Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A Varázsló - minden vele kapcsolatban


Hogyan viszonyulsz a varázslóhoz?  

179 szavazat

  1. 1. Hogyan viszonyulsz a varázslóhoz?

    • Gyakorlatilag sehogy, még nem nagyon nézegettem...
    • Már többször belenéztem, de még a jövő zenéje...
    • Néhányszor már játszottam vele, de még keveset tudok...
    • Többször játszottam már vele, egész jól megy, de még van mit tanulnom
    • Nagyon gyakran játszom vele, nem okoz gondot semmi, ismerem töviről-hegyire


Recommended Posts

Köszönöm a választ, @MagyarGergely! Ez a kérdés a következö okból merült fel: Adott egy varázsló, akinek van egy háza valahol Északon. Szeretne oda/onnan teleportálni tudni (például felszerelést, vagy akár saját magát vagy társakat). Evégett tesz oda egy Zóna varázsjelet. Azt azonban nem szeretné, hogy az ellenség is tudjon oda teleportálni, ezért telerakja a házát Térgát varázsjelekkel. Csakhogy ha az egész ház tele van Térgát varázsjelekkel, akkor ö maga sem fog tudni oda/onnan teleportálni. Ezért a következöt okoskodta ki:

A házban van egy hely, mondjuk egy 2 méter sugarú gömb, ami nincs levédve Térgát varázsjellel. Ezért aztán oda/onnan tud teleportálni. De ez azt jelentené, hogy más is tud oda teleportálni. Ezért fog egy cserépdarabot és rárajzol egy 2 méteres hatósugarú Térgát varázsjelet és beteszi a védetlen gömb közepére. Most az is le van védve. Miután pedig ott van mellette a Zóna varázsjele, a távolból (Quiron-tengeri hajóútja során akár) arrébb tudja tenni a cserepet Telekinézissel, ezzel megszüntetve a Térgátat azon a ponton, és íme tud teleportálni magának mondjuk egy szendvicset, mert elfogyott az élelme a Quiron-tenger áthajózása közben, vagy egy kis pénzt. Teleportálás után pedig visszateszi a cserepet Telekinézissel oda, ahol volt, így megint le van védve az egész ház.

Tehát ha a Zóna varázsjelet nem blokkolja a Térgát, ez megvalósítható! Ez nekem tetszik.

Link a hozzászóláshoz

Ennek szigorúan véve nincs szabályok szerinti akadálya, de azért megfontolnám, hogy mennyire hagynám a varázslót, hogy számára nem látható helyen, ilyen preciziós tevékenységet folytasson.

Egyszer ezt írtam már példának, és persze vitát generált, de én úgy oldottam meg a "mély tarisznya" varázslat, mozaikokból történő megalkotását, hogy tarisznyányi helyeket láttam el rúnákkal, és egy egész "fakkot" annak minden tartalmával lehetett a tarisznyába, és vissza teleportálni. Mert ugye honnan tudod, hogy pontosan mi hol van?

Valamint, ez a játék szempontjából is hasznos volt, mert adott egy keretet, egy limitet az egésznek.

Persze mindenki máshogy játszik, nem mondom, hogy így kell, de egy kis racionalizált megkötés összességében jó irányba lendítheti a dolgokat, nem lesz minden csak úgy egy vállrándítással elintézve. Érdekesebb lesz, kiegyensúlyozottabb lesz.

De ez csak személyes kiegészítés, a ti megoldásotok is működőképes!

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@Quintus, szerintem is működhet a dolog. 

A Cundior által írt "kötekedés" is jogos, hiszen a varázsló nem lát a házában a zónán keresztül... azaz nem tudhatja, hogy mire varázsol, akar teleportot mondani, ezt a módot inkább fordítva szokták alkalmazni, hogy ahol van éppen a varázsló, és mindent lát is jól, na onnan teleportál a zónához. Persze meg is jegyezheti mi-hol is van pontosan, de pl. ha egy egérke megrágja a szendvicset és közben lelöki a polcról, akkor nem ott lesz a teleportálás alanya...  De ez igen könnyen áthidalható, a varázsló több módon is átnézhet a zóna varázsjel oldalára, és akkor már menni is fog. 

