Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Antail

Recommended Posts

3 órával ezelőtt-kor Bitschak írta:

És egy kérdés: Lehet domvik inkvizítorral indulni? 

Szia Bitschak,

Nem zárjuk ki, de nem tartom könnyű ötletnek. A nehéz dió az, hogy hogyan tudod megindokolni, hogy egy Domvik hitű inkvizítor miért hű a végletekig a Pyarroni Papi Székhez (a shadoni inkvizíció helyett). Ha erre tudsz bombabiztos megoldást az előtörténetben, akkor írd meg légyszi psziben nekem, mielőtt még nekikezdesz a részletes karakterkidolgozásnak.

A karaktergenerálós kérdést meghagynám Silvernek. :)

Üdv,

TAO

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A karakterlap valami miatt ezüstöt jelöl arany helyett az induló pénznél,illetve a listán is. Az ezüst jelen esetben az arany? :)

A varázstárgyak esetében pl.: a hatalom amulettje mindenképp az amulett slotba megy, vagy lehetséges más formában is birtokolni (pl.: hatalom gyűrűje)?

Varázstárgyak alap esetben nem tehetők pl. láthatalanná. Ez azt jelenti, hogy teszem azt egy láthatatlanság köpenyt viselő pap egy lebegő szent szimbólum?

Köszönöm a válaszokat.  

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Morrick,

A hatalom amulettje tapasztalati úton készülő varázstárgy. "Ha Játékos Karakter kíván tapasztalati úton készülő varázstárgyat alkotni, csak a megfelelő formula birtokában teheti; annak utasításait pontosan követve elkészítheti az adott tárgyat." (1TK,386/2/4)

Én nem olvastam sehol "hatalom gyűrje" nevű varázstárgy leírását a karakteralkotásban engedélyezett szabálykönyvek egyikében sem, tehát ilyen "nincs". 

 

A láthatatlanság köpenyének leírásában ez áll: láthatatlanná válik - minden olyan felszerelésével együtt, amely része személyes aurájának -" (1TK,393/2/5). 

Úgy gondolom, hogy a pap szent szimbóluma része a karakter személyes aurájának. Következésképp egy láthatatlanság köpenyét viselő pap - ha a többi követelménynek is megfelel, (pl. súly) akkor nem egy "lebegő szent szimbólum" lesz, hanem azt is láthatatlanná teszi a köpeny. 

 

Link a hozzászóláshoz
11 perccel ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

A láthatatlanság köpenyének leírásában ez áll: láthatatlanná válik - minden olyan felszerelésével együtt, amely része személyes aurájának -" (1TK,393/2/5). 

Úgy gondolom, hogy a pap szent szimbóluma része a karakter személyes aurájának. Következésképp egy láthatatlanság köpenyét viselő pap - ha a többi követelménynek is megfelel, (pl. súly) akkor nem egy "lebegő szent szimbólum" lesz, hanem azt is láthatatlanná teszi a köpeny.

Node, Gyógyital, Hatalom Itala, bármilyen elhasználódó tárgy? Azokkal mi van?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ugyanaz. HA a pap személyes aurájában vannak, akkor a szabályok szerint a köpeny láthatatlanná kell, hogy tegye őket. 

Más a varázslói TAM mozaik, ott nincs ilyen kitétel. És az is érdekes lehet, hogy a pap szent szimbáluma valószínűleg akkor is a személyes aura része, amikor éppen nem valósulnak meg a személyes auránál leírt követelmények (1TK,299/1) :D (a varázslói varázslatok működésével menjünk át inkább a varázsló topicba, ez nem karakteralkotás.)

Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Daelon írta:

Eddig minden táborban üresen vettük sztem

ETK 390. A Hatalom Amulettje. 

2. bekezdés: "A varázslat annyi Mana-pontba kerül, amennyit a boszorkény vagy boszorkánymester a kőben tárolni szándékszik." 

