Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A Varázsló - minden vele kapcsolatban


Hogyan viszonyulsz a varázslóhoz?  

180 szavazat

  1. 1. Hogyan viszonyulsz a varázslóhoz?

    • Gyakorlatilag sehogy, még nem nagyon nézegettem...
    • Már többször belenéztem, de még a jövő zenéje...
    • Néhányszor már játszottam vele, de még keveset tudok...
    • Többször játszottam már vele, egész jól megy, de még van mit tanulnom
    • Nagyon gyakran játszom vele, nem okoz gondot semmi, ismerem töviről-hegyire


Recommended Posts

Üdv!

@Szigony,

Én azt gondolom, hogy nem rosszak a kérdéseid. Valóban El kell olvasni akár többször is a vonatkozó fejezeteket, aztán egyben, és még néha újra... én egy ideje mesélek már... olvastam is mindent többször is... mégis, mégis, rendre találok "új" és meglepő dolgokat, ami eddig nem jött elő, vagy amihez azóta más nézőpontot gyűjtöttem. 

Nem véletlenül kell játszani és mesélni, mert akkor jönnek elő igazán a dolgok. És lehet, hogy valaki végigjátszott már két varázsló életutat is, és még mindig belefuthat olyan kérdésekbe, amire eddig nem gondoltak, mert ez nem jött elő. Szóval nem vagy buta :) 

Az is igaz, hogy a legtöbb kérdésről megéri, lehet beszélgetni, még jóval a játék előtt felkészülni belőle. Ez egyébként az ilyen fórumok előnye, azzal együtt, hogy több személy több ötletet, meglátást ütköztethet. Arról nem is beszélve, hogy biztosan akad valaki, aki olvasott valami olyat, és még éppen emlékszik is rá, ami éppen nem jött fel. Ezt egyedül nem, vagy nehezen ásod elő... és nem biztos, hogy akkor amikor kell. És ez a KM-edre is igaz.

Persze az is igaz, hogy mindent nem lehet kikötni, leírni előre. Ez egy szerepjáték, egy elképzelt világ hihetetlen bonyolultságú rendszereinek játszhatóra és befogadható méretűre modellezése. Egyszerűen nem fér bele minden. Hadd álljak elő egy személyes példával, amikor valami házi varázslatot akartunk kidolgozni, persze úgy, hogy ne maradjon kérdés és minden eshetőségre választ adjon a leírás... valami 5 és fél oldal lett... és azt hiszem, találtunk még olyan kérdést, ami nem volt benne. Most mégis... képzeld el, ha csak az 1TK varázslatait ilyen részletességgel írnák le.. ki olvasná el? Ki jegyezné meg? Ki tudná azt alkalmazni? Szóval sosem lesz minden kérdés tisztázva. Ebből az következik, hogy ha tetszik, ha nem, úgy kell leülni játszani - főleg a varázslóval! - hogy biztosan maradnak nyitott kérdések, de ha nem, akkor játék közben előjönnek majd. És itt érkeztünk el ahhoz a részhez, hogy "a KM-edet kérdezd". Mert ő mesél, ő oldja majd meg az adott kérdést. Nem csak azért írták ezt a formulát egy csomó helyre a könyvben, mert lusták vagy mert nem fért bele a magyarázat az emészthető hosszúságú szövegbe. Hanem azért is, mert a MAGUS mágia világa és működése egy olyan komplex, szerintem elmagyarázhatatlan folyamat, rendszer, ami mindenkinek a fejében kicsit másképpen bontakozik ki, főleg, ha egyre inkább beleásunk a részletekbe. És ezért CSAK A KM-ed tud relevánsan nyilatkozni. Azért, mert ő mesél. Amilyen mentalitása, elképzelései neki vannak, amilyen szabályokat ő ismer és fontosnak tart, azok fognak érvényesülni. És ha mondjuk én itt frappánsan megválaszolok valami apró részletet, akkor az nem biztos, hogy az ő világképébe zökkenőmentesen érvényesül majd. Amit ő elképzel, amit ő ott kitalál, onnantól az lesz a fejében és remélhetőleg azt alkalmazza majd legközelebb is. Szóval eszerint meg nem érdemes túlboncolgatni a kérdést... talán jogos Tetra "fáradtsága" is a részletek hajszolása ügyében. 

