Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Én azt mondom (otthon így is játszom), hogy nincs ilyen megkötés, hogy nem tanulhat újat és/vagy előbb mindent Mf-re kell fejlesztenie.

 

(Gondoljunk bele, hogy a Nyelvismeretnek is van MF szintje elvben... soha nem tanulna semmit, csak nyelvet, mire kimaxolja az induláskor kapottakat...)

Link a hozzászóláshoz

Mi pedig úgy játszottuk, hogy az 1. TSz-en meglévő képzettségein túl nem fejleszthet többé semmit, mert úgy okoskodtunk, hogy még bajvívóvá válása előtt megtanulta azokat a képzettségeket. :)

Mindez persze azt példázza, hogy ez egy nagyon bénácska szabály a HGB-ből. Viszont kerek perec ki van mondva, így engem hidegen hagyna minden sírás-rívás. Igen, még akkor is, ha egy ilyen bajvívót kellene hoznom. Van X db másik kaszt, ha ez így nem tetszik valakinek! ;)

tetra és Rayen Reval kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
2 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

Mi pedig úgy játszottuk, hogy az 1. TSz-en meglévő képzettségein túl nem fejleszthet többé semmit, mert úgy okoskodtunk, hogy még bajvívóvá válása előtt megtanulta azokat a képzettségeket. :)

Mindez persze azt példázza, hogy ez egy nagyon bénácska szabály a HGB-ből. Viszont kerek perec ki van mondva, így engem hidegen hagyna minden sírás-rívás. Igen, még akkor is, ha egy ilyen bajvívót kellene hoznom. Van X db másik kaszt, ha ez így nem tetszik valakinek! ;)

A bajvívónál vállalható. A Dreina papnál már vannak kétségeim...

Link a hozzászóláshoz
23 perccel ezelőtt-kor Pistike írta:

tetra! Te gründoltad a karakteralkotót?

Többek között. CsK tett még hozzá egy felet, főleg dizájn, szerver kommunikáció (karakterek mentése és betöltése), és nyomtatási nézet téren (igen, őt lehet anyázni, amiért most még mindig szar).

20 perccel ezelőtt-kor Pistike írta:

A Dreina papnál már vannak kétségeim...

Pedig pont nekik elnézőbb, ők vehetnek fel újat, ha minden ki van maxolva.

26 perccel ezelőtt-kor Hulla írta:

Viszont kerek perec ki van mondva, így engem hidegen hagyna minden sírás-rívás

Örülök, hogy ez is elhangzott, mert tényleg mutatja, hogy nincs egységes álláspont. Ez szomorú. Mint említettem, a működés (Dreina és Bajvívó is) le van implementálva, csak egy korai visszatérést kell kivennem, hogy élesedjen. Csak döntés kell, és mivel nincs KESZK Tanács, ami elvonul fél évre, hogy megtárgyalja az Alaptörvényt, ezért bajban vagyok.

Pistike és Hulla kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Örülök, hogy ez is elhangzott, mert tényleg mutatja, hogy nincs egységes álláspont. Ez szomorú. Mint említettem, a működés (Dreina és Bajvívó is) le van implementálva, csak egy korai visszatérést kell kivennem, hogy élesedjen. Csak döntés kell, és mivel nincs KESZK Tanács, ami elvonul fél évre, hogy megtárgyalja az Alaptörvényt, ezért bajban vagyok.

Én a játékélmény és jobb hangulatú Játékos (nem Karakter) érdekében az enyhítés irányába szavazok, ha ez kérdés. Szvsz egy jól elköltött Kp sokat számíthat egy karakterélményben, miközben a korlátnak igazi logikája nincs azon kívül, hogy "le van írva".

Máig emlékszem mennyire fájt, hogy a KESZK-ben nem volt odaírva, hogy a Játékosok Készlete nevű - számomra nem ismert - kiegészítő kaszt-faj tábláját használja az MTK-val szemben, és emiatt nem hozhatott a csapat amund BM-et, mivel utólag került korrigálásra a KESZK.

