Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

Üdv!

18 órával ezelőtt-kor Favágó írta:

Nekem az a kérdésem,hogy az elemi erő fal festhető e? Vagy ha leöntik mondjuk vérrel,akkor megtapad e rajta,vagy minden lefolyik róla? Milyen mértékű a "simasága" ? Köszi. :)

Erről nincs szabály, avagy ezzel a kérdéssel már nem foglalkozik a varázslat leírása, még házi kiegészítőkben sem. Mindegyik verzió mellett csak okoskodni lehetne... én azt javaslom, hogy úgy meséld, ahogy a játék dramaturgiája igényli. Ha ennek van jelentősége, és a játékosok egy jó megoldása bármire is, engedd, ha tápolás és károsnak érzed, akkor ne. Ha csak poénkodás, és belefér, akkor engedd, miért ne, ha úgy érzed jónak, hogy megtiltsd, akkor tedd azt. Szerintem, a lényeg, hogy ne azt mondd, főleg ilyen, forrásokkal alá nem támaszható esetben, hogy "csak", mert ez a szabály, hanem a játék szintjén magyarázd meg annak, aki ért hozzá, pl a varázsló, és találj ki hozzá valami mágikus "bullshit"-et, hogy miért lehet vagy miért nem lehet. 

(mindenesetre beteg egy ötlet... én még soha nem találkoztam vele játékosi-mesélői éveim alatt...) :)

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A Belső idővel kapcsolatban lenne egy kérdésem. A karakter aktiválja a diszciplínát, aztán egy egész kört cselekszik, mondjuk támad. Ez eddig rendben van, de mi történik utána? Úgy értem, marad még 9 szegmense, ez alatt mit tehet, mire van ideje?

Mondjuk vegyünk egy kardművészt. Körönként egyszer támad a kardjával. A diszciplína hatására ezt letámadja (ahogy amúgy is tenné), aztán elvileg nem támadhat újra, mivel a kör cselekedete a diszciplína alkalnazása volt. Tehát akkor egy kezdeményezést nyert az egésszel, cserébe fizetett 10 Pp-t, és kapott egy adag negatív módosítót.

Vagy ha azt vesszük, hogy a diszciplína alatti támadás "extra" volt, akkor utána még ott az "egész" köre, jöhet a rendes támadás? Ez nekem nem tűnik szabályszerűnek (például egy tűzvarázsló sem lőhet tűznyilat és csaphat a kardjával, mintha nem varázsolt volna, vagy igen?). És ha mégis ezt vesszük, hol a határ? Ha 3 szegmensig van a karakter Belső időben, akkor mennyi támadása marad? Szóval ez egy kicsit sánta.

Viszont akkor marad az első elképzelés, amivel igazából szinte semmit sem nyer. Vegyünk egy harcművészt, aki csinál egy egyszerű lábsöprést. Ezzel az ellenfelét leszereli ingyen, Pszi pont nélkül, nincs büntetét, sőt, még helyzet bónuszokat is kap, aztán szintén letámadja a körét, mert az ellenfél a felállásra összpontosít.

Szóval miért is jó ez a Belső idő? Én nem találok olyan elgondolást, ami hasznos, megéri, és e mellett logikusan illeszkedik a szabályokhoz.

Ki, hogy használja ezt a diszciplínát?

Link a hozzászóláshoz
1 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

például egy tűzvarázsló sem lőhet tűznyilat és csaphat a kardjával, mintha nem varázsolt volna, vagy igen?

Miért ne tehetné? Az ETK körrendszere egy forró kupac katyvasz, ha az az elvárásod, hogy le legyen szabályozva. Nagy rugalmasságot igényel és rögtönzést. Egy 1 szegmenses varázslat után minden gond nélkül engednék támadást. Belső Idő hasonlóan, 1 szegmensesnek minősül. Hosszabb varázslatnál, meditációnál meg arányosítanék, ha van két támadása, és 5 szegmenst volt elfoglalt, akkor egyet támadhat még utána.

