Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!


Antail

Recommended Posts

On 2021. 07. 28. at 12:06-kor Magus Sebastian írta:

AKKOR  az ilyen hogy hosszú kard,  nyílpuskák, egykezes csatabárd, török, fejvadászkard, rameria nem alkalmasak gólem ellen még akkor sem ha papi áldás van rajtuk.  egy kőgólem ellen milyen Dorani varázslat működhet? egy dorani varázslónak milyen varázslatai lehetnek hatásosak?

Üsvözlet!

Azt hiszem,a Renegátok című könyvben,egy fejvadász karddal és egy mara sequorral pusztítottak el két Amhe démont,ami végül is gólem .Vagy rosszul tudom?

Magus Sebastian kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

következő kérést kaptam egy varázsló játékostól aki elérte a 10-es szintet és kitalálta hogy drágakőmágus lesz.

ment a vita hogy kell e valami előképzettség kiköhögnie  - a drágakömágia mf-on kívül- hogy ezt megtanulja a drágakőmágiát.

igazgyönggyel hogyan lehet gyógyítani?

rúnázott fegyvert/páncélt meg leget áldani (papi áldás)?

 

Link a hozzászóláshoz

Szia Magus Sebastian!

 

Ha az a kérdés, hogy mi kell ahhoz hogy drágakőmágiát tanuljon valaki, akkor nálam az volna az első, hogy keressen egy rendet, klánt, magányos mestert és találjon neki(k) egy indokot, amiért a titkos tudást megosztja(ják) vele. Azért akármilyen mágiagazdag is Ynev, nincs minden városi könyvtárban egy  valódi használható "tankönyv". Nálam még töredékekinfókat tartalmazó fóliánsok is féltve őrzött becses kincsek... 

A megosztása pedig csak olyannal történik, aki már bizonyította, hogy méltó a bizalomra, mert hasonló célokért, hasonló értékek mentén él, mint a potenciális tanár. Klántag vagy hosszú ideje hűséges szövetséges. 

Persze ez csak az én Ynevemen. 

 

Ui: persze ha mondjuk a jk az élete nagy részét egy adott rend szolgálatában (és nem csak kötelékében) töltötte, akkor a fenti szösszenet tárgytalan. 

Üdv

Rodrigo

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az igazgyöngy az igaz-drágakövek közé sorolandó. Mint ilyen, nem csak a tárgykörében - gyógyítás - érvényesülő detekcióra, védelemre és okozásra képes, de akár lehetséges bele egy kész varázslat - ami gyógyítással kapcsolatos - beletöltése, majd előhívása is. Sőt, akár még esszencia - ebben az esetben gyógyital - készítéséhez is fel lehet használni. 

Az igaz drágakövek esetében nincs szájbarágósan, részletesen leírva, hogy mit tud, és hogyan működik az egyes kő hatása a detekció/védelem/okozás változatokban. Egy részüknél mindegyik kő leírása érvényes, hiszen a rubin és a smaragd mindenre is jó, más részüknél van átfedés más kövekkel, így azokat el lehet olvasni. Namost másik gyógyító kő nincsen, így az igazgyöngy átlényegítésének típusainak pontos hatását nem írja le konkrétan a szabálykönyv. A kalandmesternek magának kell elkészítenie ezt. Javaslom, hogy pl. a Mp-k, elérhető eredmények tekintetében a már létező gyógyítás varázslatok legyenek irányadóak, (pl. papi gyógyítás), és az igazgyönggyel se lehessen hatékonyabban elvégezni a műveletet, csak éppen máshonnan, máshogy jön az energia, mások így a lehetőségek - és persze semmi vallási feltétel nincs, hiszen ez drágakőmágia. 

Ha a KM - és a játékos  - erre nem hajlandó vagy nem képes, akkor konkrét leírás hiányában sajnos "nincs kidolgozva, nem alkalmazható" a drágakőmágia ezen része. 

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Most, hogy végd a nyárnak, lassan visszaszokunk azt asztal mellé, és rögtön volna két kérdésem. Hogy egy klasszikust  idézzek:

KÉRDÉS

Van esetleg valakinek régi KKUK-s karakterlapja, jó minőségű, nyomtatásra való? Nekem csak elcsúszott, torz scannjeim vannak.

Illetve, ha nem akartok Tulajdonságokat kidobálni, milyen pontelosztós módszereket használtok (akár Érzékelés nélkül vagy azzal is)?

Előre is köszönöm!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ez egyik sem szabály... de azért válaszolok. 

1, küldtem. 

