Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A Varázsló - minden vele kapcsolatban


Hogyan viszonyulsz a varázslóhoz?  

179 szavazat

  1. 1. Hogyan viszonyulsz a varázslóhoz?

    • Gyakorlatilag sehogy, még nem nagyon nézegettem...
    • Már többször belenéztem, de még a jövő zenéje...
    • Néhányszor már játszottam vele, de még keveset tudok...
    • Többször játszottam már vele, egész jól megy, de még van mit tanulnom
    • Nagyon gyakran játszom vele, nem okoz gondot semmi, ismerem töviről-hegyire


Recommended Posts

Üdv!

@Quintus, látod, ez az. :) Csak a matek, és semmi - vagy kevés - szerepjáték. Így is lehet játszani, meg hát mekkora már, hogy mindenki megkérdezi, hogy hú, hogy jött ki a 560-as Ké... de én ezt kevéssé szeretem és ajánlom. 

Az a helyzet, hogy a slan-kard olyan különleges eljárással készül, úgy kötődik a kardművészhez, hogy a személyes aurája állandó részét képezi, még akkor is, ha lerakja... szóval ez a táp-ja. Ez elvileg - már ha valaki foglalkozik a nem csak betű szerint leírt tiltásokkal is - kizárná azt, hogy a tárgy bármiféle plusz mágikus dolgot kapjon, nem lehet rúnázni, stb... éppen a lényegét ölné meg, hiszen egy mágikus aura jönne létre körülötte, a kettő együtt pedig nem megy. Ráadásul, ha esetleg mégis kapna a kar ilyet, az szerintem ellehetetleníti a chi-harcot, hiszen ahhoz tökéletes, megtöretlen összhang kell. Arról nem is beszélek, hogy a kardművész a tökéletességhez vezető utat abban látja, úgy járja, hogy minél tökéletesebb technikát fejleszt ki, gyakorol, és a SAJÁT erejéből, elméje erejének hozzáadásával (pl. chi-harc), tehát nem akar rá mágikus aurát, meg egyebeket. Nem is kell neki, amikor profi lesz, nem véletlen, hogy mágikusnak számít, minősül - de nem az - a kardja chi-harcban. Persze lehet csak a matekot nézni... de arra ott a dnd. 

Jadis kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

@MagyarGergely, azt elfogadom, hogy bizonyos dolgokat nézöponttól függöen talán nem lehet megcsinálni, pl. azon lehet vitatkozni, hogy Slan kardot rúnázni lehet-e. (Én mondjuk amellett érvelnék, hogy lehet, legfeljebb a kardmüvész nem engedi. Az, hogy a Személyes Aura része, nem zárja ki, hogy mágikus is lehessen. Egy sima harcos kardja is lehet a Személyes Aurájának a része, ha már hosszú ideje használja. Söt odáig merészkedek, hogy mindegy, hogy elöbb lett a Személyes Aura része és utána lett megrúnázva, vagy elöbb lett megrúnázva és utána vált csak a Személyes Aura részévé, mindkettö müködik. Az egyik nem zárja ki a másikat.)

Viszont két üzeneteddel nem értek egyett: 

1. Hogy a Slan mindent „SAJÁT eröböl“ akarna elintézni. Persze elképzelhetö egy önfejü, „purista“, szélsöséges mentalitású kardmüvész kari, aki azt hiszi, mindent el tud/kell egyedül intézni, ez még jó (vicces) szerepjátékot is eredményezhet, de nálunk a játék egyik legfontosabb eleme általában karakterek közötti együttmüködés - mind a harcban, mind a nem-harc szerepjátékban.

2. Hogy a matekozás kizárná a szerepjátékot. Nem ismerem a dnd-t, de szerintem a MAGUS-ban is fontos a matek, söt ez a játék egy kulcseleme. Összehozni a matekot a sztorival, és erös, de sztori szempontjából realisztikus karaktereket építeni, harci taktikákat alkalmazni élvezetes. A való életben is kimatekozom, hogy hogyan tudom a legjobban elérni a céljaimat: ilyen képzésre fizetek be, olyan nyelvet tanulok meg, emilyen telefont veszek, amivel gyorsabban tudok a kalandozok.hun vitatkozni, ezt a teendöt intézem el elöbb, amazt utóbb stb ;) 

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Quintus írta:

A Slan kardját használja, arra tett a varázsló öselemi (estünkben lég) Kard „aurát“. Ez egy mozaik.