A Belső Időt harcra használni amúgy szerintem félreértelmezése a dolgoknak. Tudtommal explicit nem tiltja semmi, de tízszeres sebességgel mozgó figurát lehetetlen blokkolni, gyakorlatilag bármi ellen instant nyerés lenne. Ezért szerintem arra nem alkalmas, ellenben pozícióváltoztatásra és egyéb hasonlókra igen.

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

 

Mi úgy használjuk, hogy letámadja belső időben, utána a negatív módosítokkal tamadhat még. Negatív módosító a kövi kör 1. Másodpercéig tart. (Általában átadja a kezdeményezést akkor a támadásnál és védekezésnél a kövi körben nincs mínusz nálunk)

 

Mivel brutálisan felgyorsul, így nálunk az a házi szabály van, hogy kap a támadásra +70-et belső időben. Ennek atyja Daraboló volt, nálunk bevált.

Darabolo és Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Pszi roham szintén 1 szegmenses. Lehet utána a kör hátralevő részében cselekedni, támadni?

Chi-harc szintén 1 szegmenses. Lehet utána a kör hátralevő részében cselekedni, támadni?

Egyébként az ETK 90-91. o. kellene, hogy érdemben segítsen neked ebben, de nem fog! :D 

Érintőlegesen találhatsz némi infót ebben a modulban:

 

Az utolsó 5 oldal. Én követtem el, de felelősséget nem vállalok a dologért! :D 

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

A belső idő sajnos az a diszciplína ami jobb lenne ha nem is létezne, mert a 10x sebesség az gyakorlatilag instant kill kategória. A rúnákban már utalgattak rá, hogy a slan ezt nem is használja harcban ha nem még is akkor -30 az ellenfélnek, ami meg inkább csak megmosolyogtató kezelése ennek az átgondolatlanságnak.
Én egyetlen hasznát tudnám elképzelni, azt hogy a slan  Sherlock Holmes-hoz (Robert Downey Jr.) hasonlóan lepörgeti/megtervezi a köv pár másodpercet. Ennek meg mondjuk sok értelme nincs egy nem valós időben történő cselekmény/játék esetén a kezdeményezés megszerzésén és persze a lövedékek elleni kitérésen kívül. (Kb ez van az UTK-ban)

Ezt a slannak +200 ké,té,vé az ellenfélnek meg +20 sfé dolgot meg.... Most komolyan. Értem én, hogy  a gyorsítás varázslat alapján van ez kiszámolva, de az egy baromság. Ha jól tudom egy tárgy sebessége és az abból fakadó energia nemhogy egyenesen arányos hanem exponenciálisan. 10x gyorsabban mozgó tárgy becsapódása 100x akkora energiát szabadít fel, ami sem a célpontnak nem lesz kellemes sem magának a tárgynak.

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a válaszokat!

Én nem szimpatizálok azzal, hogy bónuszokat kapjon az alkalmazó, bár úgy volna "reális", viszont játéktechnikailag megelékszem, egy környi bónusz támadással (és persze nyert kezdeményezéssel).

Abban is igazatok van, hogy 1 szegmens, az "semmi", például a Chi harcba lépés sem csökkenti a körök támadását. Hosszabb diszciplína esetén pedig jó az arányosítás. Ha egy teljes támadás idejét tölti Belső időben, akkor azt elveszti (ha 2-szer támad körönként, az ~5-5 szegmens, akkor 5 szegmens belső idő vesz el egy maradék támadást).

Összefoglalva, ha mondjuk van körönként két támadása a slan-nek, akkor egy két szegmenses belső idővel letámad 4-et a kör elején (2 környir), mindenféle bónusz nélkül, majd -25-ös harcértékekkel a rendes két támadását, a rendes harci körben, aztán a következő körét szintén a -25-ös büntetésekkel.

Szerintem így nem túl "táp", van ára (a példánál maradva 20 Pp, és számottevő büntetés 2 körig), de a két környi extra támadás bejöhet. Így tetszik. Mit gondoltok róla? Szerintetek ez elfogadható?

Link a hozzászóláshoz

Valamint,

11 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Egy 1 szegmenses varázslat után minden gond nélkül engednék támadást.

