Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

Recommended Posts

De a pancel tulutesnel serul csak. egyet veszit az sfebol.kiveve ha opcionakus vagy hazi szabalyokat nem hasznaltok?!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Amugy mint jatekos miert akarja a jovendobeli jó drága kis zsakmany mithrill páncél értékét csökkenteni azzal hogy szetveri?vitatkozna veled mint Km-el a fene.szep mithril teljesvert ide vele!;-)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Véleményem szerint érdemes a helyzetet egyszerűsíteni, s csak a MAGUS egyéb szabályaihoz mértem modellezni  a valóságot. Esetünkben adott  egy alapból mágikus természetű lunír (eredetileg, azt hiszem, lunírról volt szó) vért és egy mágikus tulajdonságokkal felruházott acél fegyver. A kategóriájuk tehát azonos. Én úgy járnék el, mintha mindkettő "közönséges" eszköz volna  - azaz ha túlütés lép fel, a páncél sérül, egyéb esetekben csupán az SFÉ-je vonódik le a sebzésből. Okok:

- A lunír - esetünkben - nem fizikai anyagszerkezete miatt véd csodásan, hanem mert természeténél fogva mágikus anyag.* Ez "egyenlíti ki" a varázsfegyver innen-onnan kapott mágikus támogatását.

- Sehol nincs leírva, hogy a mágikus(nak minősülő) eszközök sérthetetlenek. Csupán ellenállóbbak a köznapi fizikai hatásokkal szemben. Is. Ezért nem lehetetlen eltörni (így egyáltalán használni) az Utazás pálcáját, s ezért kap "csupán" plusz SFÉ-t a Rúnapáncél. S ezért nem sérthetetlen egy megáldott bőrpajzs sem.

Egyéni meglátás: A lunír varázslatos tulajdonsága akkor jelentkezik igazán, amikor nem köznapi ellenféllel kényszerül egy ilyen eszköz birtokosa harcba szállni. Egy lunír vért olyan lények csapásait is felfogja/tompítja, amelyek ellen a közönséges páncélok védelme mit sem ér. Tehát sima acélfegyverrel is lehet(ne) sérülést okozni egy lunír (vagy egyéb mágikus) vértezeten, csak ezt viselője kevésbé sínyli meg (SFÉ pluszok). Meg hát aki lunírban jár, az a legritkább esetben vasárnapi verekedő...

Amíg az ETK rendszerben nincs komolyabban szabályozva a kérdés, én a fenti szempontokat venném figyelembe. Lehet persze - és igény esetén talán érdemes is - házi szabályokat alkotni, de akkor a KM adjon azoknak végső formát, s következetesen tartsa is be a "finomításokat". (Lehet plusz STP-t rendelni a mágikus anyagokhoz és ezeket is figyelembe venni; az ilyen vértek esetében zsonglőrködni a túlütésre vonatkozó szabályokkal, tudomisén.)

*Ha csupán a fizikai struktúrája tenné hihetetlenül ellenállóvá, továbbra sem érne semmit bizonyos túlvilági lények ellen. Ez ugyan tudtommal így nincs lefektetve, de a mágikus fegyverek leírásaiból logikusan következik.

Hangsúlyozom: szerintem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor bűvdudás írta:

- Sehol nincs leírva, hogy a mágikus(nak minősülő) eszközök sérthetetlenek. ... s ezért kap "csupán" plusz SFÉ-t a Rúnapáncél.

Ehhez tenném hozzá, hogy az SFÉ nem azt jelenti, hogy ott átütöttek a páncélon. Ez egy kevert rendszer, de nem véletlen, hogy a mellvértnek kisebb ez az értéke, mint a teljes vértnek, noha alapvetően mellkason mindkettő pont ugyanúgy véd. Emellett, bár egy láncinget keresztülszúrni nagyon nehéz, sérülést okozni rajta keresztül már korántsem annyira. És kész is az SFÉ levonása a sebzésből.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

törpe lehet pap ez egyértelmű a faj milyen kasztú lehet ETK-s  táblázat alapján,

de  a papok paplovagok 2. szerint Ranagol pap nem lehet. 87. oldal utolso bekezdésben:

"Mindannyian művelt, kiemelkedően intelligens emberek"

 

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Bitschak;

ahogy Sneer is célzott rá, nagyon kicsi arra az esély, hogy egy törpe Ranagol híve legyen, arra pedig, hogy egyenesen a papja, még csekélyebb. Kránon kívül a Kosfejesnek csak a gorviki (vagy gorviki mintájú) egyháza működik, a gorvikiak pedig lenéznek minden nem emberfajú teremtményt - főként ha az alacsony, idomtalan testű és szőrös . Gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy egy törpét pappá szenteljenek a szentföldi liturgia szerint. Kránban valószínűleg más a helyzet - ha bizonyítja, hogy rátermett, s Ranagol is támogatja, minden bizonnyal bármely értelmes faj gyermekéből lehet a Legnagyobb Úr papja. De ez, ugyebár, kicsit kívül esik a horizontunkon.