Így már értem. :) 

Mondjuk JK kardművészként én nem engedném, hogy babráljon a kardommal, de ez már világnézeti kérdés. (És ez nem feltétlen jelenti, hogy a karakterem mindent egyedül akarna megoldani... de az együttműködésnek sok olyan formája van, amihez nem kell piszkálni a kardomat. ;) )

 

Kiegészítés: remek szerepjátékos lehetőség annak kijátszása, ahogy a varázsló próbálja meggyőzni a tradícionális kardművészt az aura hatékonyságáról, ő pedig makacsul ellenáll, holmi elvekre hivatkozva.

Quintus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
10 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Nekem az a tapasztalatom, hogy a boss fightok nem szoktak olyan epikusok lenni, mint ahogy várjuk őket.

Nálunk nagyjából sohasem azok...

A legutolsó kardművész párbaj ("boss fight") a karakter első csapásáig tartott. Örültem neki, de volt fordítva is megtörtént párszor. Olyan viszont, hogy órákig csapkodták egymást néhány banditával, mindig megesik. :)

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

ETK szerint, de szerintem UTK szerint is az erő bonusz rohamnál nem szorzódik. 

Én az őselemi sebzést rohamnál soha nem engedem duplázni ( javaslom alkalmazd, mert a fejedre nőnek a JK-k). Két ellentétes öselem találkozásánál pl: föld golem, lég kard mindig maximálisat sebeznek egymáson.

Ezek  az észrevételeim, jó játékot :D 

Quintus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
28 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

ETK szerint, de szerintem UTK szerint is az erő bonusz rohamnál nem szorzódik. 

Csak lovasrohamnál nem számít, sima rohamnál igen.

29 perccel ezelőtt-kor Darabolo írta:

Én az őselemi sebzést rohamnál soha nem engedem duplázni

Ezt észre se vettem! Nem tudom, hogy le van-e ez valahova írva, de kínméreg, tűzkard, ...stb. szerintem sem duplázódik, csak a rendes, fizikai sebzés.

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
10 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Üdv!

@Quintus, látod, ez az. :) Csak a matek, és semmi - vagy kevés - szerepjáték. Így is lehet játszani, meg hát mekkora már, hogy mindenki megkérdezi, hogy hú, hogy jött ki a 560-as Ké... de én ezt kevéssé szeretem és ajánlom. 

 

Bocsi  de ezt kicsit magamra vettem. Mivel csak ketten kérdeztük meg, hogy jött ki az a sebzés. De én pont azért mert kirívóan magasnak tartottam nem azért, hogy hú de jó majd én is alkalmazni fogom.

Link a hozzászóláshoz

Nekem is csak ez az észrevételem volt, hogy az őselemi sebzést nem biztos, hogy engedném duplázódni. Persze absztrakt a harcrendszer, tehát nem képezhető le Newton törvényeire minden, de a rohamnál mégis arra játszanak, hogy a lendület, a hevesség miatt növekszik a sebzés. Az őselemek viszont találkozáskor fejtik ki a sebzésüket, függetlenül attól, hogy mennyire találkoznak. Mindegy, hogy megsuhintok egy tűzelementált a vízkardommal vagy tövig belemártom.

Cundior és Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Oké, akkor „csak“ kb. 60 Ép-t sebzett... 😅

Ha én akarnám limitálni ezt a konkrét kombót, akkor szerintem azzal kezdeném, hogy megtiltanám, hogy a Kiáltás diszciplínával ki lehessen maxolni a sebzés öselemekböl származó részét. Ezt ti nem limitálnátok?

Én mondjuk nem vagyok nagy híve ezeknek a hàzi korlátozásoknak.

Inkább megoldanám, hogy ne tudjon a JK rohamozni, azzal az egycsapású boss fightnak elejét lehet venni. 

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Teljesen igazad van, A kiáltás diszciplínának nincs köze a mágikus sebzéshez. Az azt jelenti, hogy a slan a saját sebzését maximalizálja. Én külön bontanám, azaz először számoljuk ki a slan sebzését, amit maximalizál, és utána adjuk hozzá az őselemét - ami meg itt nem sebez (a klasszikus harci értelemben), hanem E-je levonódik az ellentétes őselemi alapú lény E-jéből. A roham csak a slan sebzését duplázza, ahogy a kiáltás is csak arra von hatással. Valaki említette az átlagosnál nagyobb erőből fakadó sebzésmódosítót is, de az csak LOVASroham esetén nem duplázódik, a normál, gyalogos rohamnál nem veszi ki a rendszer a sebzés kétszereződéséből. 

Így már kicsit más a képlet, de persze a kombó így is jó és erős. 