Szerintem a legtöbb ilyen kérdésnél általánosságokat kell alapul venni. Azt, hogy legyen értelme a varázslatnak, mert ha ellehetetlenítem, akkor köszi szépen, de sokat nem érünk vele... aztán működjön, legyen valamennyire elképzelhető, a nekünk tetsző bonyolultságban elképzelt mágia működési rendjébe, világképbe illeszkedjen bele. (ez mondjuk már háttérismeret szintű is, amiben megint csak rengeteg saját elképzelés is van...) Aztán elképzelhető legyen, hogy Yneven ez megvan és évezredeken keresztül megvolt és mégsem szűnt meg a világ létezni... (lásd atombomba kérdése). Aztán legyen a táposság szempontjából is elfogadható, ne borítsa fel nagyon az arányokat, a világot. Ha valami übertáp és ellensúlyozhtatlan, megfoghatatlan, akkor azt illik korlátozni a világ lehetőségein, a működési mechanizmuson belül. De engedni is kellene a jó megoldásokat, mert szerintem a MAGUS mágiarendszerének egyik jellemzője és hatalmas előnye a kombinálhatóság, ami nyilván azt jelenti ,hogy nem csak azt az egy sablonos megoldást kell elképzelni, amit a leírás sugall. Aztán nem árt, ha a megoldás reális a világ és a karakter szempontjából, az ottani ismereteknek megfelelően lett kialakítva. Nem egy lelketlen vérpisti által, aki a 21.századi tudását és a részletes, mindenre kiterjedő szabályrendszer ismeretét felhasználva hihetetlen kombinációkat alakít ki. Ez már most annyira bonyolult, hogy nem nagyon van más megoldás, a KM-ed tudja. (persze ide jön az a korrektség, hogy a KM-nek illik megosztani veled azokat az ismereteket, amik alapnak gondol, hogy a karaktered tudja, mert az nem korrekt, hogy valamit te nem tudsz, de ő igen, mert ő a KM és a karakterednek is tudnia kellett volna, majd ő megbüntet azért mert nem helyesen cselekedtél - persze ennek is van inkorrekt vadhajtása, amikor a játékos felteszi  kérdést, hogy mit csinálna egy varázsló ilyenkor, merthogy biztosan meg tudja oldani, nem? Mondd meg!) 

Azért, ha már ennyi okoskodást végigolvastál, leírom az én ötleteimet. 

A befogni kívánt lelket meg kell jelölni. Én itt engedném a kategorizálást is, pl. ember... aztán a leghamarabbi ember lelket fogja be. De a legbiztosabb a név, a konkrét megjelölés. Az érzékelés tekintetében olyasmit tekintenék alapnak, amit maga a varázsló is érzékelhet... mert nem hiszem, hogy a varázsjel olyan képességeket adna, ami neki nincs. Tehát pl. a "csak a gyilkost fogja be" nem jó, mert azt honnan tudja? Szeritnem a zóna korlátozza, azaz nehogy már egy dorani jel egyszer csak elszipkázza a 13-ak egyikének lelkét Kránból... (reális világműködés). stb. 

Idéz

ha egy élőlényen helyezi el a varázsló a lélekcsapdát, és saját magát jelöli meg, mint befogadandó lelket, és neki nagyobb az akaratereje, akkor miként alakulnak a főjellemzők a beköltözés után?

Szerintem a fizikai jellemzők a testé, az eredeti személy jellemzői lesznek, pl. az erő, míg a lélekkel hozott szellemi jellemzők azok a varázslóié lesznek. 

Idéz

a varázsló viszi az akaraterőt, intelligenciát, asztrált, minden mást meg a befogadó test ad?

kb. 

Idéz

(mi a helyzet az érzékeléssel?)

Szerintem az kettős. Egyrészt, a fizikai érzékszervek függvénye, másrészt a tudat információ feldolgozó és értelmező képességéé. Pl. egy buta ork hiába látott eddig is egy varázsjelet, fogalma nem volt, mi az, miután a varázsló beleköltözött, ugyanúgy látja, de már tudja is mi az. A speciális érzékeléssel fordított a helyzet. Pl. az orknak van infralátása, a szeme biztosítja, de a varázsló csak nehezen fog boldogulni vele, meg kell szoknia, hogy pl. mi mit jelent. Én ezt lemesélném, és próbákkal, idővel tapasztalhatná ki. 