Mindent összevetve elméletileg lehetséges, hogy törpéből Ranagol papja váljék, de erre az esély a gyakorlatban alig több a nullánál. Nagyon eredeti előtörténettel kell előhozakodnia egy játékosnak ahhoz, hogy ilyen karaktert indíthasson - szerintem. És akkor hol van még a kijátszása...! Sokkal valószínűbb, hogy egy sötét hatalom után áhítozó, kibillent értékrendű törpe valamely romlásszekta tagja lesz, vagy Sugró hívéül szegődik. 

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Bár az idézet szerintem nem annyira releváns, itt az ember alatt elfszabásút értettek (vagy méginkább: személyt), de ahogy Bűvdudás mondja, igen kicsi erre az esély. Olyannyira, hogy sokáig kéne győzködni, hogy ilyesmit engedjek, nagyon jó előtörténettel is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a válaszokat, sokat segítettek :)

Még egy kérdés, törpe lehet a Pyarroni istencsalád egyik papja? 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Minden probléma nélkül. Max néhányan (főleg a fajtársai) furán néznek rá. Legalábbis én személy szerint nem hallottam rasszizmusról a pyarroniak körében.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Bitschak;

lényegesen nagyobb eséllyel, mint Ranagolé. Főleg azon istenségeknél elképzelhető, melyeknél a két faj hagyományos értékrendje érintkezik - tehát sokkal inkább Gi-Elron vagy Uwel, mint mondjuk Ellana. És akkor is elsősorban a Tarintól elszakadtak leszármazottainak körében tudok ilyesmit elképzelni. Persze itt is fontos a józan mérlegelés, és mindenképp kuriózumszámba megy az eset. A törpék nagyon hagyománytisztelőek, s erősen kötődnek a gyökereikhez - így isteneikhez is.

Szerintem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Egy törp kadal pap is bottal mászkál? Vagy ő inkább választ valami kalapácshoz hasonló dolgot, esetleg egy fejszét? Tudnátok ötleteket adni?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szia,

a mi nyári táboros csapatunkban a Kadal-pap csatacsákánnyal és pajzzsal osztotta az igét. :) Szerintünk egyáltalán nem szükséges bottal mászkálnia.

Kellemes napot!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
31 perccel ezelőtt-kor Bitschak írta:

Egy törp kadal pap is bottal mászkál? 

"is"?

Valójában a papok jó része nem bottal "mászkál". A Summarium leírása szerint Kadal papjai csatabárddal vagy csatacsákánnyal, valamint pajzzsal szeretik felszerelni magukat. Ahogy azt közben CS is jelezte... :) 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok

Az egyik bárd varázslattal kapcsolatban kérnék megerősítést. Az illúzió varázslattal az ETK szerint "a bárd minden általa elképzelt dolgot megjeleníthet". Tegyük fel egy 4. szintű bárd látott nemrégiben két gladiátor harcát egy arénában. Ehhez írd egy dalt, és amikor elő adja, akkor az illúzió varázslattal megjeleníti közben a két gladiátor harcát. A varázslat leírása szerint 4. szinten 3x3 méter alapterületű oszlopban 45 percen keresztül megjelenítheti ezt a küzdelmet.

Az első kérdésem, hogy ez így működhet?
A második kérdésem, hogy akár "kicsinyítheti" is a képet, hogy több minden beleférjen?

Köszi a segítséget.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

1, szerintem működhet. (folyamatosan koncentrálnia kell rájuk a mozgás miatt.

2, Szerintem lehet kicsiben vetíteni képet. Ha egyszer ő olyannak képzeli el... (ezzel az előadást támogatja, ami helyes, "lemond" arról, hogy bárki igazinak láthassa a küzdelmet csak a kép alapján - lévén kicsi méretű gladiátorok küzdenek majd)

 

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

A krák ra lehet hatni Engedelmesség - Állatok nevű papi varázslattal? Vagy esetleg a csápjának az erejét pszi vel lehet csökkenteni/rontani ?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Bitschak írta:

Sziasztok!

A krák ra lehet hatni Engedelmesség - Állatok nevű papi varázslattal? Vagy esetleg a csápjának az erejét pszi vel lehet csökkenteni/rontani ?

A Krák a bestiben nem az állatok közt szerepel, ráadásul az Intelligenciája is alacsony. Ennek alapján én nem engedném KM-ként az általad említett papi varázslat alkalmazását. 

Az Asztrál/Mentál immunitása miatt pedig a Képesség csökkentésnek sem lehet alanya. Sztem! ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Sziasztok, egy pár napra nem voltam gépközelben ezért nem tudtam megköszönni a válaszokat!
Mint mindig most is hasznosak voltak utólag is köszönöm! :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
22 órával ezelőtt-kor Bitschak írta:

Sziasztok!