Persze, ha szabályossá és a játék keretei között reálissá, értsd: magyarázhatóvá és indokolttá tettük, akkor lehet rajta tovább filozofálni. Én azt gondolom, hogy nem baj ez egy főellenféllel folytatott küzdelemnél. Hiszen azért van a főellenfél, hogy legyőzzék. Azért van a roham, hogy "egy csapással eldöntse" a küzdelmet, nem is minden kockázat nélkül. Miért kellene ezt elvenni a játékostól? (magát a tényt, az eszközt, én a slan chi-harc és az őselemi mozaik kombinációjával továbbra sem értek egyet.) De hát ezek az eszközök ezért vannak! Ha KM-ként nem tetszik, úgy értem, túl könnyűnek találod az ellenfél legyőzését így - bár hozzáteszem, hogy ha egy ellenfél "csak" ennyi, akkor azt bizony így kell/lehet legyőzni... , akkor a törvényes KM-i keretek között kell nehezítened a helyzetet, nem úgy, hogy mondjuk megtiltod a rohamot főellenfélre... mert miért is? 

Lehet egynél több főellenfél. Lehet betonkemény-megaerős főellenfél is... de talán érdekesebb, a bonyolultabb főellenfél. Le kell győzni a csatlósait, a mágikus csapdáit, a fejtörőit, bármit... aztán lehet, hogy egyébkén meg le lehet könyökölni, és kész is... hadd élvezze a JK, ha már nyert. 

Quintus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Shen írta:
15 órával ezelőtt-kor Quintus írta:

Inkább megoldanám, hogy ne tudjon a JK rohamozni

Inkább csak azt hogy ne érje meg neki rohamozni (mindig). Nem annyira poén ám a roham, ha az ellenfél üt először mert magasabb a kezdeményezése akár csak eggyel is.

És nem csak a rohamot elszenvedő NJK sebez duplán, hanem bármi és bárki (szvsz akár a gyilkos csapás bevitele után is). Egy rejtőző njk, egy csapda (talán a Karneválban is így hullott el egy gorviki a sírkamrában egy kifeszített éles dróttól), egy gyors vari (talán az alap papi csapás pl ilyen). Ráadásul igencsak elszontyolodhat a JK, ha egy illúzióra vagy egy jól elhelyezett tükörre (elteleportáló, időugró varázsló helyére) pazarolja el a roham-psziroham-varihegyek halmozása közben a tartalékolt pszi- és manapontjait. Persze ez nem a megszerveztük, így a nyílt színen rajtaütünk a gyanútlan főgonoszon eset, hanem amikor ész nélkül megyünk a hazai terepére vonal.

MagyarGergely, Quintus és Sneer kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Az előző történethez egy szegről-végről kapcsolódó kérdés: Elvileg a pszi roham egy kb azonnali energiafelszabadítás, amivel a mentális/lelki energiákat egy fizikai cselekedetbe forgatjuk. Mi van akkor, ha a lecsökkenő ME (dinamikus pajzs le) miatt egy területre ható aktív varázslat (pl egy mozdulatlanság szimbólum a falról/testőr mellvértjéről) elkezd a JK-ra hatni? A csapás/szúrás/ütés elindítása megtörtént (nyilván e miatt is csökken az ME). Két elvileg azonnali cselekedet, de... vagy nem de...?

Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Rodrigo írta:

ha a lecsökkenő ME (dinamikus pajzs le)

Ha az ETK rendszer keretein belül gondolkodunk, akkor egyetértek @tetraválaszával, de a magam részéröl jobbnak tartom az UTK megközelítését a dinamikus pszi pajzzsal kapcsolatban. Az UTK szerint a dinamikus pszi pajzsot nem lehet csak úgy "hordani", hanem koncentrációt igényel. Tehát akkor húzod fel ideiglenesen, ha számítasz asztrál/mentál támadásra.

Rodrigo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor tetra írta:

Nem, a pszi roham nem azonnali, hiszen egy támadás nem egy időpillanatot emészt fel. Tehát előbb pszi pontok elhasznál, támadás megtörténik, eközben simán hathat valami a személyre.

Ok. Akkor felszabadított energiával (magasabb TÉ-vel) dermed mozdulatlanná az illető. Bennem is ez volt a szabályok szerint, csak valahogy életszerűtlennek tűnt első végiggondolás után (nélkül?). Elvileg az ütéssel, csapással egyezerre hörren egyet a karakter, mintegy hozzáadva a lelki pluszt. Vágom, hogy játéktechnikában ez a támadás előtt bejelentve levonva hozzáadva stb, de ez nem egy klasszikus értelemben vett roham, hanem egy akár álló helyzetből is kivitelezett ütés, kiáltással aktivált szellemi plusszal (ld távol-keleti harcművészetek). Úgy tűnt a pszi energia nem a támadás előtt adja oda előre a pluszokat az értékekhez (mint pl az áldás vagy hősi lélek vagy stb), hanem a támadás(mozdulat) része, abban szabadul föl. A szabályt nézve viszont a pszi pont azonnal átalakul és a diszciplína használója csak felszabadítja a plusz TÉ-t a kiáltással. Ezért a pszi pont az indítás pillanatában (automatikusan megnyert kezdemény) már el is fogyott. Bocs, hogy túlragoztam, de a bennem leképződött pszi roham nem egyezett a szabályokban leírtakkal, ami nyilván az én hibám.