Idéz

az ÉP szerintem a testtől függ, de mi a helyzet az FP-vel?

Szerintem az is, nagyrészt. Akkor járunk el korrekten, ha az Fp összetevőit felbontjuk és átszámoljuk, pl. az állóképesség a test fizikai adottságaitól függ, de az akaraterő, amit a varázsló lelke hoz, az kicsit megváltoztathatja ezt. A Tsz során szerzettek jó kérdés... mert a Tsz-ben a varázsló Tsz-e érvényes szerintem, hiszen ő semmiféle edzettséget, tapasztalatokat nem szerzett az új testtel... ugyanakkor a fizikai megerősödés, a fájdalom megszokása meg a fizikai oldalé. Talán a két Fp átlaga? 

Idéz

a varázsló ebben az esetben hozzáfér az elnyomott lélek emlékeihez?

Szerintem nem. Elnyomja, "bezárja egy zugba" oszt kész. Az másfajta mágia lenne. Esetleg le lehetne szerepjátszani a két lélek harcát, esetleg fokozatos egybe olvadását is, ami során el tudok képzelni közös emlékeket is. 

Idéz

élőlényről van szó, így jogosan merül fel a kérdés, hogy egy visszaváltoztatás után mi lesz az eredmény?

Ezt nem teljesen értem. Milyen visszaváltoztatás? Hova vissza? Nem változott át senki... csak a varázsló lelke beleköltözött egy testbe. Hogy jön ki a varázsló lelke? Pl. meghalt? Akkor ugyanúgy megszűnik élőlénynek lenni. (princípium). Szerintem a varázsló nem isten, nem képes élőlényt alkotni.. magából sem, ha egyszer már nem az. Az jó kérdés, hogy az új, még élő test proncípiumával mi lesz... szerintem az az eredeti lélek része... ami elnyomsz... azaz ha az megszűnik, elvész az is, ha meg közben át-meg visszaváltoztatják, akkor bár a varázsló lelke uralkodik, de a princípium az eredeti lélekhez kapcsolódik, így szerintem, én így engedném, az eredeti élőlény teste alakul vissza, és nem a varázsló lelkében őrzött varázslóvá változik át mint visszaalakulás... (azért mindent ne lehessen már, na). 

Szigony és Sneer kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
On 2023. 11. 25. at 11:31-kor MagyarGergely írta:

Szerintem az is, nagyrészt. Akkor járunk el korrekten, ha az Fp összetevőit felbontjuk és átszámoljuk, pl. az állóképesség a test fizikai adottságaitól függ, de az akaraterő, amit a varázsló lelke hoz, az kicsit megváltoztathatja ezt. A Tsz során szerzettek jó kérdés... mert a Tsz-ben a varázsló Tsz-e érvényes szerintem, hiszen ő semmiféle edzettséget, tapasztalatokat nem szerzett az új testtel... ugyanakkor a fizikai megerősödés, a fájdalom megszokása meg a fizikai oldalé. Talán a két Fp átlaga? 

Én ezt semmiképp nem így képzelem. Szerintem a test amibe a varázsló költözik, hiába él, ha a lélek idegen. Gyakorlatilag egy "fél zombi" teremtödik. Nem fog éhséget és fájdalmat se érezni. Addig megy előre amig tud, punktum. Külön figyelnie kell a napi három étkezésre és az italfogyasztásra is, ez különösen kinos tud lenni, mondjuk egy sivatagban. 

tetra, bűvdudás és MagyarGergely kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

9 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Én ezt semmiképp nem így képzelem. Szerintem a test amibe a varázsló költözik, hiába él, ha a lélek idegen. Gyakorlatilag egy "fél zombi" teremtödik. Nem fog éhséget és fájdalmat se érezni. Addig megy előre amig tud, punktum. Külön figyelnie kell a napi három étkezésre és az italfogyasztásra is, ez különösen kinos tud lenni, mondjuk egy sivatagban. 