Ezt én úgy értelmezem, hogy a követ Mana töltésre "felkészíteni" annyi Mp-be kerül, mint amennyit majd tárolni szándékszol benne. Szóval a varázstárgy elkészítésénél ezt is ki kell fizetni az alapanyag áron és a drágakövön túl.

Link a hozzászóláshoz
17 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

ETK 390. A Hatalom Amulettje. 

2. bekezdés: "A varázslat annyi Mana-pontba kerül, amennyit a boszorkény vagy boszorkánymester a kőben tárolni szándékszik." 

Ezt én úgy értelmezem, hogy a követ Mana töltésre "felkészíteni" annyi Mp-be kerül, mint amennyit majd tárolni szándékszol benne. Szóval a varázstárgy elkészítésénél ezt is ki kell fizetni az alapanyag áron és a drágakövön túl.

Ergo minden szintlépésnél (minden másodiknál legalább) mész, és keresel új rubint, hogy újraalkosd a tárgyat és beleférjen a megnövekedett manamennyiséged? Illetve ez továbbra is ütközik az összes korábbi tábor hasonló kérdésére adott válaszokkal, amikor egyértelműen csak a követ és alapanyagot kellett kifizetni.

Link a hozzászóláshoz
On 2017. 04. 22. at 13:01-kor Morrick írta:

A karakterlap valami miatt ezüstöt jelöl arany helyett az induló pénznél,illetve a listán is. Az ezüst jelen esetben az arany? :)

Szia Morrick, jól jelölt ezüstöt, mert mindig abban számol (arany esetén túl sok lenne a tizedes). Viszont a zavart az okozta, hogy egy nulla kimaradt a képletből, így szintenként csak 1 arannyal számolt, nem pedig 10-zel. Köszi az  észrevételt, javítottam.

On 2017. 04. 21. at 14:40-kor Bitschak írta:

A karaktergeneráló nem veszi figyelembe, ha 1. Szinten csak pszi af van es 5. Szinten Mf, végig azzal számol, mintha pszi Mf lenne. Nem beszelhetünk nagy eltérésröl, 4 pszi pont az egész.

Szia Bitschak, az általad felvázolt probléma a fejvadászra illik, de ahogy néztem hibátlanul számol. Első szinten megkapja az alapfok induló 4 pszipontját + 1 intelligenciából (alap intelligencia tulajdonság értéke 11), utána pedig minden szinten +3 pszipontot kap, amennyi az alapfokért jár. Amikor eléri az ötödik szintet már +4-et kap, ami a mesterfok után jár. 

A pénz szempontjából javított karakterlapot mellékeltem, mielőbb feltesszük a hivatalos linkre is.

 

Szerkesztve ekkor: , Silver által
A frissebb karaktergenerálót egy későbbi hozzászólásból tudod letölteni.
Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor Daelon írta:

Ergo minden szintlépésnél (minden másodiknál legalább) mész, és keresel új rubint, hogy újraalkosd a tárgyat és beleférjen a megnövekedett manamennyiséged? Illetve ez továbbra is ütközik az összes korábbi tábor hasonló kérdésére adott válaszokkal, amikor egyértelműen csak a követ és alapanyagot kellett kifizetni.

Vissza néztem néhány évet, és valóban van alapja annak amit írsz. Bár ott elsősorban a rubin bekerülési költsége volt a fórumos "egyeztetés" tárgya. Hiszem, hogy a csapatotok kiváló tábori teljesítményének nem ez a "kiskapu" volt az elsődleges oka! ;)

Hogy pontosítsuk a dolgokat, a Hatalom amulett bekerülési költsége:

- 1 karátos rubin: 250 arany

- elkészítési költség (alapanyagok, pl lánc, foglalat stb): 2 ezüst

- a kő MP befogadására alkalmassá tétele: tárolni kívánt Mp mennyiség x 2 arany

 

Sajnos a korábbi években tapasztalt pontatlanságoknak jómagam is tevékeny részese voltam, sorry! 

