Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Üdv újabb kérdésem volna és most az érdemi választ adni képtelenek bármilyen erős késztetést is éreznek lehetőleg ne éljenek a válaszadási lehetőségükkel, köszi. 

 

A kérdés Kyel Vak arcának követői sem hordhatják teljes vértjüket? Úgy gondolom(bár hivatalos forrást nem találtam), hogy ezen nagyon szélsőséges irányzatott képviselő papok Ynev világán uralkodó hazugságokkal terhes időkben állandóan harcot vívnak azért, hogy az egyensúlyt megteremtsék és a hazugokat elpusztítsák és ezért ők viselhetik a teljesvértezetüket szinte bármikor.

 

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kyel vallásának fő irányzata szerint a Vak Arc ideje sorsfordító világégésekkor (Dúlás, Manifesztáció, Északon egyes zászlóháborúk) jön el; s csak ilyenkor lehet indokolt a félelmetes vértezetük felöltése. (A vezető papok ilyenkor nyilván valamiféle jelet, kinyilatkoztatást kapnak Kyeltől /azaz a KM-től vagy a szerzőtől, ugye/, hogy "itt az idő"...)

Ugyanakkor az általad is említett szakadár irányzat szerint - mely a pusztító aspektus felé kötelezte el magát - a teljes Hetedkor vége a Vak Arc ideje... Szóval szerintem elképzelhető, hogy ez a szekta folytonos hadiállapotban érzi magát,  ami bizony együtt járhat azzal is, hogy folyton a páncéljukban riogatják a végítélettel Ynev lakosait. De azt hangsúlyozni kell, hogy akár megalapozott a félelmük, akár nem, őket eltévelyedetteknek tartják Kyel ortodox követői. (PPL 1. 97-98. oldal)

Mivel, gondolom, nem hivatalos kiadványt készítesz, csak rajtad áll, hogy megadod-e ezt a páncélt egy Kyel-papnak kvázi békeidőben. Mindenesetre a legkevésbé akkor mégy szembe a kánonnal, ha:

1. az adott Kyel-pap vagy papi közösség  a "vészmadár" szakadárok csoportjába tartozik, vagy
2. az eseményeket a Dúlás, a Manifesztáció vagy valamely zászlóháború legvészterhesebb időszakára teszed.

Link a hozzászóláshoz

Szia Gabika!

Ha arra gondolsz, Kyelnek sajátos igazsága van, minden a saját érték rendje szerint. Pl. Megölte a saját feleségét mert ő megcsalta... Követői is hasonlóak, csak az igazság, erkölcsösség, bármi áron. Ha kell ezt be is tartatják, sem Kyelt sem követőit nem érdeklik a törvények pl, saját érték rendjük mindennél fontosabb.

 

Én úgy tudom csak az egyház által kiadott küldikben hordhatják a páncéljukat, amúgy nem.

 

 

 

 

 

 

Link a hozzászóláshoz
4 órával ezelőtt-kor Gabika írta:

és most az érdemi választ adni képtelenek bármilyen erős késztetést is éreznek lehetőleg ne éljenek a válaszadási lehetőségükkel, köszi

Az a trükk, hogy érdemi kérdést kell feltenni ;) 

Amúgy Ynev iszonyat nagy, sokmillió ember lakja, bármi is elképzelhető, bármilyen unortodox szekta. Azt viszont nehéz elképzelnem, hogy pont Kyel követői ne tartatnák be a saját dogmáikat, szóval ezek üldözött emberek lennének.

Gabika kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

On 2023. 10. 23. at 18:52-kor Gabika írta:

Üdv újabb kérdésem volna és most az érdemi választ adni képtelenek bármilyen erős késztetést is éreznek lehetőleg ne éljenek a válaszadási lehetőségükkel, köszi. 

 

A kérdés Kyel Vak arcának követői sem hordhatják teljes vértjüket? Úgy gondolom(bár hivatalos forrást nem találtam), hogy ezen nagyon szélsőséges irányzatott képviselő papok Ynev világán uralkodó hazugságokkal terhes időkben állandóan harcot vívnak azért, hogy az egyensúlyt megteremtsék és a hazugokat elpusztítsák és ezért ők viselhetik a teljesvértezetüket szinte bármikor.