Van benne valami. én a visszaváltoztatásnál érveltem valami hasonlóval, hogy mégsem ugyanaz az élőlény... de jogos, a varázsló alapból nem olyan képességű lény aki meg tud szállni testeket, tehát érdemes lehet akár már itt korlátozni, hiszen az eredeti élőlény nem "élhet nyugodtan", hiszen a varázsló lelke elnyomta egy részét... 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
22 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Én ezt semmiképp nem így képzelem. Szerintem a test amibe a varázsló költözik, hiába él, ha a lélek idegen. Gyakorlatilag egy "fél zombi" teremtödik. Nem fog éhséget és fájdalmat se érezni. Addig megy előre amig tud, punktum. Külön figyelnie kell a napi három étkezésre és az italfogyasztásra is, ez különösen kinos tud lenni, mondjuk egy sivatagban. 

 

pont az a különbség egy előholt, meg egy élő között, hogy az egyiknek nem működnek az alapvető életfunkciói, a másiknak meg igen

amennyiben az általad vázolt verzió lenne a kiindulási alap lélegezni is elfelejtene (ami nem csak sivatagi körülmények között minősül különösen kínosnak)

 

Link a hozzászóláshoz
41 perccel ezelőtt-kor Szigony írta:

és egy kómában fekvő embernek is vannak fájdalmai

Ám amíg ezt a fájdalmat az elnyomott, magatehetetlen, eredeti lélek érzi, addig ez a betolakodó halott lelket nem sokmindenben fogja zavarni. 

Lásd még a kóborló dögöket (Necr. oszt. III.): ezek is halott lelkek, akik mások élő, elbitorolt testével verik a csalánt. 

Szigony kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
7 órával ezelőtt-kor bűvdudás írta:

Ám amíg ezt a fájdalmat az elnyomott, magatehetetlen, eredeti lélek érzi, addig ez a betolakodó halott lelket nem sokmindenben fogja zavarni. 

Lásd még a kóborló dögöket (Necr. oszt. III.): ezek is halott lelkek, akik mások élő, elbitorolt testével verik a csalánt. 

 

azért az őrültségnek is vannak fokozotai: egy még életében teljes mértékben őrült valaki, aki annyira fullban nyomta a kretént, hogy természetes úton kiaszakad a reinkarnációból (és adott esetben évszázadokig test nélkül létezik, míg meg nem száll valakit) mégsem azonos kategória egy megbillent elméjű kalandozó nekromantával, aki úgy dönt, hogy egy erősebb, gyorsabb, ügyesebb testben kívánja tengetni a napjait, ezért galád módon ámde rettentően tudatosan összefirkálja a kiválasztott testet, majd öngyilkosságot követ el, hogy a lelke elhagyhassa az eredeti porhüvelyét, és kb azzal a lendülettel beleköltözzön a kiválasztott testbe (és mint ahogyan Sneer rámutatott, maga a költözés is megterhelő tud lenni)

hangsúly a tudatosságon

ő használni akarja a testet hosszú távon  és nem kihasználni rövid távon

 

egyébként ez egy teljesen jó példa volt

már értem a nézőpontodat

 

próbálom emésztgetni

 

 

 

 

 

Link a hozzászóláshoz
12 órával ezelőtt-kor Szigony írta:

pont az a különbség egy előholt, meg egy élő között, hogy az egyiknek nem működnek az alapvető életfunkciói, a másiknak meg igen

amennyiben az általad vázolt verzió lenne a kiindulási alap lélegezni is elfelejtene (ami nem csak sivatagi körülmények között minősül különösen kínosnak)