 

 

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz
On 2017. 04. 24. at 20:05-kor Catsmile írta:

Silver: úgy emlékszem, mintha a bárdnál is rosszul számolna, mivel csak az 5. szinttől kap Mf-ot... 

Szia Catsmile, megnéztem és jól emlékszel. A bárd is úgy kapja a pszit, mint a fejvadász, de a karakterlapon hibásan számolt a képlet. Hihetetlen, hogy ennyi év után is vannak még ilyen hibák a képletekben. Köszönöm az észrevételt, javítottam, innen letudjátok tölteni a minden szempontból jól működő verziót, és mindenhol máshol is frissítjük.

 

Szerkesztve ekkor: , Silver által
Az aktuális karakterlap az újabb hozzászólásomban látható.
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Volna pár(lehet hogy hülye)kérdésem.

Veterán végrehajtó egységének életben maradt, már visszavonult tagjai.

Mi van ha félelfel jövök és még aktiv akarok lenni?Ez problémát jelent?

A varázstárgyak ára: a rá költött Mp x 2 arany + a varázstárgy előállítási (alapanyag) költsége.

Mi van ha van varázsló a csapatban akkor ő is elkészithetni?Neki is ki kell fizetni a Mp x 2 aranyat?Mi van az elmúlt évtizedekben elkészitett tárgyakkal amig együtt kalandoztunk,mert pl 20 együtt töltött év alatt biztos készültek varázstargyak a küldetésekhez?Vagy hülye példa,de teszem azt ajándék láthatatlanság köppeny a félelf 100.-ik születésnapjára csak anyag ár költségen? stb stb

Másik kérdés.

Ha a karakter a városban él évtizedek óta és mostanra visszavonult, Mf méregkeverés és Mf alkimiával már elismert szakembernek számit.lehet már saját felszerelt laboratóriuma,vagy mindent meg kell vennie kifizetnie a kaland elején beleértve az alapanyagokat is? (Vagy bármilyen más szakmában Mf,pl fegyverkovács ékszerész stb,)

Vagy pl egy bajvivó vagy egy lovag,egy magasrangú nemes, saját kastély, szolgák,lovak,fegyvergyüjtemény,üzleti érdekeltségek ,befektetések stb.Ezt mind a tp-böl meg a kezdő aranyból kéne kigazdálkodni?

De pl egy 50 éves pap lehet már a papi szék tagja is vagy egy bajvivó a városi tanács tagja stb ezek mind komoly anyagi és politikai előnyökkel járhatnak.

Örökölt cimek, rangok, uradalmak, kereskedö flotta stb ezek mind lehetséges dolgok egy évtizedekig aktiv kalandozónak föleg miután visszavonult.Mi a határ, hogy lehet pl kezdő 120 aranyra korlátozni egy 12 szintü aktiv szolgálatból visszavonult bajvivot aki mondjuk megörökölte apja halála után a birtokot vagy a kereskedö flottát ,karavént stb,aminek az értéke akár több százezer arany is lehet.

(Ha valaki a fejét fogja ennyi hülyeség hallatán és azon gondolkodik hogy lehet ekkora marhaságokat kérdezni,annak üzenem hogy ezt majd a táborban legyen kedves személyesen megérdeklödi tölem valamelyik este miután kellő mennyiségü (természetesen alkoholmentes)  italt elfogyasztottam! ;)  )

Link a hozzászóláshoz
37 perccel ezelőtt-kor wolf írta:

Sziasztok!

Volna pár(lehet hogy hülye)kérdésem.

Veterán végrehajtó egységének életben maradt, már visszavonult tagjai.

Mi van ha félelfel jövök és még aktiv akarok lenni?Ez problémát jelent?

A varázstárgyak ára: a rá költött Mp x 2 arany + a varázstárgy előállítási (alapanyag) költsége.