Ugyanakkor a túlzott védelmet kicsit paranoidnak tartom... ha a varázsló nincs ott, mert őt mondjuk követhetik, ilyesmi, akkor nem is tudja senki, hogy az pont az ő háza... minek akarnának oda teleportálni? Ha meg követik mert ott van, akkor meg bárhogy bemehetnek... amikor meg éppen kiteleportál valamit, akkor a védtelen részre más is oda teleportálhat, ha valaki ennyire fenekedik rá, és eddig csak a térgát tartotta vissza, akkor módot találhat arra, hogy kilesse, mikor lesz rés a pajzson. Ellenben a hozzáértők számára egy térgáttal telefirkált ház szinte világít, és olyanok figyelmét is felkeltheti, akik simán elmentek volna egy egyszerű ház mellett... 

Quintus és Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

a varázsló több módon is átnézhet a zóna varázsjel oldalára

A Kémszem varázsjel mondjuk megoldás lehetne erre. De az is igaz, hogy memorizálhatja kívülröl hogy mi hol van 1 kp-ért.

2 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

ha a varázsló nincs ott, mert őt mondjuk követhetik, ilyesmi, akkor nem is tudja senki, hogy az pont az ő háza

Igen, ez jó pont. Ez egy ilyen paranoid varázsló. Azt még hozzátenném magyarázatképpen, hogy egy olyan varázslóról val szó, aki egy befolyásos erigowi nemesi család sarja, aki magára haragította Toron erigowi nagykövetének a jobbkezét*, a "háza" pedig a família dorani rezidenciája... szóval a telefirkált ház ebben az esetben talán nem olyan feltünö. Őrök meg vannak a házban, szóval a fizikai behatolástól azok védik. De nyilván, az őröket le lehet nyomni, a Térgát varázsjeleknél meg lehet nagyobb E-vel teleportálni, tehát semmi sem tuti. 

*Kíváncsi vagyok, hogy az a koncepció, hogy "Toron erigowi nagykövete" milyen reakciókat vált ki :D 3650-es években vagyunk, szóval épp béke van...

Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Quintus írta:

A Kémszem varázsjel mondjuk megoldás lehetne erre. De az is igaz, hogy memorizálhatja kívülröl hogy mi hol van 1 kp-ért.

ezt inkább ne. Nagyon drága.

Elég egyszer körbe nézni, és négy éven keresztül alkalmanként 1 pszi pontért felidézheti a képet.

Egy órával ezelőtt-kor Quintus írta:

Térgát varázsjeleknél meg lehet nagyobb E-vel teleportálni, tehát semmi sem tut

Hát azért megnézném, hogy akár csak 10-15-ös erősségű térgát jelet, hogy hoppanál át a varázsló :D

A védő körök, olcsok és táposak!

Quintus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Hát azért megnézném, hogy akár csak 10-15-ös erősségű térgát jelet, hogy hoppanál át a varázsló

Egy gazdaságos lehetöség mondjuk az hogy 60 kilós varázsló esetében 14 Pszi pontért 20 kilósra csökkented magad Testsúlyválzoztatással, majd 20 Mp-ért 1 kilós madárrá változtatod magad (Átváltoztatás), majd 20 Mp-ért 20-as E-vel tudsz teleportálni ;)

 

Link a hozzászóláshoz
9 perccel ezelőtt-kor Quintus írta:

Egy gazdaságos lehetöség mondjuk az hogy 60 kilós varázsló esetében 14 Pszi pontért 20 kilósra csökkented magad Testsúlyválzoztatással, majd 20 Mp-ért 1 kilós madárrá változtatod magad (Átváltoztatás), majd 20 Mp-ért 20-as E-vel tudsz teleportálni ;)

 

Mondjuk madárként bajos varázsolni, az átváltozás pedig 7 körig tart, de időzítéssel megoldható. Persze az extra mana, de nem jelentős. Kérdéses, hogy a pszi testsúlycsökkentése hogy hat kölcsön a TAM-mal.

Link a hozzászóláshoz
2 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Mondjuk madárként bajos varázsolni

Lehet kézjelek és szavak nélkül, csak a szokásosnak négyszerese a varázslás ideje.

 

4 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

az átváltozás pedig 7 körig tart, de időzítéssel megoldható

Igen ez igaz, jó pont! A testsúlycsökkentés idötartama csak 6 kör szóval kell az idözítés.

 

5 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Kérdéses, hogy a pszi testsúlycsökkentése hogy hat kölcsön a TAM-mal.

Hát... erröl nem ír a szabálykönyv... de ha van elég Mp-je a varázslónak (60) nyomhatja az Átváltoztatást Testsúlycsökkentés nélkül is, és a varázslatokat lehet idöziteni vagy varázsjelböl aktiválni. A lényeg, hogy nem kell 60*20=1200 Mp egy 60 kilós varázslónak hogy átjusson egy 20 E-s Térgáton :) 

Link a hozzászóláshoz
15 perccel ezelőtt-kor Quintus írta:

Lehet kézjelek és szavak nélkül, csak a szokásosnak négyszerese a varázslás ideje.