 

 

Szerintem Kyel igazságával kapcsolatban nézd meg a "három pyar igazság" szócikket. 

Míg Uwel a szemet-szemért el alapján mindig a bosszút támogatja, hiszen az a szent, Dreina hajlákony, és az adott emberi közösség jogilag megalapozott törvényei szerinti igazságot támogatja (szerintem ez ad lehetőséget leginkább a mai jogi csavargatós filmek hangulatának lejátszásához), addig Kyel egyfajta abszolút értékrend, egyfajta megkérdőjelezhetetlen alapértékek szerinti igazság mindenáron és a következmények mérlegelése nélküli érvényesítését képviseli (ti. a legkegyetlenebb). Tök mindegy miért öltél, HA az tilos, bűnhődnöd kell. Uwel csak bosszút áll, Dreina meg elkezdni mérlegelni az indítékeaidat stb. 

A Kyel papok csak valami mindenek feletti végítéletkor ölthetik fel a teljes vértjüket. Én nem emlékszem, hogy akár a dúlás, akár a manifesztációs háború ilyennek lett volna titulálva valahol... pedig védhető álláspont lenne. Ezért azt gondolom, hogy csak valami ezeknél is nagyobb esetben engedi majd meg nekik Kyel ezt, azaz amikor a KM jónak látja. 

Egy szakadár közösséget el tudok képzelni - bár az eleve furcsa, hogy Kyel a kétarcú, ebből nehéz egyet csinálni és csak azt követni... de legyen. Ha ezt vesszük, akkor a Bűvdudás által leírt elvek és jellemzők szerintem is élhetnek. A hagyományos tanok szerint csak riogatnak, és eretnekek lesznek, hiszen alap vallási kérdésben vallanak majd mást. (megjegyzem, maremiták is hasonlóak csak nincs annyira konkrétan kidolgozva hogy miért is eretnekek). Ynev nagy, elfér rajta mindenféle dolog. Viszont kérdés ugye magának Kyelnek a hozzáállása. A hagyományos irányzatot támogatja, ez tény. Tehát az eretnek irányzatot úgy kell megalkotni, kitalálni, hogy Kyel szerint jó legyen, mert ha nem az, nem kapnak hatalmat... és úgy legyen szerinte jó, hogy ugyanakkor ne veszítse el az isteni támogatottságát a hagyományos, eredeti irányzat, különben ez egy jelentős világ átírás. Ez nem könnyű. 

Házi környezetben akármelyik változatát el tudom képzelni, de rendezvény-versenyhelyzetben án azt látom benne, hogy egy olyan nemhivatalos megoldás, ami a Kyel-papok kötöttségein lazítana, érdemi kidolgozottság nélkül. 

 

 

 

 

Gabika kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv. 

 

Nem érzem kicsit sem a támadó dobás sikerességének a mértékét és a sebzéé ehhez viszonyulását. 

Pl.:

-Tök filkó dob támadást és az össz támadási értéke 147

-Makk alsónak van 100-s védője, sebzés, gurul a k6, 1fp.

Makk alsó vissza üt 103 támadással Tök filkónak 100 védője, talált,  gurul a k6, 6fp.

Szőval szerintem a támadási érték nagyságának reprezentánia kellene, hogy játékosunk amennyiben talál mennyire is volt sikeres lendületes a támadása. Gondolok itt arra, hogy  ha valakinek a té-je minnél közelebb van a túl ütés értékéhez annál nagyobb sebet kellene ejtenie. 

Szeretném kikérni a véleményeteket az ügyben illetve ha van erre valamilyen hivatalos szabály az is érdekelne.

Link a hozzászóláshoz

Szia!

A MAGUS Sebzés-kockákkal dolgozik,  azaz a sebzést NEM a Támadó Dobásból vezeti le (azaz csak  a "sima sebzés"-"túlütés" viszonylatában) - szóval mondhatnám, hogy "ez van, srácok".