Link a hozzászóláshoz

Következő kérdéseim. Fel van írva nekem két ilyen: 

image.png.dc812e045726d8a794bb5764072219c7.png

Gondolom ezek azért lettek felírva, mert a KESZK összeakaszkodó részeinél kiírt döntési algoritmus nem teljesen tökéletes, vagy nincs jól implementálva. Lélektan és Emberismeret is van a képzettségek között most, és kasztok is mindkettőt használják.

A minden karakteralkotásba bemásolt szöveg szerint:

image.png.2069b27100e6884562e8d95736010a30.png

akkor a Lélektant ki kéne dobni, és minden helyen lecserélni Emberismeretre. Erősítsetek meg.

A művészetek kicsit komplexebb téma, jelenleg ezek vannak felvéve az alábbi Kp költségekkel:

          "Éneklés/zenélés",
          "Tánc",
          "Rajzolás",
          "Festészet",
          "Irodalom",
          "Szobrászat",
          "Színészet",
          [5, 30],
          [5, 30],
          [5, 25],
          [5, 30],
          [7, 22],
          [8, 30],
          [12, 35],
Nagyon jó lenne, ha valaki rá tudna ellenőrizni, hogy jó-e.

Link a hozzászóláshoz

Emberismeret megerősítve, és Daelon táblázata is jónak tűnik a művészeteket illetően.

 

Az én kérdésem inkább az, hogy a művészeteket, mint gyűjtőképzettség akarjuk használni, mint pl. a nyelvismereteknél? Azért nem látnám szerencsésnek, mert a kp-igényük is más, én inkább külön képzettségként, nem alképzettségként vagy specializációként kezelném őket. Viszont itt jön némi nehézség, ugyanis több pap is választhat a művészetek közül: A Della-papnál azt írják, az alábbi hét művészeti ágat gyakorolják:

  1. Színészet -> Színészet képzettség (PPL)
  2. Zene -> Éneklés/zenélés képzettség (ETK)
  3. Költészet -> Irodalom képzettség (PPL)
  4. Tánc -> Tánc képzettség (ETK)
  5. Festészet -> Festészet/Rajzolás képzettség (MTK)
  6. Szobrászat -> Szobrászat képzettség (PPL)
  7. Ékszerészet -> Ékszerészet képzettség (PPL)

(Azért is logikus, hogy a festészet és a rajzolás együtt legyen, mert még itt, a Della-papnál sem jelentkezik külön művészeti ágként a rajzolás, amit felvehetnének.)

Az  alkotó Alborne-papot megnézve szintén az alábbiak szerepelnek:

  1. Éneklés/Zenélés
  2. Szobrászat
  3. Irodalom
  4. Színészet
  5. Tánc
  6. Rajz vagy festészet
  7. Ékszerészet (vagy szakma (ötvös))

(Ezek pontosan a fenti fedést adják, nem szükséges elkülöníteni a rajzot és a festészetet, mert a leírás szerinti képzettségpárok közül egy választása esetén annyi módosul, hogy a rajzolás és a festészet nem képzettségpár (mindkettőből Mf-ot kapna), hanem képzettség lesz innentől az esetükben.)

A tanító Alborne-papnál az alábbi lista szerepel (amiből négyet kell ismerni alapfokon):

  1. Szobrászat
  2. Irodalom
  3. Színészet
  4. Tánc
  5. Éneklés/zenélés
  6. Festészet
  7. Ékszerészet

Tehát itt sem jelenik meg a rajzolás.

A bárd alkasztokat is átfutottam, másról nem tudok, hogy specifikusan a művészetek közül kapna bármit, de akinek van ilyen információja, ne tartsa magában.

Mivel mind a művészet gyűjtőfogalom alatt vannak, illetve ellenőrizni/választani kell belőlük, ez indokolhatná, hogy egy képzettség alá gyűljenek. Viszont a képzettségpont-igényük eltér, ami miatt meg a külön tartás lenne indokolt. Mi lenne szerintetek a jó irány?

 

Daelon kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Én itthon a művészeteket egyben kezelem, művészetek néven, amiből a konkrétat melléírjuk. Nekem a fenti 7-ből az ékszerészet inkább szakma (ötvös), helyette viszont idesorolom a szexuális kultúrát. Kp-ban 5/25 nálam, itt a hivatalos skillek többségi elve alapján 5/30 a javaslatom.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én aggodalmamat fejezem ki. 