Mi van ha van varázsló a csapatban akkor ő is elkészithetni?Neki is ki kell fizetni a Mp x 2 aranyat?Mi van az elmúlt évtizedekben elkészitett tárgyakkal amig együtt kalandoztunk,mert pl 20 együtt töltött év alatt biztos készültek varázstargyak a küldetésekhez?Vagy hülye példa,de teszem azt ajándék láthatatlanság köppeny a félelf 100.-ik születésnapjára csak anyag ár költségen? stb stb

Másik kérdés.

Ha a karakter a városban él évtizedek óta és mostanra visszavonult, Mf méregkeverés és Mf alkimiával már elismert szakembernek számit.lehet már saját felszerelt laboratóriuma,vagy mindent meg kell vennie kifizetnie a kaland elején beleértve az alapanyagokat is? (Vagy bármilyen más szakmában Mf,pl fegyverkovács ékszerész stb,)

Vagy pl egy bajvivó vagy egy lovag,egy magasrangú nemes, saját kastély, szolgák,lovak,fegyvergyüjtemény,üzleti érdekeltségek ,befektetések stb.Ezt mind a tp-böl meg a kezdő aranyból kéne kigazdálkodni?

De pl egy 50 éves pap lehet már a papi szék tagja is vagy egy bajvivó a városi tanács tagja stb ezek mind komoly anyagi és politikai előnyökkel járhatnak.

Örökölt cimek, rangok, uradalmak, kereskedö flotta stb ezek mind lehetséges dolgok egy évtizedekig aktiv kalandozónak föleg miután visszavonult.Mi a határ, hogy lehet pl kezdő 120 aranyra korlátozni egy 12 szintü aktiv szolgálatból visszavonult bajvivot aki mondjuk megörökölte apja halála után a birtokot vagy a kereskedö flottát ,karavént stb,aminek az értéke akár több százezer arany is lehet.

(Ha valaki a fejét fogja ennyi hülyeség hallatán és azon gondolkodik hogy lehet ekkora marhaságokat kérdezni,annak üzenem hogy ezt majd a táborban legyen kedves személyesen megérdeklödi tölem valamelyik este miután kellő mennyiségü (természetesen alkoholmentes)  italt elfogyasztottam! ;)  )

Szia!

 

Semmi gond, ha még "aktív" karakterrel szeretnél, jönni. Mi csupán arra gondoltunk, hogy tekintélyes, sokat próbált és megbízható karaktereket várunk Tőletek.

 

Ahogy a karakteralkotás is írja:

"Minden további felszerelést meg kell vásárolni a fentiek alapján kiszámított keretből.
Az árak meghatározásában a KESZK-ben található információk veendőek figyelembe. A
felszerelési tárgyak ára, attól függetlenül, hogy a karakter képes-e azt elkészíteni vagy sem, egyforma.
"

Minden olyan ingó és ingatlan vagyont Tp-ből kell megvásárolni, amelyet a modul során "használni" szeretnél. Természetesen színesítő céllal az előtörténetbe bekerülő hercegséget, kastéllyal és vadászházzal, ötezer jobbággyal örömmel olvassuk majd. Ám ennek a játék során nem lehet szerepe! Ezt kívánja a fairplay. Ami a címeket és pozíciókat illeti, ha olyan az előtörénet, nem fogunk vétót emelni. Csak sose feledjétek a nagy hatalom nagyobb felelősséggel is jár! ;)

Ez a szabály egyébként az azonos kiindulási feltételeket hivatott szolgálni. Így semmilyen ötletes előtörténet sem mentesíthet senkit a betartása alól.

 

Remélem kielégítő választ kaptál!

 

Üdv,

H.

Link a hozzászóláshoz

Thx Hulla! :)

Kielégitő választ kaptam,a varázsló a csapatban varázstárgyakat készit kivételével.

Teszem azt én varázslóval szeretnák játszani,12 szint 120Mp abbol már sok varázstárgy elkészithetö.Szoval mi a limit?Vagy a karakteralkotást figyelembe véve saját magamnak fizetem ki a Mpx2 Aranyat?