Mi vagyunk túl szigorúak? Nálunk vagy-vagy a dolog, illetve ha van kétkezes harc, akkor egyik kéz varázsolhat, másik támadhat. Bár tény, 1 szegmens még nem nagy dolog, de 2-3 szegmenses varázslat mellé is befér a kard körönkénti 1 támadása?

Egy órával ezelőtt-kor Shen írta:

A rúnákban már utalgattak rá, hogy a slan ezt nem is használja harcban ha nem még is akkor -30 az ellenfélnek,

Ezt hol írják? Kerestem, de nem találtam. Mondjuk használni nem szeretném, csak érdekel.

Link a hozzászóláshoz

Rúna I./7 79. oldal

Ha a Slan belső idővel rátámad egy másik teremtményre, akkor mennyivel változik a Slan TÉ-je, VÉ-je és a megtámadott TÉje, VÉ-je?

Semennyivel. A Belső Idővel nem lehet támadni, az nem harci kalapács. Ha a Slan ezt a diszciplínát használja, számára a külvilág lelassul, ő pedig a megtámadott szemében rettentően felgyorsul. Elméletileg ez azt jelentené, hogy a megtámadottnak semmi esélye sincs a harcra - sem a védekezésre, sem a támadásra. Ez azonban teljesen felborítaná a játékegyensúlyt, tehát a teljesen logikus és ésszerű megoldást nem választhatjuk. Amit javasolnék, hogy a megtámadottnak harminccal csökkenjen minden harci értéke. A Slan értékei nem változnak.

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az szerintem a MAGUS kezdete óta érdekes, és megválaszolatlan/megoldatlan kérdés. 

Nem véletlenül gondolnak a játékosok támadásra a belső idő láttán... egyrészt logikus, másrészt szabály szerint semmi nem tiltja, és még irodalmi alapja is van, nem is egy. (pl. Lágy színben... és Boomen pl. biztosan beszélgetett/ játszott Nyúlékkal... ) Szóval az explicit tiltása finoman szólva is aggályos. Én nem is javaslom. 

Ha az alkalmazó rendes harcot akar, akkor kb. bárkit bármikor megöl... de, itt mégiscsak érdemes határt húzni... NEM, nem a játékegyensúly miatt, ami egyrészt butaság, másrészt nem is így kellene értelmezni, mert semmi értelme/alapja... linkelhetnék erről egy írást... de valószínűleg fölöslegesen beszélnék... (de azért itt van :D ) Nyiláván a MAGUS alkotói, a korai versenyek és játékok tapasztalatai alapján azonnal korlátozni akarták - nem is értem, miért nem tiltották meg..., lehet, ők tényleg nem erre használták? - de ezek csak enyhe korlátozások lettek, amiket végül is akár figyelmen kívül is lehet hagyni, úgysem "tudja" senki, melyik Rúnában és hol írták. Viszont az eddigi legalaposabb átgondolás mégis csak a Hulla által készített összefoglaló TAO moduljában. (Akkor is, ha 200 kellene valaki szerint). Ha valaki eszetlenül támad vele, akkor győz, de ő is pórul járhat. (igen, a varázslói szabályok alapján, amit lehet vitatni is, szokták is, hogy de hát ez más, ide nem érvényes... de legalább MAGUS alapó logika szerint készült.) Ettől még "lassan" túljuthat minden védelmen és elvághatja valaki torkát. 

Végül, szerintem, ha az egy szegmens letelik, és kivárta a kötelező időt - ami ha jól emlékszem, csak a varázslásnál van, de a pszinél is alkalmazza mindenki (de nem néztem most meg - trehányulok) - azután bármit cselekedhet, persze a módosítói is élnek, és azért jól meg kell azt ítélni, hogy vajon elegendő ideje marad-e még egy támadásra. (ha legalább 2-t támad körönként, akkor szerintem egy fél kör elég kell, hogy legyen...)

 

 

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
3 órával ezelőtt-kor Shen írta:

Semennyivel. A Belső Idővel nem lehet támadni, az nem harci kalapács.