Értem én, hogy logika... meg tegyük rendbe... csakhogy a leírt szabályokat NEM SZABAD megváltoztatni. Pláne nem olyan módon, hogy az bármilyen formában hivatalos-nak tűnjön. Ha én mint KM valamit másképpen csinálok, mert csak, azt a játékosok elfogadják, és jóccakát. De ettől a szabály nem változik. Mihelyt elkezdjük átírni, és ilyen vagy olyan jogika szerint ezt és azt másképpen alkalmazni, akkor precedenst teremtünk. És lehet sírni, hogy de hát ha a bajvívó szabályát is meg lehetett változtatni, akkor én meg hadd párosítsam a félgoblin félkhál varázsló/boszorkányt, mert hát tuti előtörténetet írtam hozzá. Ez otthonra való, hivatalos helyen, rendezvényen kövessük csak a leírt szabályokat. különben elindulunk egy újabb ÚTK felé. 

 

A bajvívónál az a bajom, hogy ha a kötöttségeit elengedjük, de persze a tápjai kellenének... akkor mindjárt tápolunk és felborítjuk a kasztot. Akinek kell a halálos szúrás és társai, annak tessék lenyelni a kötöttségeket is! Amúgy meg lehet shadoni rapírt forgató, nemesi harcost hozni, az azt tanul, amit akar! A magam részéről arra szavazok, hogy hagyjuk a F-ba és ne változtassunk benne semmit. 

Az emberismeret-lélektan vonatkozásában nem változtatni, hanem választani kell, ugye. De, a lélektan későbbi, átgondoltabb, ha a leírását elolvassátok, sokkal jobban alkalmazható, több problémára való, mint az emberismeret. Tudom, hogy elvileg hasonló a kettő... de ezen belül is. Én a Lélektant javaslom, ha választani akarunk. 

De, ez sem muszáj. Kit zavar, ha kettő van? Mindenki válasszon... aztán a KM majd úgyis mesél neki, és megoldja, hogy valahogy kitalálják, felismeri-e a másik fajba tartozó idegen hátsó szándékát. 

A művészetek kevésbé zavarnak. Miért ne maradhatna mindegyik? Kit zavar ez? Megintcsak lehet választani. Akit érdekel, olvassa el mit ad, és válasszon. Aki a hangulat miatt ezt vagy azt választja, vagy a táp miatt az átfogóbbat szeretné, hajrá, ott a Kp és azzal jöjjön. Annak esetleg lenne értelme, hogy a művészetek alatt választható legyen olyan is, ami egy listában benne van, de képzettségnél nincs felsorolva.  

Bocs, konzervatív vagyok... de nem szeretnék oda jutni, mint Rufusék háromkasztú karakterei, vagy a krónikások követhetetlenül változó, egyre táposabb karakteralkotásai, amit más a játékosok sem ismernek és vesznek komolyan, csak a táposabb részeket emelik ki belőle. 

Link a hozzászóláshoz

mindezt anyival egészíteném, ki, hogy az éxerész/ötvös mintájára pl az ének/zene lehet szakma is, nem csak művészet [=nem talál ki újat, de többé(mf)-kevésbé(af) élvezhetően elő tudja adni, amit már ismer, és pénzt is tud vele keresni]

de ilyen nyilván minden művészeti ággal kapcsolatban lehetséges

pl vannak szoborkészítők, akik nulla művészetet tesznek bele

de ontják a műhelyükből az értékesíthető ilyen-olyan istenábrázolásokat, és megélnek belőle

van aki egészen jól

 

én ilyenekkel szoktam szinesíteni a karktereimet

 

ehhez kapcsolódóan:  örülnék neki, ha a választható szakmák listája bővülne nem csak ezekkel, hanem olyanokkal is, mint pl bőrdíszműves, fafaragó, kőfaragó, bányász, szakács, pék, cukrász, takács, szűcs, varga, révész, molnár, pásztor (gulyás, csikós, juhász, kondás), borbély, fazekas, kőműves, mészáros, szappanos

 

szőrszálhasogatás: az asztalosból kimaradt a "t" betű

Link a hozzászóláshoz
9 órával ezelőtt-kor Szigony írta:

örülnék neki, ha a választható szakmák listája bővülne

Engedélyezve van benne a saját opció felvitele (a most élő verzióban is, meg a most fejlesztettben is), szóval azt írsz oda, amit szeretnél, a felsoroltak csak példák.