Fogd fel valahogy így: teljesen mindegy, hogy a kardoddal szinte a pajzsa szélét súrolva vágtad meg a rosszfiút (kicsi TÉ/VÉ különbség), vagy jócskán kikerülve a pajzsot (nagyobbacska) - egy célba ért vágás az egy célba ért vágás mindkét esetben. Szóval célszerűbb talán, ha így képzeled el a dolgot: közel volt a hárítás lehetősége, de nem jött össze; a támadás bement. Azt meg, hogy mennyire, a Sebzés-kocka (kockák) mondja/mondják meg. Kivéve persze, ha túlütés van - és ez esetben bizony érvényesül is az általad számon kért különbségtétel. A fejlesztők a bűvös 50-es számnál húzták meg ezt a mezsgyét annakidején.

Ennél komolyabb lemodellezésre ez a harcrendszer nem vállalkozott. Szerintem működik a maga módján, de ha nagyon zavar, házi használatra iktasd ki a sebzéskockát, és a sebzést a Támadó Dobás sikerének mértékéből vezesd le valamilyen kulccsal - és beleépítve valamilyen formában a kötelező Ép-vesztést. (Azaz minél nagyobb az eltérés a "megdobott" TÉ és a VÉ között, annál nagyobb a sebzés és az esély a komolyabb Ép-veszteségre.) Szerintem fel lehet építeni egy egész okés szisztémát. Én nem látom múlhatatlan szükségét, de meg lehet oldani. :) 

Gabika és Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Amit állítasz, nem feltétlenül igaz. A támadás nagysága megmutatja, milyen ügyesen betaláltál, ám a sebzés mutatja meg, mennyire sikerült megvágnod, megszúrnod stb. az ellenfelet. Legalább is így találták ki. Az, hogy csak éppen átszúrsz az ellenfél védelmén, vagy simán bent vagy, nem feltétlenül indokolja a nagyobb sebzést. Ezért kell kidobni azt. 

Persze az igaz, hogy ha nagyon-nagyon betalálsz, azaz túlütés, akkor ép-re megy a sebzés, azaz nagyobb. Tehát valahol érzékeltetve van, hogy ha nagyon jobb vagy és nagyon eltalálod, igenis nagyobb sebzést okozol. Ennyi. 

Lehetne ezt még agyon bonyolítani, hogy mekkora betalálásnál mekkora a sebzés, persze arányosnak is kellene maradni, de a harcrendszer így is elég bonyolult, valamint ez egy hozzávetőleges szimuláció, nem a teljesen valósághű szimuláció a cél.

Hozzáteszem, mi alkalmaztuk a játékaink során, hogy ha többszörös túlütés van, akkor a sebzést is növeltük, ez azt hiszem, házi szabály.. nem emlékszem, hogy írták volna valahol. Ugyanakkor, ha te KM-ként azt érzed, hogy a harci helyzet indokolja - mert azt gondolom, hogy nem csak a kocka számít, hanem a mese folyamatában az is, hogy mondjuk a játékos hogyan harcol -  minden további nélkül adhatsz plusz sebzést egy-egy nagyon jól sikerült támadáshoz. Csak akkor az az ellenfélnek is járjon. 

 

 

Gabika kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A harcrendszer egy absztrakció. Az ETK háromosztatú eredményekkel dolgozik: TÉ-VÉ <0 nincs találat, >=0 <50 találat, >= 50 túlütés. Ezt lehet szeretni nem szeretni, de alapvetően semmi rossz nincs vele. A találat mértékét ez (van-e túlütés) és a sebzőkocka adja meg, hogy a fegyvernek is legyen valami szerepe. Ha finomabb beosztást szeretnél, ez nem a te rendszered, és nem is gondolom, hogy érdemes elkezdeni buherálni vele, mert legjobb esetben is szarból várat lesz az eredmény. Ha ilyenre vágysz, vannak más rendszerek, amik sokkal finomabb felbontással kezelik a találatok milyenségét.

Link a hozzászóláshoz
12 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Hozzáteszem, mi alkalmaztuk a játékaink során, hogy ha többszörös túlütés van, akkor a sebzést is növeltük, ez azt hiszem, házi szabály.. nem emlékszem, hogy írták volna valahol. 

Hivatalos szabályként nem jelenik meg, de a próbajáték során ad a KM bónuszkockát hőseinknek, mikor komoly túlütést visznek be. Szerintem innen eredeztetik sokan, mi is használjuk.

