Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Istenek, Papok, Paplovagok és a vallás


Higins

Recommended Posts

Lehet, hogy az én ismereteim hiányosak, de úgy tudom, pont a Summárium támogatja a tápolást. Meg egyébként is - az ott leírt körülmények között egyszerűen lehetetlen életben maradni olyan képességekkel, ami kint elég lenne... Meg amúgy élhetetlen is. Az emberek nem bírnák. Egyszerűen a faj nem alkalmas rá. Ezért gondolom, hogy a külső tartományokban, meg a középsőkben nem ennyire durva a helyzet.

Link a hozzászóláshoz

Én is M.G. álláspontján vagyok. Azért mert néhány író tápos karakterekkel rakta teli a regényét, még nem kellene az RPG trén is ezt venni alapul.

Az első (és a második, harmadik stb.) szintet letudja a kráni polgár a képzése folyamán. Tehát a fejvadász igenis 5. szinten kerül ki (már ha meg nem szökik képzés közben), mert ha alatta jönne ki, akkor nem volna képes végezni a munkáját.

Most komolyan, egy péket, egy útkaparót, vagy egy halászt ki és mi okból képezne ki 1-4. tsz-ű fejvadásszá. Ki szánt-vet-arat Krán (külső) tartományaiban, ha mindenkinek tápos gyilkossá kell képeznie magát, mert ott ez a módi? Ezzel a koncepcióval ez az egész ország életképtelenné válik. A Ranagol eszméit követő több évezredes hagyomány teszi azzá Kránt ami, nem a +5 Tsz!

Lehet, hogy az én ismereteim hiányosak, de úgy tudom, pont a Summárium támogatja a tápolást.

Ez alatt mit értesz?

Meg egyébként is - az ott leírt körülmények között egyszerűen lehetetlen életben maradni olyan képességekkel, ami kint elég lenne... Meg amúgy élhetetlen is. Az emberek nem bírnák. Egyszerűen a faj nem alkalmas rá. Ezért gondolom, hogy a külső tartományokban, meg a középsőkben nem ennyire durva a helyzet.

Tudtommal leírták, hogy az emberi faj egyedei nem is találhatóak meg másutt. Akkor ez most miért érv itt nálad? A belső (és középső) tartománynak a helye nem az ETK-ban van, hanem a Bestiben, ha értitek mire gondolok! :gonosz:

Link a hozzászóláshoz

Úgy általában a polgárokra. Ha a következő mondatot is olvasod, kiderül, hogy az első mondat általános volt, és a második vonatkozik kifejezetten a fejvadászokra. Ez persze akkor igaz, ha bárkire rá tudunk húzni egyfajta kasztszerűséget, ami nyílvánvalóan lehetetlen a kasztrendszer korlátolt volta miatt, de az is egyértelmű, hogy a szintet mint erőviszonyt kell nézni. Tehát a farmer nem csak erős lesz és szívós, de képzett verekedő is, és valószínűleg lesznek fegyverei.

Link a hozzászóláshoz

Én csak annyit mondtam, hogy mi Kránt úgy játszuk, hogy a külső tartományok azok "emberiek", élhetőek - összességében olyanok, mint amilyenek az eredeti (főleg ETK-s) Krán-leírások az egész országot mutatják, tehát ranagoltia meg Schakallorhoz hű, de alapvetően olyan, mint bármely emberi birodalom. Azért gondolom ezt így helyesnek, mert szerintem csak így lehet működőképes, és az emberek számára élhető. A belső tartományok kapcsán már elszabadulhat az ember fantáziája - de mivel az odatévedő nem soktizedik szintű kalandozó úgyis jó gyorsan meghal, ezért a játék szempontjából nincs sok jelentősége, inkább csak meseként kerül elő a játékban.

Link a hozzászóláshoz

Üdv, egy gyors eldöntendő kérdésem volna.

Ha ugyanarra a karakterre több különböző papi áldást is varázsolnak, akkor a bónuszok összeadódnak, vagy csak a legerősebb számít?

Mondjuk hit, jellem, vagy egyéb ütközéstől eltekintve.

Pl. Domvik paplovagját különböző Domvik papok erejükhöz mérten megáldják. Isteni áldás+Hősi lélek+Fanatizálás+Áldás és magára kér még egy A hit erejét.

Ezek közül mind létrejön, vagy csak az Isteni áldás, mint legerősebb, vagy az amelyik utoljára hangzott el?

Erre konkrét szabályt nem találtam, de ha van csak átsiklottam felette, akkor elnézést érte. :P

(Ugyan erre keresném a választ ÚTK-s környezetben is, ott mind ugyan akkora erősségű...végtelen)

Link a hozzászóláshoz

Szerintem a kérdés igazából ott kezdődik, hogy hajlandók-e bármiféle papok ilyen módon különféle áldásokkal ellátni. Különböző istenek papjai esetén szerintem erre még akkor sem hajlandók, ha az alany/istenek/papok jelleme egyetlen párosításban sem összeférhetetlen. Ami az azonos vallású papokat illeti, szerintem ha egy magas rangú (nagy TSZ) pap hajlandó a karaktert egy erős áldásban részesíteni, akkor a kisebbek nem fogják erejüket arra "pocsékolni", hogy a kisebb erejűeket rámondják. Azt sem tartom valószínűnek, hogy egy magas rangú pap ne venné észre, ha egy efféle mágia már hat a karakterre.