Nem lehet! Bár UTK-t nem ismerem. De nem lehet!

Eleve kizárt nálam a 60 kilos varázsló! Elegem van a testsúly optimalizált karakterekből!

Ezért nálam minden játékos szabadon döntheti el a magasságát, hajszínét, szemszínét stb... Kívéve a sulyt! Azt én állapítom meg az állóképességből, az erőből, a gyorsaságból, ügyességből és legfőképp az egészségből.

Táblázatunk nincs rá, ez amolyan kb-belővős- játék. Elfogadok ellenérveket is persze, de nem szoktak vitázni az adott sullyal.

A saját varim pl 90 kg! ETK szerint táblázatnál, túl jó egészséget és erőt dobtam neki, az ennyire megdobta. Nem értettem egyet a KM-el, de szolidarítottam. Ő se szokott sokszor egyetérteni :D  és szolidarit. @Kate te szép! :D 

Kate kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
30 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Tehát NEM tud kezek vagy értelmes hangképző szerv nélkül varázsolni.

Az egyik hiányában tud. Rosszul fogalmaztál, de értem mit akarsz. Mindekttő hiányában nem tud!

Egyébként boszorkánynál engedi, hogy papagáj testben beszéljen, majom testben pedig mutogasson. Itt se látom ennek akadályát. Mondjuk, én KM - ként átváltozásnál meg szoktam követelni az adott faj anatomia ismeretét. UT rendszer szerint. 

Tehát 4. fok emberi anatomia esetén kettővel kevesebb szinten ismeri, tehát 2. fokon mondjuk az Ork, vagy az elf anatomiát. (nyilván utobbiaknak kicsit más a felépítése. Gondolok itt pl az infralásért felelős szervre). 4. fok tyuk esetén, pedig 2. fokon ismeri a papagájt.

Link a hozzászóláshoz
48 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Eleve kizárt nálam a 60 kilos varázsló! Elegem van a testsúly optimalizált karakterekből!

 

Jogos... 10-12 közötti Erö, Ügyesség, Egészséggel, azért szerintem elfogadható 60 kilósnak. UTK-ban nem dobsz hanem 135 pontot osztasz szét a tulajdonságokra.

 

36 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Tehát NEM tud kezek vagy értelmes hangképző szerv nélkül varázsolni.

Hmm, ez meglep. Ez a screenshot ETK vagy UTK? Azt hittem úgy van hogy az egyil komponens elhagyása után kétszerezödik a varázslási idö, mindkettö elhagyása esetén négyszerezödik. Az UTK-ban mindenesetre a dorani varázsló botja tud varázslatokat létrehozni kézjelek és hang nélkül a szokásos varázslási idö négyszerese alatt...

 

Link a hozzászóláshoz
37 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

A súly pedig simán jó hatvan kilónak, férfiban az kicsit vézna, de nem elképzelhetetlenül sovány.

Nyilvánvalóan igazad van.

De egy 190 magas varázsló, 14- es egészséggel, 15- ös állóképességgel, és 14- es erővel nem lesz 60kg. Főleg, ha az ikertestvére, egy élő-páncélbaöltözött-kyeltankinátorpap!!!!!!!  :D :D

Link a hozzászóláshoz
4 perccel ezelőtt-kor Quintus írta:

Hmm, ez meglep. Ez a screenshot ETK vagy UTK? Azt hittem úgy van hogy az egyil komponens elhagyása után kétszerezödik a varázslási idö, mindkettö elhagyása esetén négyszerezödik. Az UTK-ban mindenesetre a dorani varázsló botja tud varázslatokat létrehozni kézjelek és hang nélkül a szokásos varázslási idö négyszerese alatt...

NO tisztázzuk, megnéztem! UTK 357. oldal. Varázslási idő! NEM LEHET mindkettőt elhagyni!

A botot ne keverjük ide! Az egy külön entitás, gyakorlatilag a varázsló lelkének egy szikráját hordozza. Az abban lévő mannapontokat külön kell használni, és amit mondtál (igaz ennek nem néztem utána, de ezt is kétlem) az csak a BOTBAN LÉVŐ mp-ra vonatkozik!

És ne haragudj! Nem kiokatni szeretnélek, ez nagyon távol áll tölem. De, ha KM vagy alap, hogy ezt nem hiszed, hanem tudod. Tényleg ne vedd kötekedésnek. :pajti:

Link a hozzászóláshoz
4 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

NO tisztázzuk, megnéztem! UTK 357. oldal. Varázslási idő! NEM LEHET mindkettőt elhagyni!