Ahogy a többiek is írták, ez egy absztrakció - aminél az is szempont, hogy a számolás egyszerű legyen, a harc pörgős maradjon. Nyugodtan készítsetek háziszabályt rá, ha nem jó nektek így. Arra érdemes szerintem vigyázni, hogy a rendszer ne legyen igazán halálosabb vagy kevésbé halálos a módosítás során. Ha egy erősebb siker (a példádnál maradva 47-es különbség) ad mondjuk egy bónusz k6-ot, akkor a gyengébb siker (3-as különbség) vegyen el egyet. Tehát ha tovább bontjátok, szerintem úgy érdemes komplikálni a modellt, hogy az átlagos, nem túlütés támadást a 25-ös értéktől indítjátok, és innentől vannak számolva a bónuszok és maluszok. Azt is érdemes azonban figyelembe venned, hogy valamelyest ez is módosítani fogja azt, hogy mennyire dominálnak majd a harciasabb kasztok pl. a kevésbé harciasakkal szemben - egy varázslónak vagy boszorkánynak sokkal kisebb esélye lesz bónuszt szerezni, ellenben vele szemben gyakran kapnak majd bónuszt mások, és mivel az életerejük/fájdalomtűrésük is csekélyebb, nekik méginkább kerülni kell a harcot. Ugyanis a támadás sikerességéhez nem csak a dobás, hanem a harcértékek is hozzájárulnak, amik -pláne magasabb sziten- nagy különbségeket mutatnak bizonyos kasztok esetében. Az ETK-ban ismertetett rendszer valamennyire ezeket a kasztokat (és a kasztnélkülieket) védi a gyors elhalálozástól a kevésbé bonyolult szisztémával.

Egyébként más játékrendszerekben is gyakran elkülönül a két dobás, pl. DnD-ben, vagy a Warhammer terepasztalos/skirmish játékaiban is (bár ez stratégia, ezt játszom többet, innen tudok releváns infókat) is. De vannak olyan rendszerek is (Vampire the Masquerade vagy Shadowrun is pl. , ha jól emlékszem), ahol a sikerszintek relevánsabbak a sebzés tekintetében - azaz nem háromosztatú az eredmény, hanem komplexebb. 

 

Üdv!

MagyarGergely kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv nem éppen szabállyal kapcsolatos a kérdésem ami a következő. Kránon kívül a délvidéken NEM!!! kráni elfként vehetek-e illetve egyáltalán találok-e siqquis-t. A talált infók alapján a "szabad piacon" nem kedvelt, mert csak a rokon szenves személyeket tűri meg a hátán, embert, aquirt egyáltalán nem. Nos lehet-e ilyen paripán és hozzá juthatok-e Yllinorban, vagy valamely határmenti városban, illetve mi lehet egy ilyennek az ára és mennyire lehet nehéz találni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egy órával ezelőtt-kor Gabika írta:

Üdv nem éppen szabállyal kapcsolatos a kérdésem ami a következő. Kránon kívül a délvidéken NEM!!! kráni elfként vehetek-e illetve egyáltalán találok-e siqquis-t. A talált infók alapján a "szabad piacon" nem kedvelt, mert csak a rokon szenves személyeket tűri meg a hátán, embert, aquirt egyáltalán nem. Nos lehet-e ilyen paripán és hozzá juthatok-e Yllinorban, vagy valamely határmenti városban, illetve mi lehet egy ilyennek az ára és mennyire lehet nehéz találni.

Nem. A kivételeket meg majd a KM kezeli... mert azok minden alól vannak. 

 

Gabika és Sneer kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Már minden nagyon fasza a képzettségekkel, csupán pár kérdéses dolog maradt. Ezek közül az egyik a Bajvívót és a Dreina papot érinti.

A Bajvívó szó szerint semmi újat nem tanulhat a HGB szerint. Ez viszonylag könnyen értelmezhető, ha betű szerint nézzük, de nem tudom, ez-e a cél. Se egy nyelvet, se egy kultúrát azért az erős lenne. Persze legalább marad Kp-ja a Halálos szúrásra (vagy az Ugrásra, ha Aleggheri féle).