Ezért szeretem a Rúnás levelezéseket, mind a KKUK-ban mind pedig az ETK-ban egyértelműen le van írva, hogy lehet vele támadni...

A KKUK-ban, még csak annyi szerepelt, hogy nyeri a kezdeményezést, a Rúnában jött ez az "átgondolt" válasz, ami után az ETK-ba belekerült a -25 harcérték módosító annyi körig, ahány szegmensig Belső időben volt a slan. Szóval a sorrendiség tekintetében, mindenféle pozitív, negatív módosítók szempontjából az ETK a lehet mérvadó, az a "végeredménye" ennek a témának (tehát az, hogy nincs, csak utána van büntetés).

A gyorsítás varázslathoz hasonlítás logikus ötlet, +TÉ , SFÉ, ...stb. ésszerű modellezése a valóságnak, de nekem túl bonyolult, egy egyszerűbb, könnyedebb megoldásra vágyok (ez teljesen egyéni, sajátos dolog, nem annak az értékelése).

2 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

azért jól meg kell azt ítélni, hogy vajon elegendő ideje marad-e még egy támadásra. (ha legalább 2-t támad körönként, akkor szerintem egy fél kör elég kell, hogy legyen...)

Szóval ha jól értem, nálad mindenképpen felemészt egy támadást a diszciplína. Ebben az esetben viszont (főleg, ha amúgy csak egy támadása van körönként) valami bónusz mégis csak megilletné.

Ezt kell szerintem eldönteni, ha extra támadás, a rendesen felül, akkor mehet simán, ha a normális támadás helyett van, akkor valami bónuszt megérdemel, a lényeg, hogy legyen értelme használni a diszciplínát. (És mivel az ETK nem említ bónuszt, az extra támadás felé tűnik közelebbnek az hivatalos elképzeléshez, persze ha volna olyan. :))

55 perccel ezelőtt-kor tetra írta:

Tegyük hozzá, hogy a varázslat utáni 2 szegmens az csak szellemi munkára vonatkozik, semmi nem utal rá, hogy a támadási idejébe is belevásna.

Erre legszívesebben 2 megködzönést adnék, én is elmentem mellette, de nagyon igaz!

2 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

linkelhetnék erről egy írást... de valószínűleg fölöslegesen beszélnék... (de azért itt van :D )

Örülök, hogy linkelted, érdekes írás, megérne egy jó hosszú átbeszélést! Én őszintén megmondva nem tudom, hogy mit gondoljak. Túlzottan sokszor látom, hogy zavar játékosokat, hogy nem tudnak helyt állni (mert arányaiban lemaradnak a csapattól, vagy annak egy, két tagjától), ezért nincs sikerélményük, ezért nem szórakoznak olyan jól. És hogy őszint legyek, meg tudom érteni.

Szerintem ez az egyik legnehezebb (és talán az egyik legfontosabb) téma. Túl keveset beszélünk róla... :(

Link a hozzászóláshoz
5 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

Túl keveset beszélünk róla... :(

Mert... nincs sok beszélnivaló. Ha ilyen igényeid vannak, nem érdemes az ETK-val vesződni. Lehet toldozni-foltozni, de sosem lesz jó azzal együtt, hogy még hasonlítson is a kiindulási pontra.

Van egy pár heroikus fantasyt modellező rendszer, ahol odafigyeltek a matekra, meg hogy minden karakter hasznosnak érezhesse magát, az ETK nem ilyen.

Link a hozzászóláshoz
10 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Mert... nincs sok beszélnivaló. Ha ilyen igényeid vannak, nem érdemes az ETK-val vesződni.

Szerintem ez rendszerfüggetlen dolog. Persze van, ahol több, máshol kevesebb realitása van, de még ETK-t játszva is folyton előkerül, az emberek nagy része nem tudja ezt teljesen elengedni, ahogy én sem. És abban sem vagyok biztos, hogy el kell, annak ellenére, hogy megmérgezi a szórakozást, és eredménytelen szélmalom harc az egész. De a játékegyensúly iránti igény, és a hátterében húzódó alapvető pszichológiai összetevők (sikerélmény, kihívás, megfelelés, kudarc, irígység, ...stb.) minden emberben megtalálhatóak, és újra és újra felütik a fejüket.