Na, tényleg. Akkor ebben tévedtem. Ebben az esetben idöziteni kell a varázslatot, hiszen madárformában nem tud varázsolni. Vagy 5. fokú Élettannal megengedjük hogy olyan madárrá változtassa magát amelyik tud beszélni :D Vagy 1 kilós manó humanoiddá teszi magát.

 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
8 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

És ne haragudj! Nem kiokatni szeretnélek, ez nagyon távol áll tölem. De, ha KM vagy alap, hogy ezt nem hiszed, hanem tudod. Tényleg ne vedd kötekedésnek. :pajti:

Több mint 10 éve nem Magusoztam, most rázódom vissza, engem még az is meglep hogy arra emlékszem, hogy a varázslásnak kézjel és varázsszó komponense van és ezek elhagyása befolyásolja a varázslási idöt... 😂 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Most nincs kedvem belemenni az utk képzetség fába és mágiába, lusta vagyok egy uj rendszert megtanulni. Ha azt mondod ezek a fokok kellenek, és ez mágiával megoldható, hát elhiszem.

 Ha szabadna megjegyeznem. Ha te vagy a KM nem neked kellene a forumot járnod a témában, hanem a játékosnak. Ez nekem úgy tünik, mintha varázslat kombokat, ötleteket dobnál oda, egy komoly varázslónak (sokadik szintű).

Olyan sok más modszer van amivel ez megoldható. Ráadásnak a védő köröket az alapzatba szokták rakni, mert hülyén néz ki a szönyeg alá felfestve, meg rálépve elkenődhet. A szoba cica is elmaszatolhatja, vagy egy vándor cickány is. Azt mondtad a ház már áll. Doranban! A legjobb az egészben, hogy doranba eleve nem lehet beteleportálni! Az egész város x erősségű körrel/körökkel van körbe véve. Egy-két zonázott hely van, ahol a magiszeterek feloldották a tiltást, de azt is csak időszakosan. Én nem engedm hazateleportálni a JK-t. Külön pszi üzeneteket szokott váltani, a felelős magiszterrel, hogy ennyi-ennyi aranyért itt-és-itt oldja fel 1 percre a korlátozást.

Fuuu bocsi nem tudok fogalmazni, letoltam egy müszakot és nagyon kész vagyok.

Link a hozzászóláshoz
32 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Az egyik hiányában tud. Rosszul fogalmaztál, de értem mit akarsz. Mindekttő hiányában nem tud!

Tökéletesen fogalmaztam, csak a nyelvtani "vagy" nem egyértelmű.

28 perccel ezelőtt-kor Quintus írta:

Hmm, ez meglep. Ez a screenshot ETK vagy UTK?

Az enyém ETK, ÚTK-t szinte egyáltalán nem ismerem.

Link a hozzászóláshoz
Éppen most-kor Quintus írta:

Ez jól hangzik, de le van valahol írva a könyvekben?

Sehol nincs leírva, de valljuk be elég hülyék lennének több évszázadnyi mágia kutatás, és több ezer-tízezer  varázsló kiképzése után, ha nem tennének így. Nem igazán adnék nekik 16-20-as intelligenciát, pedig annyi az átlag varázslóé.

Északon (délen nem tudom, de szerintem ott is tutkerai) pl. a legkisebb vár talapzatába is védőkörök vannak festve. Yneven sokkal nagyobb jelentősége van a váraknak, mint nálunk. Képzelj el egy várat amit lángoló tűzgolyókkal lőnek (mondjuk felgyújtott hordó olaj). A lóvédék a vár falával egy vonalba kerülve kialszik.

Vagy, szinte az összes bank talapzatába tértaszító runák vannak elhelyezve, a széfekre pedig szimpatikus viszony ellen védő rúnák vannak (ez pl etk-ban le is van írva egy példa varázslatnál).

Még annyi. 2 fajta kör van. Az egyik nem engedi be mondjuk a tüzet x eröségig, DE odabent gyujthatsz tűzet. A másik nem enged benne tüzet rakni.

Ha ragaszkodsz hozzá, és te vagy a varázsló, szivesen adok ötletet, hátha a KM elfogadja.