A krák ra lehet hatni Engedelmesség - Állatok nevű papi varázslattal? Vagy esetleg a csápjának az erejét pszi vel lehet csökkenteni/rontani ?

A Krák elvileg tényleg nem állat, hanem szörny, bár szerintem alapvetően a különbség a létrejöttük közt van csak. Amennyiben a krák természetes úton szaporodik, akkor állat, ergó használható rá a megfelelő papi varázslat. Szörnyként pedig teremtették (pl minotauruszok a görög mitológiában), ekkor nem állat. Én a krákot állatnak sorolnám, bár a szörny megnevezést használják rá, hiszen mi mást mondana a köznyelv. :)

A pszi már más kérdés. Ott ugye látni kell a célpontot, kivehető arccal (ez említve van). Tehát a kisujja körme nem elég, hogy pszit használj rá. Ha látod a krák arcát/pofáját/mindegymijét, akkor elméletben tudsz rá hatni.
Az immunitás szerintem túl sok lénynél van, elméletben csökkenthetnéd erejét (már ha állatnak soroljuk, ahogy én tenném), csak irdatlan magas védővel. Ezt azzal idnokolnám, hogy a tengeren megidézhető egy ilyen lény. Mint idézés, valszeg mentál-me-re jogosult. Ha sikerül, akkor hatottál rá, tehát nem lehet immunis. Igaz, ehhez kb 10-es szintű természet-pap kell, vagy ennél magasabb, esetleg NJK. De ettől még lehet. Szerintem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Krák: most látom, hogy méregre is immunis. Aha, meg minden egyébre is. :) Maradhatnánk tán inkább annyiban, hogy elméletben immunis, gyakorlatban annyi adag méreg kéne bele, hogy egyszerűen nem éri meg.

Ugyanez az elv a szellemi úton történő támadásoknál is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Messor1983 írta:

A Krák elvileg tényleg nem állat, hanem szörny, bár szerintem alapvetően a különbség a létrejöttük közt van csak. Amennyiben a krák természetes úton szaporodik, akkor állat, ergó használható rá a megfelelő papi varázslat.

Tehát akkor egy goblin, egy kobold vagy egy ork is állat? Mert természetes úton szaporodik?

Szerintem ez nem elfogadható megközelítés. Az okfejtésedben nem látok semmi olyan érvet, amit bármilyen szabálykönyvben leírt rész támasztana alá.

Számomra jó támpontot ad a Besti Intelligencia minősítése. Ott az állatok közé besorolt részben szinte minden teremtmény "Intelligencia : állati" besorolást kapott. Miért ne lehetne akkor ez a mérvadó?

Ami pedig az immunitások mindenkori relativizálását illeti ... Szerintem ezzel helytelen gyakorlatot valósítanánk meg, amely az így is ezer sebtől vérző játékrendszert roncsolná tovább!

 

Üdv,

H.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Halihó!

Teljes mértékben Hullával értek egyet. A krák nem állat, hanem monstrum (bestia, szörnyeteg), az állatinál magasabb intelligenciával. E kérdésben pedig az "Engedelmesség - állatok" papi varázslat elég egyértelműen fogalmaz. "Ez a varázslat csak állatokra alkalmazható, a fejlett tudattal vagy mágikus képességekkel rendelkező szörnyekre nem." Az alacsony, de az állatinál természetesen magasabb  intelligencia már fejlett tudatot feltételez ("alacsony" intelligenciájú lények pl: hómanó, ork,  goblin, lángfutó és több közdémon) és szerintem az asztrális és mentális immunitás is  kimeríti a mágikus képesség fogalmát.

Idéz

Messor irta:

Krák: most látom, hogy méregre is immunis. Aha, meg minden egyébre is. :) Maradhatnánk tán inkább annyiban, hogy elméletben immunis, gyakorlatban annyi adag méreg kéne bele, hogy egyszerűen nem éri meg.

Ugyanez az elv a szellemi úton történő támadásoknál is.

A  méregellenállást alkalmasint befolyásolhatja a méret, de a szellemi ellenállást biztosan nem. De ez lényegtelen is: ha egy lény immunis az asztrális hatásokra (és a krák az), akkor pszi-diszciplínával nem tudsz a képességein rontani, és ennyi.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

1. Állatnak nem állat, hiszen nem állati az intelligenciája. Itt Hullának abszolút igaza van, az elfszabásúak is szaporodnak, mégse állatok. Vagyis állatok biológiai értelemben, de nem erről szól a varázslat.

2. A pszí feltételez egyfajta emberi tudatot. A kráknak nincs emberi vagy ahhoz hasonló tudata, nem tanulod meg az iskolában az ő tudatának a szerkezetét, tehát nem lehet rá pszível hatni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...