9 órával ezelőtt-kor Szigony írta:

pl vannak szoborkészítők, akik nulla művészetet tesznek bele

Attól az még ugyanúgy a Művészet (szobrászat) alá tartozik.

11 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

csakhogy a leírt szabályokat NEM SZABAD megváltoztatni.

Na igen, ez a baj, hogy ezek explicit leírt szabályok, aminek nem mond ellent amúgy semmi.

14 órával ezelőtt-kor Con Salamander írta:

Azért nem látnám szerencsésnek, mert a kp-igényük is más

Ez nem probléma, ha megnézed, kezeli a rendszer. Attól függően, hogy milyen művészetet választasz, más Kp költségekkel számol. Az más kérdés, hogy ez egy kicsit obskúrus. És igen, pontosan azért lett így megcsinálva, mert pár kasztnak "választható" művészetei voltak. Ezt most már meg tudjuk oldani máshogy is, a Ranagol P/PL képzettségcsomagja általánosítva lett, a tábori ingyen képzettségeket is azzal meg lehet csinálni, szóval most már szét lehet csapni a művészeteket külön képzettségekre, és megadni egy csomagot a művészpapoknak. Nem tudom, kell-e ez, de könnyen megtehető.

Link a hozzászóláshoz
15 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Attól az még ugyanúgy a Művészet (szobrászat) alá tartozik.

akkor ezt most mégsem értem

ha az éxerészet (a korábban leírtak szerint) a művészetek közé tartozik, akkor miért szerepel a választ6ó szakmák között?

vagy ha azt lehet, akkor miért ne lehetne valaki monnyuk kocsmazenész szakmájú anélkül, hogy művészkedne (vagy a korábbi példámnál maradva: szoborgyártó kisiparos)?

Link a hozzászóláshoz

Az én fejemben a végeredmény dönti el a különbséget.

- művészet: önkifejezés eszköze verbális vagy mozgásos formában, esetleg öncélú tárgy eredményében

- szakma: használati tárgy készül, ha mégoly díszes is

Fentiek szerint az ékszerész/ötvös az szakma. A szobrot készítő pedig művész, a minőségtől függetlenül. Egy díszes bútort készítő iparosnak szakmája van, hiába faragott és áttört és csicsás, mert használati tárgy. Ha kicsi agyagfigurákat gyúrsz naponta a patakparton, mint az ősemberek istenanya ábrázolásai, akkor művész vagy, nem iparos.

Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Ehhez képest Dellának az egyik alap művészete a hétből.

Szerintem a művészet az, ami Művészet, és bármit fel lehet venni Szakmaként.

Della papjai őrültek, kit érdekel mit zagyválnak össze-vissza? Nekik Művészet lenne a fűnyírás és a kertépítés is...

Rayen Reval és tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A Bajvívó faji korlátozásairól merült fel kérdés. Én még szerintem az xls-ből vettem át minden ilyet, de se a HGB-ben, se az MTK-ban nem találom azt a bizonyos táblázatot, ami minden igazság alapja lehet. Hol kéne keresni, vagy mi a tuti igazság most épp?

Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor tetra írta:

A Bajvívó faji korlátozásairól merült fel kérdés. Én még szerintem az xls-ből vettem át minden ilyet, de se a HGB-ben, se az MTK-ban nem találom azt a bizonyos táblázatot, ami minden igazság alapja lehet. Hol kéne keresni, vagy mi a tuti igazság most épp?

image.png

Mert nem azokban van! ;)

 

tetra kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
9 órával ezelőtt-kor Hulla írta:

 

Mert nem azokban van! ;)

 

Pont mint az amund nem lehet BM, ami 2 éve nyáron sokkolt előkészületek közben... miközben eleve "gonosz" felé hajló faj, ideális ... de gondolom a "feketemágia csúnyává tesz" felülírja a jellemet :D

Mondjuk az udvari ork bajvívó is ... hát :D

Pistike kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...