Zona varázsjel. valahogy old meg a kört, én mondjuk a parketta alatt el tudom képzelni, de Doranban egy fregmentált helyen még ez is sokba kerül (már az újra rakás), és alatta térkőszerű 1-2 kg-os kövekből kirakva a kör. Ezeke helye fix, nem rakhatják odébb, nem tudják hol van. Ezeket elmozgathatod, és akkor azok elvesztik müködésüket. Erre alkalmas lehet egy forgó varázsjel, amit távolról te aktiválsz gondolati úton a zóna varázsjelen keresztül (mert toljuk akkor már hárdkorbanamatekot!!!!!) A forgás tesz egy teljes kört, mondjuk 1-2 kör alatt, vagy amit belősz neki, és neked ennyi időd van odateleportálni, vagy onnan kiteleportálni. Figyelmeztetlek a végtelen tarisznya (már ha levéded a helyet) nem fog ide müködni!

Én KM-ként a városba nem engedem a teleportot, a varázsló erre egy külön raktárat bérelt egy külső faluban, 1-2 órára a várostól. Legyen szerencséd.

Link a hozzászóláshoz
17 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Zona varázsjel. valahogy old meg a kört,

A Zóna varázsjel azonban nem varázskör, hanem egy pár centis jel, nem?

18 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Ezeket elmozgathatod, és akkor azok elvesztik müködésüket.

De ha egyszer megtöröm a varázsjelet, akkor vége. Nem fog újra müködni, ha visszarakom a puzzlet... nem?

Link a hozzászóláshoz
2 perccel ezelőtt-kor Quintus írta:

A Zóna varázsjel azonban nem varázskör, hanem egy pár centis jel, nem?

akkora amekkorának csinálod (szvsz), de spec a tértaszító körröl beszéltem.

 

2 perccel ezelőtt-kor Quintus írta:

e ha egyszer megtöröm a varázsjelet, akkor vége. Nem fog újra müködni, ha visszarakom a puzzlet... nem?

Szerintem de. Mert ugyen nem a jeleket sérted meg, hanem két runa közül, az egyiket tolod ki a körből. Maga a jel sértetlen. Beszéld meg a KM-el. Úgyis az ő szava dönt.

 

Link a hozzászóláshoz
32 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Erre alkalmas lehet egy forgó varázsjel, amit távolról te aktiválsz gondolati úton

És hogyan aktiválod a Forgás varázsjelet gondolati úton? Én úgy értelmezem a leírást, hogy a varázsjel folyamatosan müködik, nem lehet gondolattal kapcsolgatni. Vagy azt mondod, hogy a Forgás varázsjel két felét hordozó két tárgy nem érintkezik, és Telekinézissel összetolom öket, így beindítva a forgást? Akkor már egyszerübb ha Telekinézissel rögtön az egyik követ mozgatom, nem?

14 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Szerintem de.

Na ez érdekes kérdés.

Link a hozzászóláshoz
7 perccel ezelőtt-kor Quintus írta:

És hogyan aktiválod a Forgás varázsjelet gondolati úton? Én úgy értelmezem a leírást, hogy a varázsjel folyamatosan müködik, nem lehet gondolattal kapcsolgatni. Vagy azt mondod, hogy a Forgás varázsjel két felét hordozó két tárgy nem érintkezik, és Telekinézissel összetolom öket, így beindítva a forgást? Akkor már egyszerübb ha Telekinézissel rögtön az egyik követ mozgatom, nem?

Hogy-hogy :D 

Hát a forgás is mozaik nem?

A mozaikból meg tudsz varázstárgyat csinálni, nem?

Azt meg beálíthatod, hogy müködjön e, nem?

Biztos meg lehet oldani valahogy, de ma már nem szeded ki belőlem. :D Holnap újra, ugyanitt :D addig kitalálom

Quintus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
12 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Nem igazán adnék nekik 16-20-as intelligenciát, pedig annyi az átlag varázslóé.

A varázsló dobáskódja intelligencia képességre k6+12+kf. Tehát az átlag az 15-16 körül lesz, a kf pedig olyan kis eséllyel jön be, hogy nem húzza fel jelentősen az átlagot. Mondjuk 16, de 13-18 között kb egyenletesen szór.

 

11 órával ezelőtt-kor Quintus írta:

De ha egyszer megtöröm a varázsjelet, akkor vége. Nem fog újra müködni, ha visszarakom a puzzlet... nem?

Ez lenne konzisztens a világképpel. A varázsjelek, szimbólumok, bélyegek ha megsérülnek, eltávozik belőlük a mana. Hiába rakod újra össze, már nem lesz benne. Azt KM-ként talán engedném, hogy gyorsabban újrarakhassa a varázsló a jelet, de semmiképp nem működik ki-be kapcsolhatóként mechanikusan.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...