Akkor látod a lényeget! Mondjuk azt, hogy egy varázsló 17-es intelligenciával képes állandó finom koncentrációra ami ezt megoldja.... De szögezzünk le valamit, az a test nem az övé, a lelke és a teste nem kapcsolódik egymáshoz úgy, ahogy kellene ergo a működéssel lesznek gondok. Értem mi a problémád és mint tapasztalt varázsló felhasználó ( nem rég halt meg szegény Aemonom is :(  ), ráadásul olyan felhasználó aki sötét karaktereket szokott hozni és szintén eljátszott ezekkel a gondolatokkal, el kell, hogy keserítselek! Egy problémát akarsz megoldani, de olyan varázslattal ami nem erre való! A halottmozgatás bélyeg nevében benne is van a lényeg! A testet a mágia fogja mozgatni, akkor is ha szomjan hall, ha éhen hal, sőt ha elvérzik akkor is, hisz a fájdalmat nem érzi, így simán bekaphat egy csatában annyi pár fp-s sebet, hogy közben ki is vérzik.... Az élőholtaknak nem ÉP-uk van, célszerűbb a struktura pontot használni, azok meg szomjan halás esetén még meg maradnak. Ergo, amíg a test képes mozogni, az izmok egyben a csont nincs törve, addig varázsló használni is tudja. A rossz hír, ha a testet szétbarmolják, a varázsló teste még mindig benne lesz és semmit se tud tenni, csupán évezredekig gondolkodni azon, hogy mégis mekkora baromságot csinált... hisz a lélekcsapda bélyeg még mindig fogja.... A km helyében az aktuális ép-hez hozzáadnék 10-et és ennyivel rendelkezik az új khm... karaktered. Ép töltés viszont nincs..... kivéve, ha ismersz egy bm-et aki elég jó fej veled, amire valljuk be elég kevés esély, meghát ismerned kellene a BM mágiát is a varázslóval ahhoz, hogy tudd ezt.

Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor Szigony írta:

azért az őrültségnek is vannak fokozotai: egy még életében teljes mértékben őrült valaki, aki annyira fullban nyomta a kretént, hogy természetes úton kiaszakad a reinkarnációból (és adott esetben évszázadokig test nélkül létezik, míg meg nem száll valakit) mégsem azonos kategória egy megbillent elméjű kalandozó nekromantával, aki úgy dönt, hogy egy erősebb, gyorsabb, ügyesebb testben kívánja tengetni a napjait, ezért galád módon ámde rettentően tudatosan összefirkálja a kiválasztott testet, majd öngyilkosságot követ el, hogy a lelke elhagyhassa az eredeti porhüvelyét, és kb azzal a lendülettel beleköltözzön a kiválasztott testbe (és mint ahogyan Sneer rámutatott, maga a költözés is megterhelő tud lenni

Jéééééééééééézusom baszki....  sokkot kaptam :D Azért az öngyilok durva, tuti a KM helyében nem mondanám el, lehetséges e a varázslat, legyen csak öngyilok, aztán dobok egy érmét lássuk kinek áll a szerencse :D 

Link a hozzászóláshoz

Végül is az álomkristályok is nagy vonalakban így működnek. Megszállja a testet megkapja annak a fizikai tulajdonságait.
Azért szerintem logikusabb lenne úgy hogy a harc értékeket (KÉ,TÉ,VÉ,CÉ,FP,ÉP) újra kelljen számolni, az új fizikai értékek és a varázsló kaszt szerint.  Pszi ,MP , KP marad a varázslóé. Ahogy a képzettségek is. Természetesen nem kapja meg a test korábbi tulajdonosának képzettségeit se.
Mivel ez nagyon durván feketemágiának minősül így az illetékesek nem nagyon fogják tőle megkérdezni, hogy miért is csinálta ezt, hanem azon nyomban elpusztítják.  
 