A Dreina pap pedig nem tanulhat semmit, amíg a meglévőket ki nem maxolta. Ez vajon vonatkozik az új képzettségekre is, tehát ha mindent kimaxolt, és felvesz egy Kínokozás Af-et, utána kell-e neki a Kínokozás Mf, hogy utána Pusztítást is tanulhasson?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A probléma érdekes. Először is, gondolom, hogy a karakteralkotó a kiadott szabályok szerint kell, hogy működjön. Eszerint a bajvívó semmi mást nem tanulhat. Kész, ilyen egyszerű. Ezen a KM különböző megítélések alapján eddig is változtathatott... persze ezt rendezvényen nehéz alkalmazni. Szerintem teljesen jogos elvárás, hogy egy rendezvényre X-edik szintig fel lehessen fejleszteni a bajvívót, tehát előjön az új képzettség kérdése. 

Ha mögé nézünk a szabálynak, és megpróbáljuk értelmezni, elképzelni, miért és hogyan működik, akkor megérthetjük, hogy a bajvívó olyan elitista, a legjobb ismeretre törekszik, mindig első akar lenni, stb, tehát amíg nem Mf valami, addig nem kezd újat tanulni. Érthető, hogy ha pl. belekezd egy történelemismeretbe, akkor addig nem kezd el a legendákról is tanulni, amíg az Mf nem lesz. Ha Af-on forgatja a tőrkarját, akkor addig nem tanul másik fegyvert, amíg az nem megy Mf-on. Ez tiszta. Én már eleve itt megállnék, mert pl. érdemes itt  képzettség kategóriákat megnézni... pl. fegyveres, tudományos... Aztán ott vannak azok a képzettségek, amik "érik" a bajvívót. Tipikus a nyelv. Nem beül egy nyelvórára egy ismeretlen nyelvből, hanem pl. naphosszat kóborol, kalandozik a dzsadok között, és így csak ragad rá valami nyelv... ami meg Kp-be kerül. És ezt nem akarattal tanulta. Ezt én engedném - de már ez is házi szabály, logikus, szinte mindenki egyet szokott érteni vele, de házi szabály. Aztán érdemes elgondolkodni azon is zzel kapcsolatban, hogy ezt miylen mértékig teheti meg a bajvívó. Mert az rendben van, hogy összeszed egy 1-2 szintű nyelvet, de azért 5-ig ne mehessen már... vagy csak időkorláttal - mert ennek a kiegészítésnek nem a szabály meghekkelése a célja, hanem a játékvilág realitásának a figyelembe vétele. 

Aztán ott van a %-os helyismeret. Amihez nem is kell Kp, a KM adja. Ez rendben van, de ha rendezvényen akarjuk modellezni, akkor mégiscsak Kp-ból kell kigazdálkodni - különben egyes tápolók rohamtempóban bejárják Ynevet az előtörténetben és követelik a képzettségeket. Szóval eszerint mégiscsak kellene, hogy a bajvívó is tanulhasson a Kp-iből a karakteralkotás során bizonyos képzettségeket. 

Tehát ha ezt a házi szabályt felvállaljuk, amit én támogatok, akkor csak a meghatározott képzettségeket lehessen a karakteralkotóban a bajvívónak akkor is tanulni a Kp-iből, ha még nincs minden képzettsége Mf-on. 

Ezek: 

Nyelvismeret, szintenként 1 fok korlátozással. (pl. ha 6. Tszű, akkor pl. három nyelvet tanulhat a többi és szokásos képzettségein kívül, előtörténet alátámasztással a kalandozásai során Af 2-esen. Vagy egyet 4-esen, egyet 2-esen.

Helyismeret (%-oa) - szintén előtörténettel alátámasztva, mert volt már ott, hallott már róla mert oda készültek, stb. 

Kultúra

Az a gond, hogy ezeken kívül bármelyik másik képzettségre is rá lehetne hasonlót fogni. Például, ha a bajvívót az előtörténetében bezárják a boszorkánymester mellé, és éveken keresztül arra kényszerítik, hogy az inasa legyen, akkor szegénynek csak muszáj megtanulnia a méregkeverést, mert napi szinten látja. Sőt, még kényszerítik is, hogy figyeljen... így akkor ezt a hátrányt, ami a bajvívó sajátja, sikerült is meghekkelni. Talán, az a három felsorolt képzettség  megjeleníti a kalandozások, a világjárás hatásait, de nem enged mégsem tápolni. De a érv miatt kezdek ebben is kételkedni, úgyhogy gyorsan el is küldöm, mielőtt meggondolom :D

 

 

Daelon és Con Salamander kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

@Diocletianus maximálisan egyetértek, de ahogy @MagyarGergely is rátapintott, itt most a referenciaimplementációról van szó. A karakteralkotóhoz, aminek a szerepe, hogy meghatározza és betartassa a kalandozókos rendezvények ETK+ (KESZK) amalgációjából kiesző szabályrendszert. Ennek során kell hozni döntéseket, mert a KESZK nem alkot konzisztens egészt. Sok döntés már megszületett, de sokra eddig nem volt képes, így eltoltuk őket.