2, én az átlaghoz szoktam viszonyítani, pl. ha 14-es átlaggal játszunk, akkor 14x10 (érz. nélkül 14x9), azaz 140 pontot oszthat el mindenki a képességei között, figyelembe véve a faji maximumokat. Ez a módszer egyenlőséget teremt - ami nem jellemzője és szerintem nem is követelménye - az eredeti MAGUS karakteralkotásának. (értsd: akármilyen egyensúlyozást, arányítást használtak annak idején - ha csak érzésre, hasra ütve, akkor is - ezzel kivesszük a rendszerből.) 

Ezt a végletekig egyszerű módszert lehet bonyolítani, pl. ha ehhez még hozzájön majd a faji módosító. Ha/és ha számít a különleges felkészítés, és azt valóban dobjuk, nem csak annyi, hogy szabadon lehet 20-ig is növelni a képességeket. Szerintem az eredeti arányokhoz közelebb áll az, amikor minden kasztra számolnak egy átlagot, és azzal a kaszttal induló játékos annyit oszthat szét - ez esetben megmarad az arány, az előny hátrány a két különböző kaszt között, de kivehetők a rendszerből a dobás félresikerült lehetőségei.  

Ezzel kapcsolatban javaslom a kalandozók karakteralkotásának áttanulmányozását, ami foglalkozik ezzel a kérdéssel és a dobáskódokhoz rendszeresen átlagot társít. Ebből már nem olyan nagy matek meghatározni, ki mennyit oszthatna szét. 

 

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Köszönöm, megjött a fájl is!

Azért írtam ide, mert ez a pontelosztás talán "szabály", nem találtam jobb helyet neki.

Én is szeretném megtartani a kasztok közti különbséget, mert pont ezzel lesz kiegyensúlyozva, hiszen valaki ebben, más másban jó. Olyasmin gondolkodom, hogy a K6 átlagát veszem (talán inkább a jobbik átlagot, a 4-et), és így minden kasztnak lesz egy átlagos tulajdonságsora. Aztán ezt lehetne módosítani, elvenni valahonnan és máshova hozzáadni. A különleges felkészítés esetleg lehetne plusz érték. Így nem lesznek annyira kimagasló karakterel, de az nem baj, tesztelni kell.

Megnézem a kalandozók karakteralkotását is, eddig elkerülte a figyelmem, köszönöm!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem elképzelhető. 

A legegyszerűbb, és legvitathatatlanabb módja az átváltoztatás majd visszaváltoztatás. (az áldozat beleegyezésével ez könnyebb is lehet). Ez esetben ugye a test az ideális állapotára alakul vissza, tehát ha voltak is sérülései (azaz Ép vesztése) akkor az visszaáll a normál, életerős, egészséges szintre. Ehhez a fent nevezett képzettségekre sincsen szükség, hiszen varázslás történik és nem a képzettségek által lefedett gyógyítás, vagy hasonló. 

A másik, amivel még lehetne okoskodni, de ebben több buktató is van, az az átformázás. A test természetes anyag, tehát alanya lehet a mágiának - azért a személyes aurára itt is érdemes ügyelni, lélekaltatni vagy simán együttműködni. 

Persze a test anyaga igen bonyolult - szinte biztos, hogy senki nem akarja az össze féle szövetünket leképezni játéktechnikába - de mondjuk, ha a varázsló ért ahhoz az anyaghoz, ami a testet alkotja - itt pl. jól jöhet az élettan - akkor én el tudom képzelni, hogy formázgatja, azaz pl. összeforrasztja a sebet. Persze ez nem papi gyógyítás, tehát nem lesz automatikus, de a kulcs elemekkel mégis megmenthető az élet. Pl. a csontot, az eret, a bőrt... a többi meg hadd gyógyuljon magától. Persze a test egy és egész, tehát a Mp-k számításánál az egész testet kell figyelembe venni. Mondom, necces kicsit, el tudom képzelni a tiltását is. Persze attól is függ, hogy mekkora a seb - mondjuk az Ép-s sérülés eleve nem kicsi. Kb. mint egy műtét. A képzettséget mindenképpen kérném ilyenkor, mert egyrészt ismerni kell az élőlény felépítését, ismerni kell az anyagot magát (én mindig kidolgoztatom a varázslóval, hogy melyik anyagot ismeri elemi szinten, azaz tud vele machinálni), és persze a sebgyógyítás is kell, hiszen pontosan kell tudnia, hogy minek az átalakításával mit is okoz, mi az ami kritikus, mi az amit inkább hagyjon magától meggyógyulni. 

Greol kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Természetesen az átváltoztatás az gyógyít, ezt nem godnoltam fontosnak kiemelni.

A többiben viszont nem értek egyet MG-vel. Persze elképzelhető, hogy egy varázsló ilyne képzetségekkel képes erre, de figyelembe kell venni, hogy a varázsló összes varázslata elég komolyan használja az időfaktort. Egy ilyen gyógyulásnál épp ezért csak egy időleges TAM szerü átalakítást  tudok elképzelni, a csak a "csont forrjon össze" szerü manipulálásnál. Minimális időt nyerve evvel ahhoz, hogy ÉP italt kerítsen valahonnét. Lényegtelen, hogy az adott idő alatt begyógyult volna e a seb, hisz a többi mágia alapját véve, itt is a KIINDULÁSI pontra kellene! a sebnek visszaformázodnia.