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a véleményeket, úgy láttam egyoldalúan amellé álltatok, hogy több áldás ne legyen egy karakteren.

Én eredetileg egy hősi küzdelemre gondolva tettem fel a kérdést. Ahol a papok felerősítenek egy harcost, hogy az felvehesse a küzdelmet a nevükben. Sajnos vannak azonban helyzetek mikor egy Isteni áldás még nem elég...

Még egyszer köszönöm a gyors reagálást. :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Igen, ilyenkor nem lehet 500-as áldott Té-vel megoldani a dolgot, itt kezdődik a szerepjátszás a probléma megoldásában...

Szerintem -ez nem hivatalos szabály - egy pap megérzi, ha már áldva vagyon egy karakter, és mivel ő nem tápol, nem áldja meg még egyszer - vagy mondjuk olyankor nincs újabb játéktechnikai előny.

Az, hogy egy "hőst" több pap áldogasson sorba, akár különböző varázslatokkal is, mert hogy nagyon kell most, szerintem nem működőképes, és ellenkeze is az áldás (és hasonló varázslatok) lényegével - azaz az isten nem engedné. (megint csak szerintem).

Ha mégis megvalósulna valahogy a több egyszerre ható "áldás", én is az erősebb érvényesül módszert tartom elfogadhatónak, lévén, pl. a gyűrűk, medálok esetében (is) megvan ez a példa már a játékban/világban.

Arra pedig, hogy "amikor nagyon kell, és nagyon heroikus küzdelem következik", azt mondom, mint KM, hogy miért kellene a vallás és az isten tekintélyét romboló "dobjunk össze 5-6 tápoló varázslatot" elvet alkalmazni, amikor pl. azt is tehetem, hogy "nagyon imádkozok", mint pap, és ha tényleg indokolt, ha tényleg kell, az isten meg is jutalmazhatja a hívét, és a bajnokra bocsáthat többszörös erősségű/hatású áldást... EZ szerintem hasonlóan házi, és tápoló, mint a sok azonos varázslat, ám éppen az isten figyelmét, lehetőségeit, tisztelett fejezi ki és erősíti, mint ha robotmód áldogatnak sorban a papok, nem?

Link a hozzászóláshoz

Nézd, ezt már elmondtam pár fórumon: a diplomácia nem A szerepjáték. Vannak diplomatikus karakterek, akiknél a kijátszás azt jelenti, hogy próbálja kerülni az erőszakot. Vannak olyan karakterek, akik meg sem várják az áldást, egyből rohannak a harcba, ha kell ha nem. Az is szerepjáték, ha olyan a karakter.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ebben igazat kell, hogy adjak neked. Csakhogy, ott nem is kell sorban áldani...

Én az olyan ADnD, meg Wow-szerű "szerepjátékot" akartam leszólni, ahol a lényeg, hogy dobjuk össze, amink van, mint a gyerekek a fagyizó előtt, teljesen mindegy, hogyan illik ez a világba, vallásba, stb... bár, az összedolgozást sem kell teljesen elítélni, csak a túlzásba vitelét nem szeretem látni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tetra, szerintem félreértelmezted Gergely mondandóját.

Legalábbis szerintem nem a diplomáciai megoldásról beszélt, hanem arról pl, hogy az általad említett "megsemvárom, megyekütöm" típusú karakter meg pl. igen képzett a harcban, szerencsés esetben az őt játszó játékosnak is van hozzá némi köze, és mondjuk leírja pontosan, hogyan támad, milyen cselt használ, mely gyenge pontot szemeli ki az ellenfél védelmét, stb... Szóval más megoldáson nem feltétlenül a lebeszélést kell érteni, hanem egyéb győzelmi-esélyeket növelő dolgokat (ilyen játékon felül tényleg a támadás pontos leírása, ellenfél feltérképezése, piszkos cselek, harci drogok alkalmazása, szóval minden, ami javít egy kicsit is a sanszon...) Aki meg odarohan, és erőből csak üt, mert "olyan a karakter", az a karakter azért nem élhet túl sokáig egymaga, ha az a true szerepjáték, ha nem. Legalábbis az én Ynevemen biztosan nem. A barbár is megtanulja, hogy az aligátorra nem megyünk rá puszta kézzel, ha nem muszáj. (btw erről az új extrém sportról most láttam egy videót a neten! :D )

CS

Link a hozzászóláshoz

Nézd, az hogy hogy cselezel NEM a te dolgod megmondani. Megmondhatod persze, szinesít, de ettől nem fognak nőni az esélyeid, legalábbis nem kéne. A karaktered a harcos, neki kell tudnia ezeket, nem neked. Eleve baromság az UTK-s képzettségek ezen része (kiegészítő támadás, piszkos csel), ez a harc része, nem külön képzettség. Van, aki használja ezeket, van aki meg máshogy lesz jó harcos (éri el ugyanazt a képzettségi fokot (HM-et)), pl kardművész.