Szigony kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
9 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Akkor látod a lényeget! Mondjuk azt, hogy egy varázsló 17-es intelligenciával képes állandó finom koncentrációra ami ezt megoldja.... De szögezzünk le valamit, az a test nem az övé, a lelke és a teste nem kapcsolódik egymáshoz úgy, ahogy kellene ergo a működéssel lesznek gondok. Értem mi a problémád és mint tapasztalt varázsló felhasználó ( nem rég halt meg szegény Aemonom is :(  ), ráadásul olyan felhasználó aki sötét karaktereket szokott hozni és szintén eljátszott ezekkel a gondolatokkal, el kell, hogy keserítselek! Egy problémát akarsz megoldani, de olyan varázslattal ami nem erre való! A halottmozgatás bélyeg nevében benne is van a lényeg! A testet a mágia fogja mozgatni, akkor is ha szomjan hall, ha éhen hal, sőt ha elvérzik akkor is, hisz a fájdalmat nem érzi, így simán bekaphat egy csatában annyi pár fp-s sebet, hogy közben ki is vérzik.... Az élőholtaknak nem ÉP-uk van, célszerűbb a struktura pontot használni, azok meg szomjan halás esetén még meg maradnak. Ergo, amíg a test képes mozogni, az izmok egyben a csont nincs törve, addig varázsló használni is tudja. A rossz hír, ha a testet szétbarmolják, a varázsló teste még mindig benne lesz és semmit se tud tenni, csupán évezredekig gondolkodni azon, hogy mégis mekkora baromságot csinált... hisz a lélekcsapda bélyeg még mindig fogja.... A km helyében az aktuális ép-hez hozzáadnék 10-et és ennyivel rendelkezik az új khm... karaktered. Ép töltés viszont nincs..... kivéve, ha ismersz egy bm-et aki elég jó fej veled, amire valljuk be elég kevés esély, meghát ismerned kellene a BM mágiát is a varázslóval ahhoz, hogy tudd ezt.

pillanatnyilag arról van ugye szó, hogy egy élő emberre (miegymásra) van felrajzolva a lélekcsapda bélyeg, ami a varázsló lelkét hivatott az adott testbe plántálni

ebben az esetben ha ténylegesen folyamatosan koncentrálnia kellene a légzésre ahhoz, hogy megtörténjen, akkor nem tudna koncentrálni a dinamikus pajzsára

de ha menne is a kettő együtt, alvás közben akkor sem tudna koncentrálni --> gyorsan elhalálozna a kiválasztott test (onnantól kezdve tényleg kellene a halottmozgatás is)

de ez még egy démon által megszállt testre sem igaz (van a bestiáriumban valami jószág, ami akkor jön létre, ha egy BM összebeszél egy démonnal, hogy néha kölcsönadja neki a testét)

ha egy démon uralama álló (egyébként élő) test számára nincs gond az anyagcsere egyik aspektusával sem, akkor attól miért lenne, ha egy emberi lélek nyomja el a másik emberi lelket?

 

[szegény Aemonod egy nekromanciával barátságot ápoló minimum 6. szintű varázsló volt? ... aki úgy halt meg, hogy szeretett volna az ynevi létben még véghezvinni ezt-azt?]

 

 

Link a hozzászóláshoz
9 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Jéééééééééééézusom baszki....  sokkot kaptam :D Azért az öngyilok durva, tuti a KM helyében nem mondanám el, lehetséges e a varázslat, legyen csak öngyilok, aztán dobok egy érmét lássuk kinek áll a szerencse :D 

egy technológiát sosem vezetünk be még a kísérleti fázist megelőzően

ha (=AMENNYIBEN) meg már többszörösen igazolást nyert, hogy a kidolgozott eljárásrend működik, akkor nincs számottevő rizikó

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

On 2023. 11. 28. at 17:49-kor Szigony írta:

ha (=AMENNYIBEN) meg már többszörösen igazolást nyert, hogy a kidolgozott eljárásrend működik, akkor nincs számottevő rizikó

Neked, mint játékosnak. Éppen ezzel érveltem korábban... hogy próbáld meg egy tudós varázsló fejével nézni a dolgot... akinek még annyi dolga van. Aki már tud eleget ahhoz, hogy rájöjjön, mennyi mindent nem tud még. Hogy mennyi minden múlik a véletleneken, az együttállásokon... esetleg a túlvilági hatalmak akaratán... 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
16 perccel ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Üdv!

Neked, mint játékosnak. Éppen ezzel érveltem korábban... hogy próbáld meg egy tudós varázsló fejével nézni a dolgot... akinek még annyi dolga van. Aki már tud eleget ahhoz, hogy rájöjjön, mennyi mindent nem tud még. Hogy mennyi minden múlik a véletleneken, az együttállásokon... esetleg a túlvilági hatalmak akaratán... 

összefoglalván: a KM akaratán

világos

(nyilván ezek azok a kivételek, amelyek erősítik a szabályt)

Link a hozzászóláshoz
On 2023. 11. 28. at 17:46-kor Szigony írta:

ebben az esetben ha ténylegesen folyamatosan koncentrálnia kellene a légzésre ahhoz, hogy megtörténjen, akkor nem tudna koncentrálni a dinamikus pajzsára

Vétó, lásd légzés- járás- beszéd egyszerre. Mind-mind folyamatos gyenge koncentráció...