Kiemelném, természetesen az átváltoztatás- visszaváltoztatás MÁS! Ott a lélek alapján formáljuk vissza a testet, ami akár gyógyítást is eredményezhet. Persze nem mindig hasznos, ha a kaland elején a karakter 40-nek néz ki, a végén meg 21-nek, mert nem adják oda a jutit, hova tovább saját társai se ismerik meg :D :D

 

Link a hozzászóláshoz

Igen, az időtartam kérdése engem is foglalkoztat. Vagy esetleg úgy kell elképzelni, hogy a varázsló átformázza a törött csontott, szakadt izmot, ...stb. rendes állapotúvá, és így kezdi meg a szervezet a gyógyulást (mintha sínbe raknák), ezért utána úgy is marad? Szerintem az időtartam lejárta után a sérülés újra kialakul ilyenkor, tehát a természetes gyógyulás tekinthető mérvadónak, legfeljebb a varázslat idejére, időlegesen gyógyulnak be az Ép-k.

Egy másik téma, most lapozgattam a Rúna Magazinokat, és megütötte a szemem valami. Az "Alternatívák a harcművészetekre" cikkben (IV. évfolyam 1. szám) több pusztakezes stílusnál is írnak Kétkezes harc képzettség követelményt, az egyiknél konkrétan meg is jelölik: Kétkezes harc (puszta kézzel). Ezt nem tudom értelmezni.

A puszta kezes harc, alapvetően két kézre épít. Ez persze játéktechnikailag igazságtalan, hiszen ha az ököl 2 támadása a két kézből fakad, akkor körönként 1-et támad egy ököl, mint egy hosszúkard, míg a hozzá passzoló kis fegyverek (tőrök, kések, ...stb.) mind 2-t. Volt ilyen elképzelés, opcionális szabály valaha is, hogy fel lehet venni a Kétkezes harcot puszta kézre is, vagy a cikknek ez a része egyszerű hülyeség?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

5 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

Igen, az időtartam kérdése engem is foglalkoztat. 

Szerintem az időtartammal is foglalkozni kell. Ha nem örökkévalóság, akkor az időtartam lejártakor az a kötés, amit a mágia okozott, elszáll, azaz ha úgy tetszik, újabb sérülést okoz, vagy megszünteti az addigi mágikus hatású összeforrást. 

5 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

Egy másik téma, most lapozgattam a Rúna Magazinokat, és megütötte a szemem valami. Az "Alternatívák a harcművészetekre" cikkben (IV. évfolyam 1. szám) több pusztakezes stílusnál is írnak Kétkezes harc képzettség követelményt, az egyiknél konkrétan meg is jelölik: Kétkezes harc (puszta kézzel). Ezt nem tudom értelmezni.

A puszta kezes harc, alapvetően két kézre épít. Ez persze játéktechnikailag igazságtalan, hiszen ha az ököl 2 támadása a két kézből fakad, akkor körönként 1-et támad egy ököl, mint egy hosszúkard, míg a hozzá passzoló kis fegyverek (tőrök, kések, ...stb.) mind 2-t. Volt ilyen elképzelés, opcionális szabály valaha is, hogy fel lehet venni a Kétkezes harcot puszta kézre is, vagy a cikknek ez a része egyszerű hülyeség?

Szerintem a cikknek nem ez a része a "hülyeség". 

Az egy érdekes felvetés, próbálkozás volt, hogy egy képzettségcsomag megléte esetén lehet valakiből egy adott "alternatív" harcművész, pl. aszisz-bokszoló. Csakhogy ez szerintem nem stimmel... egyrészt, hiába tanult meg mindent valaki, amit felsoroltak, attól még nem vált automatikusan azzá, tehát szükség lett volna valami külön oda való képzettségre, pl. az Aszisz-boksz képzettségre, és akkor aki azt tanulja, azt tudja. Nem véletlen, hogy ezt a mi körünkben nagyon hamar átdolgoztuk egy-egy képzettséggé. (az, hogy van képzettségkövetelménye, az jó, lehet, meg később alkalmazták is az öt fokú rendszerben - noha a legelső képzettégkövetelmények már az 1TK-ban is jelentkeznek (fejből írom, de az élettan-gyógyításnál mintha lenne már valami, iletve igazából a mesterfokú fegyverhasználatot igénylő harci képzettségeknél jelentek meg, a HGB-ben), de ez a csomag elég sok, ha csak képzettségkövetelményként működik, az összes Kp igényük pedig borzasztóan magas, ha azt mindet akarjuk pl. az equaro vagy az aszisz boksz stb képzettség-pont igényének. 