A drog megint más tészta, akár mást drogozol, akár magadat, azt persze kell mondani, de az se minden karakternek fér bele.

Amúgy vitatkozhatunk erről, de függetlenül ettől szerintem MG a diplomáciára gondolt. Márpedig nem minden karakter belátó. Pl 100 ártatlant kell megvédeni egy démon ellen, aminek nem ismered az erejét, de nagyobb, mint te, 10 karja van és mindegyikben varázsfegyver (varázs: mondjuk lángol, vagy szikrázik). Ha egy lovag vagy, akkor akkor is beállsz közé és az ártatlanok közé, ha sejted, hogy nincs esélyed. És ha tudod növelni az esélyeidet isteni hatalommal, hát megteszed.

Link a hozzászóláshoz

Én kalandmesterként mindig értékelem azt ha egy játékos harc közben nem csak dobálja a kockákat, de el is mondja (játssza, rajzolja), hogy miként harcol, támad. Elvégre ez a játék erről szól! Szerepjáték.

Nincs annál unalmasabb mikor a JK csak dobálja a kockát, és húzogatjuk a strigulákat, az FP-ket ÉP-ket hosszú perceken keresztül.

Én is veszem a fáradtságot, hogy a harcba belemesélem, mi történik. Hol sérült ő, hol sérül az ellen (nem, isten őrizz, hogy kidobáljuk még azt is, majd én szabályzom! :D). És nálam nagyon komoly előnybe kerül az a JK aki a karakterének megfelelően adja elő a harcot (ezt amúgy új csapatoknál el is mondom). Értékelem a szerepjátékot, és ha valóban jó, úgy fogom alakítani a harc menetét, hogy a jó játékos helyzeti előnybe kerüljön.

Ellenben ha nem a karakterének megfelelően harcol, vagy hülyeségeket talál ki, ne adja isten tápból próbál "harcolni" akkor nagy eséllyel ott fog maradni. :)

Persze ha csak kockát dobál, akkor békén hagyom. Akkor majd a szerencse, meg a matek dönt. Elvégre nem lehet mindenki lelkes játékos. :)

De szögezzük le - szerintem - a szerepjátékban a számok és a matek csak kelléket. És az igazán jó szerpejátkosok már jól tudják, hogy nem a számok számítanak. ;) (már legalább is egy normális kalandmodulba, normális mesélővel)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A Domvik-pappal kapcsolatban szeretnék pár dolgot megtudni. Egyrészt érdekelne a szent jelképe - minthogy valószínűleg a Hét Arc mindegyikéhez tartoz(hat)nak különbözők, elsősorban a Jóság Forrásához kötődő érdekel.

A másik kérdésem, hogy tesznek-e valamiféle szüzességi vagy nőtlenségi fogadalmat Domvik papjai? Azt tudom, ogy jó pár papi kasztra (pl. Arel, Tharr) ez nem jellemző, de tudomásotok szerint mennyire általános az ilyesmi?

És némileg off ugyan, de: hogy állnak ezzel a varázslók?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

1 A Domvik-papok jelképe a hét BUZOGÁNY. A hét arc jellemző a vallásra, de nem ez a jelképük.

Az összes MAGUS kiadvány ezt támasztja alá, a más-arc más jelkép dolog egy újkeletű nézet - véleményem szerint hibás - amit egyedül az Ynev-hun megjelent gyermeteg és mosolyogtató hupilila-rózsaszín arc-szerűségek szemléltetnek.

A domvik papok EGY valláshoz, EGY istan alá tartoznak, azonos a jelképük is, az arc-szervezetek, testvériségek csak e mellett, ha tetszik, ez alatt létező irányzatok, de nem vallásbeli nézet-különbségek vannak közöttük, hanem más területen dolgoznak.

(igaz, az azonos valláson belüli különböző szent jelképre is van példa Yneven)

2 Nem tesznek. Senki nem ír elő nekik ilyet, SÕT! Példamutató házasságot, családokat mutatnak a népnek - lásd: Raoul Renier, Amíg a vas vág című, sajnos meg nem jelent, csak a neten terjengő novellája/regénykezdeménye.

3 A varázslóknál sincs ilyen előírás. A regényekben akad példa pl. szerelmes varázslóra is... (Shajaran) El tudok képzelni rendet, ahol ezt tiltják, bár minek? nehéz mögé ideológiát találni. Emellett azt gondolom, hogy kevés varázsló él harmonikus kapcsolatban a másik nemmel, amikor szinte minden idejüket, gondolatukat leköti a mágia tanulmányozása... nem marad idő egy nőre, és azt meg nehezen viselné el egy nő, ha nem ő az első... DE ugyanakkor mi van, ha pl. egy nő felismerve párja tehetségét, többre hivatottságát, a mellőzöttségben is támogatja őt? Vagy ha éppen egy nőben, akár másik varázsló(nőben) találja meg a varázsló lelki társát és (mágia)elméleti párját is? Szerintem simán lehetnek ilyenek is, érdekes lehet.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...