A kérdés a közösség felé, hogy mi legyen ezekkel a szabályokkal, mert betartatni könnyű őket, de nem feltétlenül érdemes.

Daelon és Diocletianus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ahogyan más "nem engedélyezett" párosításokat és megoldásokat is enged a karakteralkotó menteni (azaz attól, hogy valami "piros", még menthető), úgy ezeket a szabályokat is pontosan így lehet implementálni. Tök jó volna persze konszenzusra jutni, de a "közösség" sajnos már nem megfeleltethető a fórumnak, a táborozók egy része nem is olvassa a fórumot, így nagyon kis részét fogod megszólítani, ami könnyen torzíthatja is a mintavételt. Ezért én a szabályokat megtartanám, karaktert továbbra is lehet így alkotni, a rendszer meg szólhat, hogy ez elméletben szabálytalan.

Más kérdés, hogy a rendezvények karakteralkotásában említést tehetünk róla, hogy kevésbé vesszük szigorúan az ilyen kihágásokat mint mondjuk azt, hogy ha valaki udvari ork varázslót szeretne hozni, amennyiben azok nem borítják fel a "jÁtÉkEgYeNsÚlYt". A szabályoktól való eltekintéssel szerintem sosem az a baj, hogy ha azért lépi át valaki, mert a szabályt nem gondolja életszerűnek bizonyos esetekben - de univerzálisan ez nem feloldható, KM-i hatáskör kell, hogy maradjon.

Üdv!

Daelon és Hulla kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Ezek a megkötések  nem csak a játék egyensúlyról szólnak szerintem. Már csak azért is mert az nem igazán létezik a magusban, hanem ezekkel a (al)kaszt szokásait, értékeit, tradícióit próbálták meg közvetíteni. Néha aztán egész ostoba módon (pl lovagnak nincs CÉ-je.)
Amúgy  rengeteg kasztnál van valamilyen korlátozás ezeket nem kell szerintem belerakni a karakteralkotóba, esetleg csak megjegyzésben felhívni rá a figyelmet. 
 

Hulla kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A magam részéről ostoba szabálynak tartom, és még csak a kaszttal sem tudom indokolni ezt a "csak a meglévőt fejlesztheti/nem tanulhat újat" kikötéseket. Totálisan életszerűtlen, hogy nem akar újat  tanulni - mert feltételezzük,  hogy nem akar és nem valami mágiával/kondicionálással veszik rá, hogy ne tudjon.

A versenyeken ugyanakkor mindig is ezt mondtuk - ez a szabály, ez van leírva, ezzel kell számolni, hogy egyenlő esélyek legyenek. Ami megintcsak nem feltétlen jó, de ha elkezdünk háziszabályozni, akkor az szinte végtelen ciklusba fut(hat), hiszen ahányan vagyunk, annyiféle megszokás, gondolat kapcsolódhat hozzá.

MG javaslata még arany középútnak tűnik, csak akkor ezt jelezni kell megjegyzésben/KESZK-ben, hogy eltér a HGB-től.

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor Daelon írta:

Ami megintcsak nem feltétlen jó, de ha elkezdünk háziszabályozni, akkor az szinte végtelen ciklusba fut(hat), hiszen ahányan vagyunk, annyiféle megszokás, gondolat kapcsolódhat hozzá.

Sok dolgot már így is "háziszabályoztunk", szimplán azért, mert ellentmondásosak. Sok egyebet is, mert így működik (lásd Helyismeret). Szóval ez még önmagában nem lenne baj. Nekem tényleg csak az kéne, hogy a tanács eldöntse, hogy mi legyen a bevonzott valóságunk.

Sneer és Daelon kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...