40 perccel ezelőtt-kor Quintus írta:

Ha az ETK rendszer keretein belül gondolkodunk, akkor egyetértek @tetraválaszával, de a magam részéröl jobbnak tartom az UTK megközelítését a dinamikus pszi pajzzsal kapcsolatban. Az UTK szerint a dinamikus pszi pajzsot nem lehet csak úgy "hordani", hanem koncentrációt igényel. Tehát akkor húzod fel ideiglenesen, ha számítasz asztrál/mentál támadásra.

Igen, ugyanakkor az ETK-s partiban ez már erősen háziszabálynak számítana.

Link a hozzászóláshoz

Nem értek egyet azzal, hogy nem "azonnal" történik meg a pszi roham. Ez egy 1 szegmenses diszciplína, és mint ilyen, a szabályok szerint mindent megelőzve, rögtön megtörténik, sőt a leírásban is kitérnek rá, hogy a KÉ-t nyeri automatikusan az alkalmazó (mint ahogy egy 1 szegmenses varázslatán is történne). Ha ez egy chi harchoz, vagy hősi lélekhez hasonlatos "buff" lenne, amit felpakol magára aztán ettől függetlenül harcol, az más kérdés, de ez egy egyszeri, a diszciplína használata által megidézett hatás, nem látom be, miért kéne eltelnie akármennyi időnek is az aktiválás és a támadás között, és elképzelni sem tudom, a karakter mivel töltene ezt az időt. Megfeszült izmokkal, testi, lelki erejét beleadva állna egy kicsit?

A kérdésre visszatérve, nem tudok róla, hogy ezt a helyzetet a szabályok bárhogy is értelmezni tudnák, én azt tenném (teljesen saját vélemény), hogy engedném a támadást, de aztán rögtön, a találat pozíciójában bekövetkezne a mozdulatlanság.

Link a hozzászóláshoz

A diszciplína aktiválás 1 szegmens, hatóidő 1 támadás. Ha a támadás teljes egésze pszivel van támogatva (az automatikus kezdemény miatt úgy tűnik már az indítása is) és a támadás valamennyi (nemnulla) időt kénytelen igénybe venni, akkor a pszi energia már nincs a használó elméjében a támadás alatt. A lényeg az, hogy abban a pillanatban, mikor felhasználtnak minősül a pszi pont, akkor hatni kezd rá a varázslat. Az én lelkemnek is sántított tetra válasza, de szerintem a szabályok alapján neki van igaza. 

(A KM bármelyik verzió mellett dönt is, mint JK mindkettőt elfogadom persze.)

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Én nem azért mondtam, hogy nem azonnal történik, mert két részre lehet bontani a dolgot (pszi + támadás), hanem mert egy támadás nem egy nulla időt kitevő cselekedet. Annak a fegyvernek el kell jutni a célpontig, még akkor is, ha tényleg csak ennyi történik, és nincs benne cselezés. Márpedig tapasztalatból azt mondom, hogy az első szándékú támadás az nagyon ritkán jön be. Tehát felszabadítja a pszi energiákat, a támadás megkezdésekor már garantáltan nincs benne a dinamikus pajzsban, hogy mikor "távoznak el" az innentől lényegtelen, a támadás közben megakad, ha bénítást kap valami szimbólumból.

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Igen, most már értem mire gondoltál, teljesen világos! Viszont még egy kis bizonytalanság van bennem, bár ez már a fingesztergálás kategóriája. Elméletileg nem biztos, hogy úgy kell értelmezni a pszi rohamot, hogy elindítja a mozdulatot, melynek pillanatában rögtön elvész a pszi pont, aztán már csak a lendület viszi tovább a kezet. Én mindig úgy képzeltem ezt, hogy az egész mozdulat azért olyan átütő erejű, mert a pszi energiák felaszabadulást, az ütés egész folyamata által vezeti a célpontig. Egyszerűbben fogalmazva, a kéz juttatja el a feltörő szellemi erőt az ellenfélig, ami ezáltal az ütés befejeztével használódik föl. De ez már olyan dolgok elemezgetése, amivel a készítők sem foglalkoztak soha, úgyhofy felesleges is. :)

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...