Egy kb 60 éves varázsló már biztos rendelkezik jópár mágikus tárgyal,de ha ezt nem is vesszük számitásba akkor is ott a lehetöség hogy készitsen magának a kaland kezdete elött vagy akár a csapattársainak alapanyag költségen,hiszen a mana pontokkal ö rendelkezik és nem mást bérel fel hogy elkészitse a tárgyakat,szóval ilyen alapon gyakorlatilag fillérekért készithet tetszöleges számu mágikus tárgyat,amik jelentös elönyöket biztosithatnak a csapatnak a játék során.

Vagy például egy pap mennyi gyógyitalt készithet hány darabbal láthatja el fejenkét a csapattársakat?Azért pl 14-ik szinten már böven van mana ponjat és arany is akad böven az alapanyagokra.

Szoval mi a limit hol huzzátok meg a határt?

Persze lehet hogy ezt valahol már leirtátok és csak én siklottam el felette,vagy egyszerüen csak nem fogom fel azt ami másoknak egyértelmü,de ez az én hülyeségem,na meg a kihagyott hosszú évek számlájára irandó,szóval bocsi ha valakit lefárasztottam. :)

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor wolf írta:

Persze lehet hogy ezt valahol már leirtátok és csak én siklottam el felette,vagy egyszerüen csak nem fogom fel azt ami másoknak egyértelmü,de ez az én hülyeségem,na meg a kihagyott hosszú évek számlájára irandó,szóval bocsi ha valakit lefárasztottam. :)

Hali,

Erősen átsiklottál felette, pedig Hulla alá is húzta a válaszában :) azaz gyakorlatilag igen, magadnak fizeted ki az aranyat, vagy a csapattársnak, vagy Sonnornak, tökmind1, mert ugyanannyiba kerül: Mp *2 + alapár.

üdv

Link a hozzászóláshoz

Ez csak szerintem hülyeség?

Én mint varázsló akarok egy védőköpenyt 93 mana pontért,amit el is tudok késziteni mert megvan a tudásom,szintem a mana pontom stb hozzá.

De!

Vagy kirakok magamnak 93x2 aranyat + 4 arany alapköltség,anyagköltséget,és kifizetem saját magam,vagy ha nincs ennyim akkor nem tudom magam mellé tenni az asztalra hogy kifizessem saját magam tehát nem is tudom elkésziteni holott igenis el tudnám,vagy felbérelek és kifizetek valaki mást olyasmiért amit én is meg tudok csinálni?

Vagy ha csapattárs meg tudja csinálni nem is adhat mondjuk kedvezményt vagy csak úgy ingyen ajándékba?Csak akkor ha kifizetem neki?

De ha kifizeten neki de ő meg úgy dönt hogy visszadja akkor  anyiszor játszuk ezt el ahányszor akarjuk.

Link a hozzászóláshoz

Szia Wolf

Kérdezted, hogy hol húzzuk meg a határt a gyógyital, varázstárgy készítésnél. Ez a Mp x 2 arany költség a határ. Amiket mondasz mind jó lenne, ha egy életutat végig játszott karakterről beszélünk, amelyik kalandok sora alatt bőven szerzett varázstárgyakat. Viszont itt az egyenlő esélyek jeligével biztosítani kell azt, hogy ne kerüljön előnybe az a csapat, aki hoz varázslót, papot, boszorkánymestert és boszorkányt, majd agyig tolja magát varázstárgyakkal. 
Itt a megadott 250.000 Tp-ből veszed meg egyrészt a karaktered szintjét, másrészt a vagyonát, amit összeszedett az elmúlt évek alatt. Ez a vagyon nem csak anyagi, hanem minden másban is megnyilvánulhat, mint például a varázstárgyak.

Bízom benne, hogy sikerült kielégítő választ adnom. :)

Üdv

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...