyek Ösvényének nevezik, azt hiszem.

A "létezik" itt furcsa kifejezés. Mondjuk úgy, hogy Házi kiegészítő készült róla és a hozzá fűződő magyarázatból, nem képezi részét a hivatalos MAGUS irodalomnak.

"Mondjuk úgy..." Az Új Tekercsek (házi kiegészítő?) 112. oldalán olvasható sorok eszerint nem képezik részét a hivatalos MAGUS irodalomnak.

Ennek fényében a többi felvetéssel nem is látom értelmét vitatkozni. Nem egyazon fogalmi rendszerben gondolkodunk, amikor "irodalmiságról" és "forráshierarchiáról" - vagy akár "kijelentésekről" beszélünk. Dehát van ez így; sokfélék vagyunk, többféle céllal, véleménnyel és értelmezéssel.

Link a hozzászóláshoz
A démonoknak van egyáltalán valami köze a slan pszihez vagy van e valami hivatalos forrás ami bemutatja a kialakulását?

Tudomásom szerint hivatalosan annyi közük van hozzá, amennyit a Bestiárium említ a Xing leírásánál:

A Xing félelmetesen gyors és képzett harcos. Vérbeli harcművész. Félhold alakú kardokat forgat, a legenda szerint tőle tanulták a Slanek a fegyverhasználatát. A Xing 12. Ψ-használati Szintnek megfelelően alkalmazza a Slan út diszciplináit.
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...