De hogy a felvetésre reagáljak: 

Furcsa megérteni, elképzelni, pedig nem csak itt jön elő a dolog. A Rúna V/1 magisztáriumában írják, hogy bizony az ökölharc támadásainak száma is növelhető, HA kétkezes harc képzettséggel kombinálják. Ennek ellenére, az alap ökölharc két kezet használ, mert másképpen nehezen képzelhető el, én pl. úgy nem is engedném, hogy a másik kéz "tele van". Ezzel együtt, HA valaki az ökölharc mellé felveszi a kétkezes harcot is, az valamit növel a lehetőségein - logikus is, hiszen belefektetett plusz Kp-ket - azaz a Rúna cikk értelmében már 4-et támadhat. Elképzelni valahogy úgy lehetne, hogy addig pl. csak a jobb kézzel támadott igazán, eztán már a másikkal is, illetve Mf-nál a két kéz kombinációi is alkalmazhatók. Szerintem ez nem életidegen, csak nem szabad belőle úgy visszakövetkeztetni, hogy akkor ha nincs kétkezes harc, akkor meg csak egy kézzel csapkod valaki. 

 

 

Cundior kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
4 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

Szerintem az időtartammal is foglalkozni kell. Ha nem örökkévalóság, akkor az időtartam lejártakor az a kötés, amit a mágia okozott, elszáll, azaz ha úgy tetszik, újabb sérülést okoz, vagy megszünteti az addigi mágikus hatású összeforrást. 

Igen, esetleg lehet úgy kezelni, hogy amíg tart a varázslat, addig a leggyorsabb gyógyulás szerint számolunk, mert ideális állapotban van a sérülés, de amint vége, újra a sérült érték tér vissza (plusz a gyógyulási idő alatt visszatért mennyiség).

 

4 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

egyrészt, hiába tanult meg mindent valaki, amit felsoroltak, attól még nem vált automatikusan azzá, tehát szükség lett volna valami külön oda való képzettségre

Annyira nem merültem ebbe bele, de nekem úgy rémlik, kell oktató és idő, csupán Kp költség nincs, mert azt "megfizeti" a vaskos követelményekkel. Nekem kegalábbis ez a logika érződött mögötte. Más kérdés, hogy jó-e ez. :)

4 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

A Rúna V/1 magisztáriumában írják, hogy bizony az ökölharc támadásainak száma is növelhető, HA kétkezes harc képzettséggel kombinálják.

De jó, ez valahogy elkerülte eddig a figyelmemet, külön köszönet érte! Én különösen ott hiányoltam ezt, ha például egy harcművész forgat egy fegyvert, de mellette bevinne mondjuk néhány rúgást is. 

Link a hozzászóláshoz
19 órával ezelőtt-kor Cundior írta:

Igen, esetleg lehet úgy kezelni, hogy amíg tart a varázslat, addig a leggyorsabb gyógyulás szerint számolunk, mert ideális állapotban van a sérülés, de amint vége, újra a sérült érték tér vissza (plusz a gyógyulási idő alatt visszatért mennyiség).

Üdv,

Szerintem Élettannál épp ellenkezőleg lesz ez - a szervezetnek nem kell regenerálnia, "ideális" állapotban van a varázslat hatóideje alatt. Tehát az időtartam lejártával visszaalakul, az eredeti sérülésen nem lesz gyógyulás - mert a szervezet nem akarta gyógyítani - hiszen nem volt jelen a sérülés.

Ha te arra gondolsz, hogy a sebgyógyítást magát mágiával végzi eszközök helyett (tehát nem a szervezetet alakítja át, hanem pl összehúzza mágiával a sebszájat varrás helyett, stb.), akkor viszont egyetértek - én úgy szoktam mesélni, hogy ha van sebgyógyítása, akkor mágiával néhány mana-pont segítségével meg tudja oldani ideiglenesen felszerelés helyett mágiával ugyanazokat a dolgokat, és a gyógyulási szorzó alkalmazható. De egyetlenegyszer találkoztam a szituval, évekkel ezelőtt.

Üdv,

CS

Cundior és Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Egy másik kérdésem is lenne. Nem először dobja be valaki az asztalnál, hogy egy képzettség mesterfokának elsajátításához az alapfok és a mesterfok árát külön ki kell fizetni (vagy af-ről mf-re fejlesztéskor nem a különbséget, hanem az egész értéket). Valóban ezt írja a könyv, de én soha életembe nem játszottam így sehol, és ahogy látom az oldal karaktergenerátora sem így számol.

Ez teljesen rendben is van, de van ennek valamilyen hivatalos alapja, vagy ez igazából csak egy háziszabály, amit kérdés nélkül alkalmaz mindenki?

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...