On 2023. 11. 28. at 17:46-kor Szigony írta:

de ha menne is a kettő együtt, alvás közben akkor sem tudna koncentrálni

Itt a bibi a logikában. Nem kell aludni, mivel a testnek van szüksége alvásra, neki nincs. A lelke már külön létezik a fizikális testtől! Ismét ne felejtsük el, hogy "halottmozgatás bélyeg!!!". Ezt akkor is rá kell rajzolnod, ha nem halt meg a test, vagy különben az eredeti gazda fogja mozgatni. Erre van szükség ahhoz, hogy a beköltöztetett lélek átvegye a test felett a hatalmat.

On 2023. 11. 28. at 17:46-kor Szigony írta:

de ez még egy démon által megszállt testre sem igaz (van a bestiáriumban valami jószág, ami akkor jön létre, ha egy BM összebeszél egy démonnal, hogy néha kölcsönadja neki a testét)

Ne keverjük a szezont a fazonnal. A démonnak ez spec. tulajdonsága. Te a varázsóval valami hasonlót akarsz előidézni, egy NEM erre való varázslatra. 

On 2023. 11. 28. at 17:46-kor Szigony írta:

[szegény Aemonod egy nekromanciával barátságot ápoló minimum 6. szintű varázsló volt? ... aki úgy halt meg, hogy szeretett volna az ynevi létben még véghezvinni ezt-azt?]

Aemon egy 5. szintű kyr varázsló volt, akit egy macskára rajzolt zóna jelen keresztül őltek meg. R.I.P. ! Béke poraira, Ranagol adjon neki elég bölcsességet...

De mellékesen megjegyezném, hogy van egy még mindig élő 11. tsz-ű Mortus nevezetű varázslóm. Demonologiára és nekromanciára specializálva... Szóóóóóval azért értek egy kicsit hozzá. Nem mellékesen el vetettem vele a te általad vázolt lehetősége, mert még nekem is hard lett volna. Illetve élő karaktert akartam, aki nem fog csak úgy szomjan halni, ha nem figyelek. Ehelyett vulaghart csináltam belőle! Hidd el, sokkal menőbb Vulagharnak lenni :D 

Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Vétó, lásd légzés- járás- beszéd egyszerre. Mind-mind folyamatos gyenge koncentráció...

Egy élőlénynek a légzésre egyáltalán nem, a járásra kisagyból kell koncentrálnia, és a beszédre is külön agyterület van. Az élet során ezekre egyáltalán nem koncentrálunk, hacsak nem döntünk úgy. Egy halottmozgatott testnél kérdéses, hogy az agytő (légzés) és a kisagy épsége esetén ezek működnek-e maguktól.

1 órával ezelőtt-kor Darabolo írta:

Ezt akkor is rá kell rajzolnod, ha nem halt meg a test, vagy különben az eredeti gazda fogja mozgatni. Erre van szükség ahhoz, hogy a beköltöztetett lélek átvegye a test felett a hatalmat.

Akkor hagytam abba ennek a topiknak a figyelését, amikor elmentünk ebbe a buta irányba. Senki sem olvasta az ETK-t? Nem, nem fogod tudni átvenni egy irányítást egy test felett. Élőre a halottmozgatás hatástalan. Lelket kitúrni a helyéről nem leírt mechanika mozaik mágiával. Pap (lélek feláldozása), BM (megrontás), Boszorkány (eggyéválás) tudja megcsinálni. A testre rajzolt halottmozgatás az élet princípiumának távozásakor aktiválódik. Ekkor az épp eltávozni készülő lélek azonnal marad is a seggén, a varázslónak esélyt sem adva. Szóval ha valaki más testében szeretné folytatni a karrierjét, akkor előbb megöli az alakot, és utána kezd el halottmozgatást rajzolni. Aztán megöli saját magát is, hogy a lelke kiszabaduljon a testéből, és az előre felrajzolt lélekcsapdát használva beköltözhessen.

Darabolo és Daelon kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...