Szóval ez akkoris egy fontos téma, ha tudjuk, hogy nem fogjuk tudni megoldani soha, de javítani a hozzáállásunkon lehet az által, hogy foglalkozunk vele.

Link a hozzászóláshoz
19 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

 

Szóval ha jól értem, nálad mindenképpen felemészt egy támadást a diszciplína. Ebben az esetben viszont (főleg, ha amúgy csak egy támadása van körönként) valami bónusz mégis csak megilletné.

Ezt kell szerintem eldönteni, ha extra támadás, a rendesen felül, akkor mehet simán, ha a normális támadás helyett van, akkor valami bónuszt megérdemel, a lényeg, hogy legyen értelme használni a diszciplínát. (És mivel az ETK nem említ bónuszt, az extra támadás felé tűnik közelebbnek az hivatalos elképzeléshez, persze ha volna olyan. 

Sztem ennyi Pszi pont+ körös büntik túl sok, ha nem adunk semmi bónuszt neki :)

abszolút nem éri meg. Nálunk a plusz TÉ, nagyon bevált rá. Nem lett túlzottan nagyon táp, egészséges egyensúly megmaradt.

PLusz támadást kompenzálja a -25- ös bünti. Sokszor volt, hogy egy slan nagyon jól ütött belső időben, majd a kör többi részében támadott tovább, de a mínuszok miatt sikertelenül és még ÉP-t is vesztett. Sokszor inkább bemennek védekező harcba belső idő után így is. :D

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
5 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

Szerintem ez rendszerfüggetlen dolog.

Hogy lehetne rendszerfüggetlen, hogy egy adott rendszer mennyire tart fenn egyensúlyt az opciók között? Vagy miről beszélünk? A lényeg az, hogy a dolog nem lehetetlen, de nem az ETK-ban érdemes keresni, és ha fontos neked, akkor javaslom más opciók felkutatását, mert csak fájdalom lesz.

Link a hozzászóláshoz
6 órával ezelőtt-kor tetra írta:

Vagy miről beszélünk?

Én (a Belső idő diszciplína részleteinek megvitatása mellett, részben attól függetlenül) úgy általában, a játékegyensúly jelenségére gondoltam, annak a szerepjátékban való megjelenéséről, és rendszerfüggetlenül érdekel, hogy ennek mekkora a fontossága, mennyire elhanyagolható, mekkora hatással van pozitív és negatív szempontból egy játékülésre, és annak az élvezhetőségére.

ETK-ban ez nyilván "nem létező" fogalom, elég sok mindent át kéne írni, hogy megjelenjen, ebben teljesen igazad van. Viszont a játékegyensúly, mint kérdés, mint elméleti (és a játékasztalnál nagyon is sokszor gyakorlati) fogalom, itt is előkerül, és bár megoldani (megteremteni azt) nem lehet, de a "problémát", az igényt, a hiányának kezelését, ...stb. ezek módját meg lehet vitatni.

A csapatunk egyik tagjánál például ez annyira erősen és kényszeresen meglevő, folyton aktív (szinte már) elmezavar, hogy majd hogy nem a 67 vagy 68%-on is minibalhék tudnak kialakulni (majd megállapítja, hogy legyen 66%..., ettől függetlenül jó játékos). Másfelől bennem is megvan az igény, hogy azért ne adjunk hozzá, vagy ne értelmezzünk úgy semmit, hogy mondjuk egy erősebb kaszt, ezáltal méginkább eltávolodjon másoktól (gondolok itt a mindenki által ismert Vér Istvánokra, akik nem csalnak, csak...).

Szóval függetlenül attól, hogy ETK-ban mi a helyzet (tehát rendszerfüggetlenül), itt is aktív téma a játékegyensúly, meglétében, vagy épp hiányában is, egy létező szempont, ami kihat a szórakozásra. De persze lehet, hogy csak az én csapatom áll egymástól túlzottan eltérő elképzelésű, és kényszeresen szőrszálhasogató emberekből, és máshol ez elő se kerül. :)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...